Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

A veramon féle middel kapcsolatban kérném a segítségeteket?

Ha a sebbeséget mérem akkor megegyezik a kilométeórával de ha a megtett kilométert nézem akkor a vera siet 100km után kb 5-6 km-rel többet mutat.

Gumi méret 185/65/15

Kerékfordulat 28

Impulzus odometer 15385 ha ezeket változtatom akkor viszont a sebbeség nem egyezik meg.

Ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném!

A sebességmérő alapból siet kb 5km/h-t, ne azt vedd alapul.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Elég régen regisztráltam, de még nem szóltam hozzá. Viszont nagyon sok mindent elolvastam, ami óriási segítséget jelentett 10 éves, 200 ezer km-t futott kocsim színvonalas felújításához. (Most már nem is kellene új autó.) Itt köszönöm meg az értékes tanácsokat, amelyek nyomán sikerült több százezer (!) Forint megtakarítást elérnem.

Kérdéssel fordulok Hozzátok: Nem vagyok "kütyüfüggő", igyekszem elkerülni a gyári elektromos rendszerbe történő beavatkozást, de a "perifériálisan" felszerelt elektromos extrák nincsenek ellenemre. Találtam egy ilyet, a www.hella.shop.hu oldalon. Annyit felfogtam, hogy ez állítólag jót tesz az akkumulátornak. De ha ez olyan szuper dolog, akkor miért nem építi be a gyár? Nem vagyok műszaki ember, nem értem a termékleírást, viszont vannak itt a fórumon komoly elektrotechnikai tudással bírók, megkérnélek Benneteket, pár mondatban írjátok már meg, hogy ez a dolog egyáltalán komoly dolog -e, és szerintetek érdemes -e ezzel a 32 ezer Ft-os "akármi"-vel foglalkozni? Íme a termék: http://mkdb.hella.com/hellamk/upload/MKData/J00621_KI_IBS_12V_HU.pdf Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Elég régen regisztráltam, de még nem szóltam hozzá. Viszont nagyon sok mindent elolvastam, ami óriási segítséget jelentett 10 éves, 200 ezer km-t futott kocsim színvonalas felújításához. (Most már nem is kellene új autó.) Itt köszönöm meg az értékes tanácsokat, amelyek nyomán sikerült több százezer (!) Forint megtakarítást elérnem.

Kérdéssel fordulok Hozzátok: Nem vagyok "kütyüfüggő", igyekszem elkerülni a gyári elektromos rendszerbe történő beavatkozást, de a "perifériálisan" felszerelt elektromos extrák nincsenek ellenemre. Találtam egy ilyet, a www.hella.shop.hu oldalon. Annyit felfogtam, hogy ez állítólag jót tesz az akkumulátornak. De ha ez olyan szuper dolog, akkor miért nem építi be a gyár? Nem vagyok műszaki ember, nem értem a termékleírást, viszont vannak itt a fórumon komoly elektrotechnikai tudással bírók, megkérnélek Benneteket, pár mondatban írjátok már meg, hogy ez a dolog egyáltalán komoly dolog -e, és szerintetek érdemes -e ezzel a 32 ezer Ft-os "akármi"-vel foglalkozni? Íme a termék: http://mkdb.hella.com/hellamk/upload/MKData/J00621_KI_IBS_12V_HU.pdf Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv! Elolvastam a leírást, próbáltam is megérteni, több-kevesebb sikerrel. Az az álláspontom, kell venni egy jó akksit, beszereléskor villamossági szakival megméretni a töltést, és az esetleges áramszivárgást (ez a garanciának egyébként is feltétele), és akkor sokáig le van a gond róla. 32-ezerért pedig már nagyon jó akksik vannak.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Elég régen regisztráltam, de még nem szóltam hozzá. Viszont nagyon sok mindent elolvastam, ami óriási segítséget jelentett 10 éves, 200 ezer km-t futott kocsim színvonalas felújításához. (Most már nem is kellene új autó.) Itt köszönöm meg az értékes tanácsokat, amelyek nyomán sikerült több százezer (!) Forint megtakarítást elérnem.

Kérdéssel fordulok Hozzátok: Nem vagyok "kütyüfüggő", igyekszem elkerülni a gyári elektromos rendszerbe történő beavatkozást, de a "perifériálisan" felszerelt elektromos extrák nincsenek ellenemre. Találtam egy ilyet, a www.hella.shop.hu oldalon. Annyit felfogtam, hogy ez állítólag jót tesz az akkumulátornak. De ha ez olyan szuper dolog, akkor miért nem építi be a gyár? Nem vagyok műszaki ember, nem értem a termékleírást, viszont vannak itt a fórumon komoly elektrotechnikai tudással bírók, megkérnélek Benneteket, pár mondatban írjátok már meg, hogy ez a dolog egyáltalán komoly dolog -e, és szerintetek érdemes -e ezzel a 32 ezer Ft-os "akármi"-vel foglalkozni? Íme a termék: http://mkdb.hella.com/hellamk/upload/MKData/J00621_KI_IBS_12V_HU.pdf Segítségeteket előre is köszönöm.

Jó dolog lehet..

Csak nem 32 ezres áron.

Ha másik oldalról nézem a dolgot, veszek gyári GM akkumulátort, és min. 6 évig semmi gondom rá és a fele pénzem megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

Jó dolog lehet..

Csak nem 32 ezres áron.

Ha másik oldalról nézem a dolgot, veszek gyári GM akkumulátort, és min. 6 évig semmi gondom rá és a fele pénzem megmaradt.

Nekem nem csak a GM, hanem bármilyen másik mezei akksi bírja min. 6 évig. A mostani is 2007-es, de még a nevével sem találkoztam, gondolom jó "drága" lehetett. Ezzel vettem a szekeret, de a mai napig pöccre indul. Mondjuk az kell hozzá, hogy egy héten megyek kb. 5-600 km-t.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Tervezem nappali menetfény beépítését a 2003-as G Astrában. Minél kevesebbet szeretnék faragni, olyat keresek, ami mechanikailag könnyen beépíthető. Tudtok ajánlani konkrét típust? Illetve szívesen néznék képeket arról, hogy ki hogyan oldotta meg a beépítést.

Köszi előre is mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Tervezem nappali menetfény beépítését a 2003-as G Astrában. Minél kevesebbet szeretnék faragni, olyat keresek, ami mechanikailag könnyen beépíthető. Tudtok ajánlani konkrét típust? Illetve szívesen néznék képeket arról, hogy ki hogyan oldotta meg a beépítést.

Köszi előre is mindenkinek a segítséget!

http://kep.psharing.com/781563.jpg

Mivel van ködlámpám én így aplikáltam bele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Tervezem nappali menetfény beépítését a 2003-as G Astrában. Minél kevesebbet szeretnék faragni, olyat keresek, ami mechanikailag könnyen beépíthető. Tudtok ajánlani konkrét típust? Illetve szívesen néznék képeket arról, hogy ki hogyan oldotta meg a beépítést.

Köszi előre is mindenkinek a segítséget!

Szia,

két hónapja én is ebben a cipőben jártam, kaptam is sok segítséget itt fórumon.

Ezt ajánlották és meg is vettem, bevált: http://www.smpower.hu/cikkek?f=adatlap&cikk=1803&tcs_onename=D.R.L%20%20635%20%20-%20Nappali%20menetf%C3%A9ny

Egy hátránya van, a vezérlő része nem ér semmit, 2 autónál sem működött rendesen, a harmadiknál már meg sem próbáltam bekötni. Helyette egy 500 Ft-os 5 lábú relé jelentette a megoldást.

Képek a dolgokról:

http://kepfeltoltes.hu/view/131114/Foto_RLP52-24_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

P1040870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
P1040859_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
P1040858_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Z14XEP motorkódhoz csak egy külső modullal lehet tempomatot beépíteni. De lehet! Már tavaly felvettem a kapcsolatot (Wessz Danival) viszont csak most tudom majd a modulokat legyártani.

A különböző alkatrészek beszerzése kissé elhúzódott. A kész modulokat kell már csak lepróbálni.

g3w4.png

Ami mindenképpen kell majd:

Kormánykapcsoló: 8430

Fék pedálkapcsoló: 6741

Kuplung pedálkapcsoló: 3508

KIRÁLYSÁG!

DartVödör mivel oldod meg? PIC vagy AVR? Kb mennyibe fáj majd?

Újabban hosszabb távokra megyek (1200km-es karikák) és nem ártana. :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Z14XEP motorkódhoz csak egy külső modullal lehet tempomatot beépíteni. De lehet! Már tavaly felvettem a kapcsolatot (Wessz Danival) viszont csak most tudom majd a modulokat legyártani.

A különböző alkatrészek beszerzése kissé elhúzódott. A kész modulokat kell már csak lepróbálni.

g3w4.png

Ami mindenképpen kell majd:

Kormánykapcsoló: 8430

Fék pedálkapcsoló: 6741

Kuplung pedálkapcsoló: 3508

Tiszteletem nagyúr! ;)

Wessz Danival beszéltem és ő azt mondta nem tud már beszerelni de ezek szerint lehet hogy erre a modulra var, remelem jol gondolom! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a tanácsokat és hozzáazólásokat a műszerfalvilágítás problémával kapcsolatosan. (A világítás főkapcsoló nem kapcsolta a műszerfalvilágítást.)

A dolog végül azzal oldódott meg, hogy vásároltunk egy új kapcsolót, ami immár külön kapcsolhatóvá teszi az elő és a hátsó ködlámpát is. (Eddig a hátsó kapcsolója indította az első ködlámpát is.)

Most az a tapasztalat, hogy bár működik, de maximumra feltekerve a fényerőszabályozót, kicsit halovány a műszerfal és a középkonzol megvílágítása is.

Visszagondolva, a régi kapcsolónál sem lehetett túl erősre feltekerni a műszerfalvilágítást, de most annyira halvány lesz, hogy nappal, ha megy a fényszóró, a hőmérő-idő-dátum műszer alig látszik.

Erre van ötletetek, hogy mitől lehet?

Köszönöm előre is!

Üdvözlettel:

Njoeker

Link to comment
Megosztás:

Atmega8, de nem saját fejlesztés, hanem Danié...

Árát még nem számoltam össze pontosan, de 20 körül + kapcsolók.

Nem, beszerelni sem fog, és gyártani sem.

Elküldte a rajzot, PCB tervet, és a bin-t.

Elkészült a PCB, az alkatrészeket be tudtam szerezni, és beültettem.

A szoftware-t és a tesztet még nem végeztem el.

Csak ezek után lehetne biztonsággal átadni. (D.I.Y.) csináld magad akcióban.

Nem olyan nehéz, mint elsőre gondolja az ember.

A bekötési rajzot csak most kaptam. (egy kézzel rajzolt skicc formájában) Amit ide feltettem, az már a saját szerkesztésű változat...

Akkor már csak várni kell, hogy minden rendben menjen a teszteken? Ha sikerrel jártál reméljük közzé teszed velünk. ????

Link to comment
Megosztás:

Ezt a motort és az A Vectrát nem említi a leírás, bár F Astrába berakható, és azt is gyártották ezzel a motorral.

Szerintem a legjobb ha megkérded a fejlesztőt, itt vannak az elérhetőségei:

http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html (angolul vagy csehül ért)

Ez a veramon féle milyen árban lehet ?

Ez nem az fickó aki a calibrákra csinált ilyen programozható BC?

Módosítva : RAZERX
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.