Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Nem tudom Te hogy használod városba de nekem amilyen hosszú az év nem hagyom el a Győr táblát tán 3 szor . Akkor sem jutok fel pályára hogy egy kicsit tiszuljon. Töszörgés megy egész évbe 7-8 km oda ugyanennyi vissza minden nap. Természetesen tömény város tehát minden sarkon lámpa vagy kereszteződés. Megnézném a tiedet ha így használnám több mint 2 évig folyamatosan mennyivel kerülné el a 9 litert gyanítom megnyernéd a 10et. Még egyszer ez a kocsi csak városba megy és ott is ökölődve lámpától lámpáig kb 4-500m-t. Ezért mondom hogy pocsék motor mert haver "off" puntója ugyanezt csinálja és az mégis megáll 8 literbe akármennyit is városozik.

Punto: kisebb motor, kisebb kaszni, ne csodálkozz hogy annyit eszik. Volta mikorm én is megetettem a 10l-t, igaz Bp-en, és nyáron, és LPG-t. :) Z14XEP-vel. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom Te hogy használod városba de nekem amilyen hosszú az év nem hagyom el a Győr táblát tán 3 szor . Akkor sem jutok fel pályára hogy egy kicsit tiszuljon. Töszörgés megy egész évbe 7-8 km oda ugyanennyi vissza minden nap. Természetesen tömény város tehát minden sarkon lámpa vagy kereszteződés. Megnézném a tiedet ha így használnám több mint 2 évig folyamatosan mennyivel kerülné el a 9 litert gyanítom megnyernéd a 10et. Még egyszer ez a kocsi csak városba megy és ott is ökölődve lámpától lámpáig kb 4-500m-t. Ezért mondom hogy pocsék motor mert haver "off" puntója ugyanezt csinálja és az mégis megáll 8 literbe akármennyit is városozik.

Én azt csinálom (szintén elég sok város), hogy hosszabb úton megyek melózni. Ha röviden megyek, akkor 7 km, egyenes szakaszok max 300 m, 10 lámpa minimum, sok kereszteződés. Ha hosszabban megyek (mostanában ezt csinálom), akkor kimegyek a városból (város szélén melózok), és kerülővel országúton kb 20 km. Ami érdekes, hogy "ingyen" gurulok. Amit elvesztek a több km-nél, azt megnyerem a lámpák kihagyásán, a 3000 rpm-en, a nyugodt guruláson. 7l/100km a fogyim így. Nyaranta hosszú utakon 750-800 km-nél állunk be kúthoz, 2 felnőttel, 2 gyerekkel, fullos csomagokkal.

Link to comment
Megosztás:

Én azt csinálom (szintén elég sok város), hogy hosszabb úton megyek melózni. Ha röviden megyek, akkor 7 km, egyenes szakaszok max 300 m, 10 lámpa minimum, sok kereszteződés. Ha hosszabban megyek (mostanában ezt csinálom), akkor kimegyek a városból (város szélén melózok), és kerülővel országúton kb 20 km. Ami érdekes, hogy "ingyen" gurulok. Amit elvesztek a több km-nél, azt megnyerem a lámpák kihagyásán, a 3000 rpm-en, a nyugodt guruláson. 7l/100km a fogyim így. Nyaranta hosszú utakon 750-800 km-nél állunk be kúthoz, 2 felnőttel, 2 gyerekkel, fullos csomagokkal.

És így előbb eléri az üzemi hőfokot,hogy nem kell megállni a lámpáknál?

Mert ha nem akkor a hosszabb út az veszteség

Link to comment
Megosztás:

És így előbb eléri az üzemi hőfokot,hogy nem kell megállni a lámpáknál?

Mert ha nem akkor a hosszabb út az veszteség

Szerintem igen, de a nyereség ott jelentkezik, hogy nem kell megállni és elindulni 300 méterenként. Hajszállra nem mértem ki, de gyakorlatilag nem látok érdemi fogyasztásnövekedést, pedig többet gurul az autó (adott tankolási intervallumokkal).

Link to comment
Megosztás:

Igen, a fogyasztásra gondoltam. Nekem téli gumival volt eddig alacsonyabb a fogyasztás, bár nagy különbség nincs. Elvileg a télinek kisebb az úttal érintkező felülete, emiatt lehet alacsonyabb a fogyasztás, de az is játszik, hogy télen - általában - kevésbé gyorsan hajtunk, viszont ezt ellensúlyozandó, a hideg meg növel(het)i. Szóval ez nem egyszerű kérdés, de ha csak a gumi oldalról nézzük, véleményem továbbra is, hogy a télivel alacsonyabb fogyasztás érhető el. Aktuális projektem pedig a 195-185 közötti különbség, kíváncsi leszek mit mutatnak a számok tél végére. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Nem találtam véleményt a topicban a lukoil 98-as benzinével kapcsolatban. Alig drágább (10ft) a 95-nél,érdemes használni szerintetek? Most azt tankoltam, de csak keveset, 15 litert a telitankhoz.

az én tapasztalatom az :

én 100as járok (OMV jelenleg) ,amennyi drágább annyival kevesebbet eszik

azaz a ft/km ugyan annyi ,csak kissé másabb a viselkedése a motornak

de lehet hogy csak placebo :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez a tapasztalatom nagyjából a Shell Vpower Nitroval is, sőt meglepő módon a MOL EVO NEo sem rossz, és még kevesebbet eszik belőle a Coupé, mint az előbb említett kagylós benyából. Hagymás benzinnel (Lukoil) is járok néha ha szegénység van, hát... nem csörög tőle a motor... :D (Nem rossz, de nem is megy úgy mint Shell-el, na.)

Link to comment
Megosztás:

Nem találtam véleményt a topicban a lukoil 98-as benzinével kapcsolatban. Alig drágább (10ft) a 95-nél,érdemes használni szerintetek? Most azt tankoltam, de csak keveset, 15 litert a telitankhoz.

Nekem rosszak a tapasztalataim a lukoil-lal kapcsolatban. Az ottani tankolást csak vészhelyzetben ajánlom...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

mai tapasztalat....

nem a megszokott omv-nél tankoltam... meglett az eredménye +3liter

de én vagyok a férfinemiszerv mert eleve gyanús volt hogy 10ft-al olcsóbb volt mint más omv-nél a 100as

vagy b verzió :)

kigurult a tojás a pedál alól :D :D

+3 liter / 100km???

Ez vicc?

Én melóba járok a Z14XE motoros caravannal, a fogyi 6l/100km (konstans, még deciket sem szokott eltérni, max +-1 dl)

Az igaz, hogy nincs benne városi forgalom, csak vidéki főút. (persze jópár falun is átmegyek, ahol szigorúan 50km/h, mert éberek a lézerek felénk)

Tankolni csak kagylóson és a melóhely melletti Auchan kúton szoktam.

Nekem nem mutat különbséget a két benzin. (se viselkedésben, se fogyiban)

Link to comment
Megosztás:

+3 liter / 100km???

Ez vicc?

Én melóba járok a Z14XE motoros caravannal, a fogyi 6l/100km (konstans, még deciket sem szokott eltérni, max +-1 dl)

Az igaz, hogy nincs benne városi forgalom, csak vidéki főút. (persze jópár falun is átmegyek, ahol szigorúan 50km/h, mert éberek a lézerek felénk)

Tankolni csak kagylóson és a melóhely melletti Auchan kúton szoktam.

Nekem nem mutat különbséget a két benzin. (se viselkedésben, se fogyiban)

sajnos nem vicc

kiderült miért ... nem mindegyik kúthoz Ausztriából hozzák a 100as-t ... most tudom hová nem megyek többet :)

a bajos kútnál tankolva 15L/100 jöttem ki

a bevált kútnál 12L/100km

mindkettő omv 100 as :)

ne legyen rémisztő a szám ... 10km megyek majd leáll és este megint 10km nyáron 10ből kijön ha okosan megyek :)

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem vicc

kiderült miért ... nem mindegyik kúthoz Ausztriából hozzák a 100as-t ... most tudom hová nem megyek többet :)

a bajos kútnál tankolva 15L/100 jöttem ki

a bevált kútnál 12L/100km

mindkettő omv 100 as :)

ne legyen rémisztő a szám ... 10km megyek majd leáll és este megint 10km nyáron 10ből kijön ha okosan megyek :)

És nem is 1.4-es a motorod. ;)

Lehet a kollega azt nem olvasta. :D

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem vicc

kiderült miért ... nem mindegyik kúthoz Ausztriából hozzák a 100as-t ... most tudom hová nem megyek többet :)

a bajos kútnál tankolva 15L/100 jöttem ki

a bevált kútnál 12L/100km

mindkettő omv 100 as :)

ne legyen rémisztő a szám ... 10km megyek majd leáll és este megint 10km nyáron 10ből kijön ha okosan megyek :)

Most nézem, milyen motor van a vasban, így már érthetőbb. :)

Nálam olyan 35km szakaszok vannak, de sima 95 benya van benne. (melóba menet)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.