Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

KaCsázik az ablaktörlőm! :icon13: Köszönöm mindenkinek a közreműködést! :hiya:

U.i.:

Más a relé lábkiosztása, azok elhelyezkedése, mint a bekötési rajzon, de a relén beazonosítható.

Nem igaz! A nyomtatóm vert át! :blush: A 87-es és 87A lábat megduplázta, pontosabban megfelezte.

Elnézést!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most tipikusan úgyí jártam , hogy csöbörből ki, vödörbe be. Sikerült összehoznom a ködlámpákat.

Az elsőknél sima kontat hiba, a hátsónál "csípőfogós" kontakthiba (a korábbi szerelgető egyszerűen elvágta a vezetéket :-))). A tolatólámpánál kapcsoló hiba volt, amit viszont a kontact spray és egy kis megjáratás helyre hozott.

Ezzel úgy tűnik, minden elektronyos cucc OK. De sajna itt jön a gebaszt. Szerintem a szerelgetés közben vagy szétcsúszott valamilyen csati (amire nem figyeltem) vagy ahogyan a vezetékeket huzogattam kilazult valami, de a lényeg, hogy most a légzsák visszajelzője nem akar kialúdni - pedig már a ráolvasáson is túl vagyok.

Az alábbi helyeken matattam. Motortérben a tolatólámpa kapcsoló környékén, a külső bizti doboznál.

Az utastérben a biztosíték tábla, és a bal oldali burkolat mögött, a középkönzolnál (váltó-kézifék környéke) valamint a kesztyűtartó mögött.

Fontos lenne, hogy megtaláljam (megtaláljuk) a hiba okát, mert mégiscsak egy biztonsági szerkezetről van szó.

Előre is köszönöm a segedelmet, üdv.P.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most tipikusan úgyí jártam , hogy csöbörből ki, vödörbe be. Sikerült összehoznom a ködlámpákat.

Az elsőknél sima kontat hiba, a hátsónál "csípőfogós" kontakthiba (a korábbi szerelgető egyszerűen elvágta a vezetéket :-))). A tolatólámpánál kapcsoló hiba volt, amit viszont a kontact spray és egy kis megjáratás helyre hozott.

Ezzel úgy tűnik, minden elektronyos cucc OK. De sajna itt jön a gebaszt. Szerintem a szerelgetés közben vagy szétcsúszott valamilyen csati (amire nem figyeltem) vagy ahogyan a vezetékeket huzogattam kilazult valami, de a lényeg, hogy most a légzsák visszajelzője nem akar kialúdni - pedig már a ráolvasáson is túl vagyok.

Az alábbi helyeken matattam. Motortérben a tolatólámpa kapcsoló környékén, a külső bizti doboznál.

Az utastérben a biztosíték tábla, és a bal oldali burkolat mögött, a középkönzolnál (váltó-kézifék környéke) valamint a kesztyűtartó mögött.

Fontos lenne, hogy megtaláljam (megtaláljuk) a hiba okát, mert mégiscsak egy biztonsági szerkezetről van szó.

Előre is köszönöm a segedelmet, üdv.P.S.

Az első ülések valamelyikét nem tologattad? Nézd meg alatta a csatit csak előbb áramtalaníts és várj egy kicsit, ha nem akarod elsütni!

Link to comment
Megosztás:

Ma én is autót babusgattam!

Kicseréltem a váltó kopott szoknyáját, visszaállítottam a hátsó ablaktörlőt, mert elmászott a két végállása, megreparáltam a szivargyújtó világítását.

Elöl az ablaktörlőm már majdnem komfortosan "KaCsázik". A testet valószínűleg a kuplungpedál tartókonzoljáról fogja kapni. Persze ez attól függ, hogy hova tudom elhelyezni az elektronikát rejtő dobozt. Ötletek jöhetnek! :icon1:

Azon kívül, hogy nem vagyok egy elektronikai fenomén van egy másik problémám is. A kapcsolókaron se "W", se "J" jelzés nincs csak számok 1-től 9-ig a következő módon:

Bal oldal:

1., fekete-sárga

2., fehér

3., fekete-piros

Középen:

4., fekete-lila

5., sárga

Jobb oldal:

6., barna

7., 2db fekete-fehér

8., kék

9., fekete-sárga

A színre szín módszer sem jön be (az én logikám szerint :blush: ), mert a szakaszos üzem komfort elektronikából jövő fekete-sárga vezetéke (ami a "J" jelhez menne), így akár két helyre is beköthető volna (1-es és 9-es). Ráadásul a vezeték (kábel) keresztmetszetek is jelentősen eltérnek.

help.gif

Saját tippem: 3-W, 9-J.

Szia Zachi! :icon1:

Látom, a Komfort (tanítható) Ablaktörlő Elektronika bekötés megoldódott! Köszönöm DarthVödörnek a közreműködést!

Elhelyezésre a tipp a biztitábla jobb alsó sarka mellett a műszerfal alatt keresztbe található fekete fém merevítő. Erre rá lehet rögzíteni a dobozkát.

Nekünk bent a melóhelyen egy Caravan van és az abban lévő kapcsolón J és W van.

KaCsa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...........................A tolatólámpánál kapcsoló hiba volt, amit viszont a kontact spray és egy kis megjáratás helyre hozott. .....................

..................................... de a lényeg, hogy most a légzsák visszajelzője nem akar kialudni

Előre is köszönöm a segedelmet, üdv.P.S.

A tolatólámpa kapcsoló nekem is helyreállt kontakspray-s kezeléssel, de kb 1-2 naponta piszkálni kellett. Cseréltem.

A légzsáklámpa világításának okát gép nélkül nehéz lesz. Kellene tudni melyiket ítéli hibásnak. Találgatni nem érdemes. Túl tág a lehetőségek tárháza

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Folyamatban az első ködlámpa projekt.

állapot: lámpa helyén kétgombos kapcsoló helyén, relé és bizti a helyén működik is mert kapcsolja a visszajelző lámpát.

Mivel nincs előre vezetékelve nekem kell.

Első kérdés milyen kábel kell, jó a 0,75-ös átmérőjű.

Mindenképpen a biztosítéktábla mögül kell elvezetni a + vezetéket mert úgy tudom a tűzfalig be van kábelezve é onnan is lehetne továbbhúzni de ahhoz hozzáférni horror munka.

pontosan melyik kábel kell tovább vezetni, elvágjam és ami jön ki a biztitáblából azt folytassam és húzzam ki vagy elég ha csak rácsatlakozok mivel az úgyis csak a tűzfalig megy.

Elég egy kábelt húznom az egyik lámpához és onnan a másikig vagy külön húzzam a kettőt?

A biztosíték táblát hogyan lehet kifordítani hogy hozzáférjek, mert ha le kell bontani miatta a műszerfalat a halál!:-)

Utolsó kérdés hol húztátok ki a kábelt pontosan mert nem sok hely van ott ?:-)

Segítséget előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Folyamatban az első ködlámpa projekt.

állapot: lámpa helyén kétgombos kapcsoló helyén, relé és bizti a helyén működik is mert kapcsolja a visszajelző lámpát.

Mivel nincs előre vezetékelve nekem kell.

Első kérdés milyen kábel kell, jó a 0,75-ös átmérőjű.

Mindenképpen a biztosítéktábla mögül kell elvezetni a + vezetéket mert úgy tudom a tűzfalig be van kábelezve é onnan is lehetne továbbhúzni de ahhoz hozzáférni horror munka.

pontosan melyik kábel kell tovább vezetni, elvágjam és ami jön ki a biztitáblából azt folytassam és húzzam ki vagy elég ha csak rácsatlakozok mivel az úgyis csak a tűzfalig megy.

Elég egy kábelt húznom az egyik lámpához és onnan a másikig vagy külön húzzam a kettőt?

A biztosíték táblát hogyan lehet kifordítani hogy hozzáférjek, mert ha le kell bontani miatta a műszerfalat a halál!:-)

Utolsó kérdés hol húztátok ki a kábelt pontosan mert nem sok hely van ott ?:-)

Segítséget előre is köszi!

Azon majdnem 10A fog folyni, ezért minimum 1mm2, de inkább 1.5mm2-et húzz be. (én az utóbbival vezetékeztem)

Én kiborítottam mindent, és a biztitáblából huztam ki, a relé lábáról (87), a vastagabbik fekete kábelt. Én elöl ágaztattam ketté. A vezetőoldalt ha pedálok felett van egy hely, ahol ki lehet húzni. DV-nek már elküldtem róla a képeket, de nem tette fel weboldalára.

Link to comment
Megosztás:

Le kell bontani a műszerfalat! úúúúúúúúú

Valahol láttam egy képet hogy lóg kifele a biztitábla.

Állítólag a tábla földelését lebontva ki lehet fordítani.

Ahhoz pedig ki kell venni a műszerfalat, és a világítás kapcsolót...

Link to comment
Megosztás:

Na most tényleg bénának tűnök meg már szégyellek kérdezni de az órát hogy veszem ki?

Hol vannak rögzítési pontjai?

A hogy szereltben benne van.

De én kivettem a világítás kapcsolót is, mert akkor jobban kijön a helyéről a biztitábla.

Az óra kivételéhez a felső kormányburkolatot, majd a műszerfal körüli burkolatot kell kivenni, majd a műszerfal 2 csavarját, és végül az elektromos csatlakozót kell oldani. Nem egyszerű kijátszani, de visszatenni sem....

Link to comment
Megosztás:

A hogy szereltben benne van.

De én kivettem a világítás kapcsolót is, mert akkor jobban kijön a helyéről a biztitábla.

Az óra kivételéhez a felső kormányburkolatot, majd a műszerfal körüli burkolatot kell kivenni, majd a műszerfal 2 csavarját, és végül az elektromos csatlakozót kell oldani. Nem egyszerű kijátszani, de visszatenni sem....

Dehogynem egyszerű, a 10. ki-be után már ment mint az ágybavizelés. szvsz :)

Link to comment
Megosztás:

Az áramtalanítás az aksi lekapcsolását vagy a gyújtáskulcs "be nem dugását" jelenti.

Akkuról sarut le! Mint minden elektromos matatásnál.

Szia Zachi! :icon1:

Látom, a Komfort (tanítható) Ablaktörlő Elektronika bekötés megoldódott! Köszönöm DarthVödörnek a közreműködést!

Elhelyezésre a tipp a biztitábla jobb alsó sarka mellett a műszerfal alatt keresztbe található fekete fém merevítő. Erre rá lehet rögzíteni a dobozkát.

Nekünk bent a melóhelyen egy Caravan van és az abban lévő kapcsolón J és W van.

KaCsa

Kösz mind kettőtőknek! :icon13:

Biztitábla bal alsó sarka alá került meleg ragaccsal. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi lennék rá, amikor a meleg ragacs, majd elenged! :omg:

Tavasszal is, és főleg nyáron, szokott meleg lenni. Autóban, nem ritka, a 60-80 °C!

A maradványok, letisztíthatatlanul ott maradnak, de a doboz, az lógni fog! :D

Elenged? Tűző napon, kirakatban ennél a dobozkánál nehezebb dekorációs darabokat is egybetartja!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.