Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Gyujtáskapcsolónál csináltam olyat hogy hozzáreszeltem a lamellákat a kopott kulcshoz. Mondjuk nem biztos hogy kopásból ered a hiba, mert a tanksapkát azért nem tekergetik olyan sokat mint a gyujtáskapcsolót.

Igen ott már én is csináltam, azt szét is tudtam szedni gyik alapján de fogalmam sincs ez hogy jöhet szét.

Teljesen igazad lehet abban h nincs olyan sokat mozgatva... fogalmam sincs mi lehet a baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok: egy ideje észrevettem, hogy a motor néha lassan melegszik fel, vagy egyáltalán nem, legalábbis a mutató szerint, aztán elkezdtem gyanakodni, mert hiába volt kék tartományban a hőfok, a motor nem úgy viselkedett, mintha hideg lenne, a meleg levegőt is szépen tudta fújni. Most már ez elég rendszeres, sőt, a hétvégén dugóban voltam egy 10-15 percet és bekapcsolta a ventillátort, majd megálltam, 10 perc után elindultam és a kezdeti 90 fokról szépen lement megint a kékbe.

Jól sejtem, hogy termosztát bajom lesz? 1.4 16V, hozzáférhető "átlagos" ember számára, ki tudom cserélni? mennyire sürgős, ugye jól gondolom, hogy nagy baja nem lesz.

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok: egy ideje észrevettem, hogy a motor néha lassan melegszik fel, vagy egyáltalán nem, legalábbis a mutató szerint, aztán elkezdtem gyanakodni, mert hiába volt kék tartományban a hőfok, a motor nem úgy viselkedett, mintha hideg lenne, a meleg levegőt is szépen tudta fújni. Most már ez elég rendszeres, sőt, a hétvégén dugóban voltam egy 10-15 percet és bekapcsolta a ventillátort, majd megálltam, 10 perc után elindultam és a kezdeti 90 fokról szépen lement megint a kékbe.

Jól sejtem, hogy termosztát bajom lesz? 1.4 16V, hozzáférhető "átlagos" ember számára, ki tudom cserélni? mennyire sürgős, ugye jól gondolom, hogy nagy baja nem lesz.

Köszi előre is!

Azért termosztát csere előtt mozgasd meg az egyvezetékes vízhőfok jeladó csatiját, ami az órának adja a jelet, lehet csak kontakhibás.

Link to comment
Megosztás:

Újabb hibajelenségem, :/ egyenesen haladva jellegzetes búgó hang, jobbos kanyarban intenzív (vezetés közbe balról hallatszik), bal kanyarban alig majdnem megszűnik. Mintha egy vacak sportkipufogót kaptam volna :D

Van egy erős tippem, de kíváncsi vagyok ki mit mond?!

Bal első kerékcsapágy. Amikor jobbra kanyarodsz, a balos kerékre terhel rá, azért erősödik, ha eléggé bacod neki balkanyarban, akkor nem nehezedik a bal elsőre, úgyhogy örül, és kussol. Megoldás, csak körforgalomban használd, de ott nagyon :D

Link to comment
Megosztás:

Bal első kerékcsapágy. Amikor jobbra kanyarodsz, a balos kerékre terhel rá, azért erősödik, ha eléggé bacod neki balkanyarban, akkor nem nehezedik a bal elsőre, úgyhogy örül, és kussol. Megoldás, csak körforgalomban használd, de ott nagyon :D

Véleményünk megegyezik, abba hogy mi a hiba, de hogy csak körforgalomba? Hát ebbe nem teljesen :P

Cseréltél már esetleg ilyet? Vagy ki igen, mennyire macerás ez?

(Milyen márkát érdemes venni, hosszabb távon?)

Link to comment
Megosztás:

Véleményünk megegyezik, abba hogy mi a hiba, de hogy csak körforgalomba? Hát ebbe nem teljesen :P

Cseréltél már esetleg ilyet? Vagy ki igen, mennyire macerás ez?

(Milyen márkát érdemes venni, hosszabb távon?)

Csapágylehúzó, esetleg melegítéshez hegesztő készülék és szakértelem kell hozzá. Főleg a beszereléshez.

Én szerelővel végeztettem és nem haltam bele a költségbe 2006-06-30.-án cakk-pakk 15 ezerért...

Milyen hosszú távra tervezel? Én azóta 130 ezer km-t futottam vele probléma mentesen és noname csapágy van benne...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló a probléma csak nekem a jobb első keréknél. Még nem cseréltettem ki a csapágyat mert nem vagyok 100%-ig bitos benne, hogy csapágy probléma. Én kerregő hangot hallok a kerék felől, de az a furcsa, hogy nem mindíg. Van amikor semmi hang és van amikor elindulok és folyamatosan elég hangosan kerreg még egyenesben is, majd később teljesen abba hagyja. Szerintem az ABS jeladó is elnyíródott a keréknél, tehát ez nálam többe kerül majd mint akinek nincs. Egyenes úton mentem 90-100 km/h körül majd egyszer csak fokozatosan erősödő kerregő hang hallatszódott a jobb kerék felől, aztán kigyulladt az ABS hibajelző lámpa. Megálltam, majd elindultam, aztán a hang megszűnt, de a hiba megmaradt azóta is. Most egyik nap újra előjött ez a kerregő hang menet közben és elinduláskor, de egy idő után most is megszűnik majd váratlanul előjön. Nem értem, hogy miért. Csak a kerékcsapágy hibája okozhat ilyet? Voltam már szervízbe, de csak az ABS jeladót akarták cserélni. Nem cseréltettem mert a csapágyat szerintem nem is nézték és ha szar akkor az új jeladót is elnyírja ami nem olcsó. Aki megtapasztalt már ilyet az ossza meg az infókat. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló a probléma csak nekem a jobb első keréknél. Még nem cseréltettem ki a csapágyat mert nem vagyok 100%-ig bitos benne, hogy csapágy probléma. Én kerregő hangot hallok a kerék felől, de az a furcsa, hogy nem mindíg. Van amikor semmi hang és van amikor elindulok és folyamatosan elég hangosan kerreg még egyenesben is, majd később teljesen abba hagyja. Szerintem az ABS jeladó is elnyíródott a keréknél, tehát ez nálam többe kerül majd mint akinek nincs. Egyenes úton mentem 90-100 km/h körül majd egyszer csak fokozatosan erősödő kerregő hang hallatszódott a jobb kerék felől, aztán kigyulladt az ABS hibajelző lámpa. Megálltam, majd elindultam, aztán a hang megszűnt, de a hiba megmaradt azóta is. Most egyik nap újra előjött ez a kerregő hang menet közben és elinduláskor, de egy idő után most is megszűnik majd váratlanul előjön. Nem értem, hogy miért. Csak a kerékcsapágy hibája okozhat ilyet? Voltam már szervízbe, de csak az ABS jeladót akarták cserélni. Nem cseréltettem mert a csapágyat szerintem nem is nézték és ha szar akkor az új jeladót is elnyírja ami nem olcsó. Aki megtapasztalt már ilyet az ossza meg az infókat. Köszönöm.

Nekem is volt ilyen. Egy kavics szorult a jeladó fogas tárcsája és a jelfogó közé. Megdarálta a jeladó tárcsát annyira. hogy féltengelyt és gömbcsuklót kellett cserélni 2007-04-06-án bruttó 17000 forintért.

Ha kerregést hallasz és megállsz, majd rükiben haladsz 1-2 métert a hang ezután megszűnik.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy '97-es X14XE Astra. Az ékszíjat szeretném visszarakni, de nem tudom mozdítani a feszítőgörgőt. A görgő alsó csavarjához nem tudok hozzáférni a motor tartóbakja miatt, viszont szeretném elkerülni, hogy azt ki kelljen bontani. A mellékelt képen megjelöltem egy lyukat, ami előtt süllyesztve van a szerkezet háza. Lehetséges, hogy valamilyen célszerszámmal ott lehetne segíteni a helyzeten?

http://kepfeltoltes.hu/140213/20140213_110559_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A válaszokat előre is köszönöm!

Módosítva : kriZo
Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy kis problémám.Az egyik hátsó ajtó nem akar kinyílni.Már régebbi probléma ez,mindig egyre nehezebben nyílt,de most már egyáltalán nem tudom ki nyitni,hiába húzom a kilincset már szinte ki szakad az ajtóból,úgy csinál mintha be lenne zárva.Van valakinek ötlete a javításra?Esetleg valamilyen képes illusztráció a javításról?Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy kis problémám.Az egyik hátsó ajtó nem akar kinyílni.Már régebbi probléma ez,mindig egyre nehezebben nyílt,de most már egyáltalán nem tudom ki nyitni,hiába húzom a kilincset már szinte ki szakad az ajtóból,úgy csinál mintha be lenne zárva.Van valakinek ötlete a javításra?Esetleg valamilyen képes illusztráció a javításról?Előre is köszönöm!

Első körben vedd le az ajtó kárpitot, és akkor hozzá férsz a zárszerkezethez, hogy benyúlj, és kinyisd. Még mielőtt mondod, hogy nem lehet, előbb hajtsd fel a hátsóülés lapját, és hozzáférsz az alsó 2 csavarhoz, a többit meg kényelmesen ki tudod szedni. Mondjuk a kárpitot leszedni csak kivett üléssel fogod tudni. Miután lebontottad a kárpitot a zárszerkezethez hozzáférsz. Valószínűleg valamelyik menetes pálcán kellene állítani, de jobb, ha kinyitva szenvedsz vele.

http://p1.vatera.hu/photos/f5/e3/6ee6_1_big.jpg

A képen látod azokat a kis fehér műanyagokat, azokat elforgatva a pálcáról ki lehet belőlük húzni a pálcát, így kézzel nyitható a zár.

Link to comment
Megosztás:

Első körben vedd le az ajtó kárpitot, és akkor hozzá férsz a zárszerkezethez, hogy benyúlj, és kinyisd. Még mielőtt mondod, hogy nem lehet, előbb hajtsd fel a hátsóülés lapját, és hozzáférsz az alsó 2 csavarhoz, a többit meg kényelmesen ki tudod szedni. Mondjuk a kárpitot leszedni csak kivett üléssel fogod tudni. Miután lebontottad a kárpitot a zárszerkezethez hozzáférsz. Valószínűleg valamelyik menetes pálcán kellene állítani, de jobb, ha kinyitva szenvedsz vele.

http://p1.vatera.hu/photos/f5/e3/6ee6_1_big.jpg

A képen látod azokat a kis fehér műanyagokat, azokat elforgatva a pálcáról ki lehet belőlük húzni a pálcát, így kézzel nyitható a zár.

Köszönöm!Hétvégén megnézem!

Csak szétszedtem,nem találtam semmi menetes pálcát,viszont megfújtam mindent alaposan wd40-el,és láss csodát jó lett,

Módosítva : ssas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem nekem egy 93-as Astra F GL 1.4-esem(44KW) van, a motorkódja C14NZ.A munkám miatt az utóbbi időben csak hétvégén tudtam használni és sokszor 5-6nap állás után főleg télen szombat vagy vasárnap már nem indult be.Azzal tisztában voltam,hogy az aksi rossz mert mikor megvettem a kocsit feltünt,hogy valami nagyon kicsi aksi van benne ilyenkor felhoztam gyorstöltő 1-2 órára levittem és beindult.Olyan is volt egyszer,hogy feltöltöttem az aksit és nehezen akart indulni egyszercsak elindult és robbanó hang jött ki a kipufogóból (ami amúgy is elég rossz állapotú a hátsó dobon lyukas és szerintem a középső is)és olyan hangosan járt,hogy nem igaz a műszerfalon pedig égett egy sárga kis lámpa megijedtem gyorsan leállítottam majd újra indítottam és utána rendesen járt a kis lámpa se égett.Most 2 hete viszont küzködök mert ugyanúgy felhoztam györstöltő levittem és nem indult el,pont siettünk volna a kis gyerekünkel orvoshoz végső elkeseredésünkbe a nejemmel megpróbáltuk betolni de semmi egy kis durranás hallattszott a kipufogóból észrevettem egy ismerősömet és megkértem bikázzunk rá kb 20 percig próbáltuk de nem indult el ugyse.Ismerősöm azt mondta valami más baj is lehet,nem értettem mert utoljára rendesen ment leparkoltam és most magától elromlott.Azóta annyit csináltam,hogy vettem egy új 55Ah-ás aksit levettem a gyújtáselosztó fedelet látam belül elég kopott próbáltam megcsiszolni plusz a rotort is valamint kivettem a gyertyákat azok sincsenek valami jó állapotban megcsiszoltam őket a hézagon picit állítottam,hogy kb 07-08mm legyen.Gondoltam most már csak elindul olaj van benne benzin majdnem félig van benne indítanám az új aksi forgatja mint atom és semmi se ha padlóig nyomom a gázt se anélkül se kuplunggal se anélkül csak pörgeti és kis beninszagot éreztem már a végén.Nem meretem nagyon sokat indítózni nehogy az új aksi mindjárt le is merüljön.Úgyhogy tanácstalan vagyok nem tudom miket kellene cserélnem,hogy életet leheljek belé nem igazán van most pénzünk szerelőre ahogy gondolom sokaknak ezért próbálom én ha tudom megcsinálni bár így se egyszerű,hogíy csak hétvégén érek rá a 3 műszak miatt ráadásul e héten éjszakás vagyok.Én még arra gondoltam esetleg vehetnék új gyújtáselosztó fedelet,új gyertyákat,és amiben nem vagyok biztos olvasgattam,hogy esetleg gyújtás trafót és gyújtás modult is cserélni kellene?Valamint valahol olvastam,hogy a jobb hátsó ülés alatt van az AC pumpa azt is cserélnem kellene?A kipufogót azt tavasszal mindenképp cserélni fogom mert nagyon ramaty állapotban van.Elnézést a hosszú irásért remélem tudtok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem nekem egy 93-as Astra F GL 1.4-esem(44KW) van, a motorkódja C14NZ.A munkám miatt az utóbbi időben csak hétvégén tudtam használni és sokszor 5-6nap állás után főleg télen szombat vagy vasárnap már nem indult be.Azzal tisztában voltam,hogy az aksi rossz mert mikor megvettem a kocsit feltünt,hogy valami nagyon kicsi aksi van benne ilyenkor felhoztam gyorstöltő 1-2 órára levittem és beindult.Olyan is volt egyszer,hogy feltöltöttem az aksit és nehezen akart indulni egyszercsak elindult és robbanó hang jött ki a kipufogóból (ami amúgy is elég rossz állapotú a hátsó dobon lyukas és szerintem a középső is)és olyan hangosan járt,hogy nem igaz a műszerfalon pedig égett egy sárga kis lámpa megijedtem gyorsan leállítottam majd újra indítottam és utána rendesen járt a kis lámpa se égett.Most 2 hete viszont küzködök mert ugyanúgy felhoztam györstöltő levittem és nem indult el,pont siettünk volna a kis gyerekünkel orvoshoz végső elkeseredésünkbe a nejemmel megpróbáltuk betolni de semmi egy kis durranás hallattszott a kipufogóból észrevettem egy ismerősömet és megkértem bikázzunk rá kb 20 percig próbáltuk de nem indult el ugyse.Ismerősöm azt mondta valami más baj is lehet,nem értettem mert utoljára rendesen ment leparkoltam és most magától elromlott.Azóta annyit csináltam,hogy vettem egy új 55Ah-ás aksit levettem a gyújtáselosztó fedelet látam belül elég kopott próbáltam megcsiszolni plusz a rotort is valamint kivettem a gyertyákat azok sincsenek valami jó állapotban megcsiszoltam őket a hézagon picit állítottam,hogy kb 07-08mm legyen.Gondoltam most már csak elindul olaj van benne benzin majdnem félig van benne indítanám az új aksi forgatja mint atom és semmi se ha padlóig nyomom a gázt se anélkül se kuplunggal se anélkül csak pörgeti és kis beninszagot éreztem már a végén.Nem meretem nagyon sokat indítózni nehogy az új aksi mindjárt le is merüljön.Úgyhogy tanácstalan vagyok nem tudom miket kellene cserélnem,hogy életet leheljek belé nem igazán van most pénzünk szerelőre ahogy gondolom sokaknak ezért próbálom én ha tudom megcsinálni bár így se egyszerű,hogíy csak hétvégén érek rá a 3 műszak miatt ráadásul e héten éjszakás vagyok.Én még arra gondoltam esetleg vehetnék új gyújtáselosztó fedelet,új gyertyákat,és amiben nem vagyok biztos olvasgattam,hogy esetleg gyújtás trafót és gyújtás modult is cserélni kellene?Valamint valahol olvastam,hogy a jobb hátsó ülés alatt van az AC pumpa azt is cserélnem kellene?A kipufogót azt tavasszal mindenképp cserélni fogom mert nagyon ramaty állapotban van.Elnézést a hosszú irásért remélem tudtok segíteni.

Szikra van?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha van vagy nincs utána mit nézzek vagy cseréljek?Csak hétvégén tudom megnézni mert éjszakás vagyok a héten és kell a nejem is hozzá mert a pipát le kell vennem és az oldalához tenni ugye?

Vízhőmérséklet jeladó van benne? Olyan ami az ECU-nak küld jelet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem nekem egy 93-as Astra F GL 1.4-esem(44KW) van, a motorkódja C14NZ.A munkám miatt az utóbbi időben csak hétvégén tudtam használni és sokszor 5-6nap állás után főleg télen szombat vagy vasárnap már nem indult be.Azzal tisztában voltam,hogy az aksi rossz mert mikor megvettem a kocsit feltünt,hogy valami nagyon kicsi aksi van benne ilyenkor felhoztam gyorstöltő 1-2 órára levittem és beindult.Olyan is volt egyszer,hogy feltöltöttem az aksit és nehezen akart indulni egyszercsak elindult és robbanó hang jött ki a kipufogóból (ami amúgy is elég rossz állapotú a hátsó dobon lyukas és szerintem a középső is)és olyan hangosan járt,hogy nem igaz a műszerfalon pedig égett egy sárga kis lámpa megijedtem gyorsan leállítottam majd újra indítottam és utána rendesen járt a kis lámpa se égett.Most 2 hete viszont küzködök mert ugyanúgy felhoztam györstöltő levittem és nem indult el,pont siettünk volna a kis gyerekünkel orvoshoz végső elkeseredésünkbe a nejemmel megpróbáltuk betolni de semmi egy kis durranás hallattszott a kipufogóból észrevettem egy ismerősömet és megkértem bikázzunk rá kb 20 percig próbáltuk de nem indult el ugyse.Ismerősöm azt mondta valami más baj is lehet,nem értettem mert utoljára rendesen ment leparkoltam és most magától elromlott.Azóta annyit csináltam,hogy vettem egy új 55Ah-ás aksit levettem a gyújtáselosztó fedelet látam belül elég kopott próbáltam megcsiszolni plusz a rotort is valamint kivettem a gyertyákat azok sincsenek valami jó állapotban megcsiszoltam őket a hézagon picit állítottam,hogy kb 07-08mm legyen.Gondoltam most már csak elindul olaj van benne benzin majdnem félig van benne indítanám az új aksi forgatja mint atom és semmi se ha padlóig nyomom a gázt se anélkül se kuplunggal se anélkül csak pörgeti és kis beninszagot éreztem már a végén.Nem meretem nagyon sokat indítózni nehogy az új aksi mindjárt le is merüljön.Úgyhogy tanácstalan vagyok nem tudom miket kellene cserélnem,hogy életet leheljek belé nem igazán van most pénzünk szerelőre ahogy gondolom sokaknak ezért próbálom én ha tudom megcsinálni bár így se egyszerű,hogíy csak hétvégén érek rá a 3 műszak miatt ráadásul e héten éjszakás vagyok.Én még arra gondoltam esetleg vehetnék új gyújtáselosztó fedelet,új gyertyákat,és amiben nem vagyok biztos olvasgattam,hogy esetleg gyújtás trafót és gyújtás modult is cserélni kellene?Valamint valahol olvastam,hogy a jobb hátsó ülés alatt van az AC pumpa azt is cserélnem kellene?A kipufogót azt tavasszal mindenképp cserélni fogom mert nagyon ramaty állapotban van.Elnézést a hosszú irásért remélem tudtok segíteni.

Ha indítózás után kis benzinszagot érzel, az kb normális, az AC megy, kűdi a naftát, de el nem ég, úgyhogy jön ki hátul. Nekem gyanús, hogy az elosztó csiszolás nem ízlett neki, egyszer sz.pattam magam meg ilyennel. Ha benzinszag van, akkor az ac valszeg megy, és löki is a levet. Ahogy a kolléga mondta, meg kéne nézni, szikra van -e. Ha az is van, akkor csavarozd le a kipuffot. Volt itt egy srác, aki a fél autót kicserélte, mert nem indult, aztán kiderült, hogy a katalizátora úgy hullott őssze, hogy gyakorlatilag légmentesen letömítette...
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A szikrát lehet egyedül is ellenőrizni, bár nem igazán 100%-ig megbízható módszer.

Indítózni kell egy darabig, aztán kiszedni a gyertyákat. Ha nedvesek, akkor tuti nincs szikra, ergo gyújtás gond lesz.

A továbbiakban már nem tudom, hogy hogyan lehet ellenőrizni a gyújtáselosztót, gyújtótrafót esetleg a gyújtámodult.

Ha valaki tud segíteni, akkor indítózás közben meg kell hallgatni a kipufogót hátul, hogy pufog-e, mert ha igen, akkor a katalizátor dugulást kizárhatod.

Módosítva : pszilaj
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.