Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Értem....de akkor,hogy nézzem(nézessem)meg,h jó-e a termosztát???

Egy valamire való szerelő kiveszi, és beméri mikor nyit, és összeveti a gyári előírásokkal.

Anno nekem az F astrában feltünt, hogy nem melegszik normálisan a motor főleg télen.

azt hittem folyton nyitva van, ergo kiakadt. Elvittem szakihoz, kivette --> zárva volt. Rámért, és kiderült, hogy kb 20 fokkal nyit hamarabb az előírtnál, de ettől függetlenül működik (persze a melegedés hiányával a fogyasztásom is emelkedett vagy 1,5 lityit, hisz télen városban így mindíg üzemi hőfok alatt jártam vagy 20-30 fokkal.

Link to comment
Megosztás:

Egy valamire való szerelő kiveszi, és beméri mikor nyit, és összeveti a gyári előírásokkal.

Anno nekem az F astrában feltünt, hogy nem melegszik normálisan a motor főleg télen.

azt hittem folyton nyitva van, ergo kiakadt. Elvittem szakihoz, kivette --> zárva volt. Rámért, és kiderült, hogy kb 20 fokkal nyit hamarabb az előírtnál, de ettől függetlenül működik (persze a melegedés hiányával a fogyasztásom is emelkedett vagy 1,5 lityit, hisz télen városban így mindíg üzemi hőfok alatt jártam vagy 20-30 fokkal.

Most beszéltem egy ismerőssel aki azt mondja,h nneki indítás után 2 perccel 80-90 fok között vana mutató....Létezik???

Én ma beindítottam(3fokos kinti hőmérséklet)és 9 percig járatva minimálisan(1mm)mozdult meg a mutató(viszont 5 perc után meleget fúj)9 perc után indulva 2 perccel később már 80fokos a mutató szerint...

90fok felett még amugy nem láttam a mutatót és a hűtőventillátort se hallottam eddig,h bekapcsolt volna...

Emiatt(ha rossz a termosztát)zabálhat 10l-t szerintetek???(haver azt mondja,semmi köze a fogyasztásnak a rossz termosztáthoz....)

Még valami:kitakarítottam a fojtószelep házát(kibasz.tt dzsuvás volt),olajsáros volt(fekete színű) van 2 gumi cső ami egymás felett(alatt)megy...a vastagabbikban fehér takonyszerű olaj volt(szerintem a túlhasznált olaj kifehéredett9a másik gumicső ami alatta van viszont teljesen el volt dugulva(1mm-es fuvókán keresztül megy a fojtószelep házba),fekete,száraz olajsárszerű valami volt benne amit nagy nehezen kitakarítottam(ezen keresztül amúgy levegőt nem bírtam befújni kitakarítás előtt)

ezek után valami ötlet a fogyasztásomra???

Még valami....:a munkahelyem 2km-re van.

1. indításkor várjam meg az üzemi hőfokot és utána induljak?

2. ne várjak üzemi hőfokig(ami most óra szerint amugy is van kb 15perc)és akár 1 perc után is indulhatok és ahelyett,h melegítettem volna addig be is érek dolgozni és kevesebb nafta is megy el...

3. menjek inkább gyalog??;)

(kicsit hosszúra sikerált,de hátha van valakinek jó ötlete,tanácsa...)

Link to comment
Megosztás:

Pest 16.ker az simán város, Főleg reggelente a Veres Péteren befele vagy most felújításnál a Csömörin. Nekem 5-8 km-eken 1,6 benzin 10-10,5-t kajál a kerületben. :S

astra g caravan 1.7 dti Y17DT 75le körül isuzu

a tankolt mennyiség nem kúton ,otthon . a kocsival úgy állva hogy a levegő a betöltő nyílás felé távozzon . autólejáró , orral lefele kicsit balra lejt nálam. megrángatom a kocsit sziszeg rendesen akkor jó ha már nem kotyog a tank . 3 marmonkanna de folyt mellé 2 liter kb és tényleg benyelte ÉRDEKES MÉG SZÁMOMRA IS elméletileg 53 literes a tank 57-8 belement

utolsó itthoni tankolás volt , kifogyott a tartalék ezért vágtam bele mindet.

az előző munkahelyen jó benzinpénzt kaptam. áprilisban lesz egy éve nálam a kocsi eddig 20000 -et raktam bele de még 3000FTot nem tankoltam bele saját pénzből

ez jó volt idáig.

Link to comment
Megosztás:

Most beszéltem egy ismerőssel aki azt mondja,h nneki indítás után 2 perccel 80-90 fok között vana mutató....Létezik??? Szerintem az nem egésséges, neki meg túl későn nyit, ha egyáltalán a termosztát miatt melegszik ilyen gyorsan

Én ma beindítottam(3fokos kinti hőmérséklet)és 9 percig járatva minimálisan(1mm)mozdult meg a mutató(viszont 5 perc után meleget fúj)9 perc után indulva 2 perccel később már 80fokos a mutató szerint...

90fok felett még amugy nem láttam a mutatót és a hűtőventillátort se hallottam eddig,h bekapcsolt volna... Soha még nyáron sem ;) ?

Mert akkor lehet az említett hiba, hogy kicsit hamar nyit.

Emiatt(ha rossz a termosztát)zabálhat 10l-t szerintetek???(haver azt mondja,semmi köze a fogyasztásnak a rossz termosztáthoz....) Hát hogy 10-et ehet e azt nem tudom, de hogy többet a kelleténél az tuti. Gondolj bele, alapból tovább dúsít a kelleténél, + lassabban éri el az optimális üzemi hőfokot( már ha eléri, a mutató nem mindíg mérvadó, tudjuk hogy csalhat), ergo nem is annyit eszik, mint kéne.

Még valami:kitakarítottam a fojtószelep házát(kibasz.tt dzsuvás volt),olajsáros volt(fekete színű) van 2 gumi cső ami egymás felett(alatt)megy...a vastagabbikban fehér takonyszerű olaj szvsz a kartergáz csapódott ki a hidegben, de majd dmegerősítenek volt(szerintem a túlhasznált olaj kifehéredett9a másik gumicső ami alatta van viszont teljesen el volt dugulva(1mm-es fuvókán keresztül megy a fojtószelep házba),fekete,száraz olajsárszerű valami volt benne amit nagy nehezen kitakarítottam(ezen keresztül amúgy levegőt nem bírtam befújni kitakarítás előtt)

Levetted a folytószelepházat, vagy a kocsin takarítottad?

ezek után valami ötlet a fogyasztásomra??? Hát ezek a dugulások a folytószelepnél biztos nem csökkentették a fogyidat :(

Még valami....:a munkahelyem 2km-re van.

1. indításkor várjam meg az üzemi hőfokot és utána induljak?

2. ne várjak üzemi hőfokig(ami most óra szerint amugy is van kb 15perc)és akár 1 perc után is indulhatok és ahelyett,h melegítettem volna addig be is érek dolgozni és kevesebb nafta is megy el...

3. menjek inkább gyalog??:lol: :lol: :lol: :)

(kicsit hosszúra sikerált,de hátha van valakinek jó ötlete,tanácsa...)

Link to comment
Megosztás:

Most beszéltem egy ismerőssel aki azt mondja,h nneki indítás után 2 perccel 80-90 fok között vana mutató....Létezik???

Én ma beindítottam(3fokos kinti hőmérséklet)és 9 percig járatva minimálisan(1mm)mozdult meg a mutató(viszont 5 perc után meleget fúj)9 perc után indulva 2 perccel később már 80fokos a mutató szerint...

90fok felett még amugy nem láttam a mutatót és a hűtőventillátort se hallottam eddig,h bekapcsolt volna...

Emiatt(ha rossz a termosztát)zabálhat 10l-t szerintetek???(haver azt mondja,semmi köze a fogyasztásnak a rossz termosztáthoz....)

Emiatt eszik sokat!Rossz a termosztát.

Cseréld ki!

Link to comment
Megosztás:

Levettem a fojtószelepházat természetesen.....

Visszaemlékezve...még nyáron sem rémlik,h bekapcsolt volna a venti és 90fok fölé menjen a mutató.

Hogy tudom megnézni a legkönnyebben,h bekapcsoljon a venti???(gondolom alapjáraton vagy 20perc és akkor a menetszél sem hűti...)

Link to comment
Megosztás:

Emiatt eszik sokat!Rossz a termosztát.

Cseréld ki!

Bárcsak emiatt lenne....De akkor miért van,h első beindítás után alapjáraton Pl:ma 9 perc után szinte meg sem mozdult a hőfok mutatója(kb 1-2mm)és ekkor elindulva kb 2 perc után viszont felmegy 80-90 közé.Szal...menet közbe hamarabb bemelegszik vagy mi??

Link to comment
Megosztás:

megrángatom a kocsit sziszeg rendesen akkor jó ha már nem kotyog a tank . 3 marmonkanna de folyt mellé 2 liter kb és tényleg benyelte ÉRDEKES MÉG SZÁMOMRA IS elméletileg 53 literes a tank 57-8 belement

Hogy is mondjam, hogy ne bántsalak meg?

Ismered azt a mondást, aminek az a vége, hogy aszongya: ... de alacsony a kerítése?

Te addig eszel, míg szemed, szád, orrod, füled meg nem telik? ;)

Link to comment
Megosztás:

Most beszéltem egy ismerőssel aki azt mondja,h nneki indítás után 2 perccel 80-90 fok között vana mutató....Létezik???

az biztosan nem Z14XE volt...

az dolgozó lány lassan melegszik be. az asszonyé is, pedig neki új termosztátot tettünk be.

a Z18Xe az meg dolgozó lány gyorsan, ott 2-3 km után már vígan 80 felett volt...

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. meg lehetne próbálni, de drága próba...

termosztát ell.

motor hiddeg, beinditod, és amikor megmozdul a mutató akkor meg kell fogni a termosztát kijövő csövét, ha za meleg akkor átenged.

DE ha hideg motorról indulva, 2. fütéssel elindulsz, és hosszú távon is beáll középre akkor jól müködik...

90 fölé meg nem szokott menni soha.....

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. meg lehetne próbálni, de drága próba...

termosztát ell.

motor hiddeg, beinditod, és amikor megmozdul a mutató akkor meg kell fogni a termosztát kijövő csövét, ha za meleg akkor átenged.

DE ha hideg motorról indulva, 2. fütéssel elindulsz, és hosszú távon is beáll középre akkor jól müködik...

90 fölé meg nem szokott menni soha.....

Mennyi egy termosztát Z14XE-be???(2004-es)

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

lásd már be végre, Te sem érthetsz mindenhez..... :lol:

Lásd már be végre,hogy én szoptam ugyanígy az X14XE-vel és termosztát csere után 7-8-ra ment vissza fogyim. :lol:

De nekem mindegy...

Kb mint Tomi dízel G astrájánál a szervízes arcok:

Azért állt le menet közben,mert izzítógyetya rossz volt benne,bár azóta már arra jutottak,hogy a generátor a rossz és nem jut elég áram a motorvezérlőnek! ;)

Az senkit nem zavar,hogy egy böszme nagy átkötés van az adagolóvezérlő közepén.

Nem mondom,hogy mindent tudok,de ezek olyan egyértelmű problémák,hogy csak a vak nem veszi észre.

Másfelöl nem általánosítok,de a szervízek nagy része szereti lehúzni a veréb usert,tisztelet a kivételnek.

Mondjuk 2km-re sosem fog bemelegedni a motor és simán be fogja vágni a 10l-t!

Link to comment
Megosztás:

Holnap megtankolok, kíváncsi vagyok mennyi lesz a fogyasztás. Most 350km-ből volt 70 M0, 2x20 lightos BP-i dugó, 6x10 hétvégi belváros, a maradék max 5km-es távok a kerületben. Ha így is 10,7 lesz, akkor kezdhetek kétsége esni Z16XE esetén vagy nyugodjak bele, hogy a gyári városi érték is 10,5?

Link to comment
Megosztás:

Kb mint Tomi dízel G astrájánál a szervízes arcok:

Azért állt le menet közben,mert izzítógyetya rossz volt benne,bár azóta már arra jutottak,hogy a generátor a rossz és nem jut elég áram a motorvezérlőnek!

monnyuk ezek inkább pékek, vagy favágók mint autószerelők...

ez gyönyörü mondat....

Link to comment
Megosztás:

Most beszéltem egy ismerőssel aki azt mondja,h nneki indítás után 2 perccel 80-90 fok között vana mutató....Létezik???

Én ma beindítottam(3fokos kinti hőmérséklet)és 9 percig járatva minimálisan(1mm)mozdult meg a mutató(viszont 5 perc után meleget fúj)9 perc után indulva 2 perccel később már 80fokos a mutató szerint...

90fok felett még amugy nem láttam a mutatót és a hűtőventillátort se hallottam eddig,h bekapcsolt volna...

Emiatt(ha rossz a termosztát)zabálhat 10l-t szerintetek???(haver azt mondja,semmi köze a fogyasztásnak a rossz termosztáthoz....)

Még valami:kitakarítottam a fojtószelep házát(kibasz.tt dzsuvás volt),olajsáros volt(fekete színű) van 2 gumi cső ami egymás felett(alatt)megy...a vastagabbikban fehér takonyszerű olaj volt(szerintem a túlhasznált olaj kifehéredett9a másik gumicső ami alatta van viszont teljesen el volt dugulva(1mm-es fuvókán keresztül megy a fojtószelep házba),fekete,száraz olajsárszerű valami volt benne amit nagy nehezen kitakarítottam(ezen keresztül amúgy levegőt nem bírtam befújni kitakarítás előtt)

ezek után valami ötlet a fogyasztásomra???

Még valami....:a munkahelyem 2km-re van.

1. indításkor várjam meg az üzemi hőfokot és utána induljak?

2. ne várjak üzemi hőfokig(ami most óra szerint amugy is van kb 15perc)és akár 1 perc után is indulhatok és ahelyett,h melegítettem volna addig be is érek dolgozni és kevesebb nafta is megy el...

3. menjek inkább gyalog??:lol:

(kicsit hosszúra sikerált,de hátha van valakinek jó ötlete,tanácsa...)

1. Cserélj munkahelyet ! ;)

Ha messzebbre jársz vele,akkor szegény motor végre fel tud melegedni - szerintem a termosztátodnak semmi baja, de ez az én véleményem - aztán szolidabb lesz az étvágya, nem fog eldugulni minden csöved, stb.

2. Járjál bicajjal, az gyorsabb is meg elegánsabb is mint a gyaloglás, a kocsit pedig csak fagyizáshoz használd ! :lol:

3. nem kell mindent megfogadni, amit itt olvasol

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.