Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Egy X16XEL-től sztem nem rossz... amúgy Robi arra gondol hogy ha nem 15, hanem csak mondjuk 3-4 km-t mész minden nap a városban, és azt is 5-6-8 lámpával megspékelt útszakaszon, akkor simán mehet akár 10 liter fölé is. (Én tavalyelőtt télen 12l-es fogyit csináltam egy C12NZ-vel hasonló körülmények között. Most meg hosszabb távon ugyanaz az autó alig eszik 6l-nél többet)

Link to comment
Megosztás:

x14xe motorral jár a fórumra valaki? városi fogyi érdekelne. Még mindig nem hiszem hogy egy 1.4-es autónak 10litert kéne enni városban. Most gázzal 10.5-11körül vagyok, ami benzinböl 5-5.5nek felel meg, de még mindig nem vagyok elégedett, mivel ugymond a kocsiból élek. sztem a reális olyan 8.5 körül lenne benzinböl, 9 nagyon max 10 gázból. Valakinek vmi ötlet, hogy hova vigyem az autót, mit lenne érdemes megnézetni? (Debrecenben)

Ezzel a fogyasztással együtt kell élned..

Képzeld el a pesti araszolást egy esős délután.:-(

Péntek délután a szemerkélő esőben 3 órát araszoltam sok mazsola miatt.

Kész megváltás Pécsen közlekedni.

Link to comment
Megosztás:

Egy X16XEL-től sztem nem rossz... amúgy Robi arra gondol hogy ha nem 15, hanem csak mondjuk 3-4 km-t mész minden nap a városban, és azt is 5-6-8 lámpával megspékelt útszakaszon, akkor simán mehet akár 10 liter fölé is. (Én tavalyelőtt télen 12l-es fogyit csináltam egy C12NZ-vel hasonló körülmények között. Most meg hosszabb távon ugyanaz az autó alig eszik 6l-nél többet)

Ott a pont sajna én is így használom 7,5km a napi megtett táv és 5-6 lámpa van és igen sajna 10 vagy közel 10L a fogyasztás. Ugyanez vissza. Próbáltam úgy hogy fűtottem a garázsba ho ne legyen hideg úgy lényegesen jobb volt úgy hozta akár a 7,8-8,2 is. Dehát a villany meg a gáz sincsen ingyen úgyhogy nem tom hogy jövök ki jobban. Mindenesetre párom fél egy kicsit a garázsba fűtéstől ezért marad a hideg indulás.

Link to comment
Megosztás:

Ott a pont sajna én is így használom 7,5km a napi megtett táv és 5-6 lámpa van és igen sajna 10 vagy közel 10L a fogyasztás. Ugyanez vissza. Próbáltam úgy hogy fűtottem a garázsba ho ne legyen hideg úgy lényegesen jobb volt úgy hozta akár a 7,8-8,2 is. Dehát a villany meg a gáz sincsen ingyen úgyhogy nem tom hogy jövök ki jobban. Mindenesetre párom fél egy kicsit a garázsba fűtéstől ezért marad a hideg indulás.

Azt esetleg nem próbáltad, hogy beindítod pár perccel indulás előtt, hogy már üzemmeleg motorral indulj? Csak egy ötlet, lehet hülyeség.

Link to comment
Megosztás:

Azt esetleg nem próbáltad, hogy beindítod pár perccel indulás előtt, hogy már üzemmeleg motorral indulj? Csak egy ötlet, lehet hülyeség.

Szvsz nem sok értelme van. Mire álló helyben üzemmeleg lenne addigra annyi benzint elégetsz, hogy akkor meg attól nő meg a fogyasztás.

(Én a fentiekben emlegetett 12literes fogyasztásomat így értem el. Tél volt, én meg lusta voltam jeget kaparni a szélvédőről, így hát beindítottam a motort, járattam vagy 20 percet (!) alapjáraton, addig elszívtam 2 cigit, utána beültem és autóztam 2 km-t... :D És ezt rendszeresen egész télen át, naponta kétszer, minden áldott hétköznap. Csoda hogy ennyi lett a fogyim?)

Link to comment
Megosztás:

Szvsz nem sok értelme van. Mire álló helyben üzemmeleg lenne addigra annyi benzint elégetsz, hogy akkor meg attól nő meg a fogyasztás.

(Én a fentiekben emlegetett 12literes fogyasztásomat így értem el. Tél volt, én meg lusta voltam jeget kaparni a szélvédőről, így hát beindítottam a motort, járattam vagy 20 percet (!) alapjáraton, addig elszívtam 2 cigit, utána beültem és autóztam 2 km-t... :D És ezt rendszeresen egész télen át, naponta kétszer, minden áldott hétköznap. Csoda hogy ennyi lett a fogyim?)

Ez azért elég extrém :P 20 percet járatni egy kb. 5 perces útért? Így én sem csodálkozom a 12l-en :P Én nem pont erre gondoltam. Lehet, hogy nincs vele előbb, de egy próbát talán megér. Amúgy ismerős a szitu, tavaly télen én is elég sokat fűtöttem alapjáraton a gépet, míg szabad ég alatt volt. Szerencsére nekem eddig még minden körülmények között megállt 10l alatt a fogyasztás, soha nem volt még 2 számjegyű.

Bocs a csapongásért, de most erről eszembe jutott, hogy valamikor az autó könyvében olvastam olyat, hogy ne fűtsük alapjáraton. Ennek van valami alapja? Én semmi értelmét nem látom.

Link to comment
Megosztás:

Bocs a csapongásért, de most erről eszembe jutott, hogy valamikor az autó könyvében olvastam olyat, hogy ne fűtsük alapjáraton. Ennek van valami alapja? Én semmi értelmét nem látom.

Én is olvastam ezt. Amíg nem haladsz a kocsival, addig csak a benzin fogy, km nem megy bele. Így nő a fogyasztás.

Én garázsban tartom a kocsit. Amíg kiállok és bezárom a garázsajtót melegszik annyit a motor, hogy már fűteni is tudok. Szóval (szerintem) ha nem turbós a gépezet, akkor nincs értelme sokáig melegíteni. Az Astra elektronikája gázpedál nyomás nélkül is beindítja a motort és megtartja az alapjárati fordulatszámot. Amint üzemi hőmérsékletet ér el a motor, visszaveszi kisebbre az alapjáratot.

Nem így a régi Kadett-em. Abban kicsi motor volt és elektronika sem volt. A régi szívatós korszak...

Link to comment
Megosztás:

Én meg mindig melegítek reggelente télen.

Alapjáraton alig fogyaszt. Egy kávé, egy cigi, pakolok reggelit, és mindjárt nem a jéghideg verdába kell beszállni.

Én is abból indultam ki, hogy alapjáraton elvileg alig fogyaszt. Tavaly télen én is sokat melegítettem 5-10 perceket mire összekaptam magam meg megszabadítottam a jégtől, hótól, és ettől nem volt érzékelhető fogyasztás növekedés. Igaz nem is 2 km-t mentem utána általában. Idén már garázsban van, majd kiderül, hogy megugrik-e a fogyasztás, ha csak beülök és megyek, vagy érdemes inkább megmelegíteni kicsit előtte.

Link to comment
Megosztás:

Én is abból indultam ki, hogy alapjáraton elvileg alig fogyaszt. Tavaly télen én is sokat melegítettem 5-10 perceket mire összekaptam magam meg megszabadítottam a jégtől, hótól, és ettől nem volt érzékelhető fogyasztás növekedés. Igaz nem is 2 km-t mentem utána általában. Idén már garázsban van, majd kiderül, hogy megugrik-e a fogyasztás, ha csak beülök és megyek, vagy érdemes inkább megmelegíteni kicsit előtte.

Igen, hozzátartozik az igazsághoz, hogy én is 30 km-t megyek.

Link to comment
Megosztás:

Mikor én kvázi meleg garázsból indultam (15 fok volt bennt még -7-8ban is) nekem nagyságrendekkel jobb volt a fogyim. 8-8,5. Most sajna egy tégla garázsom van, amit sehonnan semmi nem melegíti max az előző nap beállt kocsi forró motorja ami hül. Sajna reggelre ez már 0! De lehet mostantól 5 percet fogom járatni többet szvsz nem érdemes, mert akkor amit nyerek az úton bukom alapjáraton.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Közreadnék egy fogyasztásadatot. Az utolsó két tankolás átlaga: 6.47 l és 6.52 l /100km. Mindkét táv 100% országút, a távok fele 484kg ballaszttal, 90-110-es sebességgel. A 84 kg én vagyok. A gyorsulása és rugalmassága nagy terhelésnél egy smirglire tévedt, behúzott kézifékes, nyugdíjas csigával vethető össze. Ötösből hármasba váltással egy kicsit lehet javítani a helyzeten.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Közreadnék egy fogyasztásadatot. Az utolsó két tankolás átlaga: 6.47 l és 6.52 l /100km. Mindkét táv 100% országút, a távok fele 484kg ballaszttal, 90-110-es sebességgel. A 84 kg én vagyok. A gyorsulása és rugalmassága nagy terhelésnél egy smirglire tévedt, behúzott kézifékes, nyugdíjas csigával vethető össze. Ötösből hármasba váltással egy kicsit lehet javítani a helyzeten.

Na, ez az, amit sose értettem. A G Astra-t még 1.2-es motorral is árulták. De minek? Lehet, hogy városban el lehet döcögni vele, de országúton mi van? 70-el megy előtted egy megrakott teherautó, akkor vissza kell pakolni neki a hármast, hogy gyorsuljon egy kicsit. És imádkozni, hogy még visszaérj a saját sávodba mielőtt a szembejövő kamion odaér. Hiába a kis motor, ha haladni akarsz, akkor pörgetni kell és eszi a benzint.

Ősömnek öt ajtós 1.6-os benzines G Astra-ja van. Fogyasztása 6 liter alatt van. Szoktam vezetni azt is, néha vissza kell rakni négyesbe, de használható. Nekem 1.8-as benzines Coupé-m van és 7 liter alatt eszik. És ötösben is gyorsul. Természetesen nem úgy mint, egy 2.0-s turbós, az teljesen más érzés...

Szerintem az 1200kg-ra 125LE jó arány. Ha jól vezetsz, akkor nem szomjas és gyorsul is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Megint számoltam ;)

43.5L/670KM = 6.5

1.4xep, Shell euro95, csak Budapest (vegyesen volt benne minden)

;)

Dejó neked, nekem a Z14XE csak városban mosatni hidegekben téli gumikkal 10,6 L/100. Ez egy személlyel városi rövidtávban használva 7,5 km oda ugyanennyi vissza sok lápával körforgalmakkal döcögve.

OFF: egyszer úgy kipróbálnék egy ilyen 6,5est az én tempómban az én útvonalamon. Eddig céges dízellel csináltam ott a BC szerint az addigi 4,8 ból városba lett 6,8. Mondjuk azt igencsak elfogadnám az enyémnek.

Link to comment
Megosztás:

Dejó neked, nekem a Z14XE csak városban mosatni hidegekben téli gumikkal 10,6 L/100. Ez egy személlyel városi rövidtávban használva 7,5 km oda ugyanennyi vissza sok lápával körforgalmakkal döcögve.

OFF: egyszer úgy kipróbálnék egy ilyen 6,5est az én tempómban az én útvonalamon. Eddig céges dízellel csináltam ott a BC szerint az addigi 4,8 ból városba lett 6,8. Mondjuk azt igencsak elfogadnám az enyémnek.

Az a 10,6 nem hangzik túl jól, mi lesz ha megjönnek a keményebb fagyok?

Nekem most hétvégén egy 530 km-es etapon 2 rész országút max 90-nel, 1 rész autópálya 110-zel kerek 6 liter. Sose volt még ilyen alacsony.

De a napi munkába járós átlag felment így ősszel 7,5-ről 8 liter környékére, ez kb 25 km oda, 25 km vissza, amiből 20 bp-en belül. Fincsi dugókkal az üllői út-körút-petőfi híd környékén ;)

Link to comment
Megosztás:

'846849']

Az a 10,6 nem hangzik túl jól, mi lesz ha megjönnek a keményebb fagyok?

Nekem most hétvégén egy 530 km-es etapon 2 rész országút max 90-nel, 1 rész autópálya 110-zel kerek 6 liter. Sose volt még ilyen alacsony.

De a napi munkába járós átlag felment így ősszel 7,5-ről 8 liter környékére, ez kb 25 km oda, 25 km vissza, amiből 20 bp-en belül. Fincsi dugókkal az üllői út-körút-petőfi híd környékén ;)

;) :lol: :lol: :lol:

nagyon komoly. grat hozzá!

nekem a legjobb 6,2 volt de akkor nagyon tojás volt a lábam és a pedál között.

Link to comment
Megosztás:

Az a 10,6 nem hangzik túl jól, mi lesz ha megjönnek a keményebb fagyok?

Nekem most hétvégén egy 530 km-es etapon 2 rész országút max 90-nel, 1 rész autópálya 110-zel kerek 6 liter. Sose volt még ilyen alacsony.

De a napi munkába járós átlag felment így ősszel 7,5-ről 8 liter környékére, ez kb 25 km oda, 25 km vissza, amiből 20 bp-en belül. Fincsi dugókkal az üllői út-körút-petőfi híd környékén ;)

Nekem egy olasz túrán, hosszan egyenletes tempót autózva, olasz benzinnel sikerült alulról súrolni a 6-ot (5,8). Mondjuk azelőtt, meg azóta se jártam a közelében ilyen jó fogyinak. ;)

Link to comment
Megosztás:

;) ;) :lol: :lol:

nagyon komoly. grat hozzá!

nekem a legjobb 6,2 volt de akkor nagyon tojás volt a lábam és a pedál között.

Csak a tisztán látás és összehasonlítás kedvéért. Ha már a fogyasztás publikus, akkor azt is elárulnád, hogy 1.2l szívó vagy 2.0l turbo? Nem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.