Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Még dobnék egy gondolatot a buszos témához:

25 km-ről járok be Debrecenbe dolgozni.

Míg buszoztam 3/4 4-kor keltem. Most 3/4 5-kor.

Délutános műszakból fél 12-kor értem haza, most fél 11-kor.

Busszal napi 3-3 és fél órám volt oda. Kocsival másfél.

Így kicsit drágább, de lesz@rom...

Előző munkahelyemtől 28 km-re lakom, busszal (távolsági busz + helyi busz + séta) kb. 2 óra kellett kaputól kapuig. Ezt jó gyorsan meguntam, és ezt a távot én bringával megoldottam másfél óra alatt. Nincs kötöttség, szinte ingyen van, egészséges, és tömegközlekedésnél általában gyorsabb is, főleg ha azt is beleszámolom, hogy nem kell várni rá. Jelenlegi melóhelyem 1 km-re van, hiányzik is az az évi 6-7ezer km :D (Többet hajtottam a bringába, mint az autóba :P)

szerk:

Ja, és pár éve én is számolgattam, hogy ha megveszem a buszjegyet kb. ugyanannyiba jött ki, mint amennyit a Lada megevett gázból a maga 10-11 literes fogyasztásával. Most az Astra átlag 8 litert eszik benzinből, ez saccra kicsit többe jön ki, bár nem tudom most mennyi a buszjegy, de jelentős különbség így se lehet közte.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem vitatom, hogy kényelem szempontjából mindig is jobb lesz az egyéni közlekedés a tömegközlekedésnél. Ez tény. Én is az egyéni közlekedésből élek meg (ABS-ESP fejlesztés), ezért nekem csak jól jön, ha mindenki kocsit vesz.

Jelenleg az is igaz, hogy drága a tömegközlekedés. De miért is? Szabad országban élünk, mindenki szabadon választhat. Kevesen választják mégis a tömegközlekedést, hiszen kényelmesebb a kocsi és nincs időhöz kötve az ember. Az ezért fizetendő többlet pénzt (már ha van) kigazdálkodja mindenki maga.

Nagyjából ezt vettem ki a szavaitokból, ez a Ti oldalatok.

De mi lenne, ha többen vennénk igénybe a tömegközlekedést? Több lenne a bevétele az üzemeltető cégnek. Ennek egy részét a buszok állapotára fordíthatja és természetesen sűrítheti a járatokat, vagy talán a versenyképesség javítása érdekében beáldozná a bevételének egy részét (azaz csökkentené a tarifát, de ennek már elég kicsi az esélye). Esetleg a tulajdonosok új yacht-ot vesznek, ez se elképzelhetetlen. Azonban amíg sokan az egyéni közlekedést választják, addig ezek egyikére sincs esély. Valakinek meg kell tennie az első lépést. De kinek? Az üzemeltetőnek? Amíg az üzemeltető azt látja, hogy nem veszik a bérletet, addig nincs értelme/pénze a fejlesztésre. Ha nincs fejlesztés, akkor nem lesz vonzóbb a tömegközlekedés. És máris belefutottunk egy öngerjesztő folyamatba.

Ezt az öngerjesztő folyamatot csak gyorsítja, hogy egyre gazdaságosabb autókat gyártanak. Többek között a start-stop rendszer, meg még sok mindent ki fognak találni az egyes autógyártók. Ha egy busz 100 km-en megeszik 40-50 litert és legalább 20 ember van rajta, akkor ez az egyes emberekre lebontja 2-2.5 liter / 100 km. Nem hiszem, hogy ezt a közeljövőben egy normális, közlekedésre alkalmas, kényelmes autó produkálni fogja. Ezt egy moped autó tudja. Csak egyszer aludjon el egy szemből jövő kamionos. A tűzoltók vágják ki az összetört testedet...

Link to comment
Megosztás:

Amíg az üzemeltető azt látja, hogy nem veszik a bérletet...

...addig összefonja a karját és vár a csodára? Hogy majd egyszer csak megjön az esze az embereknek és elkezdenek jegyet venni a buszra? Tenni nem kéne ezért valamit?

Ha egy busz 100 km-en megeszik 40-50 litert és legalább 20 ember van rajta, akkor ez az egyes emberekre lebontja 2-2.5 liter / 100 km. Nem hiszem, hogy ezt a közeljövőben egy normális, közlekedésre alkalmas, kényelmes autó produkálni fogja...

Na látod, ha egy busz fajlagosan még olcsóbb is, akkor nem értem miért nem lehet fejleszteni a nyereségből vagy éppen árat engedni? Az új yachtnak prioritása van?

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, de MINDIG a vállalkozásnak kell megtenni az első lépést, ebben az esetben úgy, h a tömegközlekedés vonzóvá váljon a vásárlók számára. Hogy mivel, ezt nem taglalnám, pár kritizált pontot már érintettek az előttem szólók... Az ember pedig azt választja, ami az elképzelésének, igényének a leginkább megfelel, szívjóságból nem fog igénybe venni semmilyen szolgáltatást, inkább választ egy kedvezőbb alternatívát. Nagyon kevés ember foglalkozik a hosszútávú érdekekkel.

Azt nem vitatom, hogy kényelem szempontjából mindig is jobb lesz az egyéni közlekedés a tömegközlekedésnél. Ez tény. Én is az egyéni közlekedésből élek meg (ABS-ESP fejlesztés), ezért nekem csak jól jön, ha mindenki kocsit vesz.

Jelenleg az is igaz, hogy drága a tömegközlekedés. De miért is? Szabad országban élünk, mindenki szabadon választhat. Kevesen választják mégis a tömegközlekedést, hiszen kényelmesebb a kocsi és nincs időhöz kötve az ember. Az ezért fizetendő többlet pénzt (már ha van) kigazdálkodja mindenki maga.

Nagyjából ezt vettem ki a szavaitokból, ez a Ti oldalatok.

De mi lenne, ha többen vennénk igénybe a tömegközlekedést? Több lenne a bevétele az üzemeltető cégnek. Ennek egy részét a buszok állapotára fordíthatja és természetesen sűrítheti a járatokat, vagy talán a versenyképesség javítása érdekében beáldozná a bevételének egy részét (azaz csökkentené a tarifát, de ennek már elég kicsi az esélye). Esetleg a tulajdonosok új yacht-ot vesznek, ez se elképzelhetetlen. Azonban amíg sokan az egyéni közlekedést választják, addig ezek egyikére sincs esély. Valakinek meg kell tennie az első lépést. De kinek? Az üzemeltetőnek? Amíg az üzemeltető azt látja, hogy nem veszik a bérletet, addig nincs értelme/pénze a fejlesztésre. Ha nincs fejlesztés, akkor nem lesz vonzóbb a tömegközlekedés. És máris belefutottunk egy öngerjesztő folyamatba.

Ezt az öngerjesztő folyamatot csak gyorsítja, hogy egyre gazdaságosabb autókat gyártanak. Többek között a start-stop rendszer, meg még sok mindent ki fognak találni az egyes autógyártók. Ha egy busz 100 km-en megeszik 40-50 litert és legalább 20 ember van rajta, akkor ez az egyes emberekre lebontja 2-2.5 liter / 100 km. Nem hiszem, hogy ezt a közeljövőben egy normális, közlekedésre alkalmas, kényelmes autó produkálni fogja. Ezt egy moped autó tudja. Csak egyszer aludjon el egy szemből jövő kamionos. A tűzoltók vágják ki az összetört testedet...

Link to comment
Megosztás:

Na látod, ha egy busz fajlagosan még olcsóbb is, akkor nem értem miért nem lehet fejleszteni a nyereségből vagy éppen árat engedni? Az új yachtnak prioritása van?

Igen, mert mindenki emberből van. Te is, én is. És az emberek általában az egyéni prioritások alapján döntenek. Ha az egyéni érdekek teljesülnek, akkor fognak foglalkozni a közösség érdekeivel. A közösség alatt mindenki mást ért. Család, város, ország, nemzet, föld, stb...

Jelenleg az a helyzet, hogy senki se lép. És így csak szenvedünk. Jó ez? Akinek van keze, az könnyen mutogat a másikra. Nem személyesen rád gondolok, hanem általánosságban.

Ne haragudj, de MINDIG a vállalkozásnak kell megtenni az első lépést, ebben az esetben úgy, h a tömegközlekedés vonzóvá váljon a vásárlók számára. Hogy mivel, ezt nem taglalnám, pár kritizált pontot már érintettek az előttem szólók... Az ember pedig azt választja, ami az elképzelésének, igényének a leginkább megfelel, szívjóságból nem fog igénybe venni semmilyen szolgáltatást, inkább választ egy kedvezőbb alternatívát. Nagyon kevés ember foglalkozik a hosszútávú érdekekkel.

A vállalkozás megteremtette a lehetőségét a tömegközlekedésnek. Egyszerű ötlet: ha heti/havi váltásban az egyik, majd a másik ember kocsijával megy két ember, akkor olcsóbb a közlekedés. Természetesen alkalmazkodni is kell egymáshoz, a rugalmas munkaidő akár meg is hiúsíthatja ezt. A tömegközlekedés ennél annyival jobb, hogy legtöbbször jön következő járat.

Például Veszprémben reggel 5 és este 10 között bárhova el tudok jutni busszal havi 6050 Ft-ból. Este 10 és reggel 5 között meg alszok. Naponta 20 km-et teszek meg a városban, havi kb. 20 alkalommal. Ez ugye több, mint heti 100 km. Havonta kb. 400 km. Ha 5 liter / 100 km-el számolok, akkor havi 8000 Ft. És ez csak a munkába járás. Este még edzést is tartok, meg ismerősökkel is találkozok néha. Szerintem reális a bérlet ára itt.

Megéri a dugóban ülni, miközben a busz a saját sávjában vígan halad? Ha többen szállnának fel a buszra, akkor kevesebb autó lenne. Kevesebb autó, kisebb forgalom, kevesebb dugó. Ez tűnik ésszerűnek, de valami miatt nem erre haladunk. Mikor jön el az a pont, amikor már annyi autó lesz az utakon, hogy nem lesz érdemes elindulni?

Link to comment
Megosztás:

Ha már fogyasztás... :D Az első nem szemkitolós fogyasztási adat (na, jó, azért néha a lovak közé dobtam a gyeplőt :P) a szoftver módosítása (by Osi, MTB) után: 6,67L/100km. Város, országút vegyesen...

Mekkora kerék van az autódon?

Mert én nem nagyon tudok 7l alá menni, pedig kisebb motorom van hiába megyek akármilyen nagypapásan, úgyhogy erős a gyanúm hogy a nagy kerekeim miatt lesz. Mondjuk nem mintha bánnám...

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek! Miért van pl 30éves metro, meg busz? Ébredjünk már fel! A kifizetett végkielégítések és a visszafolyatott pénz miatt, az állami vezetők részére.

Nem azért, mert Te, Én, Ők nem vesznek bérletet és nem tudják finanszírozni az új járműveket.

Én Gáz betételén gondolkodom, de az E85-n is gondolkodtam és milyen jó hogy nem szereltettem be.

A gázon is addig elmélkedem majd, míg jól felemelik és azt sem lesz érdemes beépíttetni. Mindegy legalább nem tartom fel a kígyózó sort a műhely előtt. :D

Link to comment
Megosztás:

Mekkora kerék van az autódon?

Mert én nem nagyon tudok 7l alá menni, pedig kisebb motorom van hiába megyek akármilyen nagypapásan, úgyhogy erős a gyanúm hogy a nagy kerekeim miatt lesz. Mondjuk nem mintha bánnám...

"Kicsit bénán kinéző" :D 205/55R16 Uniroyal Rainexpert... Ha jól sejtem, a tiéd is 205-ös.

Link to comment
Megosztás:

:D Én is, én is...

Pont ma tankoltam felvillanás után 10km-el. 44,4 l ment bele első kattanásig.

Eddig egyszer jutottam el villogásig, akkor 48 l ment bele.

Utolsó átlagom : 6,16 l/100km

Készítettem egy excel táblát amibe csak beírom a változókat és kiadja a statisztikát. Durva adatok vannak! :P

11 tankolás statisztikája:

Össz. km: 7321

Össz. l: 502

Össz. Ft: 187.289

Össz. átlag: 6,22

Ft/km: 26

:P

Én is megosztom a hasonló statisztikámat:

Össz. km: 9771

Össz. l: 830,1

Össz. Ft: 292.366

Össz. átlag: 8.5

Ft/km: 29,9

Ez tavaly május óta, mióta nálam van az autó.

Link to comment
Megosztás:

Én is megosztom a hasonló statisztikámat:

Össz. km: 9771

Össz. l: 830,1

Össz. Ft: 292.366

Össz. átlag: 8.5

Ft/km: 29,9

Ez tavaly május óta, mióta nálam van az autó.

Szép kis összeget betol az autós közösség a kasszába! :D

És milyen jók az utak! :P

Főnököm Accordját meg vitték szerelőhöz kipucoltatni, mert tankolás után fuldokolt a gép, koszos volt a benzin....

Link to comment
Megosztás:

Szép kis összeget betol az autós közösség a kasszába! :D

És milyen jók az utak! :P

Főnököm Accordját meg vitték szerelőhöz kipucoltatni, mert tankolás után fuldokolt a gép, koszos volt a benzin....

Iszonyat pénzekben van már az autózás, 15-20e Ft alatt nem nagyon tudok kijönni havonta akkor sem, ha minimalizálom az autóhasználatot. És akkor még a járulékos költségekről nem is beszéltünk, pláne ha valami bexarik, és még javítani is kéne. Lehet nem is vagyunk már olyan messze attól, hogy az autó elérhetetlen luxus legyen a nép számára. Abba meg inkább ne is menjünk bele, hogy hova lesz az az eszetlen mennyiségű adó, amit lehúznak az autósokról.

Gondolkodtam én is, hogy gázosítom, de perpillanat nincs a zsebemben 200e Ft belefektetni, plusz nem megyek vele annyit, hogy rövid időn belül megtérüljön, és kitudja meddig lesz még a gáz ennyivel olcsóbb, lehet meg se térül.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

x14xe motorral jár a fórumra valaki? városi fogyi érdekelne. Még mindig nem hiszem hogy egy 1.4-es autónak 10litert kéne enni városban. Most gázzal 10.5-11körül vagyok, ami benzinböl 5-5.5nek felel meg, de még mindig nem vagyok elégedett, mivel ugymond a kocsiból élek. sztem a reális olyan 8.5 körül lenne benzinböl, 9 nagyon max 10 gázból. Valakinek vmi ötlet, hogy hova vigyem az autót, mit lenne érdemes megnézetni? (Debrecenben)

Link to comment
Megosztás:

x14xe motorral jár a fórumra valaki? városi fogyi érdekelne. Még mindig nem hiszem hogy egy 1.4-es autónak 10litert kéne enni városban. Most gázzal 10.5-11körül vagyok, ami benzinböl 5-5.5nek felel meg, de még mindig nem vagyok elégedett, mivel ugymond a kocsiból élek. sztem a reális olyan 8.5 körül lenne benzinböl, 9 nagyon max 10 gázból. Valakinek vmi ötlet, hogy hova vigyem az autót, mit lenne érdemes megnézetni? (Debrecenben)

XEP motornál ~1l-el eszik többet. Nálam a benzin átlaga 60e km alatt 6l volt. (nyugis közlekedéssel) Gázból 7l körül eszik jelenleg. Tehát olyan 17-20%-os fogyasztásnövekedés az LPG.(+ benzin amit megeszik, az nálam kb +1l)

A benzin és a gázfogyasztásod sok mindentől függ ám! Voltam nyáron 1 hetet BP-en, akkor volt 10l-es LPG fogyasztásom...

Link to comment
Megosztás:

x14xe motorral jár a fórumra valaki? városi fogyi érdekelne. Még mindig nem hiszem hogy egy 1.4-es autónak 10litert kéne enni városban. Most gázzal 10.5-11körül vagyok, ami benzinböl 5-5.5nek felel meg, de még mindig nem vagyok elégedett, mivel ugymond a kocsiból élek. sztem a reális olyan 8.5 körül lenne benzinböl, 9 nagyon max 10 gázból. Valakinek vmi ötlet, hogy hova vigyem az autót, mit lenne érdemes megnézetni? (Debrecenben)

Igaz nem X hanem Z14XE van a különbség csak az E-GAS. Igaz ez némileg kihathat a fogyasztásra. Nekem is a városi fogyim kereken 10L. Én is vittem ide oda cseréltettem softot (8 ezer) tisztítottam lambdát (magam otthon ingyen) Mérettem füstgázt (3 ezer) próbáltam itt ott amott tankolni. Nekem leginkább az OMV jött be de sajnos nem igazán lett jobb. Nyári melegekbe sok klímával 9,5. Most hogy hidegebbek vannak igy 9,9-10. Hozzáteszem ez full város tehát Győrből ki sem tettem a lábam. Nyáron mikor sokat mentem hosszú utat akkor képes volt 6,4-6,5 is KLÍMÁVAL 2 személlyel. Ha visszaolvasol én nagyon sokat dünnyögtem a fogyasztás miatt dehát be kellet látni hogy ez a kocsi 1,4es motorral rövid távon használva városi ökölődésben nem tud jobb lenni. Haveré 8,8-9,2-t tud de ő kertvárosból jön tehát neki az első 5,5 km full egyenes lámpa és kereszteződés nélküli. Mire beér a városi kavalkádba már üzem meleg a motor.

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem X hanem Z14XE van a különbség csak az E-GAS. Igaz ez némileg kihathat a fogyasztásra. Nekem is a városi fogyim kereken 10L. Én is vittem ide oda cseréltettem softot (8 ezer) tisztítottam lambdát (magam otthon ingyen) Mérettem füstgázt (3 ezer) próbáltam itt ott amott tankolni. Nekem leginkább az OMV jött be de sajnos nem igazán lett jobb. Nyári melegekbe sok klímával 9,5. Most hogy hidegebbek vannak igy 9,9-10. Hozzáteszem ez full város tehát Győrből ki sem tettem a lábam. Nyáron mikor sokat mentem hosszú utat akkor képes volt 6,4-6,5 is KLÍMÁVAL 2 személlyel. Ha visszaolvasol én nagyon sokat dünnyögtem a fogyasztás miatt dehát be kellet látni hogy ez a kocsi 1,4es motorral rövid távon használva városi ökölődésben nem tud jobb lenni. Haveré 8,8-9,2-t tud de ő kertvárosból jön tehát neki az első 5,5 km full egyenes lámpa és kereszteződés nélküli. Mire beér a városi kavalkádba már üzem meleg a motor.

Semelyik kocsi nem eszik keveset városba, csak valami nagyon kicsi kocsi ici-pici motorral. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.