Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Heló! c14nz röl van szó! Eddig mol dynamic max 10w40 olajat raktam az astrába most váltani akarok castrol magnatec 10w40 re! Vélemények, tapasztalatok?!? Köszi

Szerintem maradj a molnál a castrolt jobban fogja csipegetni,ugyan ezeket használtam én is.és a Castrollal jobban csatogot a tőkém is

Link to comment
Megosztás:

Ezt csak megerősíteni tudom, én se javaslom a Castrolt. Valvolin, Metabond Speed, Q8...

Azt hiszem, én is váltani fogok a Castrolról.

Total, Mobil, Elf vagy Shell amihez jó áron hozzá tudnék jutni 5W40-esben. Melyiket ajánljátok?

Link to comment
Megosztás:

Heló! c14nz röl van szó! Eddig mol dynamic max 10w40 olajat raktam az astrába most váltani akarok castrol magnatec 10w40 re! Vélemények, tapasztalatok?!? Köszi

Ezzel mosattam át a motort, HF-pakolás csere és HF főjavítás után :D kb 40km-t mentem vele, azzal engedtem is le belőle :D

Castrolt nem próbáltam, de a tömegek veszik, tehát nem lehet jó :) Annyi erővel lehet Aral is, jobb árban van

Ezt csak megerősíteni tudom, én se javaslom a Castrolt. Valvolin, Metabond Speed, Q8...

Többnyire osztom a fenti véleményt :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt csak megerősíteni tudom, én se javaslom a Castrolt. Valvolin, Metabond Speed, Q8...

Q8-al mi a gond?? :) Én most vettem 5litert mert jövő hónapban esedékes az olajcsere... Én jókat hallottam róla, most pedig itt látom hogy nemigazán ajánjátok! :) Eddig Opel GM olajat használtam, gondoltam kipróbálok egy minőségibb olajat.. :D

Link to comment
Megosztás:

Q8-al mi a gond?? :) Én most vettem 5litert mert jövő hónapban esedékes az olajcsere... Én jókat hallottam róla, most pedig itt látom hogy nemigazán ajánjátok! :) Eddig Opel GM olajat használtam, gondoltam kipróbálok egy minőségibb olajat.. :D

Rosszul értelmezted. Azokat pont ajánlja, csak a Castrol-t nem. :D

Link to comment
Megosztás:

A MOL cucc mitől olyan szörnyű mindenki szerint?

Nem tudom, annyira nem vészes szerintem. Amikor orrán-száján dőlt az olaj az előző motoromnak, akkor időnként kapott MOL túrósdízel olajat, és kevésbé fogyott mint a többi, meg a hangja se volt olyan mint a dzsíemmel :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért akartam váltani nem másért!!

Mondjuk, ha a Castrolt Bulgáriában vagy hol palackozzák, ahogy néhányan felvetették, akkor nem csoda, hogy olcsóbb.

Ez esetben lehet, hogy inkább azzal kellett volna átmosatni a motort, és nem MOL-olajjal? :D

Egyébként, ha már itt tartunk, akkor ennek a motorolajjal való átmosatásnak megint sok értelme van ám... Nem más, mint pénzkidobás.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, ha a Castrolt Bulgáriában vagy hol palackozzák, ahogy néhányan felvetették, akkor nem csoda, hogy olcsóbb.

Ez esetben lehet, hogy inkább azzal kellett volna átmosatni a motort, és nem MOL-olajjal? :)

Egyébként, ha már itt tartunk, akkor ennek a motorolajjal való átmosatásnak megint sok értelme van ám... Nem más, mint pénzkidobás.

Osztom a véleményt :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, ha a Castrolt Bulgáriában vagy hol palackozzák, ahogy néhányan felvetették, akkor nem csoda, hogy olcsóbb.

Ez esetben lehet, hogy inkább azzal kellett volna átmosatni a motort, és nem MOL-olajjal? :D

Egyébként, ha már itt tartunk, akkor ennek a motorolajjal való átmosatásnak megint sok értelme van ám... Nem más, mint pénzkidobás.

Kíváncsi lennék én is arra hogy ki találta ki ezt a fantasztikus ötletet hogy motorolajjal mossuk át a motort!? De biztos így kell csinálni! :)

Link to comment
Megosztás:

Grafitos motorolajról, és a Mannol(német) márkáról mi a véleményetek? Használt már valaki ilyent?

Régen használtam G-s Z14XE-be Fuchs Titan CFE MC 10W40-et.

Szerintem olajcsipegetős autóba nem jó tenni. AGR-t, szelepfészkeket jobban kokszosítja, mint a "sima" olaj. Mondjuk a motor futása mintha kulturáltabb lenne tőle, de lehet ez is csak placebo...

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, ha a Castrolt Bulgáriában vagy hol palackozzák, ahogy néhányan felvetették, akkor nem csoda, hogy olcsóbb.

Ez esetben lehet, hogy inkább azzal kellett volna átmosatni a motort, és nem MOL-olajjal? :D

Egyébként, ha már itt tartunk, akkor ennek a motorolajjal való átmosatásnak megint sok értelme van ám... Nem más, mint pénzkidobás.

Osztom a véleményt :D

Kíváncsi lennék én is arra hogy ki találta ki ezt a fantasztikus ötletet hogy motorolajjal mossuk át a motort!? De biztos így kell csinálni! :P

Egy esetben van létjogosultsága, pl. ha valamilyen erős szennyezés éri a motorolajat, ekkor célszerű egy olcsóbb olajjal ezt eltüntetni mielőtt egy drága olajat beleöntünk.

-------------------------------------------------

Általánosságban írom a következőket nem akarok megbántani senkit, de már szinte vicc. A 328. oldalon tart ez a topik, amelyből legalább 300 oldal a okoskodás és a vitatkozás.

Sokan kínjukban már nem tudják hova fokozni ezt az olajcsere kérdést, hónapokat variálnak, hogy mit öntsenek bele, hol vegyék meg, figyelembe veszik hol palackozták, használjanak-e motorátöblítő adalékot, használjanak-e mosóolajként más olajat, a csereperiódus felénél, vagy harmadánál cseréljék le a motorolajat, most az ilyen vagy az olyan kupakos a jó, milyen a színe 100km után, az olaj gyártási éve, a márka, a viszkozitás, az olajfogyasztás, a hidegindítás, a motorkopás, stb... Ez most vajon jó olaj, nem jó olaj? Úr Isten, lehet, hogy ez csak marketingduma? De a Józsinál ettől kopogtak a hidrotőkék, de a Ferinek ezt az olajat nagyon ette a gép, stb, stb... De a kedvencem az amikor valakinek még az is kevés lenne, ha a NASA-nál fejlesztenék ki az olajat az ő kis c14nz-jébe :)

Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem akarok megbántani senkit, de a technikai hipochondria tényleg létezik :)

Számomra az autó egy közlekedési eszköz, nem spórolok rajta, de nem is költök rá indokolatlanul többet, mint amennyit muszáj. Kiválasztottam egy olyan középkategóriás félszintetikus olajat, amely ár/érték arányban stimmel, a gyártói előírásoknak bőven megfelel, betartom a csereperiódust, a többi meg nem érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Egy esetben van létjogosultsága, pl. ha valamilyen erős szennyezés éri a motorolajat, ekkor célszerű egy olcsóbb olajjal ezt eltüntetni mielőtt egy drága olajat beleöntünk.

-------------------------------------------------

Általánosságban írom a következőket nem akarok megbántani senkit, de már szinte vicc. A 328. oldalon tart ez a topik, amelyből legalább 300 oldal a okoskodás és a vitatkozás.

Sokan kínjukban már nem tudják hova fokozni ezt az olajcsere kérdést, hónapokat variálnak, hogy mit öntsenek bele, hol vegyék meg, figyelembe veszik hol palackozták, használjanak-e motorátöblítő adalékot, használjanak-e mosóolajként más olajat, a csereperiódus felénél, vagy harmadánál cseréljék le a motorolajat, most az ilyen vagy az olyan kupakos a jó, milyen a színe 100km után, az olaj gyártási éve, a márka, a viszkozitás, az olajfogyasztás, a hidegindítás, a motorkopás, stb... Ez most vajon jó olaj, nem jó olaj? Úr Isten, lehet, hogy ez csak marketingduma? De a Józsinál ettől kopogtak a hidrotőkék, de a Ferinek ezt az olajat nagyon ette a gép, stb, stb... De a kedvencem az amikor valakinek még az is kevés lenne, ha a NASA-nál fejlesztenék ki az olajat az ő kis c14nz-jébe :)

Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem akarok megbántani senkit, de a technikai hipochondria tényleg létezik :)

Számomra az autó egy közlekedési eszköz, nem spórolok rajta, de nem is költök rá indokolatlanul többet, mint amennyit muszáj. Kiválasztottam egy olyan középkategóriás félszintetikus olajat, amely ár/érték arányban stimmel, a gyártói előírásoknak bőven megfelel, betartom a csereperiódust, a többi meg nem érdekel.

És hid el ezek közt az olajok közt is van külömbség, akármilyen egyforma jelzés is van rajtuk,hiába egykategoriás mégse egyformák :D

Link to comment
Megosztás:

Egy esetben van létjogosultsága, pl. ha valamilyen erős szennyezés éri a motorolajat, ekkor célszerű egy olcsóbb olajjal ezt eltüntetni mielőtt egy drága olajat beleöntünk.

-------------------------------------------------

Általánosságban írom a következőket nem akarok megbántani senkit, de már szinte vicc. A 328. oldalon tart ez a topik, amelyből legalább 300 oldal a okoskodás és a vitatkozás.

Sokan kínjukban már nem tudják hova fokozni ezt az olajcsere kérdést, hónapokat variálnak, hogy mit öntsenek bele, hol vegyék meg, figyelembe veszik hol palackozták, használjanak-e motorátöblítő adalékot, használjanak-e mosóolajként más olajat, a csereperiódus felénél, vagy harmadánál cseréljék le a motorolajat, most az ilyen vagy az olyan kupakos a jó, milyen a színe 100km után, az olaj gyártási éve, a márka, a viszkozitás, az olajfogyasztás, a hidegindítás, a motorkopás, stb... Ez most vajon jó olaj, nem jó olaj? Úr Isten, lehet, hogy ez csak marketingduma? De a Józsinál ettől kopogtak a hidrotőkék, de a Ferinek ezt az olajat nagyon ette a gép, stb, stb... De a kedvencem az amikor valakinek még az is kevés lenne, ha a NASA-nál fejlesztenék ki az olajat az ő kis c14nz-jébe :D

Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem akarok megbántani senkit, de a technikai hipochondria tényleg létezik :)

Számomra az autó egy közlekedési eszköz, nem spórolok rajta, de nem is költök rá indokolatlanul többet, mint amennyit muszáj. Kiválasztottam egy olyan középkategóriás félszintetikus olajat, amely ár/érték arányban stimmel, a gyártói előírásoknak bőven megfelel, betartom a csereperiódust, a többi meg nem érdekel.

Ez a lényeg! Olaj-olaj csak a neve más!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy esetben van létjogosultsága, pl. ha valamilyen erős szennyezés éri a motorolajat, ekkor célszerű egy olcsóbb olajjal ezt eltüntetni mielőtt egy drága olajat beleöntünk.

-------------------------------------------------

Általánosságban írom a következőket nem akarok megbántani senkit, de már szinte vicc. A 328. oldalon tart ez a topik, amelyből legalább 300 oldal a okoskodás és a vitatkozás.

Sokan kínjukban már nem tudják hova fokozni ezt az olajcsere kérdést, hónapokat variálnak, hogy mit öntsenek bele, hol vegyék meg, figyelembe veszik hol palackozták, használjanak-e motorátöblítő adalékot, használjanak-e mosóolajként más olajat, a csereperiódus felénél, vagy harmadánál cseréljék le a motorolajat, most az ilyen vagy az olyan kupakos a jó, milyen a színe 100km után, az olaj gyártási éve, a márka, a viszkozitás, az olajfogyasztás, a hidegindítás, a motorkopás, stb... Ez most vajon jó olaj, nem jó olaj? Úr Isten, lehet, hogy ez csak marketingduma? De a Józsinál ettől kopogtak a hidrotőkék, de a Ferinek ezt az olajat nagyon ette a gép, stb, stb... De a kedvencem az amikor valakinek még az is kevés lenne, ha a NASA-nál fejlesztenék ki az olajat az ő kis c14nz-jébe :D

Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem akarok megbántani senkit, de a technikai hipochondria tényleg létezik :)

Számomra az autó egy közlekedési eszköz, nem spórolok rajta, de nem is költök rá indokolatlanul többet, mint amennyit muszáj. Kiválasztottam egy olyan középkategóriás félszintetikus olajat, amely ár/érték arányban stimmel, a gyártói előírásoknak bőven megfelel, betartom a csereperiódust, a többi meg nem érdekel.

emberek órákat képesek beszélni a fociról.

mások meg hogy hány bites procit használnak vagy hogy hány pixel shader van a videokártyájukon...

más arról beszélget hogy az alakváltó a keményebb vagy a paladin vagy neadjisten egy druida.

meg vannak akik azt nem bírják eldönteni hogy most a cbx 1100-nak vagy az rd500-nak van f*ább hangja...

mi meg azon agonizálunk hogy milyen olajat hogyan s mint használjunk és közben jól kiosztjuk egymást, de végülis az ember eközben jól érzi magát nem?

uff :)

Link to comment
Megosztás:

emberek órákat képesek beszélni a fociról.

mások meg hogy hány bites procit használnak vagy hogy hány pixel shader van a videokártyájukon...

más arról beszélget hogy az alakváltó a keményebb vagy a paladin vagy neadjisten egy druida.

meg vannak akik azt nem bírják eldönteni hogy most a cbx 1100-nak vagy az rd500-nak van f*ább hangja...

mi meg azon agonizálunk hogy milyen olajat hogyan s mint használjunk és közben jól kiosztjuk egymást, de végülis az ember eközben jól érzi magát nem?

uff :)

Igazad van, belátom. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.