Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

sziasztok!

astra g 1.2 viva-n miért megy 5 darab vezeték bele a átsó ajtóba ha csak kp zár van az autóban? A többi vezeték mi lehet?

És még valami a B oszlopban miért ágazik ketté a kábelköteg az hova mehet a hátsó ajtó világításkapcsoló esetleg? vagy övfeszítő? de az nem lehet...

Köszi a válaszokat előre is ! ;)

Link to comment
Megosztás:

Na hogy jártam....

Vettem Astra feliratos alumínium küszöbvédőt. G Astra Classicra.

Itthon felragasztottam a két hátsót. Ezután mentem előre. Hoppá.

A karosszéria küszöbénél az illesztékesek vastag valamivel találkoznak egymásnak. Tehát van egy kimagasló dudor lefestve.

Ezért nem fekszik fel a díszcsík, nem lehet felragasztani. Megnéztem ezután szülők Classicját és ott hiányzik ez a dudor. Kilátszik az illesztés.

Na most mi legyen...

Link to comment
Megosztás:

A szigszalag nem tartós megoldás az autótechnikában (sem), mint azt már kitárgyaltuk. Én szerettem volna az ablaktörlő komfort elektronika beépítésekor a forrasztott kötésekre zsugorcsövet húzni. A kart leválasztottam az aljzatról, de nem jöttem rá, hogyan lehetne az aljzatból az érintkezőt roncsolás mentesen kivenni. A sárga műanyag betétet (biztosítót?) kivettem, de tovább nem jutottam, nem mertem erőltetni.

Van valami trükkje vagy marad a szigszalag időszakos cseréje?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy ha szeretnék egy ledes nappali menetfényt, mondjuk egy ilyet, akkor azt mire érdemes, szabad kötni?

fhilips tökéletes nekem ilyen van szépen bele lehet épiteni a rácsba,60cm I----------------I a ködlámpa mellé.

http://auto-motor.va...1566734123.html EZ minden előírásnak meg felel műszakin hibátlanul át menet.beszerelése is nagyon egyszerű.esztétikusan néz ki a kocsin.

http://kepfeltoltes.hu/view/120323/ASTRA_DRL_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

fhilips tökéletes nekem ilyen van szépen bele lehet épiteni a rácsba,60cm I----------------I a ködlámpa mellé. http://auto-motor.va...1566734123.html EZ minden előírásnak meg felel műszakin hibátlanul át menet.beszerelése is nagyon egyszerű.esztétikusan néz ki a kocsin. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ez szép és kibajól néz is ki! Köszönöm a tippet és a képet! Elmondod mi jár vele és hogyan van bekötve? Mert mint kiderült, nem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Ez szép és kibajól néz is ki! Köszönöm a tippet és a képet! Elmondod mi jár vele és hogyan van bekötve? Mert mint kiderült, nem mindegy.

OFF

Kicsit gondolkodtam kell-e ez most ide, de azért csak megkérdezem:

Valamelyik nap mikor szóba került a napi-limit kapcsán hogy nem akarsz-e belépni, azt írtad hogy az autóra is nehezen jut.

Ehhez képest itt egy 10+ ezer ft-os olyan extráról van szó, ami ráadásul abszolut felesleges...

Most akkor tényleg sok az a 3500 ft?

Nem értem.... :unsure:

ON

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sok helyen van szigszalag az ASTRA G-ben gyárilag.

A vezetéket elvágod, ráhúzod a zsugorcsövet, összeforrasztod a vezetékeket, és a leágazást, majd vissza húzod a zsugorcsövet, amit csak ezek után zsugorítasz.

Erre én is gondoltam. :icon1: Csak utólag. :omg:

Szóval, te sem tudod az érintkező kiszedésének módját. :(

Link to comment
Megosztás:

Ez szép és kibajól néz is ki! Köszönöm a tippet és a képet! Elmondod mi jár vele és hogyan van bekötve? Mert mint kiderült, nem mindegy.

e

itt a beszerelés.mikor beinditod a kocsit be kapcsol ,helyzetjelző fel kapcsolás után a nappali menetfény ki kapcsol,kocsi leáll utánna 8s automatikusan kikapcsol.a mérettek re oda kel figyelni mert műszakin meg mérik.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

OFF Kicsit gondolkodtam kell-e ez most ide, de azért csak megkérdezem: Valamelyik nap mikor szóba került a napi-limit kapcsán hogy nem akarsz-e belépni, azt írtad hogy az autóra is nehezen jut. Ehhez képest itt egy 10+ ezer ft-os olyan extráról van szó, ami ráadásul abszolut felesleges... Most akkor tényleg sok az a 3500 ft? Nem értem.... :unsure: ON

Megkérdezheted. Nem én veszem, hanem kapom ajándékba kereszt szülőktől, de nem ilyet, hanem valami olcsóbbat. És a bekötésére vagyok kíváncsi, mert azt viszont nekem kellene állni, ha szerelőhöz vinném. Ezért akarom magam megoldani a bátyámmal.

itt a beszerelés.

Köszönöm a beszerútmutatót!

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezheted. Nem én veszem, hanem kapom ajándékba kereszt szülőktől, de nem ilyet, hanem valami olcsóbbat. És a bekötésére vagyok kíváncsi, mert azt viszont nekem kellene állni, ha szerelőhöz vinném. Ezért akarom magam megoldani a bátyámmal.

Köszönöm a beszerútmutatót!

csak olyat vegyél ami az elő írásoknak meg felel.mert azt nem kell kokányolni.lehet ,hogy kicsit drágább de hivatalosan el fogadják.és itt ez a lényeg mert ha meg büntet a rendőr 5000-hely szini ha feljelent 30ezer.

Link to comment
Megosztás:

A szigszalag nem tartós megoldás az autótechnikában (sem), mint azt már kitárgyaltuk. Én szerettem volna az ablaktörlő komfort elektronika beépítésekor a forrasztott kötésekre zsugorcsövet húzni. A kart leválasztottam az aljzatról, de nem jöttem rá, hogyan lehetne az aljzatból az érintkezőt roncsolás mentesen kivenni. A sárga műanyag betétet (biztosítót?) kivettem, de tovább nem jutottam, nem mertem erőltetni.

Van valami trükkje vagy marad a szigszalag időszakos cseréje?

Ma én is egy ilyen ablaktörlős és index okosítós akcióban voltam. :icon1: Én is nézegettem, hogy miként is lehetne kivenni az érintkezőket, piszkáltam tűvel is, de nem jött ki a helyéről. Valószínűleg van rajta egy nem látható kis kitüremkedés amely nem engedi kicsúszni a helyéről. A sárga bizbasz csak egy plusz védelem. Én is zsugorcsővel védtem le a forrasztott részeket. Ez a legegyszerűbb. Szigszalaggal a kormányoszlop mellett szinte lehetetlen áttekerni a vezetékeket. Viszont ami feladta a leckét az a köszönő gomb elhelyezése az indexkarban volt. A kapcsolót és a kar burkolatának a belsejét is "faragnom" kellett, hogy a nyomógomb beférjen a helyére. De végül is sikerült. Remekül működik mind a kettő.

Viszont annak a "szerelőnek" aki bekötötte a vonóhorog visszajelző ledjét, a kezére kellene csapni. Az index fekete vezetéke másfél centire volt elcsípve a csatlakozótól és csak rá volt sodorva egyik vezeték a másikra, rajta meg egy réteg szigszalag. A led meg valami rágógumi szerű nyúlós anyaggal volt rögzítve. A melegben már csorgott a burkolat belsején. Amint lesz egy kis időm meg is keresem hátul a csatlakozót a vonóhoroghoz. Elől meg megszüntetem azt a kókányolást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Nem tudom emlékeztek-e, egy pár hete voltam itt olyan gonddal, hogy G-caravanra raktam vonóhorgot és a csatlakozót a gyári vonóhorog előkészítésre kötöttem! Akkor azzal a problémával jöttem, hogy az előkészítés steckerjébe a féklámpa szálra nem jött villany!

Végigkövettem a szálat, és a műszerfal alatt a kesztyűtartó mögött/fölött találtam egy szabad steckert, amibe érdekes módon négy bemenő vezeték közül kettő feketesárga volt (mint a fék) Gyors ki is sipoltam, az egyik megy a vonóhorog előkészítés steckerbe, a másik meg valahonnan a biztitábla körül jön, ebbe fékezéskor van áram! Saruztam egy darab vezetéket összekötöttem a két feketesárgát és most jó is!

Azt szeretném kérdezni hogy mi lehet az a stecker??? Olyan a lábkiosztása, mintha egy relé menne bele! Vélemény??? Relét dugtam bele, de nem reagált!

A csatlakozóra C4 van írva, nem tudom jelent-e ez valamit!

Amúgy a két feketesárga vezetéken kívül még egy barna (test) és egy ismeretlen vezeték ami feketeszürke

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!! Nem tudom emlékeztek-e, egy pár hete voltam itt olyan gonddal, hogy...

Én arra tippelnék hogy vmi fedélzeti ellenőrző rendszerrel, vagy a gyári trailer lámpa féklámpa hibára való kigyújtásával lehet összefüggésben. Konkrétan arra gondolok hogy figyeli a féklámpák áramfelvételét és ha nem folyik elég azaz 2*21W nyi akkor kigyújtja a trailer lámpát folyamatosan a műszerfalon vagy ha van benne BC akkor kiirja a midre. Vagy amit Te is gondoltál hogy védik a féklámpa kapcsi érintkezőit és oda tényleg vmi relé kell ami arra húz be ha rálépsz a fékre így megkerülve a féklámpa kapcsit és a rajta folyó többlet áramot.

Link to comment
Megosztás:

Valaki szedte már ki az óracsoportot? Van valami trükk a gyors/egyszerű visszaszerelésre? Nem azzal van gondom hogy beforgassam a helyére, mert azt még csak-csak megoldom (bár az sem egyszerű), de sehogysem akar visszaakadni az a kampós biztosítója az elektromos csatlakozóknak, így aztán nincs kontakt, nem megy egyetlen műszerem és visszajelzőm sem. Mi az amit nem jól csinálok?

Link to comment
Megosztás:

Ma én is egy ilyen ablaktörlős és index okosítós akcióban voltam. :icon1: én is nézegettem, hogy miként is lehetne kivenni az érintkezőket, piszkáltam tűvel is, de nem jött ki a helyéről. Valószínűleg van rajta egy nem látható kis kitüremkedés amely nem engedi kicsúszni a helyéről. A sárga bizbasz csak egy plusz védelem. én is zsugorcsővel védtem le a forrasztott részeket. Ez a legegyszerűbb. Szigszalaggal a kormányoszlop mellett szinte lehetetlen áttekerni a vezetékeket. Viszont ami feladta a leckét az a köszönő gomb elhelyezése az indexkarban volt. A kapcsolót és a kar burkolatának a belsejét is "faragnom" kellett, hogy a nyomógomb beférjen a helyére. De végül is sikerült. Remekül működik mind a kettő. Viszont annak a "szerelőnek" aki bekötötte a vonóhorog visszajelző ledjét, a kezére kellene csapni. Az index fekete vezetéke másfél centire volt elcsípve a csatlakozótól és csak rá volt sodorva egyik vezeték a másikra, rajta meg egy réteg szigszalag. A led meg valami rágógumi szerű nyúlós anyaggal volt rögzítve. A melegben már csorgott a burkolat belsején. Amint lesz egy kis időm meg is keresem hátul a csatlakozót a vonóhoroghoz. Elől meg megszüntetem azt a kókányolást.

Szia Bombero! :icon1:

Én így csináltam a gomb berakását a bajuszkapcsolóba:

0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hát kb. ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Valaki szedte már ki az óracsoportot? Van valami trükk a gyors/egyszerű visszaszerelésre? Nem azzal van gondom hogy beforgassam a helyére, mert azt még csak-csak megoldom (bár az sem egyszerű), de sehogysem akar visszaakadni az a kampós biztosítója az elektromos csatlakozóknak, így aztán nincs kontakt, nem megy egyetlen műszerem és visszajelzőm sem. Mi az amit nem jól csinálok?

Pedig ha már ben van a helyén, akkor valamivel könyebb berakni. A csatlakozó biztos a helyén van? Be van akadva rendesen a helyére? Amúgy hülye egy megoldás...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.