Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Én is úgy érzem hogy felesleges a pumpát megpiszkálni.Csak felvetődött bennem a kérdés a hűtőfolyadék cserével kapcsolatosan.Nem mintha nem hűtene jól, mert még a közép értéket sem érte el soha, thát biztos rendben van, csak furcsállom hogy már lassan 7 éves a kocsi és még az eredeti folyadék van benne.

Másik kérdésem az lenne, hogy a Csergő szerviz az márkaszerviz?Jó szerviz?

Most olvastam ha kiváltom itt a fórumon a tagságit akkor lehet kedvezményt kapni a szervizben.Ha jól emlékszem 5000Ft a tagsági egy évre.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy érzem hogy felesleges a pumpát megpiszkálni.Csak felvetődött bennem a kérdés a hűtőfolyadék cserével kapcsolatosan.Nem mintha nem hűtene jól, mert még a közép értéket sem érte el soha, thát biztos rendben van, csak furcsállom hogy már lassan 7 éves a kocsi és még az eredeti folyadék van benne.

Másik kérdésem az lenne, hogy a Csergő szerviz az márkaszerviz?Jó szerviz?

Most olvastam ha kiváltom itt a fórumon a tagságit akkor lehet kedvezményt kapni a szervizben.Ha jól emlékszem 5000Ft a tagsági egy évre.

Ezt hogy érted? Még sosem érte el a 90 fokot???

Link to comment
Megosztás:

Másik kérdésem az lenne, hogy a Csergő szerviz az márkaszerviz?Jó szerviz?

Szerintem rendben van, pontosak és értenek hozzá, annyi megjegyzéssel, hogy előre állapodjatok meg abban, hogy konkrétan mit szeretnél.

Nekem volt, hogy kiszámláztak hibakód diagnosztikát azért mert az immóm miatt néha tárol le hibakódot és indítózáskor ég a sárgám, illetve legutóbb olajcserén kifizettem egy olajjárat tisztítást, ami szerintem automatikusan nem része egy olajcserének és ebben nem is állapodtunk meg.

Utólag nem volt kedvem/időm vitatkozni ezen, talán ártani sem ártott, de tanúlság...

Link to comment
Megosztás:

Ha a 90 fok fok van középen, akkor nem.Általában egy picivel alatta szokott állni.Pont rajta még sosem állt.Legalább is nem emlékszem rá pedig szoktam nézni.

Szia!

Nálam is így van, normál használatnál 86 C fokot mutat az óra. "Nem könnyű" 90 C fok fölé vinni a vízhőfokot. Nekem csak

nyáron szokott sikerülni, dugóban. Amíg a kiegyenlítőben van egy csepp víz is, addig nem megy 90 fölé a hőmérséklet.

Jól (talán túl) van méretezve a hűtés.

90 C kapcsol be asszem a ventilátor (kivéve klima használatánál).

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nálam is így van, normál használatnál 86 C fokot mutat az óra. "Nem könnyű" 90 C fok fölé vinni a vízhőfokot. Nekem csak

nyáron szokott sikerülni, dugóban. Amíg a kiegyenlítőben van egy csepp víz is, addig nem megy 90 fölé a hőmérséklet.

Jól (talán túl) van méretezve a hűtés.

90 C kapcsol be asszem a ventilátor (kivéve klima használatánál).

Nos az óra azért erősen csak tájékoztató jellegű. Az enyém sem megy 90 C fokig óra szerint, viszont obd-vel nézve, vígan 90 C fok felett van.

Virgo

Sziasztok!

Hosszbordás szíjat szetben vagy csak szíj+görgő érdemes cserélni? (Z14XE)

Szerintem csak szíj. Feszítőgörgőt csak , ha megellett. De kimondottan jól birják, legalábbis nem nagyon hallottam eme alkatrészre panaszt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nos az óra azért erősen csak tájékoztató jellegű. Az enyém sem megy 90 C fokig óra szerint, viszont obd-vel nézve, vígan 90 C fok felett van.

Szerintem csak szíj. Feszítőgörgőt csak , ha megellett. De kimondottan jól birják, legalábbis nem nagyon hallottam eme alkatrészre panaszt.

Én most cseréltem hosszanti bordás szíjat (120Ekm még gyári volt). Görgőt első körön nem cseréltem, de a szíj csere után megszólalt. Azt gondoltam, hogy a görgő az, mert levéve a szíjat és megforgatva a görgőt kicsit gyanús volt. Csere, végül kiderült, hogy valószínűleg a generátor csapágynak van hangja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha a 90 fok fok van középen, akkor nem.Általában egy picivel alatta szokott állni.Pont rajta még sosem állt.Legalább is nem emlékszem rá pedig szoktam nézni.

Szia!

Nálam is így van, normál használatnál 86 C fokot mutat az óra. "Nem könnyű" 90 C fok fölé vinni a vízhőfokot. Nekem csak

nyáron szokott sikerülni, dugóban. Amíg a kiegyenlítőben van egy csepp víz is, addig nem megy 90 fölé a hőmérséklet.

Jól (talán túl) van méretezve a hűtés.

90 C kapcsol be asszem a ventilátor (kivéve klima használatánál).

Akkor az XE motor ebben is más az XEP-től? Vagy csak nálam nem oké valami? Vagy csak nem hallom amikor bekapcsol/megy (pedig én minden zajra "ugrok")? Nekem még télen is kb 3-4km -normál használat- után beáll "középre". Sőt, nemrég kérdeztem, hogy kinek-hol kapcsol be a hűtés, mert nálam elhagyja a 90-et de nem kapcsol be... Városban használva kb 4-5km alatt (lámpától-lámpáig közlekedés/araszolgatás) már 90 fölé megy egy kicsivel (ha már van kint 15fok), majd ha tudok normál tempót autózni, akkor beáll 90-re (vagy picit alá ha kimegyek a városból).

Link to comment
Megosztás:

Akkor az XE motor ebben is más az XEP-től? Vagy csak nálam nem oké valami? Vagy csak nem hallom amikor bekapcsol/megy (pedig én minden zajra "ugrok")? Nekem még télen is kb 3-4km -normál használat- után beáll "középre". Sőt, nemrég kérdeztem, hogy kinek-hol kapcsol be a hűtés, mert nálam elhagyja a 90-et de nem kapcsol be... Városban használva kb 4-5km alatt (lámpától-lámpáig közlekedés/araszolgatás) már 90 fölé megy egy kicsivel (ha már van kint 15fok), majd ha tudok normál tempót autózni, akkor beáll 90-re (vagy picit alá ha kimegyek a városból).

Nálam nem megy el 90-ig csak akkor mikor a termosztát zárva van,majd ha kinyit visszaáll 90 alá pár fokkal,pesti dugóban ment 90 fölé,akor kapcsolt a venti

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor az XE motor ebben is más az XEP-től? Vagy csak nálam nem oké valami? Vagy csak nem hallom amikor bekapcsol/megy (pedig én minden zajra "ugrok")? Nekem még télen is kb 3-4km -normál használat- után beáll "középre". Sőt, nemrég kérdeztem, hogy kinek-hol kapcsol be a hűtés, mert nálam elhagyja a 90-et de nem kapcsol be... Városban használva kb 4-5km alatt (lámpától-lámpáig közlekedés/araszolgatás) már 90 fölé megy egy kicsivel (ha már van kint 15fok), majd ha tudok normál tempót autózni, akkor beáll 90-re (vagy picit alá ha kimegyek a városból).

100 foknál kapcsol a venti. Ettől függetlenül az órán te láthatsz 89-95 fokig bármit.

(Z14XE)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autómon termosztát és kiegyenlítő tartály cserét tervezek. Ha már a vízszint babrálva lesz, gondoltam a hűtővíz cseréjét is megoldanám. Ez házilag mennyire bonyolult művelet? Megoldható-e házilag? Leengedhető-e a teljes vízmennyiség? Vagy nem érdemes otthon nekiallni és bízzam szervízre?

Módosítva : oriat
Link to comment
Megosztás:

Minden megoldható, kérdés hogy mennyire vagy ilyen beállítottságú.

A hűtőn nincs leeresztőcsavar, a hűtőfolyadékot a hűtőre menő alsó vízcső bilincsének oldásával tudod leengedni, de mivel ez nem a hűtőkör legalsó pontja, így még valamennyi marad benne. Teljesen csak a vízhűtő teljes kiszerelésével tudod a hűtőfolyadékot cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Adott egy Corsa D z14xep motorral. Alapjáraton csattogó hangot hallat. Magasabb fordulaton elhallgat. Szerelő szerint vezérműláncot kellene cserélni.

55.000km van az autóban. Van valakinek tapasztalata?

Szia!

Csattogó hang valszeg hidrotőke (hidegen, alapjáraton - kevés a kenés).

A lánchang inkább folyamatos, "súroló, csúszó" hang (csörgőkigyó), fordulatszám növelésére növekszik, a melegedéstől csak kissé csökken a hang. 55.000 km-nél nem kellene láncot cserélni. 150.000 km-nél hamár annyira erősödik a zaja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Adott egy Corsa D z14xep motorral. Alapjáraton csattogó hangot hallat. Magasabb fordulaton elhallgat. Szerelő szerint vezérműláncot kellene cserélni.

55.000km van az autóban. Van valakinek tapasztalata?

Keress egy másik szerelőt!Szerintem cseréld ki az olajat.Nekem is ez a motor van és GM 5w30-at teszek bele.Egyszer nekem is ilyen problémám volt még új korában és a normális olaj megoldotta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Minden megoldható, kérdés hogy mennyire vagy ilyen beállítottságú.

A hűtőn nincs leeresztőcsavar, a hűtőfolyadékot a hűtőre menő alsó vízcső bilincsének oldásával tudod leengedni, de mivel ez nem a hűtőkör legalsó pontja, így még valamennyi marad benne. Teljesen csak a vízhűtő teljes kiszerelésével tudod a hűtőfolyadékot cserélni.

Köszönöm szépen!

Úgy érzem menni fog, nem tűnik egy ördöngős dolognak.

Hát tegnap sikerült is a műveletet. A hűtőt nem vettem ki. Úgy oldottam meg, hogy vettem két kanna destvizet és addig töltöttem felülről a tartályba, míg alul "tiszta/tisztább" víz nem kezdett csurogni. Nyilván még így is maradhatott benne a régiből, de azt már nem tartottam számottevőnek.

A termosztát és a kiegyenlítő tartály cseréjével együtt az egész megvolt egy óra alatt.

Módosítva : oriat
Link to comment
Megosztás:

Ma voltam fékfolyadék cserén a Schillernél.Kiderült hogy olajos az ékszíj (amúgy láncos a kocsi) meg a feszítő, mert a főtengely szimering ereszt.

Három óra alatt kicserélték a szíjat a szimeringet meg a fékfolyadékot.

Megnéztem a szíjat és el sem tudom képzelni, hogy hogyan cserélték ki.Nem vagyok autószerelő, de ehhez nem kellett kiszedni a motort?Főleg a szimering cseréhez?

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam fékfolyadék cserén a Schillernél.Kiderült hogy olajos az ékszíj (amúgy láncos a kocsi) meg a feszítő, mert a főtengely szimering ereszt.

Három óra alatt kicserélték a szíjat a szimeringet meg a fékfolyadékot.

Megnéztem a szíjat és el sem tudom képzelni, hogy hogyan cserélték ki.Nem vagyok autószerelő, de ehhez nem kellett kiszedni a motort?Főleg a szimering cseréhez?

A szíjhoz a jobb oldali tartóbakot kell csak oldani, a szimering valahogyan szerintem a vezérműház burkolat aljában van, de lehet, hogy erre teljesen rosszul emlékszem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A szíjhoz a jobb oldali tartóbakot kell csak oldani, a szimering valahogyan szerintem a vezérműház burkolat aljában van, de lehet, hogy erre teljesen rosszul emlékszem...

És a szimering cseréhez az olajat sem kell leengedni?

Nem mint ha nem bíznék meg a szervízben ahol voltam, de azt honnan lehet tudni hogy lecserélték a fékfolyadékot?

Naivan azt hittem, hogy keményebb lesz a fék,de sehol semmi változás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.