Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Megjött a 'gyári' hátsó ablaktörlőm.

Érdekes módon ez nem hologramos GM-es zacskóban volt, hanem Cromax-osban. Magán a lapáton semmi felirat nem volt, csak a gumin, hogy 'Belgium'.

Vajon átk#rtak?

Valaki mondta, hogy ő is gyárit szokott venni. Neki is ilyen?

Én nem a Cromaxból rendeltem, de nekem is így történt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megjött a 'gyári' hátsó ablaktörlőm.

Érdekes módon ez nem hologramos GM-es zacskóban volt, hanem Cromax-osban. Magán a lapáton semmi felirat nem volt, csak a gumin, hogy 'Belgium'.

Vajon átk#rtak?

Valaki mondta, hogy ő is gyárit szokott venni. Neki is ilyen?

Na megnézem ma. Nekem is az van ráírva hogy Belgium. De tuti hogy én is eredetit rendeltem. A zacsira hogy miben jött pedig nem emlékszem sajna. De nagyon szépen töröl!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Opcom mért fordulatszámi adatokról, illetve annak hatásaival kapcsolatban érdeklődnék tőletek.

Decemberben vettem egy 2006-os 1.4-es Caravan-t. Két szerviz is átnézte, és bár a futott kilométer igen sok benne (250 000), mindkétszer a korához képest remek általános állapotúnak találták.

Csak a használt autó "kötelezőket" csináltam meg ezért (olaj, szűrők, átvizsgálás...).

Azóta úgy 1000 km-t tettem bele, volt pálya, országút, város is. Az autó, bár egy kicsit elsőre a korábban többször is vezetett dízel társához képest lomhának tűnik, semmi anomáliát nem tapasztalok. A vegyes fogyasztását ez alatt 6,7-re mértem, tehát itt sem mondhatjuk, hogy kiugró problémát jelezne.

A gondom vele az, hogy sógorkomám rányomott egy Opcom-ot, ahol minden érték pontos volt, leszámítva a fordulatszámot, az ugyanis következetesen magasabbat mért a valósnál - mintegy dupláját. És az arány a fordulatszám növelésével is megmaradt, tehát nem egy konstans értékkel nagyobb, hanem szépen, arányában. 3000-nél már olyan 6200-at mért. Az alapjárati fordulat teljesen rendben volt mérve egyébként, de a normál fordulatszámot már alapjáraton is a duplájára írta.

Menet közben sem, alapjáraton sem tapasztalható semmi fordulatszám-ingadozás, probléma, furcsaság az autón, szépen jár a motor.

Az érdekelne, hogy - egyrészről - lehet-e, hogy az Opcom vert át (valójában china clone), másrészről pedig hogy ha a jeladó mér tényleg félre, akkor mit gondoltok, mit okozhat ez használat közben? Érdemes ezzel külön szórakoztatni a szervizt?

A gépet egy Z14XEP hajtja egyébként, Twinport.

Bármilyen hasznos tanácsot elfogadok! :)

Köszönöm szépen a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is china clone opcom van.

Én nem tapasztaltam ilyet.

Nekem rendesen méri.

Ettől függetlenül nem gondolom, hogy baj lenne az autóddal.

Próbáld meg újratelepíteni az opcom-ot.

Más kocsival is rosszul méri?

Másik autón jól mért, de ez persze eredhet az eltérő motorparaméterekből is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

sajnos kezd nyekeregni az önindítóm:(

felújítás helyett újat vennék.

csak nem tudom melyik a jó?

Valeo-t néztem, a gyári Opel nagyon drága és azt hiszem a gyári is Valeo.

alvázszám alapján a cromax-os nem jó nekem.

ha segít a szám:

wolotgf486go39663

Köszi!

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Vezérlés felöli. Cseppen, de annyira nem vészesen, olajszintem szinte nem változik.

Akkor "szerencsés" vagy, nekem a váltó oldali van oda. Lassan két hónapja lesem, a padlóra tettem egy műanyag lapot, arra csepeg, onnan látom miként alakul a probléma. Nem tudom meddig halaszthatom még a beavatkozást... Eddig egy 3x3kb cm-es folt/"tócsa" gyűlt össze...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE-hez milyen vezérlés szettet ajánlotok?(Skf ben gondolkodom).Hány évente szokták cserélni 4 vagy 6 év?

Előre is köszi!

Úgy tudom 90.000 km vagy 6 év a csereperiódus. Esetleg eredeti opel? Cromax-ban csak 8 ezerrel drágább, szerintem annyit megér főleg hogy tudjuk mit okoz egy elszakadt szíj.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/6769-vezermuszij-szett-opel-benzines

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

90 ezer km-nél. Én úgy vettem, hogy már cserélve volt (eladás előtt megcsinálták) - persze csak a kereskedő állítása szerint, mint később (már a következő tulajnál) kiderült. :(

Óra szerint több mint 100 ezret kibírt a gyári (nem tudom ténylegesen mennyi lehetett a kocsiban), így lehet nem rossz választás a gyári alkatrész belőle, főleg ha csak annyival drágább.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy Gates, Continental vagy SKF semmivel nem rosszabb választás mint a "gyári". Szerintem a gyári alatt sem az van már mint amit anno eredetileg raktak bele a gépbe. Mindenki gyárt már mindenkinek mindent keresztbe-kasul (a jó öreg globalizáció, lehet a gyári alatt is mondjuk egy Gates fut), így én előbb bíznék egy nagynevű cég termékében mint GM-nek kikiáltott ki tudja hol gyártatott cuccnak. Egyébként esetemben a szakszerviz sem gyárit tett bele, SKF vezérlést: munkalappal, szervizkönyvbejegyzéssel dokumentálva 2013-ban. (Hosszbordás szíjnak se gyárit hanem Contitech-et használtak, egyedül gyertyában és vízpumpában tettek bele GM jelölésűt.) 2003 előtt 60k km / 4 év, 2003-tól 90km / 6 év az intervallum.

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy Gates, Continental vagy SKF semmivel nem rosszabb választás mint a "gyári". Szerintem a gyári alatt sem az van már mint amit anno eredetileg raktak bele a gépbe. Mindenki gyárt már mindenkinek mindent keresztbe-kasul (a jó öreg globalizáció, lehet a gyári alatt is mondjuk egy Gates fut), így én előbb bíznék egy nagynevű cég termékében mint GM-nek kikiáltott ki tudja hol gyártatott cuccnak. Egyébként esetemben a szakszerviz sem gyárit tett bele, SKF vezérlést: munkalappal, szervizkönyvbejegyzéssel dokumentálva 2013-ban. (Hosszbordás szíjnak se gyárit hanem Contitech-et használtak, egyedül gyertyában és vízpumpában tettek bele GM jelölésűt.) 2003 előtt 60k km / 4 év, 2003-tól 90km / 6 év az intervallum.

Tiéd 2 pont!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nos. Vezérlés felőli főtengelyszimering kicserélve, vízpumpán lévő műanyag csőcsonk lecserélve fémre.

Mindez 1,5 órát vett igénybe, munkadíjjal, anyaggal 6490Ft volt. Ja és le nyomás próbázták a vízrendszert, minden cső ok.

Jelen állapotában ennyi, majd egy fékfolyadék csere lesz esedékes, de akkor már fékfelújítás is lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nos. Vezérlés felőli főtengelyszimering kicserélve, vízpumpán lévő műanyag csőcsonk lecserélve fémre.

Mindez 1,5 órát vett igénybe, munkadíjjal, anyaggal 6490Ft volt. Ja és le nyomás próbázták a vízrendszert, minden cső ok.

Jelen állapotában ennyi, majd egy fékfolyadék csere lesz esedékes, de akkor már fékfelújítás is lesz.

No igen, a vezérlés oldalit meg lehet úszni ennyiből (is), de a váltó oldalit sajnos messze nem ennyiből javítják...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.