opelnils Elküldve Augusztus7, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2014 Mit használsz Adam a vekibe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Mit használsz Adam a vekibe? 5W40-es Total Quartzot, és 15 ezer km-enként cserélem. Nálam ez egy évben 2 olajcserét jelent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus20, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2014 Megvolt az olajcsere a szokásos GM 10W40-et kapta (igen, tudom hogy hamisítják) kissé túlléptem az olajcsere periódust 1év 4 hónapot ment a régi olajjal, és 13234Kilométert. Olyan 1.5 litert kellett utántöltenem. Gondoltam rá hogy kitakarítom a nyomásszabályzót, mert csak 1-2 másodpercel a motor beindítása után alszik el a visszajelző, hátha olajkokszos a golyó és a fészke és visszaereszt, de olyan nehezen férni hozzá, hogy inkább hagytam ahogy van. :rolleyes: Nálam is most volt, és túl is futottam vele a tizet. 11600 km volt 10 hónap alatt, nem sok. Nekem az 5 literes kanna olaj elég két csere között. A leeresztett olaj is még jó sűrűségű volt, nem hígult fel. Igaz, van benne Meta Gold is. Már 9 éve folyamatosan... :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zores Elküldve Október1, 2014 Megoszt Elküldve Október1, 2014 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam. Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban. Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok. Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok? infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is. Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október1, 2014 Megoszt Elküldve Október1, 2014 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam. Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban. Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok. Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok? infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is. Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya: Castroltól nekem is hangos lett a moci. Ajánlom inkább a Valvoline 10W40-et. Nekem ez van benne és halk. Vagy metabond, mobil1. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zores Elküldve Október2, 2014 Megoszt Elküldve Október2, 2014 Castroltól nekem is hangos lett a moci. Ajánlom inkább a Valvoline 10W40-et. Nekem ez van benne és halk. Vagy metabond, mobil1. Szia! Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban. "Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1: Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az. Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október2, 2014 Megoszt Elküldve Október2, 2014 GM olaj bármi lehet, változó minőségben, szóval inkább vegyél mást, szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október3, 2014 Megoszt Elküldve Október3, 2014 Szia! Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban. "Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1: Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az. Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni? Köszi! Ez ugyebár G Astra? Abban már alaphangon is 16 szelepes motor van, de akár Twinport is lehet, a motorkódból kiderülne. Sztem is Valvolin, Mobil1, Elf, Total, Metabond (ez utóbbit különösen ajánlom, de nehezebb beszerezni) márkákból válogass, és 5W40-et javaslok inkább, főleg hogy most jön a hideg évszak. Amit beírtál, az elsősorban a dieselekhez ajánlott (erre utal a DPF jelzés, ami a részecskeszűrőt jelenti, feleslegesen drága a Te motorodhoz). Egyébként a Castroltól nekem is csörömpölt a motor, alig 1000km-t volt benne, motormosásnak pont jó volt :) . 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október3, 2014 Megoszt Elküldve Október3, 2014 A castrol nekem sem tetszett vissza is álltam a GM-re... :P 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zores Elküldve Október3, 2014 Megoszt Elküldve Október3, 2014 Köszönöm a visszajelzéseket, rajta vagyok a cserén! :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október4, 2014 Megoszt Elküldve Október4, 2014 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam. Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban. Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok. Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok? infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is. Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya: Nekem a GM nem jött be, a Castrol Edge 0W-30 volt eddig a legjobb, csak nehéz jó áron beszerezni. Majd kapott 2x dexos2 GM-et, és azt ette, 0.5-1l elment két csere között, pedig előtte 0 volt az olajfogyasztás... Most már 2. alkalommal ment bele ENEOS hyper premium 5W-40. Ebből 2dl-t öntöttem utána... (vagy csak azért jó a GM olaj, mert szereti a kocsi enni? :D) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október4, 2014 Megoszt Elküldve Október4, 2014 Nekem a GM nem jött be, a Castrol Edge 0W-30 volt eddig a legjobb, csak nehéz jó áron beszerezni. Majd kapott 2x dexos2 GM-et, és azt ette, 0.5-1l elment két csere között, pedig előtte 0 volt az olajfogyasztás... Most már 2. alkalommal ment bele ENEOS hyper premium 5W-40. Ebből 2dl-t öntöttem utána... (vagy csak azért jó a GM olaj, mert szereti a kocsi enni? :D) Olyan, hogy 0 olajfogyasztás nincs. Hacsak sosincs beindítva két olajcsere között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október4, 2014 Megoszt Elküldve Október4, 2014 Olyan, hogy 0 olajfogyasztás nincs. Hacsak sosincs beindítva két olajcsere között. Akkor nem mérhető. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október6, 2014 Megoszt Elküldve Október6, 2014 Szia! Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban."Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1:Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az.Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni?Köszi!Ha Z14XEP a motorkód, akkor szerintem kizárólag 5W30-as vagy 0W30-as olajjal szabadna használni, és 15 ezrenként cserélni, az 5W40 még talán elmegy, de a 10W40 teljesen kizárt. Ezen kívül fontos, hogy az egyéb jóváhagyásoknak is feleljen meg az olaj. Pl ez a Dexos2 is valami ilyesmit jelent. Nem a gyártó a lényeg, az csak másodlagos. Válaszd neves gyártó olaját, amit jó áron be tudsz szerezni.10W40 a 8 szelepes opel motorokba való, de azokba is inkább 5W40. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október7, 2014 Megoszt Elküldve Október7, 2014 T Adam1!"... szerintem ..." A Z14XEP motor aktuális gyártóművi követelménye GM dexos2 - a viszkozitási osztálytól függetlenül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 XE-ből leengedett 1000 km-és olajat érdemes még beleönteni az SZR-be? A másfél éves olaj helyére menne. Az SZR-t nem használom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 XE-ből leengedett 1000 km-és olajat érdemes még beleönteni az SZR-be? A másfél éves olaj helyére menne. Az SZR-t nem használom. Szerintem simán.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 XE-ből leengedett 1000 km-és olajat érdemes még beleönteni az SZR-be? A másfél éves olaj helyére menne. Az SZR-t nem használom. És mi lesz a használt olajban lévő apró fém kopadékokkal? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 És mi lesz a használt olajban lévő apró fém kopadékokkal? :) Hogy mivel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 Olyan nem nagyon van, azok az olajszűrőben vannak max, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 És mi lesz a használt olajban lévő apró fém kopadékokkal? :) Olyan nem nagyon van, azok az olajszűrőben vannak max, nem? Egyrészt szerintem is ott az olajszűrő másrészt meg ugyanúgy ott lenne az első motorban is még 9000 ezer kilómétert , azért nagy luxus 1000kilométer után kidobni az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 Egyrészt szerintem is ott az olajszűrő másrészt meg ugyanúgy ott lenne az első motorban is még 9000 ezer kilómétert , azért nagy luxus 1000kilométer után kidobni az olajat.Ezzel maximálisan egyet értek, viszont akkor miért kellett 1000 km után leengedni a másik motorból? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 Ezzel maximálisan egyet értek, viszont akkor miért kellett 1000 km után leengedni a másik motorból? :) Biztos GM-volt vagy Castrol és mondták hogy az hamisítják , és ezért. :devlish: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 T zotya975! "... kilóméter ..." Kilométer az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 T zotya975! "... kilóméter ..." Kilométer az. Sose tanulja meg. :D Amúgy ha már kötekszünk: "T zotya975!" helyett, Tisztelt Zotya975! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts