Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

sziasztok tegnap vettem észre egy H astrán hogy belelépett a fékbe intenzívebben és elkezdett villogni a féklámpája

de gondolom ahogy felengedte simán abbahagyta

láttam már olyat is egyéb márkánál hogy felcsapja a vészvillogót is

ezek valamelyike valahogy megoldható a g astrába?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok tegnap vettem észre egy H astrán hogy belelépett a fékbe intenzívebben és elkezdett villogni a féklámpája

de gondolom ahogy felengedte simán abbahagyta

láttam már olyat is egyéb márkánál hogy felcsapja a vészvillogót is

ezek valamelyike valahogy megoldható a g astrába?

ezek abs-es fékezéseknél vannak csak. a vészvillogó meg csak ha 0ra lefékezel. a pug is ilyen volt. télen marhára idegesített. sztem bonyolult utólag

Link to comment
Megosztás:

A H astra már CAN es a franciák átka Pl. PUG Renault már régóta vagy fél vagy teljes CAN es kb 2001-2002 től már szinte az össze francia üszökben fél vagy teljes CAN van. A kérdésre válaszolva ezt a villogós féklámpát és egyéb csicsát a CAN miatt tudja a kocsit, ott csak programozás kérdése hogy mit műveljen a kocsi. Ami engem érdekelne hogy azt hogyan csinálják ami a youtube on van hogy össze vissza villogatja a H astra a lámpáit + duddant is egyet. Ahhoz mi kell ???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :D . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig.................................d, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Ügyes vagy!Gratulálok.

Mivel az enyém felhúzza, azt hittem mindegyik feltekeri az ablakot az első gombnyomásra! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :P . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Ez klassz! :D 7végén én is megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Elektromos tetőablakra van valami extra? Folyamatosan nyomni a kapcsolót, hogy bezárja... Kulcsra zárja az ablakokkal együtt...

Ha szerencséd van és kulcsra zárja az ablakokkal együtt, akkor az általam említett 12-es csatlakozó PIN 2 oda is megy vezeték. Nálam is két vezeték megy innen a 4 ablak miatt, nálad estleg három

pruto

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :D . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Szia!

Akinek még a kulcs elfordításra sem húzza fel az ablakot,annak érdemes küzdeni a vezetékekkel?

Link to comment
Megosztás:

Teszek fel képeket

Saját:

.................

Már 4-5 éve is létezett ez a leírás német nyelven képekkel, de hiányos német tudásomnak köszönhetően nem mertem belevágni. Ezt magyarul még nem láttam :-) Bár a második gombnyomásos diódás megoldás nekem jobban tetszik, de ez is hasít mivel a költségvetése összesen: szorgalom + 0 Ft.

Köszi, hogy leírtad tokkal vonóval tapasztalattal.

:D

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ha könyökkel véletlen/direkt bezárom magam az autóba, akkor utána ugye engedi lehúzni!? Nem tilt le az ablak nyitó az ajtó nyitásáig? Lehet hülyeséget kérdeztem....

Írtad, hogy neked 4 ablakos vezérlőd van. A két elektromos ablakú autóknál is ugyan így működhet?

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ha könyökkel véletlen/direkt bezárom magam az autóba, akkor utána ugye engedi lehúzni!? Nem tilt le az ablak nyitó az ajtó nyitásáig? Lehet hülyeséget kérdeztem....

Írtad, hogy neked 4 ablakos vezérlőd van. A két elektromos ablakú autóknál is ugyan így működhet?

biztosan igy van. nem hiszem hogy máshogy lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...Akkor belevágok.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Gratula, ez tetszik!

Engem csak egy dolog érdekelne: zárlat, elektromos nyűgök veszélye fennáll-e ( ha igen mekkora ) a fenti moddolás alkalmazásával?

Link to comment
Megosztás:

Gratula, ez tetszik!

Engem csak egy dolog érdekelne: zárlat, elektromos nyűgök veszélye fennáll-e ( ha igen mekkora ) a fenti moddolás alkalmazásával?

Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Link to comment
Megosztás:

Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Köszi szépen, akkor majd kipróbálom. :D

Link to comment
Megosztás:

Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Ez a hibakód műszerfalon is megjelenhet, vagy csak tech2 mutatja?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.