Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

KombiTomi leírása tökéletes! Ezzel a javítással kettő problémám oldódott meg :) Igaz még nem sikerült összerakni mert a belső kapcsokat nem tudtam ,felhejezni.. :( ha jól gondolom erőssebben rá kell nyomnom a csőre a radiátort... 9900 ért sikerült vennem adaptert, de úgy döntöttem, hogy csak a tömítéseket cserélem ki(400huf)... remélem ezzel megoldódik a hűtő problémám!Klíma : régen mikor nem én voltam a tulajdonosa az autónak lehetséges hogy pollenszűrő nélkűl használhatták, mert annyi piszok"avar" volt benne, hogy meg se merem mutatni... a lefolyó rész meg el volt dugúlva ami a radiátortól jönn lefele és megy a gyüjtő "dobozba".. nem hazudok majd egy evőkanálnyi homokot kapartam ki... remélem holnap munka után össze tudom rakni a kicsikét és újra hódíthatjuk az utakat :) Szívből köszönöm mindenkinek az ötletelését nagyon hasznos volt..

Link to comment
Megosztás:

KombiTomi leírása tökéletes! Ezzel a javítással kettő problémám oldódott meg :) Igaz még nem sikerült összerakni mert a belső kapcsokat nem tudtam ,felhejezni.. :( ha jól gondolom erőssebben rá kell nyomnom a csőre a radiátort... 9900 ért sikerült vennem adaptert, de úgy döntöttem, hogy csak a tömítéseket cserélem ki(400huf)... remélem ezzel megoldódik a hűtő problémám!Klíma : régen mikor nem én voltam a tulajdonosa az autónak lehetséges hogy pollenszűrő nélkűl használhatták, mert annyi piszok"avar" volt benne, hogy meg se merem mutatni... a lefolyó rész meg el volt dugúlva ami a radiátortól jönn lefele és megy a gyüjtő "dobozba".. nem hazudok majd egy evőkanálnyi homokot kapartam ki... remélem holnap munka után össze tudom rakni a kicsikét és újra hódíthatjuk az utakat :) Szívből köszönöm mindenkinek az ötletelését nagyon hasznos volt..

Szia!

Tudnál képeket küldeni vagy feltenni? Jól értem hogy szét tudtad szedni a klímahűtő alatti tálcat ami összegyűjti a kondenzvizet majd a tűzfalon keresztül kellene kivezetnie?

Link to comment
Megosztás:

Klímakompresszornál mágnestekercset cserélt már valaki ?

Remélem nem feltétlenül kell levenni a kompresszort, és a gáz nem szökik el. Ahogy elnézem hely annyi talán van, hogy ne kelljen levenni a kompresszort...

Jól gondolom, hogy a tárcsát fogja egy csavar+zégergyűrű, a tekercset meg gondolom megint egy zégergyűrű.

1.4 XEP-ről van szó.

Köszönöm a válaszokat!

Szia

Itt olvass utána hátha segít

http://autoklima.mbit.hu/forum/viewtopic.php?t=129#p2810

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tudnál képeket küldeni vagy feltenni? Jól értem hogy szét tudtad szedni a klímahűtő alatti tálcat ami összegyűjti a kondenzvizet majd a tűzfalon keresztül kellene kivezetnie?

igen, ennek én is nagy hasznát venném, és megköszönném!

tegnap megmértem a klíma hatékonyságát: 4.1 fokos levegőt fúj

2-es venti fokozat, belső keringetés nélkül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, igen sikerült szétszedni, este teszek fel képet, addig elmondom hogy kìvűlről allúlról szembe álva bal oldalon láttok egy L idomot "az a kifolyó" a mellette jobbra balra van egy egy hosszú tor fejű csavar. Azt kell kicsavarni, ha meg vagy, utána nem könnyen de kijön a tálca, figyeljetek arra h a klíma hűtő jobb oldalán van a kivezetés ahol kicsöpög a víz az bele van nyomva egy tömitéssel.. szóval elöbb le nyomni a jobb oldalát hátúl és hátra kijön.... délután össze teszem és csinálok videot is és este felteszem :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Z16XEP motorkódú g astrám. Az lenne a kérdésem, hogy milyen hőfokon kell a hűtőventillátornak elindúlnia? A nagy melegekben 96-97°C is volt a víz araszolgatás közben. A venti meg meg se nyikkant. (A klíma indítja a ventit)

A választ előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Z16XEP motorkódú g astrám. Az lenne a kérdésem, hogy milyen hőfokon kell a hűtőventillátornak elindúlnia? A nagy melegekben 96-97°C is volt a víz araszolgatás közben. A venti meg meg se nyikkant. (A klíma indítja a ventit)

A választ előre is köszönöm.

Óra szerint vagy opcomba? Nekem óra szerint 90et ippeg eléri és indít is.

Én előtét ellenállásra tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Klímakompresszornál mágnestekercset cserélt már valaki ?

Remélem nem feltétlenül kell levenni a kompresszort, és a gáz nem szökik el. Ahogy elnézem hely annyi talán van, hogy ne kelljen levenni a kompresszort...

Jól gondolom, hogy a tárcsát fogja egy csavar+zégergyűrű, a tekercset meg gondolom megint egy zégergyűrű.

1.4 XEP-ről van szó.

Köszönöm a válaszokat!

Szia! En csereltem mar Z14XE-n. Ott meg lehet csinalni. De kell egy segito es akna. Szijat leszed. Kompresszort leszed/fog, kompresszor konzolt leszed. Igy mar el lehet forgatni annyira h hozzaferjen at ember. Muanyag tarcsat egy csavar fogja. Alatta zeger a tekercset.

Link to comment
Megosztás:

Óra szerint vagy opcomba? Nekem óra szerint 90et ippeg eléri és indít is.

Én előtét ellenállásra tippelek.

Az óra szerint, még nem néztem bele a fejébe ilyen körülmények között. Egyébként ahogy nézegettem van három érzékelő vagy valami is a hűtőrendszerben. Egy a termosztát előtt, egy közvetlen utána, és egy a hűtőből áll ki a kilépésnél. Úgy gondolom a termosztát utáni adja a hőmérőre a jelet, mert télen csak a termosztát nyitás után indul meg a mutató. Az nem lehet, hogy a hűtő utáni kapcsolná a ventit. Még lekövetni sem lehet rendesen a vezetéket mert minden abba fűtésvezérlő izébe megy.

Egy csomó mindennek lehet baja, érzékelő, vezérlő stb.. ha egyáltalán van. Mert ha a kilépéő adja az indítási jelet akkor én láthattam 97°C-ot a belépőn a kilépő biztos nem annyi volt. Lehet, hogy még nem is kellene indulnia.

Ezért akartam tudni valami hőfok értéket, mielőtt nekiesek szétszedni meg cserélgetni a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Tegnap kicseréltük öcsémmel a klímakompresszornál a mágnestekercset, az volt a ludas.

Leírom a menetét, hátha ezzel másnak segítek.

1. Ékszíj leemelése a helyéről, a szíjfeszítőt kicsit "megpajszerolva" könnyen leugrik a tárcsákról.

2. T30 torx csavar kiszedése a kopresszor tengelyéből, ez fog egy tárcsát, azt a tárcsát, ami ha megy a klíma akkor forog, alap esetben nem. A levételkor óvatosan, van alatta hézagoló alátét. Megijedni nem kell, azért nem esik az ki olyan könnyen.

3. Egy nagyobb, kraftosabb zégergyűrű fogja a tárcsát, amit a szíj hajt. Csapággyal együtt lejön elég könnyen, szinte kézzel lehúzod róla ( kicsit nem árt mozgatni ).

4. Alatta van a másnestekercs, azt is egy zégergyűrű fogja, de ez már kisebb. Ezt kiszeded, és lehúzod a tekercset. ( a csatiját le kell szedni a kis lemezkéről, amire rá van tolva ).

Visszafelé fordítva.

1.4 XEP-ről lévén szó, nem kellett levenni a helyéről sem a kompresszort, semmi sem lett kikötve. Kicsit macerás hozzáférni, de nem lehetetlen. Könnyebb, ha jobbra alászedve teljesen a jobb első motor felőli dobbetétet lekapja az ember, onnan nagykából kézreesik. Kell hozzá egy kis kígyó test, de megy.

Egyedül csinálni szívás, egy segítő kéz nem árt.

Akna nem volt, fel lett a jobb eleje emelve krokodil emelővel.

Ha tutira akarsz menni, a T30as torx csavart kend meg rögzítővel, nemhogy kicsavarodjon magától.

A mágnestekercset pedig itt vettem, akkor épp 12.900.- ft-os áron, utángyártott, de tökéletesen passzol, pedig féltem tőle. Hogy meddig bírja, az más kérdés. Ezek az utángyártottak már nem szerelhetők, nem tudod csak úgy kicserélni benne a hőbiztit, mint a gyárin.

NX kompresszorhoz való.

Remélem tudtam segíteni.

B

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hete bevittem a 2003-as manuális klímás Astrám egy szervízbe egy kisebb tisztításra, szűrő és olajcserére. A kedves szerelő el is kért a munkálatokért 30 000 magyar forintot, ezzel nyugtázva hogy a munka elvégezve. Aznap mikor kihoztam épp esősebb nap volt (20-24 fok) így nem kapcsoltam be egyből a klímát. Másnap viszont már igen, azonban legnagyobb megdöbbenésre a klíma ugyan azt a hőmérsékletet produkálta mint kikapcsolt állapotban. Hangsúlyoznám, szervizelés elött minimális hőfokozaton meg lehetett fagyni bent.

Visszavittem, gyors megnézte, majd közölte hogy akár a kompresszor is meghibásodhatott ami 100 000 is lehet a végére. Kicsit tehetetlen vagyok, Jászberény vonzáskörzetében nem ismerek olyan szakit akiben maximálisan megbíznék, hogy tényleg nem a szerelő rontott el valamit, hanem a véletlen műve hogy épp akkor megy tönkre benne valami, amikor kihozom a szerelőtől.

Van esetleg valakinek ötlete, hogy hogyan derítsem ki a szerelő hibázott-e (esetleg direkt rongált) vagy az igazat mondja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, igen sikerült szétszedni, este teszek fel képet, addig elmondom hogy kìvűlről allúlról szembe álva bal oldalon láttok egy L idomot "az a kifolyó" a mellette jobbra balra van egy egy hosszú tor fejű csavar. Azt kell kicsavarni, ha meg vagy, utána nem könnyen de kijön a tálca, figyeljetek arra h a klíma hűtő jobb oldalán van a kivezetés ahol kicsöpög a víz az bele van nyomva egy tömitéssel.. szóval elöbb le nyomni a jobb oldalát hátúl és hátra kijön.... délután össze teszem és csinálok videot is és este felteszem :)

Íme a képek :

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_175711_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_175733_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_175724_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_180812_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_183011_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_183335_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150731/20150730_185836_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amit majdnem elfelejtettem, a hűtővizet le kell engedni, Szembe állva az autóval jobb oldalt lent alul a vastag csövet lehúzni, kb 6-7 liter jött ki...

Remélem tudtam segíteni!

Módosítva : Boldika
  • Like 5
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autómban a kesztyűtartó mögül ömlik be az utastérbe az anyósülés előtti szőnyegre a kondenzvíz. Ha kikapcsolom a klímát akkor nem. Nem kis mennyiség áll a víz a szőnyegen.

Találkozott valaki ilyen jellegű problémával? Hol keressem a ludast?

Probléma úgy tűnik megoldva, a tűzfalnál nálam hiányzott a kivezető "csap". A szagember szerint így befele folyt a lecsapódó kondenzvíz nem kifele.

Bontóból beszerezve helyére becsavarozva, úgy tűnik egy majd 500 kilométeres út után, hogy rendben lesz.

Link to comment
Megosztás:

Az anyósülés előtti szőnyegre csöpögésről annyit, hogy múltkori nagy vihar után nekem is volt egy kis víz.
Rögtön elkezdtem keresni, hol folyhatott be a víz, majd elég sok keresgélés után megtaláltam, hogy az utastér venti aljából jön néha.
Szóval valahogy oda befolyt, de már kiszáradt.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap felrakták a kompresszorra a gyári tekercset, ékszíjtárcsát, kuplungtárcsát. Nem kapcsolt így sem a ventillátor, azt mondták ennyit tudtak tenni.

Elmentem egy hivatalos bosch autóvillamossági műhelybe. Nekiestek, szépen mindent kimértek, nincs meg a klímaventillátor kisebbik fokozata. Kivezéreltek minden lábat, meglett a hiba. Előtétellenállás le volt lazulva. Megtakarították, befújták, megy a klíma. 12 báron kapcsolt is az első fokozat, hűtött a szépen, kapcsolt a következő fokozat is. Mondja a főnök hogy erre új kompresszor kell. Hangos, rázza a motort. Mondta még áttudják mosni, feltölteni friss olajjal, gázzal és meglátjuk. Ma fél 10-re mentem érte, kifizettem, elhoztam. Félúton próbáltam de nem kapcsolt be a klíma. Egyből vissza, nézzék meg mert nem így hoztam ide. Próbalámpa, áram eljut a kompresszorig szóval ennyit bírt a kompresszor. Reggel 8-kor megint kipróbálták mielőtt hívtak, nem volt hangja sem már. A hibát amivel odavittem megcsinálták, a kompresszorba nem tudnak belenézni. Nem álltam le veszekedni vele mert semmi értelme nem lett volna. 24.000 forintot kértek el mindennel együtt mégsem történt előrehaladás. Összesen már 70.000 forintnál tartok és ment 3szor 2 percet a klíma.

Szerintem ami reggel 8-kor még teszi a dolgát az fél 10-re nem romlik el álló helyében. Közel vagyok hozzá hogy meghirdessem a kocsit a hahun mert már attól rosszul vagyok ránézek.

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezem a fagyálló cserét, ezzel kapcsolatban kérdeznék.

Kell valami spec. folyadék, vagy jó pll.: a G12 Alu? (a régi kocsiba ezt használtam)

Kb. hány liter megy bele, elég a 4L-es?

Van leeresztőcsap valahol? (gondolom a hűtő alsó részén van valami?)

Előre is köszi......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy felvetésem van számotokra. Felmerült bennem egy olyan dolog, hogy vajon a kombájn és egy autó klíma rendszere között van-e összefüggés véleményetek szerint? ugyanúgy van kompresszor neki meg minden, az elv ugyanaz, nem?

Ezt csak azért kérdezem, mert az após jelölt mezőgazdasági melós és mesélte, hogy a TSZ-ben a kombájnban elfüstölt kétszer is a kompresszor kb fél napi használat után leéget a kuplungja. Cserélgettek mindent és végül egy szaki tüzetesebben átnézte és állítólag valami relé (pontosan nem tudta megmondani hogy hol vagy milyen relé) amit az autósboltban kb 1500ft-ban lehet kapni, az szállt el és az előző "szaki" aki csinálta, ebből valami nagyobb erősségűt tett bele és azért füstöltek el a kompresszorok.

Csak azért gondoltam hogy megkérdezem, mert olvastam Trassher hozzászólását és közben egyből ez jutott az eszembe. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezem a fagyálló cserét, ezzel kapcsolatban kérdeznék.

Kell valami spec. folyadék, vagy jó pll.: a G12 Alu? (a régi kocsiba ezt használtam)

Kb. hány liter megy bele, elég a 4L-es?

Van leeresztőcsap valahol? (gondolom a hűtő alsó részén van valami?)

Előre is köszi......

Szia!

Én ezt vettem bele:

https://the-filtershop.com/spd/mannol_AF12_75fok_5liter/Fagyallo-MANNOL-AF12-Longlife-Antifreeze--75-fok-A

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezem a fagyálló cserét, ezzel kapcsolatban kérdeznék.

Kell valami spec. folyadék, vagy jó pll.: a G12 Alu? (a régi kocsiba ezt használtam)

Kb. hány liter megy bele, elég a 4L-es?

Van leeresztőcsap valahol? (gondolom a hűtő alsó részén van valami?)

Előre is köszi......

Vegyél bele gyári GM-et, nem olyan drága, deszt. vízzel hígítod és 3 L elég is. Nem lesz 50-50% az arány, de bőven jó a magyar télhez is. Vagy vegyél 4L-et...

Ha klímás, akkor azt hiszem 6.7L megy bele, ha nem klímás, akkor 6.2, de ezt csak fejből mondtam, ha rákeresel megtalálod a pontos értéket.

Van egy műanyag leeresztőcsavar a hűtő alján, azt tekerd ki, ha nem megy, akkor meg az alsó gumicsövet szedd le.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy van egy 2000-es kiadású 1.4-es g astrám és ebben a nagy melegben a klíma úgy gondolta hogy egyik napról a másikra a klimahútő ventillátor nem idul el.

gáz van benne.

a ventillátort ha kiveszem direktbe kötve elindul a klímavezérlő ki lett cserélve akkor sem kap áramot a ventillátor a bíztosítékok jók a 30-40A-osok is,

a vezetékek jók.

a nyomásszabályozó ki lett cserélve.

Eddig jutottam és mégsem indul el.

Tud valaki segíteni mi lehet a még a hiba?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy van egy 2000-es kiadású 1.4-es g astrám és ebben a nagy melegben a klíma úgy gondolta hogy egyik napról a másikra a klimahútő ventillátor nem idul el.

gáz van benne.

a ventillátort ha kiveszem direktbe kötve elindul a klímavezérlő ki lett cserélve akkor sem kap áramot a ventillátor a bíztosítékok jók a 30-40A-osok is,

a vezetékek jók.

a nyomásszabályozó ki lett cserélve.

Eddig jutottam és mégsem indul el.

Tud valaki segíteni mi lehet a még a hiba?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Előtét ellenállás?

Nem tudom van e külön előtét ellenállás a klímahűtő ventinek.....ha nincs akkor nem az ...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy van egy 2000-es kiadású 1.4-es g astrám és ebben a nagy melegben a klíma úgy gondolta hogy egyik napról a másikra a klimahútő ventillátor nem idul el.

gáz van benne.

a ventillátort ha kiveszem direktbe kötve elindul a klímavezérlő ki lett cserélve akkor sem kap áramot a ventillátor a bíztosítékok jók a 30-40A-osok is,

a vezetékek jók.

a nyomásszabályozó ki lett cserélve.

Eddig jutottam és mégsem indul el.

Tud valaki segíteni mi lehet a még a hiba?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Pontosan nem tudom, hogy minden évjáratú G astránál van-e, de elvileg lennie kell egy fagyáspont érzékelőnek a műszerfalban, a klíma hűtőnél, ami a pollenszűrőnél van, azt tudod tapogatni.

Na ha az az érzékelő nem jó, akkor szintén nem indul a klíma.

Hogy hogy kell kiszedni, azt sem tudom, de egy ötletnek jó.

Talán már volt erről szó a forumban régebben, keress rá.

Másik tipp a klíma relé, fehér színűt kell keresni, nálam a 2006-osnál az aksi környkékén van egy dobozban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.