Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Már amit el lehet postázni. Mert a lökhárítót lehet hogy megúszhatta volna olcsóbban ha talál egy színazonos bontottat (neten megvan rá az esély, és akkor nem kell fényezni), viszont azért egy lökhárító elég nagy, körülményes postán feladni.

személyes átvétel?...vagy külföldről jön?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az olajszűrőt mennyire kell meghúzni felrakáskor? Ami fennt volt, azt alig tudtuk leszedni. Már előszedtük a csavarhúzót, hogy átszúrom rajta és úgy fordítom el....

Utolsó pillanatban indúlt meg. De úgy, hogy a szűrő kiszedő már összehorpasztotta a külső falat.

Ja és az újonnan vásárolt hosszabb házzal rendelkezik mint ami benne volt.

Most ilyet raktam rá: http://opelcentrum.hu/aruhaz/szurok/olajszurok/olajszuro-long-life?keyword=olajsz%C5%B1r%C5%91

És 5W30 GM Dexos2 olaj került bele. Majd megírom a tapasztalatokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az olajszűrőt mennyire kell meghúzni felrakáskor? Ami fennt volt, azt alig tudtuk leszedni. Már előszedtük a csavarhúzót, hogy átszúrom rajta és úgy fordítom el....

Utolsó pillanatban indúlt meg. De úgy, hogy a szűrő kiszedő már összehorpasztotta a külső falat.

Ja és az újonnan vásárolt hosszabb házzal rendelkezik mint ami benne volt.

Most ilyet raktam rá: http://opelcentrum.h...ord=olajszĹąrĹ'

És 5W30 GM Dexos2 olaj került bele. Majd megírom a tapasztalatokat!

Ha jó erősen meghúzod kézzel, vagy esetleg egy darab csiszolóvászonnal, az bőven elég.

Az olajjal nem lesz gondod, én is azzal járok, már 5 éve.

Link to comment
Megosztás:

Ha jó erősen meghúzod kézzel, vagy esetleg egy darab csiszolóvászonnal, az bőven elég.

Az olajjal nem lesz gondod, én is azzal járok, már 5 éve.

Szia! Köszi! Akkor jól gondoltam. Csak puszta kézzel húztam meg, viszonylag erősen. A szervizben eddig gumis megfogóval tépték rá....

Az olaj nálad egyértelmű, mert neked XEP. Nekem 10 évig 10W40-es volt benne, most először került bele ez. De valószínűleg túlparázom a dolgot. Legrosszabb esetben jobban eszi mint a másikat.... :)

Link to comment
Megosztás:

Szia! Köszi! Akkor jól gondoltam. Csak puszta kézzel húztam meg, viszonylag erősen. A szervizben eddig gumis megfogóval tépték rá....

Az olaj nálad egyértelmű, mert neked XEP. Nekem 10 évig 10W40-es volt benne, most először került bele ez. De valószínűleg túlparázom a dolgot. Legrosszabb esetben jobban eszi mint a másikat.... :)

Szia,

Az olaj Nálad is egyértelmű. Amit most tettél bele, az. Esetleg GM-LL-A-25.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Az olaj Nálad is egyértelmű. Amit most tettél bele, az. Esetleg GM-LL-A-25.

Én pont ma néztem pár olaj ajánló oldalt. Nagy a szórás, van amelyik a legjobb elérhetőt kínálja Z14XE-hez, vagyis 5W30 Dexos2 specifikációval. Viszont mikor kijött ez a motor, dexos2 még nem létezett. A GM-LL-A-25-öt pedig Z14XEP-hez írják elő, sima Z14XE-nél nem követelmény. Persze van olyan oldal, ami ezt is figyelembe veszi az ajánláskor (pl Q8-as website). Valamint 5W40-et is ajánlanak (úgy rémlik Castrol-nál)

Link to comment
Megosztás:

T gedikart!

Az X-es motorok olajkövetelménye a gyártáskor ACEA A3 5W-30, 5W-40 volt.

A Z-s motorok olajkövetelménye a gyártáskor GM-LL-A-025 az Otto (benzines), GM-LL-B-025 a dizel motoroké volt.

A GM (Opel) aktuális olajkövetelménye a GM Dexos 2, mely visszamenőlegesen is kompatibilis.

Link to comment
Megosztás:

Én is alig bírtam leszedni az olaszűrőt,pedig én raktam fel előtte és alig húztam meg.Még jó hogy faternak van láncos leszedője azzal szedtem le.Kézzel szar meghúzni,mert meleg a katalizátor.Én megjáratom csere előtt,gondolom melegen jobban kifolyik az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Én is alig bírtam leszedni az olaszűrőt,pedig én raktam fel előtte és alig húztam meg.Még jó hogy faternak van láncos leszedője azzal szedtem le.Kézzel szar meghúzni,mert meleg a katalizátor.Én megjáratom csere előtt,gondolom melegen jobban kifolyik az olaj.

Én is szenvedtem, próbáltam (felülről) oldalról, de ilyenkor csak egy kézzel tudtam ráfogni, persze nem sikerült leszedni. A megoldást nálam alulról (aknából) két kézzel történő megmarkolás jelentette (épphogy elfért körülötte a két kezem)

Link to comment
Megosztás:

Megvan a véleményem az itteni "márkaszervízről".

Megtörtem az első lökhárítót egy hófalon, csak a műanyag része sérült.

Kaptam egy árajánlatot 214 ezer forint javítási összegről.

Rendeltem a neten hozzá egy új lökit 14 ezerért (alapozva volt a festéshez, és számlával!!), 2100 ért elhozta a futár, 24 ezerért színre lett fújva (és el is találták a színt), a patentekért fizettem kemény 600Ft-ot. A haverommal megittunk a cserénél 4 üveg sört. Fél óra alatt megvolt a műtét.

Így 40 ezer alatt megállt a javítás.

170 ezer forintos extraprofit a "márkaszarvíznél "!!!!! Ez ám a lehúzás.

Konklúzió: Csak a legvégsőbb esetben fordulok ezután "márkaszervíz"-hez.

De a legérdekesebb az, hogy rendeltem a neten angliából hátsó rendszámtábla világítást és bal első ködlámpát. Postaköltséggel együtt 6200Ft-ot fizettem.

A bontóban és a boltokban ennek a többszörösét elkérték VOLNA!

Mindegyik GM-es, ergo nem utángyártott.

A vaterán is hirdetnek PIRANHA66 néven.

Konklúzió: Nem vásárolok, ha nem muszáj Magyar kereskedőtől és bontóstól alkatrészt.

Szumma konklúzió: Sajnos itt tartunk, támogatnám én a Magyar kereskedelmet és ipart, de tisztelet a kevés kivételnek, itt is csak báránybőrbe bújt HIÉNÁK vannak.

Ergo támogatás megvonva!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP-t (100e km) vinnék kötelező szervizek közötti olajcserére. Olajszűrő (tömítővel) és olaj elég hozzá, nem? Vagy ide kell még valami? Cromax-ból Dexos2 megfelelő, gondolom...?

Köszi,

Zoli

Ha még aktuális... :D Ha rendszeresen van szervizelve akkor felesleges az olajcsere, ha meg nincs szervizelve, akkor jobb, ha átnézik rendesen. Maga az éves olajcsere (nálam): GM 5w-30 olaj gyári szűrővel, légszűrő, pollenszűrő, klíma spray. Mindez áprilisban szokott aktuális lenni, amikor már nem fázik a bőröm a kertben :D

Link to comment
Megosztás:

én egy laposfogóval szoktam

Laposfogóval össze lehet nyomni a pöcköket? mert ha igen, az jó. Lassan cserélnem kellene, de azért szervizbe nem viszem, mert amennyit elkérnek a cseréért, annyiért megveszem a szűrőt. :) (mondjuk ezelőtt ingyen cserélték, de az egy távolabbi márkaszerviz volt)

Link to comment
Megosztás:

Ha még aktuális... :D Ha rendszeresen van szervizelve akkor felesleges az olajcsere, ha meg nincs szervizelve, akkor jobb, ha átnézik rendesen. Maga az éves olajcsere (nálam): GM 5w-30 olaj gyári szűrővel, légszűrő, pollenszűrő, klíma spray. Mindez áprilisban szokott aktuális lenni, amikor már nem fázik a bőröm a kertben :D

Z14XEP motorhoz milyen olaj szűrő kell?Azt tudom hogy a múltkor a szerelő megszívta, mert katalógusból kinézte, aztán kiderült hogy nem jó, mert ez már ilyen öszvér autó.A fele G a fele H Astra. Úgyhogy úgy szaladt el a boltba egy másikért, de a hülye fejemmel nem írtam fel a méreteit a szűrőnek.

Szóval, gondoltam most én cserélném le az olajat csak nem akarok abba a hibába esni, hogy olaj leeresztve, a szűrő meg nem jó...

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP motorhoz milyen olaj szűrő kell?Azt tudom hogy a múltkor a szerelő megszívta, mert katalógusból kinézte, aztán kiderült hogy nem jó, mert ez már ilyen öszvér autó.A fele G a fele H Astra. Úgyhogy úgy szaladt el a boltba egy másikért, de a hülye fejemmel nem írtam fel a méreteit a szűrőnek.

Szóval, gondoltam most én cserélném le az olajat csak nem akarok abba a hibába esni, hogy olaj leeresztve, a szűrő meg nem jó...

Nem öszvér....

A Z14XEP-be 2 féle szűrő való. 19MA9235-tól van egy válás. De gyárit vegyél bele, mert a többivel megszívhatod! (gyári 2300Ft)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.