Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

No, ezt nem értem! Miért is kéne a ford.számot megemelnie?

A megnövekedett terhelés (teljesítményigény) miatt a motor fordulatszáma inkább esni szeretne.

Alapjáraton figyelhető meg a legjobban, hogy amikor a klíma bekapcsol, akkor egy pillanatra valóban esik is a fordulat, de ezt gyorsan korrigálja plusz üzemanyaggal. Kikapcsoláskor ennek épp az ellenkezője történik, a fordulat fel -> üzemanyag visszavesz. Mindez pillanatok műve.

nem egyszerűen pillanatok műve...az enyém is vmivel magasabb alapjáratot tart, ha működik a klíma (szemre/fülre kb 100-150 1/min-nel többet.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy miért nem emeli meg a fordulatszámot a klíma mikor be van kapcsolva?

Valamikor rendesen megemeli a fordulatot valamikor nem,miért van ez?Tudna nekem ebben segíteni valaki?

amikor nincs megemelve a fordulat bitos megy a klíma? mert az enyémnél is amikor a fagyás védelem miatt pl lekapcsol, akkor vissza veszi az enyhén emelt alapjáratot is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nyílt hétvége keretében egy helyi Opel márkakereskedés ingyenes klímatisztítást hirdet,érdeklődnék,hogy korábban valaki igénybevett-e már ilyen ingyenes akciót,ha igen milyen sikerrel?

Itt a munkadíj ingyenes, a tisztítóanyagot kiszámlázzák általában. Kérdezz rá a részletekre és csináltasd meg mert inkább adj ki akár 5000-ret erre, mint sokkal többet alllergiagyógyszerre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma pályán 130-nál észrevettem, hogy időnként ki-be kapcsolgat a klíma.Eleinte csak ritkán, ilyenkor is csak az autó pici rántásából vettem észre, hogy valami nem okés.Később már kb 15 mp-enként ki és bekapcsolta és hallatszott egy relé kattanása is.Hűt rendesen, azzal nincs gond.100 alatt csak ritkán, vagy egyáltalán nem vettem észre, hogy csinálná.Mi lehet az ok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma pályán 130-nál észrevettem, hogy időnként ki-be kapcsolgat a klíma.Eleinte csak ritkán, ilyenkor is csak az autó pici rántásából vettem észre, hogy valami nem okés.Később már kb 15 mp-enként ki és bekapcsolta és hallatszott egy relé kattanása is.Hűt rendesen, azzal nincs gond.100 alatt csak ritkán, vagy egyáltalán nem vettem észre, hogy csinálná.Mi lehet az ok?

Nem lehet, hogy a menetszél annyira hűtötte, hogy a fagyvédelem lekapcsolta a saját ventit, mert nem volt rá szükség? Vagy ez hülyeség?

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy a menetszél annyira hűtötte, hogy a fagyvédelem lekapcsolta a saját ventit, mert nem volt rá szükség? Vagy ez hülyeség?

A ventillátor csak a nyomáskapcsolóról kap jelet...a fagyás gátló a klíma kuplungot kapcsolghatja...szepi mikori évjárat a tied? egyébként ez simán tök normális lehet...egyébként 130-nál már nem is tudom hogy vetted észre...biztos a klíma csinálta?

Link to comment
Megosztás:

A ventillátor csak a nyomáskapcsolóról kap jelet...a fagyás gátló a klíma kuplungot kapcsolghatja...szepi mikori évjárat a tied? egyébként ez simán tök normális lehet...egyébként 130-nál már nem is tudom hogy vetted észre...biztos a klíma csinálta?

Sziasztok.2000-es évjárat .Biztos, hogy a klíma csinálja, mert tök olyan, mint amikor egyenletes tempónál kézzel bekapcsolod.Akkor is észrevehető egy pillanatnyi megtorpanás, mivel lefogja a motort elég rendesen.Olyan, mint amikor egy pillanatra kihagy egy henger, tehát ránt egy picit a motor, de ez egybeesik a relékattanással.Azzal a relékattanással, mint amit a klíma bekapcsolásakor hallani lehet.Akár álló motornál is.

Link to comment
Megosztás:

nem egyszerűen pillanatok műve...az enyém is vmivel magasabb alapjáratot tart, ha működik a klíma (szemre/fülre kb 100-150 1/min-nel többet.)

Akkor gebasz van. Klíma bekapcsolásakor a motorvezérlő a megnövekedett energiaigény miatt egy pillanatra felemeli a fordulatot alapjáratról durván 1k-ra, majd azonnal visszaszabályozza magát szabványra. Ha a klíma nem kezd el működni - pl. télen - meg se rebben a fordulatszámmérő.

Link to comment
Megosztás:

Akkor gebasz van. Klíma bekapcsolásakor a motorvezérlő a megnövekedett energiaigény miatt egy pillanatra felemeli a fordulatot alapjáratról durván 1k-ra, majd azonnal visszaszabályozza magát szabványra. Ha a klíma nem kezd el működni - pl. télen - meg se rebben a fordulatszámmérő.

nincs itt semmi gebasz! attól, hogy te láttál ilyet is még ez is normális! nemtudom próbáltál e már elindulni klímával alapjáratról....a csigával együtt gyorsulnátok még az 1.6-al is....ezek az eco (16V)motorok alapjáraton olyan harmatosak, hogy az hihetetlen....tehát a normális üzemhez sokkal normálisabb egy kicsit emeltebb alapjárat....és nem attól emeli, mert benyomod a gombot...ha a klíma kuplung mágnese húz, akkor felemeli, tehát ha be sem megy akkor nem is emeli meg....arról is már írtunk eleget, hogy nagy hidegben is vagy be engedi vagy nem, de talán ebben különbség van a BC-s gépekben....a simánál a lefagyás érzékelő ami bele fog szólni, kivéve néhány esetben...szóval nem olyan szögletes ez a téma, mint ahogy gondolod, van sok féle és van mégtöbb féle..az enyémnél így csinálja és így jó...a kb 750 1/min felemelkedik 850 1/min-re....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől van az,hogy klímázás után,ha nem megy a klíma csak a ventillátor bepárásodik az üveg ami pár perc után

eltünik.

Mitől van az hogy a hűtőből kivett söröm bepárásodik és mire megiszom már nem párás? <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

pl. nekem az első szélvédőre kívülről szokott rácsapódni a pára, ahogy klímázok...ezt pedig úgy gondoltam, mindenki tudja hogyha hűtessz valahol vmit, akkor lecsapódik a pára, vagy a lefagyott hőcserélőről fújja fel a nedvességet/párát, ami ahogy elszárad el is tűnik...általános iskolai fizika...<_<

(ez most megint lenéző hozzászólásnak tűnik, de úgy gondolom ismét, hogy aki ezzel a jelenséggel még más helyen nem találkozott, nem tudom hol élt eddig...) remélem nem sértettem a kolléga önérzetét, de ha azt is tettem volna....vannak ilyen pillanataim is :lol:

Link to comment
Megosztás:

pl. nekem az első szélvédőre kívülről szokott rácsapódni a pára, ahogy klímázok...ezt pedig úgy gondoltam, mindenki tudja hogyha hűtessz valahol vmit, akkor lecsapódik a pára, vagy a lefagyott hőcserélőről fújja fel a nedvességet/párát, ami ahogy elszárad el is tűnik...általános iskolai fizika...<_<

(ez most megint lenéző hozzászólásnak tűnik, de úgy gondolom ismét, hogy aki ezzel a jelenséggel még más helyen nem találkozott, nem tudom hol élt eddig...) remélem nem sértettem a kolléga önérzetét, de ha azt is tettem volna....vannak ilyen pillanataim is :lol:

Köszi a választ,nagyon sok értelme volt.....

Ennyi eszem nekem is van,de Ti sem vagytok valami okosak!!Eddig nem sok értelmeset szóltatok hozzá vagy

nem sokat segített az a Roppant nagy Tudásotok!!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ,nagyon sok értelme volt.....

Ennyi eszem nekem is van,de Ti sem vagytok valami okosak!!Eddig nem sok értelmeset szóltatok hozzá vagy

nem sokat segített az a Roppant nagy Tudásotok!!!!

Szóval akkor ezt te most eldöntötted, hogy eddig mi csak szövegeltünk és nem segítettünk...senkinek..nemhogy neked...GRAT!

Nem akarok visszautalni, a már olyan sokszor leírt dolgokhoz, de te sem vagy túl rég óta a fórumon és máris másokat minősítessz! először nézz magadba!

Mi leírtuk mi okozza ezt (ha Én ezt egy kicsit szarkasztikusan is tettem), habár még annyit hozzátennék a szakmai oldalához, hogy ez akkor is elképzelhető, ha el van dugulva az elfolyója, vagy a pollenszűrő már régi...de látszólag neked még 5leted sem volt...ha mégis tudod, mert olyan okos vagy akkor pedig ne minket tesztelj! :lol:

PEACE! <_<

ui: szívesen segítünk hisz most is azt tettük...vki akár hetekig nem kap választ a kérdésére egy másik fórumon...további szép napot!

Szerk: még annyit hozzátennék..sokunknak itt a fórumon személyes tapasztalatai vannak így azokat ossza meg velünk és így próbál segíteni, de mindent mi sem tudhatunk bármíly furcsa...így ha szerinted nem tudunk segíteni, semmi gond...irány a szervíz és remélem neked is mondanak vmi még okosabbat és azt megosztod velünk..mert ez a fórum így működik...vki kénytelen fizetni érte, hogy megtudjon vmit, majd közkincsé teszi és onnatól tudunk ilyen kedves ártatlan kérdéskre válaszolni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem nagyon jól működik a klimám csak van egy észrevételem. Édesapám autójából ha megy a klima akkor a folyik a kondenz alul nah nekem ilyen nincsen. De a hűtés elvét ismerve nekem is termelődik csak nekem valszeg másova távozik. Vajon hova?? Remélem egy hosszab út alkalmával nem önt el engem az ütas ülés felől. Erről mit tudtok??? Jah a kocsi egy 2003 as G astra 1,4es motorral delphi klimával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem nagyon jól működik a klimám csak van egy észrevételem. Édesapám autójából ha megy a klima akkor a folyik a kondenz alul nah nekem ilyen nincsen. De a hűtés elvét ismerve nekem is termelődik csak nekem valszeg másova távozik. Vajon hova?? Remélem egy hosszab út alkalmával nem önt el engem az ütas ülés felől. Erről mit tudtok??? Jah a kocsi egy 2003 as G astra 1,4es motorral delphi klimával.

gondolom a másik autó nem G astra...ennek olyan érdekesen van, hogy a kiömlő alatt épp ha jól emlékszem a bölcső található, így arra folyik rá, majd elpárolog, de az is lehet csak vmi merevítő, de azt tuti, hogy vmire rámegy nem egyből a földre..ezért nem látni, de ha aknán megsasolod, megérted... a kiömlő, a kocsi középvonalában találhatő a tűzfalból áll ki (a motor felé) egy gumi pipa...

Link to comment
Megosztás:

gondolom a másik autó nem G astra...ennek olyan érdekesen van, hogy a kiömlő alatt épp ha jól emlékszem a bölcső található, így arra folyik rá, majd elpárolog, de az is lehet csak vmi merevítő, de azt tuti, hogy vmire rámegy nem egyből a földre..ezért nem látni, de ha aknán megsasolod, megérted... a kiömlő, a kocsi középvonalában találhatő a tűzfalból áll ki (a motor felé) egy gumi pipa...

Nekem folyik. Szintén 2003-as Z14XE. Szoktam is figyelni.

Egyébként ahhoz, hogy megjelenjen a kondenzvíz nagyon melegnek kell lennie (30C) és legalább félórás működés. Az én autómnál!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint kiderült sok utánajárás után a klímakompresszoromat tekercselni kell, sokpénzér megcsinálják nekem szervízbe, de én inkább levenném és elvinném tekercseltetni, esetleg nem tudja valaki, hol foglalkoznak ilyennel?

köszi!

az nem a kompresszorod, hanem a kuplungja...vki mintha írta volna mostanában, hogy kb 10 papír körűl van...de kérdezzd meg wess-t vagy uhuhu-t...a konkrétabb árakról...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

a hétvégén sikerült kibányászni és szemrevételezni melyik fajta klímám van.

mint kiderült Delphi és a koszosabbik pollenszűrő fajta <_< amit cserélni fogok hamarosan..

Tapasztalatok után érdeklődnék klamítisztítással kapcsolatban.

Aktív habot (Motip légkondícionáló tisztító spray) vegyek és fújjam be a szellőző rendszer minden nyílásába,

vagy vegyek légkondi frissítő sprayt (Motip utastér légfrissítő) mert az is megfelelő az én esetemben?

Az alkatrészekkel együtt szeretném megrendelni a többi motyót is és elkélne az infó.

Ha valakinek konkrét tapasztalata lenne és azt le is írná nekem, azt megköszönném!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

a hétvégén sikerült kibányászni és szemrevételezni melyik fajta klímám van.

mint kiderült Delphi és a koszosabbik pollenszűrő fajta :lol: amit cserélni fogok hamarosan..

Tapasztalatok után érdeklődnék klamítisztítással kapcsolatban.

Aktív habot (Motip légkondícionáló tisztító spray) vegyek és fújjam be a szellőző rendszer minden nyílásába,

vagy vegyek légkondi frissítő sprayt (Motip utastér légfrissítő) mert az is megfelelő az én esetemben?

Az alkatrészekkel együtt szeretném megrendelni a többi motyót is és elkélne az infó.

Ha valakinek konkrét tapasztalata lenne és azt le is írná nekem, azt megköszönném!

Üdv.

A habbal vigyázz!! Ha visszaolvasol, valaki már szidta. Befolyt a középkonzolba, azt hiszem.

Én a spray-t próbáltam, nekem bevált. A márkára már nem emlékszem <_<

Link to comment
Megosztás:

A habbal vigyázz!! Ha visszaolvasol, valaki már szidta. Befolyt a középkonzolba, azt hiszem.

Én a spray-t próbáltam, nekem bevált. A márkára már nem emlékszem <_<

Legutóbb nekem is habos jutott (nem volt sprayuk, gondoltam megoldom ezzel). Én még mindig szidom. Ha csak immel-ámmal nyomsz bele, akkor semmi értelme, ha rendesen befúvod, akkor meg ömlik ki a kifújókon mindenre rá.

Utána volt rádió, fényszórókapcsoló kiszedés meg nagy kárpittisztítás. Szerencsére a biztosítéktábla megúszta.

Legközelebb spray bombát veszek az fix.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.