Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hétvégén bekerültek az ülésfűtések, amik Audisak! Valaki esetleg tudja az Audis csati bekötését, hogy melyik szál mi?! :excl:

A csati:

3010556420101120058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

17239030620101120059_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem de hangsúlyozom szerintem a két vastag az maga a fűtés a két vékonyabb meg vmi hőfüggő ellenállás amit az audis elektronika figyel hogy ne melegedjen túl, ill a hőmérséklet szabályzást is így valósítják meg. Az utóbbi a hátsód védelmébe, még az előbbi a tűz és a szál épségbe miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Hát, igen! Logikus!

A "bikázásnál" 100x nagyobb áramok rohangálnak!

Otthoni töltés esetében max. a belső világítás gyullad ki, ha kiveszek valamit, mást ilyenkor nem használok.

Amúgy meg tényleg!

Menet közben 14,3 - 7 az aksi kapocsfeszültsége

15 éve így töltöm a kocsit én is.

Most egy Ford tulaj meglátta és kérdezte, hogy hogy merem, mert neki a szervizben azt mondták, hogy meghibásodhat az elektronika.

Ezért merült fel ez a kérdés.

dsteel és egyhapsi köszönöm a válaszokat!

"Na, az ilyen meghibásodhat az elektronika" dumától lehet falra mászni..

Gondold el.

A generátor fesszabályzójában ott a diódasor.

Ott egyenirányítódik a feszültség. A dióda ellenkező irányban nem vezet.

Amúgy meg minden polaritás helyes.

Akkor van gáz, ha sz@r a fesszabályozó, és nagyobb feszültséggel tölt tizennégegészmittudéménminél..

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Tegnap beszereltem az ülésfűtést!!! Nagyon tuti! és megérte a szenvedést! :(

S a legjobb, hogy az ülés alatt a gyári vezetékek mellé fűztem be a kábeleit, ha sikerül megfelelő csatlakozót vennem, akkor még profibb lesz a kivitelezés.

A kapcsolókat a gyári helyre tettem, s sokkal jobban néz ki a kerek kapcsoló, mint elsőre gondoltam.

Képek az ülésekről készültek beszerelés alatt, de arról, ahogy szétkaptam a kocsit, hogy a gyári vezetékek mellé fűzzem be a kábeleket, arról már nem...

Pedig érdekes lett volna :lol: időhiány és garázs nélkül sürgetős volt sötétedés előtt befejezni...

Ha kábelkötegek áttervezését nem számolom bele, akkor 6 órámba telt az egész mutatvány.

Az eredményen és a kivitelezésen felbuzdulva nagybátyám Fordjába is beszerelhetem a másik szettem. :excl:

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Tegnap beszereltem az ülésfűtést!!! Nagyon tuti! és megérte a szenvedést! :(

S a legjobb, hogy az ülés alatt a gyári vezetékek mellé fűztem be a kábeleit, ha sikerül megfelelő csatlakozót vennem, akkor még profibb lesz a kivitelezés.

A kapcsolókat a gyári helyre tettem, s sokkal jobban néz ki a kerek kapcsoló, mint elsőre gondoltam.

Képek az ülésekről készültek beszerelés alatt, de arról, ahogy szétkaptam a kocsit, hogy a gyári vezetékek mellé fűzzem be a kábeleket, arról már nem...

Pedig érdekes lett volna :lol: időhiány és garázs nélkül sürgetős volt sötétedés előtt befejezni...

Ha kábelkötegek áttervezését nem számolom bele, akkor 6 órámba telt az egész mutatvány.

Az eredményen és a kivitelezésen felbuzdulva nagybátyám Fordjába is beszerelhetem a másik szettem. :excl:

Lecso

Hali!

A fűtőpanelt a kárpit alá hogy tetted be? Tápot honnan adtál neki? Gyári hely vagy saját megcsapolás. Mind2 helye érdekelne!

Link to comment
Megosztás:

Ehez mit szoltok? Könnyen meg lehetne valósitani? 

Helló!

"G Astra hamutartó méret"

A vezérelt relé kapcsolhatná a benzinszivattyút, az immo-t egyszerre, nehezebb lenne elvinni a kocsit tény... egy suttyónak.

Nem lehet nagy cucc beszerelni, csak vezetékelni kellene.

Még akár jó is lehetne, de max "p*raszt vakításnak" :(

Ha kikapják a helyéről, és miért ne kapná ki egy kicst az elekronikában jártas autótolvaj , kiméri a + és testet, majd a + -t ráteszi a kapcsolt kimenetre a relé behúz..utána akármit csinálhat megint...mintha ott sem lenne..

Akkor látnám értelmét ha nehezen lehetne kiszerelni a helyéről, vagy rejtve lenne.

Én inkább az RFID-t (rádiófrekvenciás azonosítót) helyezném előtérbe kárpit vagy műanyag alá rejtve.

De akkor meg a szervízt kellene megoldani ha leadod a kocsit..szal nem egyszerű.. :excl:

Magánvélemény :lol:

Már nézegetek ilyen cuccot.. :lol:

Üdv.

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok kedves kolegák:)

Találkoztatok-e olyan problémával,hogy pl.fényszóró izzó rendszeresen ugyanabban a lámpában ég ki.A töltése jó az autónak,egyéb szokatlan dolgot sem tapasztaltam(kontakthiba,stb.)

Szívesen venném ha volna valami ötletetek.

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Helló!

"G Astra hamutartó méret"

A vezérelt relé kapcsolhatná a benzinszivattyút, az immo-t egyszerre, nehezebb lenne elvinni a kocsit tény... egy suttyónak.

Nem lehet nagy cucc beszerelni, csak vezetékelni kellene.

Még akár jó is lehetne, de max "p*raszt vakításnak" :(

Ha kikapják a helyéről, és miért ne kapná ki egy kicst az elekronikában jártas autótolvaj , kiméri a + és testet, majd a + -t ráteszi a kapcsolt kimenetre a relé behúz..utána akármit csinálhat megint...mintha ott sem lenne..

Akkor látnám értelmét ha nehezen lehetne kiszerelni a helyéről, vagy rejtve lenne.

Én inkább az RFID-t (rádiófrekvenciás azonosítót) helyezném előtérbe kárpit vagy műanyag alá rejtve.

De akkor meg a szervízt kellene megoldani ha leadod a kocsit..szal nem egyszerű.. :excl:

Magánvélemény :lol:

Már nézegetek ilyen cuccot.. :lol:

Üdv.

Lecso

"rádiófrekvenciás azonosítót"

tulajdonképp ilyen az autó kulcsa......................persze egyediben kivitelezve hatékonyabb ám macerásabb lenne

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok kedves kolegák:)

Találkoztatok-e olyan problémával,hogy pl.fényszóró izzó rendszeresen ugyanabban a lámpában ég ki.A töltése jó az autónak,egyéb szokatlan dolgot sem tapasztaltam(kontakthiba,stb.)

Szívesen venném ha volna valami ötletetek.

Előre is köszönöm

nem remeg vagy nem lötyög a foncsor ???? (lámpa belseje) sötétben jól látni, ha remeg. lötyögést kézzel tudod megnézni. Mert ha igen akkor szétrázza menet közben az izzót

Link to comment
Megosztás:

"rádiófrekvenciás azonosítót"

tulajdonképp ilyen az autó kulcsa......................persze egyediben kivitelezve hatékonyabb ám macerásabb lenne

Jaja, tudom :excl:

Plusz dolognak jobbnak tartom, mint a látható helyen levőt, úgy értettem.

Úgy értettem. :(

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Tegnap beszereltem az ülésfűtést!!! Nagyon tuti! és megérte a szenvedést! :(

S a legjobb, hogy az ülés alatt a gyári vezetékek mellé fűztem be a kábeleit, ha sikerül megfelelő csatlakozót vennem, akkor még profibb lesz a kivitelezés.

A kapcsolókat a gyári helyre tettem, s sokkal jobban néz ki a kerek kapcsoló, mint elsőre gondoltam.

Képek az ülésekről készültek beszerelés alatt, de arról, ahogy szétkaptam a kocsit, hogy a gyári vezetékek mellé fűzzem be a kábeleket, arról már nem...

Pedig érdekes lett volna :lol: időhiány és garázs nélkül sürgetős volt sötétedés előtt befejezni...

Ha kábelkötegek áttervezését nem számolom bele, akkor 6 órámba telt az egész mutatvány.

Az eredményen és a kivitelezésen felbuzdulva nagybátyám Fordjába is beszerelhetem a másik szettem. :excl:

Lecso

gratulálok . jutottál valamire az elemelkedő ülés szindrómával

vagy azt nem veled beszéltük

Link to comment
Megosztás:

gratulálok . jutottál valamire az elemelkedő ülés szindrómával

vagy azt nem veled beszéltük

Köszi!

Hmm én meg azon morfondíroztam, hogy kivel beszéltem az ülés nyikogást.. :lol:

Hát, arra nem nagyon találtam megoldást, nem is nagyon kerestem. De elsőre én arra tippelnék, hogy a forgópontoknál kopott ki..

A nyikorgást megoldottam, úgy értem azóta nem nyekeg :(

Annyit tettem, hogy a rugók felfüggesztési pontjait bekentem speckó zsírral + megkötöttem gyors-kötözővel. Astra ST (Astra Sufni Tuning)

KÉP

Nem vagyok híve a barkács megoldásoknak, de ennél jobb ötletem jelenleg nem volt.. :excl:

Üdv.

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Sógornak kellene segítenem egy Bosal vonóhorog bekötésében, ha otthon megoldható. Ha jól értelmeztem, akkor csak a műszerfalizzó+darab kábel kell, illetve hátul a bekötést megcsinálni. Ha nincs előkészített csatlakozó, akkor a hátsó lámpáról kell "lelopni" a jeleket?

+kérdés: mit kellene még rendelnünk a horog mellé? pl csatlakozókra gondolok...

thx

Balage

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Sógornak kellene segítenem egy Bosal vonóhorog bekötésében, ha otthon megoldható. Ha jól értelmeztem, akkor csak a műszerfalizzó+darab kábel kell, illetve hátul a bekötést megcsinálni. Ha nincs előkészített csatlakozó, akkor a hátsó lámpáról kell "lelopni" a jeleket?

thx

Balage

Lásd: itt. Talán annyival egészíteném ki, így egy év után, hogy a kapott gyorscsatik felejtősek, inkább rendes forrasztást nekik. Ja és szerezz be pineket a multitimerhez meg a műszerfalhoz, sokkal egyszerűbb dolgod lesz.

Link to comment
Megosztás:

Lásd: itt. Talán annyival egészíteném ki, így egy év után, hogy a kapott gyorscsatik felejtősek, inkább rendes forrasztást nekik. Ja és szerezz be pineket a multitimerhez meg a műszerfalhoz, sokkal egyszerűbb dolgod lesz.

Ok, köszi! Akkor újabb kérdések keletkeztek: mi az a multitimer? :excl: Honnan lehet pineket szerezni?

Te a hátsó lámpákra menő vezetékekre kötöttél?

Link to comment
Megosztás:

Ok, köszi! Akkor újabb kérdések keletkeztek: mi az a multitimer? :excl: Honnan lehet pineket szerezni?

Te a hátsó lámpákra menő vezetékekre kötöttél?

Az egy szerkezet, ami be van építve a biztosítékdoboz fölé és többek között az irányjelzést is vezérli.

Bontóból, kábelkorbácsról szoktak levágni a bontósok, ha jó kedvükben találod őket. Van aki egy 1,5-es rézdrótot lapít ki és kész is a pin.

Igen. Gyárilag is oda vannak kötve, csak a korbácsban van egy plusz csati is, 70 cm kábellel.

Link to comment
Megosztás:

Az egy szerkezet, ami be van építve a biztosítékdoboz fölé és többek között az irányjelzést is vezérli.

Bontóból, kábelkorbácsról szoktak levágni a bontósok, ha jó kedvükben találod őket. Van aki egy 1,5-es rézdrótot lapít ki és kész is a pin.

Igen. Gyárilag is oda vannak kötve, csak a korbácsban van egy plusz csati is, 70 cm kábellel.

Na, kezd alakulni a dolog. Ez a plusz csati merre lehet eldugva?

Link to comment
Megosztás:

Na, kezd alakulni a dolog. Ez a plusz csati merre lehet eldugva?

Ha van, akkor a bal hátsó lámpára menő korbácsból lóg ki és megy tovább hátra középre, ahol a vonóhorog lenne. Ki kell pattintani a fekete burkolatot, szőnyeg fel és látni kell, ha ott van.

Link to comment
Megosztás:

Na végre bekötöttem az ülésfűtéseket! Télen nagyon jól jön, 1perc alatt már melegedik :excl:

Nekem jobban bejön ez az Audis cucc, mert nem csak az ülések közepét melegíti, hanem még a széleire is jutott a fűtőszálból :(

Csak nem sikerül a gyári kapcsolókkal összehozni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis diag kérdés: milyen protokollt használ a G Astra? (2004-es) OBD2? Normál ISO?

Ugyanez a kérdés a 2000-es Corsára is. :-)

Off

Meg esetleg 2003-as PUG 206-ra is kellene az infó)

On

Köszi!

Szia!

Szerintem ezen a két linken elég sok autótípus protokollja le van írva. Talán segít a kérdésed megválaszolásában.

http://www.blafusel.de/obd/obd2_scanned.php

http://www.myscantool.com/vehicles.html

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.