Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Megvolt az olajcsere a szokásos GM 10W40-et kapta (igen, tudom hogy hamisítják) kissé túlléptem az olajcsere periódust 1év 4 hónapot ment a régi olajjal, és 13234Kilométert. Olyan 1.5 litert kellett utántöltenem. Gondoltam rá hogy kitakarítom a nyomásszabályzót, mert csak 1-2 másodpercel a motor beindítása után alszik el a visszajelző, hátha olajkokszos a golyó és a fészke és visszaereszt, de olyan nehezen férni hozzá, hogy inkább hagytam ahogy van. :rolleyes:

Nálam is most volt, és túl is futottam vele a tizet. 11600 km volt 10 hónap alatt, nem sok. Nekem az 5 literes kanna olaj elég két csere között. A leeresztett olaj is még jó sűrűségű volt, nem hígult fel. Igaz, van benne Meta Gold is. Már 9 éve folyamatosan... :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam.

Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban.

Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt

A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok.

Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok?

infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is.

Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam.

Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban.

Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt

A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok.

Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok?

infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is.

Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya:

Castroltól nekem is hangos lett a moci. Ajánlom inkább a Valvoline 10W40-et. Nekem ez van benne és halk. Vagy metabond, mobil1.

Link to comment
Megosztás:

Castroltól nekem is hangos lett a moci. Ajánlom inkább a Valvoline 10W40-et. Nekem ez van benne és halk. Vagy metabond, mobil1.

Szia!

Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban.

"Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1:

Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az.

Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban.

"Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1:

Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az.

Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni?

Köszi!

Ez ugyebár G Astra? Abban már alaphangon is 16 szelepes motor van, de akár Twinport is lehet, a motorkódból kiderülne. Sztem is Valvolin, Mobil1, Elf, Total, Metabond (ez utóbbit különösen ajánlom, de nehezebb beszerezni) márkákból válogass, és 5W40-et javaslok inkább, főleg hogy most jön a hideg évszak. Amit beírtál, az elsősorban a dieselekhez ajánlott (erre utal a DPF jelzés, ami a részecskeszűrőt jelenti, feleslegesen drága a Te motorodhoz). Egyébként a Castroltól nekem is csörömpölt a motor, alig 1000km-t volt benne, motormosásnak pont jó volt :) .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam.

Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban.

Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt

A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok.

Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok?

infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is.

Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya:

Nekem a GM nem jött be, a Castrol Edge 0W-30 volt eddig a legjobb, csak nehéz jó áron beszerezni. Majd kapott 2x dexos2 GM-et, és azt ette, 0.5-1l elment két csere között, pedig előtte 0 volt az olajfogyasztás... Most már 2. alkalommal ment bele ENEOS hyper premium 5W-40. Ebből 2dl-t öntöttem utána... (vagy csak azért jó a GM olaj, mert szereti a kocsi enni? :D)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a GM nem jött be, a Castrol Edge 0W-30 volt eddig a legjobb, csak nehéz jó áron beszerezni. Majd kapott 2x dexos2 GM-et, és azt ette, 0.5-1l elment két csere között, pedig előtte 0 volt az olajfogyasztás... Most már 2. alkalommal ment bele ENEOS hyper premium 5W-40. Ebből 2dl-t öntöttem utána... (vagy csak azért jó a GM olaj, mert szereti a kocsi enni? :D)

Olyan, hogy 0 olajfogyasztás nincs. Hacsak sosincs beindítva két olajcsere között.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban.

"Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1:

Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az.

Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni?

Köszi!

Ha Z14XEP a motorkód, akkor szerintem kizárólag 5W30-as vagy 0W30-as olajjal szabadna használni, és 15 ezrenként cserélni, az 5W40 még talán elmegy, de a 10W40 teljesen kizárt. Ezen kívül fontos, hogy az egyéb jóváhagyásoknak is feleljen meg az olaj. Pl ez a Dexos2 is valami ilyesmit jelent. Nem a gyártó a lényeg, az csak másodlagos. Válaszd neves gyártó olaját, amit jó áron be tudsz szerezni.

10W40 a 8 szelepes opel motorokba való, de azokba is inkább 5W40.

Link to comment
Megosztás:

És mi lesz a használt olajban lévő apró fém kopadékokkal? :)

Olyan nem nagyon van, azok az olajszűrőben vannak max, nem?

Egyrészt szerintem is ott az olajszűrő másrészt meg ugyanúgy ott lenne az első motorban is még 9000 ezer kilómétert , azért nagy luxus 1000kilométer után kidobni az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt szerintem is ott az olajszűrő másrészt meg ugyanúgy ott lenne az első motorban is még 9000 ezer kilómétert , azért nagy luxus 1000kilométer után kidobni az olajat.

Ezzel maximálisan egyet értek, viszont akkor miért kellett 1000 km után leengedni a másik motorból? :)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.