Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát passzolom, de ha nem szűnik meg olajcserével, illetve lógnak a tengelyek és a csapágyat meghúzva sem javul, akkor én inkább feltennék egy bontott váltót, mint hogy elkezdjem keresgélni a hibát. Persze ha van egy szerelőd, aki konkrétan tudja mi okozza ezt és meg is tudja csinálni emberi áron az úgy jó.

most a hétvégén ellenőrzök mindent, aztán kitalálom hogyan tovább. Egyébként a bontott váltó lenne a legegyszerűbb valóban, ha találok azonos típust jó áron, akkor nem fogok sokat vacakolni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Arról tudna valaki infót adni, hogy az utastérben, a váltókar alatti műanyag cuccosok közül mit érdemes és lehet kicserélni? A lötyögés nem vészes, inkább az a gondom, hogy olyan 3000 rpm körül elkezd rezonálni a váltókar, viszont ha ráfogok (vagy lent az ún. "golyósfészket" vagy mit megnyomom picit oldalra) abbahagyja.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Imi (Astra) írta:

Sziasztok,

Arról tudna valaki infót adni, hogy az utastérben, a váltókar alatti műanyag cuccosok közül mit érdemes és lehet kicserélni? A lötyögés nem vészes, inkább az a gondom, hogy olyan 3000 rpm körül elkezd rezonálni a váltókar, viszont ha ráfogok (vagy lent az ún. "golyósfészket" vagy mit megnyomom picit oldalra) abbahagyja.

Köszi a segítséget!

A gumigyűrű szokott ott a leghamarabb megkopni, ezt vagy cserélek vagy tekernek alája szigetelő szalagot és úgy teszik vissza. Szilikon zsírral kell megkenni ,mert a gépzsírtól megdagad. A váltókaron nekem a rüki felhúzó gyűrű szokott rezonálni, erre viszont még nem találtam megoldást, igaz ritkán megyek 120-al így annyira nem zavar.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 18. at 16:10, zotya975 írta:

Pontosan.. a hosszú féltengely felől fix a csapágy külső gyűrűje innen meg lehet kijjebb-beljebb tekergetni.

Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit?

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Gergőőő írta:

Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit?

Sehol semmi infót nem találtam erről a műveletről, tekertük befelé, gondoltuk ha már megszorul a féltengely akkor az már sok, de nem jutottunk el eddíg a pontig mert előbb megszorult ez az alkatrész, így visszaraktuk rá a lemezes biztosítást, és ennyi. A lötyögés érezhetően csökkent de nem szűnt meg teljesen.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Gergőőő írta:

Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit?

Sziasztok!

Csak egy kis kiegészítés: Azzal a koronás anyával az egész differenciálmű kúpgörgős csapágyazását lehet előfeszíteni, nagyon vigyázzatok vele. Elég könnyű túlhúzni. Ha a fogazat kopott (homlok-fogaskerékpár lévén) nincs lehetőség hézagolásra. Ha magában a differenciálműben vannak a kúpkerekek kiverődve azt lehet cserélni, illetve lehet kapni edzett hézagoló alátétet. A kúpgörgős csapágyak beállítása elég macerás: fékezőnyomatékot kell nézni 1 ford/sec fordulatszámnál. Ezek újra használt csapágynál 60-100 Ncm, új csapágy esetében 150-210 Ncm. Ide nyilván célszerszám kell a koronás részt megfogni.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Várjál csak mi is hiányzik ehhez itthon....:confused: ja megvan az a műszer amivel a 9Nm-ert beállítom.:-) meg a célszerszám amivel azt a koronás biszbaszt tekergetni kell. De most már legalább tudjuk mit kellett volna csinálni.:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Célszerszám ugyan már, egy méteres lapos vas élével tökéletesen tekerhető volt a cuccos persze kiszerelt váltónál. Szorulás után kb 30° vissza, ekkor benyúlva nem lötyögött a diffi de nem is szorult és mehetett vissza a helyére. Az eredmény pedig h megszűnt az 5-ikben jelentkező diffihang ami már régóta idegesített. Jó kis május elsejei szerelős nap volt ez! :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 órája, joecockroach írta:

Ezt a nagy körmös hengeres alkatrészt lehet úgy is tekergetni, hogy nem húzom ki a féltengelyt? Valaki tudja a menetemelkedését?

Menetemelkedés passz, én bedugott féltengelynél láttam értelmét tekergetni, hiszen akkor tudtam ellenőrizni hogy mennyire kotyog.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Menetemelkedés passz, én bedugott féltengelynél láttam értelmét tekergetni, hiszen akkor tudtam ellenőrizni hogy mennyire kotyog.

Köszi! Ha nem kell szétszedni, úgy nekem egyszerűbb :D Nagyon óvatosan kell ezzel a  beállítással bánni, mert a kúpos csapágyaknál kis elmozdulás hatására is nagy feszítő erők léphetnek fel, meg ugyanakkor ott van az is, hogy a hőtágulás hatására még jobban megfeszülhet a rendszer. Emiatt nem nagyon merem állítgatni, mondjuk egy-két foggal tekerem beljebb csak kezdésnek. 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, joecockroach írta:

Ez így mennyire tűnik vészesnek? Ez a hosszabb féltengely oldala.

Váltó alulról

Ez nem a diffinek a lógása, hanem a bepattanó gyűrűs kötésé illetve a belső csukló és a diffiház illesztésének kopása. Ha ekkor lenne a diffi tányérkerekének a lógása, akkor azon már nem lenne fogazat.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Relax írta:

Sziasztok!

Olajat és szűrőt szeretnék cserélni az autómataváltóban a Signumomban, de nem találok szürőt bele.

Lehetséges hogy csak az olajat lehet cserélni és szűrő nincs benne?

2005.02.11.-es Z19DTH 110kw

Van ezen az oldalon egy video, ott 10:10 körül kerül elő a szűrő. Nem biztos, hogy akarod cserélni. :confused:

http://www.vectra-forum.eu/opel-vectra-problemforum/vectra-fahrzeugpflege-und-wartung/63195-automatik-getriebe-af-40-bei-opel.html

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Tiu írta:

Van ezen az oldalon egy video, ott 10:10 körül kerül elő a szűrő. Nem biztos, hogy akarod cserélni. :confused:

http://www.vectra-forum.eu/opel-vectra-problemforum/vectra-fahrzeugpflege-und-wartung/63195-automatik-getriebe-af-40-bei-opel.html

Az a gondom, hogy az én tipusomhoz nem ír egyik program semm szürőt. Még egy Opel szervízet is felhívtam :blink: nehezen tudom

elhinni, hogy nincs benne szürő.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Relax írta:

Az a gondom, hogy az én tipusomhoz nem ír egyik program semm szürőt. Még egy Opel szervízet is felhívtam :blink: nehezen tudom

elhinni, hogy nincs benne szürő.

Motorkód alapján mintha olvastam volna valahol szűrőt hozzá (meg úgy általánosságban is szokott lenni) ugye ezt a motort több autóba is tették.

Link to comment
Megosztás:

Ott a szűrő a videóban 10perc 10 másodpercnél, az a fekete doboz. Ahogy látni is, majd mindent szét kell szedni a cseréhez, ami megdrágítja a cserét.
Viszont elméletileg "örökélet" a csereperiódus. Ettől persze lehet cserélni, a Csergő-ben biztos tudnak mondani értelmeset a beszerzéséről.

Azt, hogy milyen váltó lehet, innen gondolom:

http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html

http://www.opel-infos.de/modelle/signum.html

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki  aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom... :-)

Link to comment
Megosztás:

35 perce, Stevy írta:

Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki  aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom... :-)

Még nem, de az egy nútban van onnan hogyan jött ki?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Stevy írta:

Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki  aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom... :-)

A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó.

Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.