Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

hát igen sétakocsikázás a minimumon:S de ez offos és jobb úgyse lesz :D

Hát igen nagyon bosszantó hogy melóba járni meg a kötelezőket kivéve nagyon nem jut nekem sem. Én is régóta sokallom a fogyasztást, mert ha kevesebb lenne akkor azért beleférne más is mint a kötelezők.

Link to comment
Megosztás:

Ma megjártam Kaposvárt.

400km ,a fele fölött van egy picivel a mutató.

Múltkor valamivel alatta volt akkor is 400at mentem és akkor 24liter ment bele kattanásig.

Az volt 6.

És ez akkor kb 5.5 :D ,de majd ha megint kattanásig nyomom akkor kiderül

irigykedek cartárs... nekem 9 körül van vegyesben, mondjuk sajnos nemtudom hogy az előző tulajok mennyire hajtották szét szegény kis Asztrakocsit, csak sajnos átnézetni se nagyon van pénzem:S:(

Link to comment
Megosztás:

Ma megjártam Kaposvárt.

400km ,a fele fölött van egy picivel a mutató.

Múltkor valamivel alatta volt akkor is 400at mentem és akkor 24liter ment bele kattanásig.

Az volt 6.

És ez akkor kb 5.5 :D ,de majd ha megint kattanásig nyomom akkor kiderül

Az 5.5-ös fogyasztás hozható, ha hosszabb távon mész, nem klimázol, és 90-110 között tartod...

Link to comment
Megosztás:

Valaki azt írta hogy a benzines 1.4 és 1.6-os autók úgyanannyit fogyasztanak hát én ezt nem tudom, papíron az1.4 kevessebet eszik mi a véleményetek erről? :P :D

Igen,mindegyik pont ugyanannyit fogyaszt:az 1,2-es,az 1,4-es,1,6-os az 1,8-as,a 2,0-s ,a 2,2-es

és az összes dízel is:De ez csak azokra vonatkozik amelyiknek kikapcsolt állapotban világít

a magnó összes lámpája! A többi autó mind máshogy fogyaszt.

Elengedtek?Vége a csoportterápiának? ^_^

Link to comment
Megosztás:

Igen,mindegyik pont ugyanannyit fogyaszt:az 1,2-es,az 1,4-es,1,6-os az 1,8-as,a 2,0-s ,a 2,2-es

és az összes dízel is:De ez csak azokra vonatkozik amelyiknek kikapcsolt állapotban világít

a magnó összes lámpája! A többi autó mind máshogy fogyaszt.

Elengedtek?Vége a csoportterápiának? ^_^

Még a könnyem is kicsordult annyira röhögtem.

:P :D

Link to comment
Megosztás:

Spuri adalékot valaki használt már? Tapasztalatok?spuri-adalék

Inkább az a kérdés, hogy nincs e valami káros mellékhatása. Akár a motorra nézve, akár az üzemanyagrendszerre.

Mert az ára nem olyan vészes. (2400 ft, ami 250 liter benyához elég)

Én például kipróbálnám, ha tudnám, hogy nem okoz kárt. Hiszen annyit megér. Ha nem válik be legfeljebb nem vennék többet.

Januárban egy szelep leragadás miatt egy csomó pénzt kidobtam az ablakon, mire aztán UHUHU-val beszéltem és a fagyizást tanácsolta, ami aztán helyrerakta a gépet. Ha csak ezt megelőzném vele, már jó lenne. Igaz én akkor raktam bele egy adag CataClean-t, ami akkor nagyon bejött. De a honlapon szereplő marketing szöveg alapján ez a Spuri is jó lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Asszem rekordot döntöttem fogyasztást illetően!:)710 km-t mentem egy tank benzinnel!Ebből 540 km a Nyírség oda-vissza Bp-ről, a többi Bp. Az 540 km végig klíma...ja és úgy 710km, hogy még "csak" folyamatosan világított a sárga kijelző, nem pedig villogott!Szerintem még egy 20 km-t kibírt volna de nem merek kockáztatni. Szerintetek "jót tett" a fogyasztásnak, hogy most volt benzin-,levegőszűrő- és olajcsere?Én laikus vagyok, nem értek hozzá..:D

Az autó: Z14XE 1.4-es 2004-es évjáratú.

Most tankoltam tele: 44.6 liter ment bele több, mint 15 ezer Ft-ért:( (jó drága lett a benzin)

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Asszem rekordot döntöttem fogyasztást illetően!:)710 km-t mentem egy tank benzinnel!Ebből 540 km a Nyírség oda-vissza Bp-ről, a többi Bp. Az 540 km végig klíma...ja és úgy 710km, hogy még "csak" folyamatosan világított a sárga kijelző, nem pedig villogott!Szerintem még egy 20 km-t kibírt volna de nem merek kockáztatni. Szerintetek "jót tett" a fogyasztásnak, hogy most volt benzin-,levegőszűrő- és olajcsere?Én laikus vagyok, nem értek hozzá..:D

Az autó: Z14XE 1.4-es 2004-es évjáratú.

Most tankoltam tele: 44.6 liter ment bele több, mint 15 ezer Ft-ért:( (jó drága lett a benzin)

üdv.

szerintem jót. Bár ugye kellene tudni, ezek azelőtt mikor voltak cserélve (minél régebben, annál látványosabb a fogyasztáscsökkenés), de a szűrők cseréje alapvetően tud rendesen csökkenteni a fogyasztáson. Gondolj bele, tisztább légszűrő = több oxigén = jobb égés. Ja, már a gázolaj is rekordokat dönt. Forza bicicletto ^_^

Link to comment
Megosztás:

szerintem jót. Bár ugye kellene tudni, ezek azelőtt mikor voltak cserélve (minél régebben, annál látványosabb a fogyasztáscsökkenés), de a szűrők cseréje alapvetően tud rendesen csökkenteni a fogyasztáson. Gondolj bele, tisztább légszűrő = több oxigén = jobb égés. Ja, már a gázolaj is rekordokat dönt. Forza bicicletto :D

Aminek helyből ellentmond az, hogy benzinmotorról van szó, ami fojtószelepes és lambda-szabályzott, ráadásul elektromos gázpedálos, vagyis elvileg a beszívott levegő oxigéntartalma egy állandósult terhelési állapotban független attól, hogy épp mennyire koszos a levegőszűrő (persze addig, amíg a levegőszűrő nem annyira koszos, hogy már nem képes elég levegő bejutni, ezt viszont nagyobb fordulatnál valószínűleg a sárga lámpa kigyulladása jelezné a túldúsuló keverék miatt), mert a fojtószeleppel úgyis utána van állítva a fojtás mértéke, vagyis a hengerbe jutó levegő mindig a terheléshez szükséges benzinmennyiséghez igazodik. Tehát amíg magasabb fordulatnál nagyobb gázadásra is húz normálisan, addig ilyen 100-120-as állandósult tempónál biztosan kap elég levegőt. A benzinszűrő ugyanígy elvileg tökmindegy mennyire koszos, amíg átjut annyi, hogy az injektorok előtt a nyomásszabályzó fenn tudja tartani az állandó nyomást (itt is ha koszos lesz a szűrő, akkor nagyobb gázpedálnál és fordulatnál ha nem jut át elég benzin a szűrőn, akkor egyszerűen elszegényedik a keverék, amit szintén a sárga lámpa jelezne azon kívül, hogy erőtlenné válik az autó, gázadásra torpan, stb.). Szóval én nem hiszek a levegő és benzinszűrő fogyasztásra gyakorolt jelentős hatásán, inkább a sofőr lába az, ami sokat tud hozni a fogyasztáson. Sokan nem tudnak úgy közlekedni, hogy huzamosabb időn keresztül tartsanak egy fix sebességet, és ugye a gázpedál minden apró mozgása fogyasztásnövekedést jelent. Fel sem tűnik, mert pl. természetesnek veszi, hogy kanyar előtt kicsit elveszi, utána pedig ugyanoda visszanyomja a pedált, de ha ezt minden kanyarnál indokolatlanul eljátssza, akkor az már azért tudja a fogyasztást jelentősen befolyásolni. Na az ilyen illetőknél tesz jót a fogyasztásnak a tempomat. Viszont aki előrelátóan vezet és nem mozgatja a gázpedált feleslegesen, az dombos úton rá tud verni a tempomatra is, mert pl. kis emelkedőnél nem akarja tartani a sebességet, hanem picit lassul, lejtőnél meg picit gyorsul, de a gázpedálállás ugyanaz marad végig és így elkerüli a terhelésváltozásokat.

Link to comment
Megosztás:

Aminek helyből ellentmond az....

Vágod a témát, potyo! Biztosan igazad van, én csak laikus vagyok, a logika mesgyéjén szárnyalva (na jó, kúszva) jutottam erre a sejtésre. De mivel nem értek hozzá, ezért tök jó, amiket írtál, már ezt is tudjuk. Egy kicsit ugyanakkor "büszke" is vagyok a másik dologra, amit írtál, mert mióta tempomatom van (kb 1 éve és állandóan használom), nálam semmiféle fogyasztáscsökkenés nincs. Öröm az ürömben, hogy ezek szerint akkor beigazolódott az, amit gondoltam: lehet környezettudatosan is vezetni. :D Szerintem a KRESZ-könyvben is benne van, ahogy írtad, hogy az emelkedőn ne tartsuk a sebességet, hanem a gázpedált tartsuk csak annyira lenyomva, mint addig, de logikus is. Régi autóknál viszont működik a sejtésem, ugye?

Extrém módon (szigorúan fanatikusoknak) lehet további csökkentést elérni. Egyszer kipróbáltam, egy OFF fiestával mentünk Horvátországba: ablak felteker, levegő csak a rostélyokon jött be, klíma kikapcsolva, rádió is, világítás nuku, 2 személy, az előbb említett vezetési móddal 300 km-en keresztül, és 3,9 liter jött ki. Én sem hittem el, mondjuk az egy 1000 cm3-es motor volt. Asszem vannak is ilyen negatívfogyasztásirekord-versenyek...

Link to comment
Megosztás:

Régi autóknál viszont működik a sejtésem, ugye?

Ezt igazából nem tudom. Régebbi, még nem EGR szelepes dízelmotornál biztosan működik a dolog, hogy minél több levegő jut a hengerbe, annál jobb az égés és annál kisebb a fogyasztás, mert ha sok levegő van, akkor a koromképződés alacsony, ami azt jelenti, hogy a korom is el tud égni a hengerben, a korom pedig alapvetően szén, vagyis energia (cserébe magas lesz az NOx képződés). EGR-es motornál már nem ennyire egyértelmű számomra a helyzet, mert az oxigénfelesleg csökkentésére (hogy ne legyen annyi NOx a kipufogógázban) az EGR ugye kipufogógázt vezet vissza a szívórészbe, és a visszavezetés mértékét más paraméterek alapján határozza meg a motorvezérlő. Ez már kicsit hasonlít a fojtószelepes szabályzásra, mert ha sok az oxigén, akkor egyszerűen több kipufogógázt enged vissza az EGR, vagyis csökkenti a beszívott "levegő" oxigéntartalmát, és ugyanez visszafelé is érvényes, hogy ha koszos a szűrő, akkor kevesebbet enged vissza az EGR, vagyis a beszívott levegő oxigéntartalma talán közel állandó a szűrőtől függetlenül. Egyszerű karburátoros benzinesnél szintén hatásos lehet a tiszta szűrő, mert ha a fojtószelep előtt erősebb a vákuum, akkor az szívja fel a benzint is, vagyis töményebb keverékkel fog járni a motor, többet fog fogyasztani. Viszont tudtommal léteznek olyan karburátorok, amik kompenzálni tudják a fojtószelep előtti vákuumot, ezeknél már elvileg szintén nem számít a szűrő koszossága. Persze nem mondom, hogy teljesen hatástalan a dolog a tiszta szűrő, mert ha kisebb a fojtás bármely oldalon, az biztosan csökkenti a fogyasztást, hiszen a motor kisebb vákuum ellen dolgozik (illetve az üzemanyagszivattyúnak sem úgy kell átpréselnie a szűrőn az anyagot), csak nem tulajdonítok akkora jelentőséget a dolognak, hogy ezzel rövidtávon kimutatható fogyasztáscsökkenést lehet elérni.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű karburátoros benzinesnél szintén hatásos lehet a tiszta szűrő, mert ha a fojtószelep előtt erősebb a vákuum, akkor az szívja fel a benzint is, vagyis töményebb keverékkel fog járni a motor, többet fog fogyasztani.

Igen, azokra a régi benzinesekre gondoltam, amik gyerekkorunkban jártak (Lada, Zastava, Skoda - ez a vonal...)

Link to comment
Megosztás:

csak nem tulajdonítok akkora jelentőséget a dolognak, hogy ezzel rövidtávon kimutatható fogyasztáscsökkenést lehet elérni.

Szerintem még azt sem! Én már mindent kipróbáltam hogy kevesebb legyen. Rájöttem arra is hogy nem a kocsim a rossz mert akkor hosszúba sem állna meg 6-6,5 L be. Egyszerűen szerintem ezek a X, Z-s motorok városba nem képesek 8-8,5 alatti fogyasztásra. Haver G je mióta klimázgat aztóta 9-9,5 alá nem tud lemenni. Sajnos nagyon abszurd hogy egy fejlett motorvezérlő elektronikával ellátott 16 szelepes erőforrás üzemel a kocsiainkba és horrror sokat fogyaszt. Ebbe csak az a bosszantó ezt a fogyasztást az öregapám skoda favoritja vagy akár a 4 ütemű wartburgja is röhögve hozza. Márpedig az hol van ettől. Sajna rá kellet hogy jöjjek hogy fogyasztásba a benzines technika minimálisat változott az elmúlt 10-15 év alatt. Kizárólag a megjelenés és vezetési élmény ami rendkívűl sokat. Meg persze az extrák. Az egészbe a rettentően bosszantó hogy már melóba járásra sem fog telni. A kirándulásokról már régóta lemondtam pedig, a múlt héten ismerkedtem meg egy igen aranyos csajjal.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem még azt sem! Én már mindent kipróbáltam hogy kevesebb legyen. Rájöttem arra is hogy nem a kocsim a rossz mert akkor hosszúba sem állna meg 6-6,5 L be. Egyszerűen szerintem ezek a X, Z-s motorok városba nem képesek 8-8,5 alatti fogyasztásra. Haver G je mióta klimázgat aztóta 9-9,5 alá nem tud lemenni. Sajnos nagyon abszurd hogy egy fejlett motorvezérlő elektronikával ellátott 16 szelepes erőforrás üzemel a kocsiainkba és horrror sokat fogyaszt. Ebbe csak az a bosszantó ezt a fogyasztást az öregapám skoda favoritja vagy akár a 4 ütemű wartburgja is röhögve hozza. Márpedig az hol van ettől. Sajna rá kellet hogy jöjjek hogy fogyasztásba a benzines technika minimálisat változott az elmúlt 10-15 év alatt. Kizárólag a megjelenés és vezetési élmény ami rendkívűl sokat. Meg persze az extrák. Az egészbe a rettentően bosszantó hogy már melóba járásra sem fog telni. A kirándulásokról már régóta lemondtam pedig, a múlt héten ismerkedtem meg egy igen aranyos csajjal.

Azt el tudom képzelni, hogy ha betennénk egy Z10XEP motort pl. egy E Kadett kasztnijába, akkor kisebb fogyasztással el lehetne járni vele ugyanazzal a dinamizmussal, mint a Kadett 13NB, C14NZ vagy hasonló motorjával lehetett, csak egy G Astra kb. 30%-al nehezebb, mint a Kadett volt, ez pedig a városi fogyasztást drasztikusan növeli. Tehát lehetséges, hogy a motorok hatásfoka javult (bár ez is kérdéses, ha a hosszútávú, állandó sebességű haladás fogyasztását nézzük, ahol a tömeg kevésbé számít), de hogy az autók km-re vetített fogyasztása nem csökkent, az biztos, jó esetben is inkább csak ugyanaz maradt, mint 20 éve. Csak 20 éve még nem volt divat autóval menni a sarki boltba, inkább csak hosszabb távokra használták az autót, ezért egyrészt kevesebb volt a hidegmotoros üzem ugyanarra a megtett kilóméterre vetítve, másrészt mivel nem voltak dugók, ezért az egyhelyben állás vagy araszolás sem növelte a fogyasztást, nembeszélve a klímázásról, amit mostanában ha kell, ha nem, folyamatosan nyomatnak. Igazából idén hány olyan nap volt eddig, ami indokolta a klímázást? Sokszor elég lenne egy sima szellőztetés a klíma helyett, de ugye van klíma, akkor azt kell nyomatni.

Ez a vezetési élmény meg tipikusan az a dolog, amit szimpla marketingrizsának tartok. Mégis milyen élmény lehet abban, hogy gurulok egy üveg és lemezdobozban négy keréken? Akinek ez élmény, annak minden ilyen bádogdoboz élmény, akinek meg nem, annak meg egyik sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.