Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Most hétvégén voltam Tatabányán(Mátészalka-T.bánya oda vissza 800km)pályán mentem végig és kb 9L-t fogyasztott átlag 140-el mentem 4200-as fordulaton.Egyszer-kétszer többel is,h kiégjen aminek ki kell ilyenkor.Szal...nem csak rövidtávon,hideg időben,hideg motorral eszik sokat,hanem autópályán is.

Persze ekkor még nem takarítottam ki a folytószelepházat csak ezután....

Kiváncsi leszek most mennyit zabál majd.

Menet közben a vízhőfok mit mutatott?

Link to comment
Megosztás:

A termosztát hol van a kocsiban amugy??Könnyű kiszedni?

Ezt ugye most csak úgy viccből kérdezted meg? ;)

Amúgy ott figyel a kip.csonkod fölött a motor bal oldalán, könnyen megismered, mert egy vastag gumicső csatlakozik rá!

Amúgy csak egy jó tanács, mert látom, itt mindenki igen vastagon el van eresztve, aztán azonnal nekiesünk az autónak, mint tót az anyjának !

Szóval problémamegoldáskor nem árt ha használjuk a fejünket, mert az azért van, hogy gondolkodjunk, nem padig azért, hogy tudjunk mire sapkát húzni!

1. Semelyik autónak nem tesz jót - a 16V-s motoroknak meg pláne nem! - ha ilyen kurta távokat autóztok vele.

Ennek több oka is van, de most ezeket nem részletezem. Ebből következik, hogy itt elsősorban ebben kell a hibát keresni, nem az alkatrészekben.

2. Mielőtt cserélsz, gondold végig, hogy eddig mit csináltál ?

3. Kipróbáltad-e az eredményét a változtatásaidnak?

4. Ha egyszerre mindent kicserélsz meg kitisztítasz, akkor tudni fogod, hogy mi hozta meg a javulást ?

Ez nyilván hosszadalmasabb mint beírni a fórumra, de legalább rájössz majd, hogy " mitől megy a villamos "! :lol:

A továbblépéshez pedig célszerű lenne elolvasni az autó kezelési könyvét - sponsored by Zachi - valamint egy javítási könyvet is, mert a nagy akaratban hamar olyan kárt tudsz csinálni, amit elkerülhettél volna!

Link to comment
Megosztás:

Nah.. meglőttem pestet ismét. fel 3 személy, tele csomagtartó, de még a hátsó űlés fele is ledöntve, és plafonig pakolva (csomagtartó is), vissza 2 személy üresen. Pesten belváros kb 40 Km, a többi oda vissza 4-es főút, átlag szokásos 100-110, + - előzések meg városok áthaladóban.

27,04 liter ment rá hazaérkezés után, és összesen 456,9 Km-et mentem. :lol: :lol: :( :)

Meg vagyok elégedve :lol:

Ez így még 6 lityi sincs ;)

Link to comment
Megosztás:

Nah.. meglőttem pestet ismét. fel 3 személy, tele csomagtartó, de még a hátsó űlés fele is ledöntve, és plafonig pakolva (csomagtartó is), vissza 2 személy üresen. Pesten belváros kb 40 Km, a többi oda vissza 4-es főút, átlag szokásos 100-110, + - előzések meg városok áthaladóban.

27,04 liter ment rá hazaérkezés után, és összesen 456,9 Km-et mentem. :lol: :) B) :(

Meg vagyok elégedve :lol:

Ez így még 6 lityi sincs ;)

nekem hasonló volt 2 hete, csak autópálya, 130-140 között, 3 személy, semmi csomag, 60% pálya, 10% BP (dogo-dugó hátán zeghez képest :lol: ), 30% országut (90-100-as tempo), és 6.2l-re jött ki a fogyi. :P

Link to comment
Megosztás:

Ez nyilván hosszadalmasabb mint beírni a fórumra, de legalább rájössz majd, hogy " mitől megy a villamos "! ;)

A továbblépéshez pedig célszerű lenne elolvasni az autó kezelési könyvét - sponsored by Zachi - valamint egy javítási könyvet is, mert a nagy akaratban hamar olyan kárt tudsz csinálni, amit elkerülhettél volna!

Sokkal egyszerűbb ide beírni a problémát és ha ne adj isten olyas valaki válaszol vissza,aki nem csak iróasztal mögül szerel autót,akkor azt még jól le is ugatjuk! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ma elmentem tankolni. 46 lityot tankoltam. 531 km-t mentem eddig az autóval az elözző tankolásból. Ebből 99% Budapest, 10 km Dunakeszi Auchan benzinkút (hazafelé) és oda-vissza Kiskunlacháza 112 km. A ez előzző tankolásom 44.71 liter volt amiből kiszámoltam, hogy majd nem 12 litert fogyasztott az autó (pontosan 11.87 liter).

Ez egy kicsit soknak tűnik nekem. Mondjuk ebből a megtett kilométerből sok volt a napi 13 km.

Link to comment
Megosztás:

Na ma elmentem tankolni. 46 lityot tankoltam. 531 km-t mentem eddig az autóval az elözző tankolásból. Ebből 99% Budapest, 10 km Dunakeszi Auchan benzinkút (hazafelé) és oda-vissza Kiskunlacháza 112 km. A ez előzző tankolásom 44.71 liter volt amiből kiszámoltam, hogy majd nem 12 litert fogyasztott az autó (pontosan 11.87 liter).

Ez egy kicsit soknak tűnik nekem. Mondjuk ebből a megtett kilométerből sok volt a napi 13 km.

hüüüha... matekból kettes alá....

46-ot osztom 531-gyel és szorzom százzal.

46/531*100= 8.66 L /100 km.

ez sok?

;)

Link to comment
Megosztás:

hüüüha... matekból kettes alá....

46-ot osztom 531-gyel és szorzom százzal.

46/531*100= 8.66 L /100 km.

ez sok?

:lol:

Tény, hogy matekból sose voltam erős.;)

Akkor elnézést rosszúl fogalmaztam. Azt 531 km-es távolság megtételéhez volt elegendő üzemanyag a 44.71 L. Így jó? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy matekból sose voltam erős.:lol:

Akkor elnézést rosszúl fogalmaztam. Azt 531 km-es távolság megtételéhez volt elegendő üzemanyag a 44.71 L. Így jó? :lol:

Az akkor pedig

44,71 liter /5,31 (100km)= 8,42 liter/100km

Gondolj bele, ha 10lityót fogyasztana 100-on, akkor 531-re 5,31*10 lenne a fogyasztás azaz 53,1 liter, ez meg jóval kevesebb, tehát már csak ez alapján is gyanúsnak kellett volna lennie, hogy nem fogyaszthat 10 felett. ;)

Ha nekem is fogyasztásom lenne BP-en. Most 5km-eket megyek vele óvatosan 16kerben és így 9-9,2. Ha dugóban vagyok hosszútávon akkor meg 8,8. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nahát. Én úgy tudttam, hogy a megtett km-t kell osztani a tankolt mennyiséggel. :lol:

És akkor most örülhetsz, hogy milyen jól fogyaszt. ;) Ha úgy számolnánk, akkor 20 literes fogyasztásra jönne ki 5liter. Nagyon nem mindegy... :lol:

Amúgy BP-en merre járkálsz és mikor váltasz, hogy csak ennyit fogyaszt?

Link to comment
Megosztás:

És akkor most örülhetsz, hogy milyen jól fogyaszt. ;) Ha úgy számolnánk, akkor 20 literes fogyasztásra jönne ki 5liter. Nagyon nem mindegy... :lol:

Amúgy BP-en merre járkálsz és mikor váltasz, hogy csak ennyit fogyaszt?

Többségében a 13.ker.-ből a 3.ker.-be. Oda-vissza 13 km. Azt ha kell mennem máshova akkor az a 8.ker., 23.ker (ide havonta 1x vagy 2x). Meg még egy két kerületbe. Hideg mocinál 2500 körül. Kb. 3 km környékén már 89 fok-ig fölkúszik a mutató és akkor 3000-3500 között szoktam váltani. Ezt a fordulatszámot még Uhu írta nemrég ha jól emlékszem ( ha nem akkor boccsi :lol: ). Mivel az én autó mocija ECOTECH-es. Z16XE.

Ja de néha szoktam menni Dunakeszire is vásárolni a Madaras Tescóba.

Link to comment
Megosztás:

Többségében a 13.ker.-ből a 3.ker.-be. Oda-vissza 13 km. Azt ha kell mennem máshova akkor az a 8.ker., 23.ker (ide havonta 1x vagy 2x). Meg még egy két kerületbe. Hideg mocinál 2500 körül. Kb. 3 km környékén már 89 fok-ig fölkúszik a mutató és akkor 3000-3500 között szoktam váltani. Ezt a fordulatszámot még Uhu írta nemrég ha jól emlékszem ( ha nem akkor boccsi ;) ). Mivel az én autó mocija ECOTECH-es. Z16XE.

Ja de néha szoktam menni Dunakeszire is vásárolni a Madaras Tescóba.

Nálam az a gond, hogy 5km-es távokat megyek kb városban. A motor 90fokra ilyen időben 10-15 perc alatt melegedik 80-85 megvan 2-3km után. A 3000-3500-as rpm meg gondolom azt jelenti, hogy X16XE-vel te sem sokat látsz 4-est városban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam az a gond, hogy 5km-es távokat megyek kb városban. A motor 90fokra ilyen időben 10-15 perc alatt melegedik 80-85 megvan 2-3km után. A 3000-3500-as rpm meg gondolom azt jelenti, hogy X16XE-vel te sem sokat látsz 4-est városban. ;)

Mikor, hogy. Ha csak a 4-t engedi a forgalom akkor azt. De nekem Z16XE-m van.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Mikor, hogy. Ha csak a 4-t engedi a forgalom akkor azt. De nekem Z16XE-m van.;)

Nekem 60 alatt 4-ről szó sem lehet még hidegen sem éri el ott a 2500-at sem. Csúnya kérdés jön a Z16-os motor gondolom teljesen más, de nagy vonalakban mégis mi a különbség?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 60 alatt 4-ről szó sem lehet még hidegen sem éri el ott a 2500-at sem. Csúnya kérdés jön a Z16-os motor gondolom teljesen más, de nagy vonalakban mégis mi a különbség?

Hát ezt majd a szakik megmondják mert én nem nagyon értek hozzá. Sőt szinte egyáltalán nem konyítok semmihez. ;)

Link to comment
Megosztás:

685 km-re 39 liter gázolaj fogyott. Ez ~5.69 l/100km-re jön ki.

310 km városban 5-10 km-es etapokból jött össze, a többi 375 km vidéki "utak"-ból, 5 személlyel, kevés motyóval, jellemzően somogyi dombokon ill. a Mecseken át, 30 és 160 km/h (naná, hogy a Siófok - Kaposvár - Kozármisleny autobahnon ;) ) között ingadozó sebességgel.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 60 alatt 4-ről szó sem lehet még hidegen sem éri el ott a 2500-at sem. Csúnya kérdés jön a Z16-os motor gondolom teljesen más, de nagy vonalakban mégis mi a különbség?

Gondolom az összehasonlítást az X16XE vs Z16XE közt gondolod ?

Nagy vonalakban ott csak egy betű, nem X, hanem Z, vagyis nem EurII-es hanem Eur III-as normát teljesít a motor.

Ehhez pedig mindenből kettő van az autón, mármint lambda szondából és katalizátorból is.

Valamint hangoltak a motor management-en, pár apróbb finomítás a befecskendezőkön, stb.

Bár ezeknek a módosításoknak 5-10km-es távokon nincs jelentőségük, mert ezek csak üzem meleg állapotban fejtik ki a hatásukat.

Azt meg úgy lehet gyorsítani, ha termosztátot cseréltek, ha lehet minél gyakrabban, mert valamiből a boltosoknak is meg kell élniük! ;) :lol: :lol: :lol:

( Ezt csak viccnek szántam, bennem maradt a 7végéről... )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.