Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Az ütemes kattogó hang a légszűrőházad oldalára felfogatott üzemanyag szellőztető kattogása.Próbáld csak meg,hogyha lehúzod a csatlakozóját akkor be kussol! :blush: Csak ha kipróbáltad dugd is vissza mert sárgalápát generál a műszerfalon.Én úgy oldottam meg ezt a problémát hogy le hangszigeteltem :lol:

Szóval arra a csatlakozóra gondolsz ami félúton van a légszűrő és a fojtószelep közötti csövön? Mert nekem konkrétan a légszűrőház oldalán nincs. És ha bedobjo a sárgát, az ott marad vagy következő indításra eltünik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igazából biztos van már válasz a következő kérdésemre vhol a fórumon, de nem találtam meg a keresővel rá a választ. A probléma következő. Nemrég vettem egy X16XEL motoros astrát, és egy idő után ütemes kattogó hang jön a motortérből. Hideg motornál nem csinálja, hanem amikor elér egy bizonyos hőfokot akkor kezdi el és csak gázadásra, ha elengedem a gázpedált akkor rögtön megszűnik, illetve bemelegedett motornál alig hallhatóra csendesedik ez a kattogás. Ezt vmelyik alkatrész meghibásodása, kopása okozza? Nem akarom addig szerelőhöz vinni ameddig nem tudom kb mennyibe fog kerülni:).

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv

Szerintem ez lehet hidrotőke is... fordulatszámmal arányos a kattogás sűrűsége?

Link to comment
Megosztás:

Szóval arra a csatlakozóra gondolsz ami félúton van a légszűrő és a fojtószelep közötti csövön? Mert nekem konkrétan a légszűrőház oldalán nincs. És ha bedobjo a sárgát, az ott marad vagy következő indításra eltünik?

Az nem az .Nem arra gondoltam.Amit neked keresned kell az egy henger alakú kis szerkezet (mágnesszelep) amibe bele megy egy vákuumcső (ami a fojtószeleptől jön)és megy hátra autó jobb oldalán (alul) a tankhoz.Nekem ez a kis szerkezet egy gyárilag kialakított kis műanyag fülre van ráakasztva a légszűrőház tűzfal felöli oldalán.

Bedobja a sárgát de csak addig amíg le van húzva a csati ha vissza teszed akár járó motornál is a lámpa el alszik.Legalább is nálam :blush:

Link to comment
Megosztás:

Helló koko0707!

Megtaláltam melyik alkatrészről van szó. A szigetelést azt, hogy csináltad, mert van pl. hangfalba való szigetelő szivacsom, az jó lenne ha körbetekerem vele? Egyébként gondolom ez nem teljesen normális hogy hangosabban kattog a kelleténél.

opel16v!

A kattogás nem fordulatszám függő illetve alapjáraton nem jelentkezik.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Az nem az .Nem arra gondoltam.Amit neked keresned kell az egy henger alakú kis szerkezet (mágnesszelep) amibe bele megy egy vákuumcső (ami a fojtószeleptől jön)és megy hátra autó jobb oldalán (alul) a tankhoz.Nekem ez a kis szerkezet egy gyárilag kialakított kis műanyag fülre van ráakasztva a légszűrőház tűzfal felöli oldalán.

Bedobja a sárgát de csak addig amíg le van húzva a csati ha vissza teszed akár járó motornál is a lámpa el alszik.Legalább is nálam :blush:

Szia! Köszi! Egy képet is tudnál feltenni a mágnesszelepről és a csatiról? Ma hallgatóztam kicsit és a fojtószelep környékéről jön a hang, nem a blokkból.

Link to comment
Megosztás:

Helló koko0707!

Megtaláltam melyik alkatrészről van szó. A szigetelést azt, hogy csináltad, mert van pl. hangfalba való szigetelő szivacsom, az jó lenne ha körbetekerem vele? Egyébként gondolom ez nem teljesen normális hogy hangosabban kattog a kelleténél.

opel16v!

A kattogás nem fordulatszám függő illetve alapjáraton nem jelentkezik.

Üdv

Na hát ez az,nekem se fordulatszám függő ,valamikor 3000 körül jön elő,valamikor meg akkor amikor be rakom sebességbe és kicsi gázzal lassan felengedem a kuplungot olyan 1500-as fordulaton.Én polifómmal (tod amit a strandon leterítesz a földre)tekertem át két rétegben és sima cellux-al átragasztottam. Szerintem a szivacs is jó lesz szigetelésnek csak az beszívja a vizet meg a párát(nem tom hogy az jót tesz e neki ).Kicsit brutál megoldás meg nem is néz ki valami szépen de legalább nem hallom azt az idegesítő kattogást.Valamit -valamiért :lol:

Amúgy valszeg azért kattog jobban a kelleténél mert egyszer kétszer jobban tele tankoltad a verdát mint egy kattanás a tankolópisztolyon!Legalább is nekem ezt mondták de ez lehet,hogy nagy hülyeség.Na mindegy nem is számít a lényeg az hogy most végre csönd van a motortérben :blush:

Link to comment
Megosztás:

Szia! Köszi! Egy képet is tudnál feltenni a mágnesszelepről és a csatiról? Ma hallgatóztam kicsit és a fojtószelep környékéről jön a hang, nem a blokkból.

Hát sokat nem látni belőle mert be van tekerve

http://kepfeltoltes.hu/090227/K_p_001_www....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090227/K_p_002_www....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090227/K_p_004_www....ltoltes.hu_.jpg

Na megyek aludni mert éjszakás voltam

Link to comment
Megosztás:

Na hát ez az,nekem se fordulatszám függő ,valamikor 3000 körül jön elő,valamikor meg akkor amikor be rakom sebességbe és kicsi gázzal lassan felengedem a kuplungot olyan 1500-as fordulaton.Én polifómmal (tod amit a strandon leterítesz a földre)tekertem át két rétegben és sima cellux-al átragasztottam. Szerintem a szivacs is jó lesz szigetelésnek csak az beszívja a vizet meg a párát(nem tom hogy az jót tesz e neki ).Kicsit brutál megoldás meg nem is néz ki valami szépen de legalább nem hallom azt az idegesítő kattogást.Valamit -valamiért :)

Amúgy valszeg azért kattog jobban a kelleténél mert egyszer kétszer jobban tele tankoltad a verdát mint egy kattanás a tankolópisztolyon!Legalább is nekem ezt mondták de ez lehet,hogy nagy hülyeség.Na mindegy nem is számít a lényeg az hogy most végre csönd van a motortérben :blush:

Helló!

Van polifóm itthon, lehet ma megcsinálom, aztán kiderül, hogy sikerült a "hangelnyelés":lol:

Üdv

Jó pihenést!

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Asszem kicsit megszívattak.

Nemrég vettem egy kombi G Astra-t. 1.6, 16v Z16XE

3-4e km után sárga lámpa -> katalizátor hiba. Az autósboltban hidegzuhany: a katalizátornak a motor előtt a helye, nem pedig a motor alatt, ahol én találtam.

tehát a kocsit kicsit átbuherálták. az ok érthető: A motor előtt katalizátor horror áron van.

Nem vállaltam be a visszaalakítást, kicseréltem a katalizátort. Az új bírt 1000 km-t. megint sárga lámpa, megint katalizátor hibát ír ki, és egyértelműen rosszak a zöldkártya értékek, tehát nem az ellenőrző szonda vág át.

Kérdések:

1. Ez egy tipikus opeles buhera, vagy csak nekem jutott ki a jóból?:blush:

2. A szabályzó szonda okozhatja-e ezt a hibát?

3. Érdemes-e visszaalakítani?

előre is köszi az építő jellegű válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Asszem kicsit megszívattak.

Az autósboltban hidegzuhany: a katalizátornak a motor előtt a helye, nem pedig a motor alatt, ahol én találtam.

tehát a kocsit kicsit átbuherálták. az ok érthető: A motor előtt katalizátor horror áron van.

előre is köszi az építő jellegű válaszokat

Most vagy te szivatsz minket, vagy tényleg téged szivatnak.

Mire lenne jó a motor előtti kat? Katalitikus úton megtisztítja a motorba jutó levegőt a szmogtól és megakadályozza az elcsapott gyalogosok maradványainak bejutását? Ja nem! Ez utóbbi a gyalogosvédelem dolga, amit az Euro NCAP teszteken pontoznak is. Nélküle kizárt az 5star.gif. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Most vagy te szivatsz minket, vagy tényleg téged szivatnak.

Mire lenne jó a motor előtti kat? Katalitikus úton megtisztítja a motorba jutó levegőt a szmogtól és megakadályozza az elcsapott gyalogosok maradványainak bejutását? Ja nem! Ez utóbbi a gyalogosvédelem dolga, amit az Euro NCAP teszteken pontoznak is. Nélküle kizárt az 5star.gif :blush:

Nem voltam egyértelmű, bocs:

katalizátor a motor előtt: fizikailag a motor és a hűtő között, közvetlenül egybeöntve a kiömlőkkel.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ki alakította azt át, de hogy nem értett hozzá, az biztos.

Mivel a kontroll szondának ugye a kat után kell lennie, az már olyan messze a motortól nem ugyanúgy fog dolgozni, mint közvetlen

a leömlőben. Így mindig is hibát fog jelezni rá az ecu. Csak akkor fog normálisan működni, ha visszaalakítod gyárira.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Asszem kicsit megszívattak.

Nemrég vettem egy kombi G Astra-t. 1.6, 16v Z16XE

3-4e km után sárga lámpa -> katalizátor hiba. Az autósboltban hidegzuhany: a katalizátornak a motor előtt a helye, nem pedig a motor alatt, ahol én találtam.

tehát a kocsit kicsit átbuherálták. az ok érthető: A motor előtt katalizátor horror áron van.

Nem vállaltam be a visszaalakítást, kicseréltem a katalizátort. Az új bírt 1000 km-t. megint sárga lámpa, megint katalizátor hibát ír ki, és egyértelműen rosszak a zöldkártya értékek, tehát nem az ellenőrző szonda vág át.

Kérdések:

1. Ez egy tipikus opeles buhera, vagy csak nekem jutott ki a jóból?:blush:

2. A szabályzó szonda okozhatja-e ezt a hibát?

3. Érdemes-e visszaalakítani?

előre is köszi az építő jellegű válaszokat

beszoptad...

a tanács: mindenképp vegyélkatalizátort rá, és gyárit. azzal lesz jó csak az autód.

a bontott olyan 30 és 100 között van valahol... e3z állapotfüggő...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ki alakította azt át, de hogy nem értett hozzá, az biztos.

Mivel a kontroll szondának ugye a kat után kell lennie, az már olyan messze a motortól nem ugyanúgy fog dolgozni, mint közvetlen

a leömlőben. Így mindig is hibát fog jelezni rá az ecu. Csak akkor fog normálisan működni, ha visszaalakítod gyárira.

vagy annyira értett hozzá, hogy az utángyártott áron is 100eHUF-os katalizátor cserét megúszta 40e körül úgy, hogy a kocsi eladható lett. :blush:

Apropó utángyártott:

Létezik utángyártott katalizátor 1,5 év garanciával. Tapasztalat ezzel kapcsolatban?

T

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP 2007-ben ilyen nincs, elektromos kábel nem megy rá, csak a légszűrőkáz szélvédő felőli részére van rácsatolva egy cső, de abba elektromos vezeték nem megy....

Azon hol van? Ma délután megnéztem kíváncsiságból, mert nem rémlett, de tényleg nincs.

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP 2007-ben ilyen nincs, elektromos kábel nem megy rá, csak a légszűrőkáz szélvédő felőli részére van rácsatolva egy cső, de abba elektromos vezeték nem megy....

Azon hol van? Ma délután megnéztem kíváncsiságból, mert nem rémlett, de tényleg nincs.

Hát nem tudom .Az enyém x14xe 1999-es és abba itt van

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP 2007-ben ilyen nincs, elektromos kábel nem megy rá, csak a légszűrőkáz szélvédő felőli részére van rácsatolva egy cső, de abba elektromos vezeték nem megy....

Azon hol van? Ma délután megnéztem kíváncsiságból, mert nem rémlett, de tényleg nincs.

Egyszer nekem azt mondták hogy az 1.4 xep-nél ahová megy az a csö a sárhányo felé oda be mert ott tünik el hogy ott van bent valahol..

Link to comment
Megosztás:

vagy annyira értett hozzá, hogy az utángyártott áron is 100eHUF-os katalizátor cserét megúszta 40e körül úgy, hogy a kocsi eladható lett. :blush:

Apropó utángyártott:

Létezik utángyártott katalizátor 1,5 év garanciával. Tapasztalat ezzel kapcsolatban?

T

TEEEEE. most nem ilyen van az autódon? és müködik???

Link to comment
Megosztás:

Egyszer nekem azt mondták hogy az 1.4 xep-nél ahová megy az a csö a sárhányo felé oda be mert ott tünik el hogy ott van bent valahol..

Aha, oda mennek be csövek.

Tiszta jó, hogy minden úgy el van dugva, pl az ablakmosó tartály is lehetlen helyen...

Link to comment
Megosztás:

Hát sokat nem látni belőle mert be van tekerve

Na megyek aludni mert éjszakás voltam

Szia!

Köszönöm a képeket! De sajna nem ő adja a kattogó hangot. Meghalgattam, nem ő kattog, lehuztam a csatit és nem szünt meg és még sárgát sem dobott, pedig kb 1 percig szét volt huzva. A kattogo hang valahol a fojtó szelep alol jön valahonnan a légtorok térségéből. De az ijektorokat is kizárnám, mert annak a hangját hallom jól megkülömböztethetően. Kezd idegesíteni hogy mi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.