Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Ok, de kb az mit jelent nálad időben?

Idoben? Hat kb allo helyzetben ha megy a klima olyan 5perc utan kapcsol elsőnek. ..

Utanna meg ugye ahogy felmelegedett a motor egyre gyakrabban. De nincs olyan h folyamatosan menne. Mindig csak addig megy amig vissza nem hűti a motort a megfelelő hőfokra. Klimas szerint pedig ha megy a klima akkor folyamatosan mennie kellene a ventillatornak is

Link to comment
Megosztás:

Idoben? Hat kb allo helyzetben ha megy a klima olyan 5perc utan kapcsol elsőnek. ..

Utanna meg ugye ahogy felmelegedett a motor egyre gyakrabban. De nincs olyan h folyamatosan menne. Mindig csak addig megy amig vissza nem hűti a motort a megfelelő hőfokra. Klimas szerint pedig ha megy a klima akkor folyamatosan mennie kellene a ventillatornak is

Klíma hűtő nekem sem megy folyamatosan. Ha elér egy bizonyos nyomást, akkor kapcsol be a klíma ventilátor. Állítólag van három fokozata és az utolsó fokozat már kb a repülő felszálláshoz hasonlít :D Én még azt soha nem hallottam a kocsimban, az enyém se sűrűn kapcsol be, nem tudom ez hiba vagy sem amúgy. Mikor klímásnál voltam ezelőtt két hónappal, nekem azt mondták hogy első fokozatra kicsit magasabb nyomáson kapcsol mint ahogy kéne az enyém, de az a lényeg hogy kapcsol és nem lesz gond vele. Megmondom az őszintét én azért féltem, de hát ők azért biztosan tudják.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos úgy tűnik elböktem, a lemezek kb.15%-a elgörbült. Lehet ezzel csinálni valamit, pl. visszahajlítgatni? Vagy inkább ne piszkáljam?

Ne piszkáld, csak rontanál rajta. Nekem slagos módszert javasolta a klímás. Bőven lehet rá folyatni és nem görbit.

Kondenz vízfolyással mi a tapasztalat? Mikortól folyik vagy hogyan? Ma én még nem láttam h az enyémből folyna de belül a szőnyeg se vizes. Csak azért várom a foltot, h nincs e bedugulva.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Z14xe van. Bekapcsolás után kb fél percel kezd el forogni a venti. Neked mennyi idő? És másnál?

Nos, ma kicseréltem az előtét ellenállást! Köszönöm a segítséged!!!!!!!

A klíma bekapcsolása után a ventilátor kb. 5 másodperc múlva elindul az 1-es fokozaton. Majd ha emelkedik a motor hőmérséklete akkor elindul a második fokozat.

Új korában is így működött!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sajnos úgy tűnik elböktem, a lemezek kb.15%-a elgörbült. Lehet ezzel csinálni valamit, pl. visszahajlítgatni? Vagy inkább ne piszkáljam?

Én ezért írtam, hogy nem kéne nagynyomásúval nekiesni...

Hűtő autón már láttam szerelőt "fésűvel" egyenesíteni a hűtőbordákat.

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Nos, ma kicseréltem az előtét ellenállást! Köszönöm a segítséged!!!!!!!

A klíma bekapcsolása után a ventilátor kb. 5 másodperc múlva elindul az 1-es fokozaton. Majd ha emelkedik a motor hőmérséklete akkor elindul a második fokozat.

Új korában is így működött!

Merre van benne az előtét ellenállás? Ranezek en is holnap, mert ezt mondta nekem is a klimas, hogy az kiszokott menni, lehet azert nincs első fokozat. ..

Link to comment
Megosztás:

Merre van benne az előtét ellenállás? Ranezek en is holnap, mert ezt mondta nekem is a klimas, hogy az kiszokott menni, lehet azert nincs első fokozat. ..

Erre én is kíváncsi lennék mert nekem is nagyon későn kapcsol a ventilátor az első fokozatba és állítólag elég nagy nyomásnál.

Link to comment
Megosztás:

Erre én is kíváncsi lennék mert nekem is nagyon későn kapcsol a ventilátor az első fokozatba és állítólag elég nagy nyomásnál.

Az én autóm Z14XE 2003-as ezért csak erről tudok érdemben nyilatkozni! 1 ventilátoros a hűtő!

Az előtét ellenállás a hűtő menetirány szerinti bal alsó sarkában van elhelyezve, be süllyesztve a hűtő műanyag keretébe.

Én úgy vettem észre a rendellenes működést, hogy a klímát bekapcsolva a ventilátor 1-es (lassú) fokozata nem indult el. Az 1-es fokozatnak 5-10mp belül el kellene indulnia. Természetesen ez függ a klíma rendszer nyomásától és a külső hőmérséklettől is.

A másik dolog amire fölfigyeltem, hogy ebben a meleg időben a vízhőfok picivel magasabb volt mint előtte és ekkor kapcsolt a 2-es (gyors) fokozat. Ez a magasabb hőmérséklet azt jelenti, hogy 900 fölött volt picivel (óra szerint). A 2-es fokozat visszahűtötte, de párperc múlva ismét melegedett.

Kiszedve az ellenállást egyből szembe tűnt a hiba. Kettő darab csavart ellenállás van beépítve. Az 1-es fokozat ellenállásának lába el volt törve ezért nem is kapcsolt.

Szerencsémre Stofl kolléga nagyon kedves volt és küldött nekem egy másik ellenállást. Így csak cserélni kellett a régit, de mindenképp meg fogom javítani. Tartaléknak jó lesz!

A kiépítés nagyon egyszerű! Az ellenállás elektromos csatiját le kell húzni a hűtő keretébe egy darab T15-ös torx fejű csavar rögzíti. Ezt kivéve már ki is emelhető az ellenállás a helyéről. Az elektromos csatlakozó fedelét levéve láthatóvá válik a csatlakoztatás amely forrasztva van. Ezt ki kell forrasztani és így ki van építve az ellenállás. A szereléshez mindenképp akna kell vagy emelő. A ventilátort nem kell kivenni!!!

Véleményem szerint az ellenállás javítható! Rézből van így forrasztással orvosolható a hiba.

Remélem tudtam segíteni!

A képeket Stofl kolléga készítette!

http://kepkezelo.com/images/aszlct2uem96ehj6wfmo.jpg

http://kepkezelo.com/images/rgv9jd43umsa79kmvg1o.jpg

http://kepkezelo.com/images/iaueqyn0g44g5sopqb47.jpg

http://kepkezelo.com/images/v9y6alqrdzgqz9xbco7.jpg

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

Az én autóm Z14XE 2003-as ezért csak erről tudok érdemben nyilatkozni!...

Véleményem szerint az ellenállás javítható! Rézből van így forrasztással orvosolható a hiba.

Remélem tudtam segíteni!

Szia!

Neked már egy ventillátoros a kocsid? Nem tudom ez is a 2004-es modellével változott?

Mekkora áramot vehet fel ez a motor hogy így elég az ellenállása? Tudnál róla mutatni egy fényképet? Élőben nem láttam, de kíváncsi lennék rá. Mondjuk a forrasztással nem igazán értek egyet villamos szembontból...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Neked már egy ventillátoros a kocsid? Nem tudom ez is a 2004-es modellével változott?

Mekkora áramot vehet fel ez a motor hogy így elég az ellenállása? Tudnál róla mutatni egy fényképet? Élőben nem láttam, de kíváncsi lennék rá. Mondjuk a forrasztással nem igazán értek egyet villamos szembontból...

Ha tudsz jobbat a forrasztásnál akkor kérlek oszd meg. Az elektronika nem az erősségem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elmeselem en hogy jartam a klimaval. Marciusban vasaroltam meg az opct, majd 18 20 fok kozott mar elkezdtem klimazni. 6,9 Fokot fujt, minden rendben. Egyik nap, megindultam a suliba, majd 2500 tol igen erdekes hangorkan jott a klimakompresszorbol. Na mondom, szuper, egybol a legrosszabbra gondoltam -> kompresszor csere.

Elmentem a klimashoz, megallapitotta, hogy szaritoszuro csere, mert dugulas van. ( 12 barrol felkuszik 25 barig siman... ) Hat miutan utanajartam mi a dolga ennek a szuronek, nehezen tudtam elkepzelni, hogy eldugul ugy, hogy bontatlan az egesz klima. Masnapra elkeszult az auto, nyomasszabalyzo makkant el. A hangra azt mondta a klimas, hogy el fog mulni, csak hordja szet az olajat. Kb 50 kmt mentem vele, amikor valoban elkezdett halkulni. Kesobb azt vettem eszre, hogy varosba 1 - 2 be mikor elindulok mindig van hangja, 3. ba szinte soha. ( 2500 folott ). 300 km utan, erdemi valtozas meg mindig nem tortent. Olvasgattam itt a forumon, es akkor lattam a postot, hogy elofordulhat az ellenallas megserulese, ami miatt nem kapcsol X fokozatot a ventillator. Klimassal vegigmertuk a 2 ellenallast, mindketto tokeletes. Na mondom szuper. Kutattak tovabb, majd kiderult, hogy a ventilator szabalyzo elektronika ( ez szabalyozza a klima ventit, es a vizhuto ventit is ) nem uzemel tokeletesen. Az lett a megoldas, hogy diodakkal es ellenallasokkal bekototte ugy az elso ventit, hogy amint kapcsolom a klimat, indul azonnal a venti es forog amig ki nem kapcsolom. Ezek utan megszunt minden hang, elkezdett 5,5 fokot fujni, es mindenki orul!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A következő jelenség jelentkezett nállam is,klíma bekapcsolása után az ékszíjtárcsa külső része forog, ekkor ciripelő hang hallatszik, majd kb. 20-30 mp. elhallgat, és le is áll a tárcsa forgása.

Kérdésem neked mi volt a megoldás erre a hiba jelenségre?

Vagy valki ha tudja mi lehet a gond szivesen venném a segitséget.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltettem a klímahűtőt, feltöltettem a rendszert, most 3 fokos levegőt fúj.

A korábban beszerelt, utángyártott klímahűtőről hiányzott az a rész, ahová a ventillátor alját be kell akasztani, ezért tudott hozzáütődni a hűtőhöz. A mostanin megvan ez a rész, stabilan áll a ventillátor, remélem, egy pár évig nem lesz rá gondom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a klímakompresszor mágneséhez tartozó elektromos csatlakozót szét lehet-e szedni? Mert nekem úgy tűnik, mintha nem lenne bontható.

A problémám az, hogy valószínűleg kontakthibás a csatlakozó, mert néha nem kapcsolja a kompresszort, de ha elkezdem "piszkálni", akkor behúzza. Úgy sejtem hogy a hiba a mágnes felőli csatlakozóban van, nem a relé felőliben.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a klímakompresszor mágneséhez tartozó elektromos csatlakozót szét lehet-e szedni? Mert nekem úgy tűnik, mintha nem lenne bontható.

A problémám az, hogy valószínűleg kontakthibás a csatlakozó, mert néha nem kapcsolja a kompresszort, de ha elkezdem "piszkálni", akkor behúzza. Úgy sejtem hogy a hiba a mágnes felőli csatlakozóban van, nem a relé felőliben.

Előre is köszi!

Az enyémen egyben van. Nem lehet szétszedni. De valószínűbb akkor a kontakt hiba. Húzd szét, fújd be kontakt spray-vel.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémen egyben van. Nem lehet szétszedni. De valószínűbb akkor a kontakt hiba. Húzd szét, fújd be kontakt spray-vel.

Köszi, hogy megnézted.

Kontaktspay-t már próbáltam, nem segített, néha ugyanúgy nem működik.

Akkor ezt a csatlakozót cserélni kell? Ha vezetékestül cserélném, szét kell hozzá szedni a mágneskuplungot, vagy ott is valami csatlakozó van?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy megnézted.

Kontaktspay-t már próbáltam, nem segített, néha ugyanúgy nem működik.

Akkor ezt a csatlakozót cserélni kell? Ha vezetékestül cserélném, szét kell hozzá szedni a mágneskuplungot, vagy ott is valami csatlakozó van?

Holnap megnezem. Keszitek kepet. Szerintem ez bele van ontve. Nem tudod kulon cserelni. Furcsa ez a vezetek dolog. Nem er ott hozza semmi. Nem is mozog. Nem lehet inkabb vezerles hiba vagy tekercs "szakadas"?

Ertem hogy mikor mozgattad.... de nem lehet veletlen egybeeses?

Sogornal a klima ki-be kapcsolgatasa miatt motorvezerlo javitas lett a vege.

Link to comment
Megosztás:

Holnap megnezem. Keszitek kepet. Szerintem ez bele van ontve. Nem tudod kulon cserelni. Furcsa ez a vezetek dolog. Nem er ott hozza semmi. Nem is mozog. Nem lehet inkabb vezerles hiba vagy tekercs "szakadas"?

Ertem hogy mikor mozgattad.... de nem lehet veletlen egybeeses?

Sogornal a klima ki-be kapcsolgatasa miatt motorvezerlo javitas lett a vege.

Képet nem csináltam, viszont eljutottam odáig, hogy egyáltalán nem működik. :omg:

Rámértem a csatlakozóra és nem volt benne fesz.(Járó motor+bekapcsolt klíma) Viszont megnéztem akkusaruhoz is mindkettőt, mindkettő +12V. Kikapcsolva meg mindkettő 0V. (de lehet fordítva, csak összekeverem)

Meg tudná valaki mondani, merre találom a relét helyileg?

Biztosítékokat néztem, jók.

Pls help! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény, hogy megint működik, de ugyanúgy, néha elengedi a mágneskuplung. viszont így mérhető fesz volt a csatlakozón.

Nem tudom mi lehet, piszkáltam mindent, a motortéri reléket is átmozgattam.

Ha valakinek van valami ötlete, szívesen várom, nem szeretnék rá költeni, főleg 10ezreket. Viszont mára befejeztem, megyek pihenek kicsit, mert éjszakás leszek.

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény, hogy megint működik, de ugyanúgy, néha elengedi a mágneskuplung. viszont így mérhető fesz volt a csatlakozón.

Nem tudom mi lehet, piszkáltam mindent, a motortéri reléket is átmozgattam.

Ha valakinek van valami ötlete, szívesen várom, nem szeretnék rá költeni, főleg 10ezreket. Viszont mára befejeztem, megyek pihenek kicsit, mert éjszakás leszek.

Vagy kevés a gáznyomás, vagy dugulás van, vagy vezérlés baja lesz. Kénytelen leszel klímáshoz menni, megnézni van-e gáz, jókor, jó nyomáson, jó hőmérsékleten.

Mivel feszültséget sem mindig tudtál mérni, így valamelyik feltétel nem teljesül. Ne használd így, mert csak kicsinálod, ez a tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.