Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

A klíma leghatásosabban a 2 fokozaton hűt és egyformán terheli a kocsit menet közben. Vannak akiket nem zavar a gyors levegőáramlás ők mehetnek a 3-4 fokozat felé is. Akinek úgy hideg próbálkozzon1 vagy 0 fokozaton a klímával. Ha így is hideg neki akkor valóban tekerje a piros irányába a hőfokszabályzót.

Link to comment
Megosztás:

A klíma leghatásosabban a 2 fokozaton hűt és egyformán terheli a kocsit menet közben. Vannak akiket nem zavar a gyors levegőáramlás ők mehetnek a 3-4 fokozat felé is. Akinek úgy hideg próbálkozzon1 vagy 0 fokozaton a klímával. Ha így is hideg neki akkor valóban tekerje a piros irányába a hőfokszabályzót.

Ha valaki 0 fokozaton kapcsolja be a klímát, a ventilátor akkor is az 1-es fokozat szerint fog működni, ugyanis nem akarja lefagyasztani a párologtatót...

Nincs olyan autó, amiben álló ventilátorral működhetne a klíma.

Engem tényleg a dolog műszaki része érdekelne, azaz tud-e változni a kompresszor teljesítménye (ki-be kapcsolással vagy változó lökethosszal).

Link to comment
Megosztás:

...és én úgy érzem, hogy a motoron ugyanannyit fog a kompresszor 25 fokban is, mint 35-ben....

Na ezt én pl egyáltalán nem így érzem. Nálam érezhető különbség van: 20 fok kinti hőmérsékletnél alig lehet érezni / hallani, ha a kompresszor megy bármely belső venti fokozaton is nyomatom a levegőt. 35-nél azért már érezhetően visszafog (főleg indulásnál), illetve a morgó hangja is jobban megjön. Hőmérsékletszabályzóval meleg ráadást nem nagyon éreztem, hogy hatna a teljesítményre.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a G Astra kompresszora változó löketű cucc? Mert én nem érzek menet közben ki-be kapcsolást... :lol:

Én extrém motorterheléskor érzetem hogy kikapcsolt a kompresszor kis időre. Pl nagy melegben egy forgalmas útra kanyarodtam ki Horvátban megpakolt autóval járó légkondival enyhén emelkedő mellékútról, és meglepően jól meg is indult az autó padlógázra, viszont nem sokkal 2-esbe váltás és gázvisszavétel után éreztem hogy visszakapcsol: kicsit metorpant a gyorsulás és a kompresszor tipikus morgó hangja is megjött.

Link to comment
Megosztás:

Én extrém motorterheléskor érzetem hogy kikapcsolt a kompresszor kis időre. Pl nagy melegben egy forgalmas útra kanyarodtam ki Horvátban megpakolt autóval járó légkondival enyhén emelkedő mellékútról, és meglepően jól meg is indult az autó padlógázra, viszont nem sokkal 2-esbe váltás és gázvisszavétel után éreztem hogy visszakapcsol: kicsit metorpant a gyorsulás és a kompresszor tipikus morgó hangja is megjött.

Ilyet én is tapasztalta, mármint, hogy ki-be kapcsol a klíma automatice. Egyenletesen haladtam, már ment vagy 20 perce, és azt vettem észre, hogy picit megindul, aztán betorpan, aztán megint megindul, és majd csak vagy 1,5 perc után kapcsolt be megint.

Nem is gondoltam, semmi rosszra, úgy voltam vele, hogy elérte a kívánt hőmérsékletet, aztán lekapcsolt, de akkor ez valóban így lehetett.

Link to comment
Megosztás:

Szia Csalán,

Úgy érzem, hogy kissé elsiklottunk a kérdésed felett, pedig engem is érdekel, amit felvetettél. Én veled értek egyet a kérdésben, azaz szerintem egy G Astra manuális klímájának a kompresszorát nem befolyásolja sem a külső hőmérséklet, sem pedig a fűtés szabályzó. Erre eddig senki nem adott egyértelmű cáfolatot és én úgy érzem, hogy a motoron ugyanannyit fog a kompresszor 25 fokban is, mint 35-ben. Az meg, hogy valaki kever-e mellé meleg levegőt, hogy ezzel a hatásfokot rontsa, az már magánügy, de én inkább a ventilátor kisebbre állítását javasolnám. Ha valaki azt mondaná, hogy a ventilátor fokozat változtat a kompresszor terhelésén, azt még el is tudnám képzelni.

Amúgy a G Astra kompresszora változó löketű cucc? Mert én nem érzek menet közben ki-be kapcsolást... :lol:

Üdv.: Tobzos

Köszi! :lol:

Az érdekes az, ha télen kapcsolom be, nekem akkor is durván lefogja. Soha nem kapcsolt még ki menet közben. Jah, és gyorsításkor olyan hangja van mint a csuklós ikarusznak. És úgy megy mint az 1.2-es, váltani sem lehet szépen, annyira erősen fékezi a motort. Ott ahol hegymenetben lefele 3-asban gyorsult a kocsi, ott klímával 5-ösben lassult. A fogyasztás nem 2-3 decivel, hanem legalább vagy fél lityivel megnőtt. Lehet, hogy modellévenként/gyártósoronként különbözik a klíma fajtája?

Viszont hűteni jól hűt!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :lol:

Az érdekes az, ha télen kapcsolom be, nekem akkor is durván lefogja. Soha nem kapcsolt még ki menet közben. Jah, és gyorsításkor olyan hangja van mint a csuklós ikarusznak. És úgy megy mint az 1.2-es, váltani sem lehet szépen, annyira erősen fékezi a motort. Ott ahol hegymenetben lefele 3-asban gyorsult a kocsi, ott klímával 5-ösben lassult. A fogyasztás nem 2-3 decivel, hanem legalább vagy fél lityivel megnőtt. Lehet, hogy modellévenként/gyártósoronként különbözik a klíma fajtája?

Viszont hűteni jól hűt!!! :lol:

Hát, lehet simán, mikor milyen beszállító. :lol:

Pl, a digitesekben állítólag nagyobb teljesítményű kompresszor is van..

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :lol:

Az érdekes az, ha télen kapcsolom be, nekem akkor is durván lefogja. Soha nem kapcsolt még ki menet közben. Jah, és gyorsításkor olyan hangja van mint a csuklós ikarusznak. És úgy megy mint az 1.2-es, váltani sem lehet szépen, annyira erősen fékezi a motort. Ott ahol hegymenetben lefele 3-asban gyorsult a kocsi, ott klímával 5-ösben lassult. A fogyasztás nem 2-3 decivel, hanem legalább vagy fél lityivel megnőtt. Lehet, hogy modellévenként/gyártósoronként különbözik a klíma fajtája?

Viszont hűteni jól hűt!!! :lol:

Kompresszor is kétféle van, mint pollenszűrő alap klímánál is.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet én is tapasztalta, mármint, hogy ki-be kapcsol a klíma automatice. Egyenletesen haladtam, már ment vagy 20 perce, és azt vettem észre, hogy picit megindul, aztán betorpan, aztán megint megindul, és majd csak vagy 1,5 perc után kapcsolt be megint.

Nem is gondoltam, semmi rosszra, úgy voltam vele, hogy elérte a kívánt hőmérsékletet, aztán lekapcsolt, de akkor ez valóban így lehetett.

Nálam ilyen nem volt, hogy ilyen hosszú időre kikapcsolna. Sőt egyenletes haladáskor sose kapcsolt ki nekem. Nagy terheléskor, padlógáznál néhány mp-ig volt kihagyás. Egyébként ezt még a 2003-as, külön klímahűtőventi nélküli és zsírúj Astrámnál tapasztaltam. Mostaninál (2002-es) nem próbáltam még.

Link to comment
Megosztás:

Az érdekes az, ha télen kapcsolom be, nekem akkor is durván lefogja. Soha nem kapcsolt még ki menet közben. Jah, és gyorsításkor olyan hangja van mint a csuklós ikarusznak. És úgy megy mint az 1.2-es, váltani sem lehet szépen, annyira erősen fékezi a motort....

Ez érdekes. Télen nálam egyáltalán nem érezni, hogy visszafog és tényleg hangja sincs.

Link to comment
Megosztás:

Tudja vki mi az a szárító szűrő és hol találom?

Azt mondják négy évente (vagy 60 ezer km) illik cserélni.

A szárítószűrő a klímahűtő jobb alsó sarkára van felcsavarozva és szerintem megéri kicserélni, mert sokat javul a hűtőteljesítmény, és csere után kisebb terhelés éri a kompresszort! Nálam sokat segített!

Link to comment
Megosztás:

lehetséges okok:

-fagykacsoló lekapcsolta

-nyomáskapcsoló lekapcsolta

-passz

csak hogy némi kétségeket támasszak bennetek. :lol:

Így már én is az első kettő közül tippelnék, ha lehet :lol:

De akkor most mi az igaz?

Ma is tapasztaltam, folyamatos 100-as tempónál 5-10 perc után éreztem, hogy kikapcsolt vagy 1 percre, aztán vissza. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A szárítószűrő a klímahűtő jobb alsó sarkára van felcsavarozva és szerintem megéri kicserélni, mert sokat javul a hűtőteljesítmény, és csere után kisebb terhelés éri a kompresszort! Nálam sokat segített!

És pontosan mi a feladata ennek a szűrőnek?

Link to comment
Megosztás:

Így már én is az első kettő közül tippelnék, ha lehet :lol:

De akkor most mi az igaz?

Ma is tapasztaltam, folyamatos 100-as tempónál 5-10 perc után éreztem, hogy kikapcsolt vagy 1 percre, aztán vissza. :lol:

Bocs hogy ideugatok a témába, de klímával foglalkozok, gondoltam hátha tudok segíteni.

A jelenség oka rém egyszerű, a vízhűtőben levő gomba elindítja a hűtőventit, mert meleg a víz. Ezzel egyidőben a gomba leállítja a kompresszort, hogy ne érje akkora hőterhelés a vízhűtőt --> gyorsabban lehűl. :lol:

Másik lehetőség, hogy az elpárologtató eléri a 3-5 fokot, amikor az adagolószelep lezár. Ezután a nyomás felmegy a rendszerben, és a kompresszor leáll.

Ha felmelegszik az elpár, akkor kinyit a szelep, megindul a folyadékáramlás, leesik a nyomás, bekapcsol a kompresszor. ;

Rém egyszerű! :lol:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Gyári szárító:41333 ft, utángyártott Valeo: 6727 ft. Lökhárító le, gáz leszív, szárító csere, gáz vissza, lökös vissza.

Szárító szűrő feladata nem a szó szoros értelemben vett szűrés.

Elsősorban a folyadékot tárolja, amikor az adagoló szelep lezárja az elpárologtatót (hogy le ne fagyjon). Ezután a nyomáskapcsoló leállítja a kompresszort (mint egy átlagos/kereskedelmi/ hűtő esetében).

Másodrészben a hűtőközegben fellelhető vizet köti meg, ami súlyosan káros a klíma számára, mert a vízből és a hűtőközegből kémiai reakciók miatt sav keletkezik, ami a kompresszort tönkreteheti.

Harmadrészt szűri a hűtőközeget, hogy a kopó alkatrészek darabkái ne kerüljenek a kompresszorhoz.

Csere itervalluma nincs, örökös alkatrész.

Persze mindez a bontatlan, hibátlan rendszert feltételezve.

Ha a szűrő eldugult, akkor nincs hűtés, ha részben dugult el, akkor lederesedik, lefagy.

Link to comment
Megosztás:

És ezt a szervízben megvizsgálják vagy hagyják békében örök életében? Olvastam a gázleszívás után lehet csak megvizsgálni, tehát ha pl. gázzal feltöltetem akkor megnézhetem azt hogy el van-e dugulva? Látom én azt szemmel vagy mikroszkópikus méretekben gondoljak a szennyeződésekre?

Link to comment
Megosztás:

És ezt a szervízben megvizsgálják vagy hagyják békében örök életében? Olvastam a gázleszívás után lehet csak megvizsgálni, tehát ha pl. gázzal feltöltetem akkor megnézhetem azt hogy el van-e dugulva? Látom én azt szemmel vagy mikroszkópikus méretekben gondoljak a szennyeződésekre?

Ha nincs vele problema, soha eleteben nem nyulnak hozza.

Ha problema van vele, ledugul, akkor elso korben lederesedik, mivel az ellenallas miatt ott kezd el parologni a hutokozeg.

Komolyabb esetben megall a hutes.

De ez csak akkor fordul elo, ha valami szennyezodes jut a rendszerbe (pl olajhiany miatt a kompresszor darabkai, megbontott rendszer eseten a belekerulo por, homok). De ez normal hasznalat eseten, illetve hozzaerto szereles eseten nem fordul elo!

Maga a szuro nem bonthato, tehat nem latsz bele, nem tudod megnezni a belsejet.

Tualjdonkepp nincs szukseg ra, ha nem deresedik a huto, akkor tokeletesen ellatja a feladatat :lol:

Ha dugulas van a rendszerben, azt tudod ellenorizni, nyomasprobaval, a szurot nem.

Gabor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.