Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nem azt mondom, hogy várom a telet, mert utálom, de felkészültem rá amennyire lehet. Téligumi fent, téli szélvédő mosó betöltve, akksi vagy három napos, fagyálló rendben. Asszony is megnyugodva. :D

Őt is átállítottad téli üzemmódra...? :smartass:

Különben az utóbbi időben nagyon hirtelen jön a szezon. Sokáig késő nyár, jó idő, aztán jön egy hidegfront és átmenet nélkül itt a tél...

Jövő héten nekem is néznem kellene téli szélvédőmosót, meg a gumit is lecserélni. Fagyállóm talán -26 C-os, de ráméretek, mert volt utántöltésem is a nyáron.

Akksi nálam is OK, ablaktörlő lapát is, úgyhogy jöjjön, aminek jönnie kell...

Nálam a téli gumik külön felnin vannak. Ti menyi időközönként szoktátok centríroztatni a kerekeket? Én 2 évente. Mások is válaszolhatnak ám ;)

Link to comment
Megosztás:

Nálam a téli gumik külön felnin vannak. Ti menyi időközönként szoktátok centríroztatni a kerekeket? Én 2 évente. Mások is válaszolhatnak ám ;)

Én minden szezon előtt megcsináltatom, igazából még nyár végén. Sorbanállás, kapkodás miegyéb nélkül. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam a téli gumik külön felnin vannak. Ti menyi időközönként szoktátok centríroztatni a kerekeket? Én 2 évente. Mások is válaszolhatnak ám ;)

Szia!

Nekem 2011-ben centírozta ki a gumis,amikor a téligumit felszerelte,de már gondoltam,hogy ki kéne,mert jobbra húz egy kicsit a szekér.

Nyári gummákkal frankó,nem húz semerre.

Tavasszal amikor lecserélem, kicentíroztatom,ugysem megyek olyan sokat,és olyan hosszú távokat most télen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam a téli gumik külön felnin vannak. Ti menyi időközönként szoktátok centríroztatni a kerekeket? Én 2 évente. Mások is válaszolhatnak ám ;)

Nem szoktam külön centríroztatni szezonvaltas előtt. Csere után beallitom a nyomást és meghajtom nagyobb sebességgel. Ha nincs rázás, vibracio, félrehúzás, akkor nem bántom, akár évekig se. Ha nem mozdulnak el a súlyok, nincs, amitől elallitodna. Esetleg egy füstölős satufekezesnel.

Módosítva : PGA
Link to comment
Megosztás:

Őt is átállítottad téli üzemmódra...? :smartass:

Különben az utóbbi időben nagyon hirtelen jön a szezon. Sokáig késő nyár, jó idő, aztán jön egy hidegfront és átmenet nélkül itt a tél...

Jövő héten nekem is néznem kellene téli szélvédőmosót, meg a gumit is lecserélni. Fagyállóm talán -26 C-os, de ráméretek, mert volt utántöltésem is a nyáron.

Akksi nálam is OK, ablaktörlő lapát is, úgyhogy jöjjön, aminek jönnie kell...

Átállt Ő magától. :D

Nálam a téli gumik külön felnin vannak. Ti menyi időközönként szoktátok centríroztatni a kerekeket? Én 2 évente. Mások is válaszolhatnak ám ;)

Nálam is külön felnin vannak. Én mindig kicentiroztatom, mielőtt felrakom. Az az 1000ft nem vág földhöz.

Nem szoktam külön centríroztatni szezonvaltas előtt. Csere után beallitom a nyomást és meghajtom nagyobb sebességgel. Ha nincs rázás, vibracio, félrehúzás, akkor nem bántom, akár évekig se. Ha nem mozdulnak el a súlyok, nincs, amitől elallitodna. Esetleg egy füstölős satufekezesnel.

Hmm ez érdekes. Szvsz nem satu fékezésnél van a gond, hanem ha felmész egy padkára, belemész egy nagyobb kátyúba stb.. és már annyi is. És az a fő probléma, hogy lehet, hogy a kis rezgéseket észre sem veszed, de pl a kormánymű már igen. És ott akármi is előbb tönkre megy emiatt már többe került, mint a centir.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem szoktam külön centríroztatni szezonvaltas előtt. Csere után beallitom a nyomást és meghajtom nagyobb sebességgel. Ha nincs rázás, vibracio, félrehúzás, akkor nem bántom, akár évekig se. Ha nem mozdulnak el a súlyok, nincs, amitől elallitodna. Esetleg egy füstölős satufekezesnel.

Én sem centíroztattam még a télieket felrakás óta, azaz 4-éve. A nyáriakat viszont már kellene, pedig csak egy éve vannak fent, de 110-nél rázza a kormányt. Majd tavasszal, felrakás előtt.

Link to comment
Megosztás:

@scream24: Persze, ha váratlan esemény van, padka, gödör, és bármi rendellenességet tapasztal az ember, irány a gumis. Nekem külön felnin van a téli és nyári szett, magamnak cserélem, úgyhogy a centrír miatt külön nem megyek el a gumishoz. A pici vibráciot is jól meg lehet már érezni a kormányon, és ha gond van, újrasulyozni.

Link to comment
Megosztás:

Én sem centíroztattam még a télieket felrakás óta, azaz 4-éve. A nyáriakat viszont már kellene, pedig csak egy éve vannak fent, de 110-nél rázza a kormányt. Majd tavasszal, felrakás előtt.

Akkor azt kell. Nekem eddig egyszer kellett a nyáriakat, mert pályán rázott. Amúgy meg felesleges. Nekem is külön garnitúra.

Sziasztok,Tanácsot szeretnék kérni tőletek,A kocsim olyan 85 és 95 km/h között érezhetően ráz,de : cseréltem a 4 lengéscsillapítót (újakra)nem szűnt meg.Vettem 4 felnit téli gumik felrakva rá ,előtte felnik külön bemérve,tünet ua.Mi lehet még amitől ezt produkálja?

Nem lett féktárcsa cserélve? Én azon a környéken is körbenéznék. ;) Ha tuti nem a felni és a gumi okozza.

Nem azt mondom, hogy várom a telet, mert utálom, de felkészültem rá amennyire lehet. Téligumi fent, téli szélvédő mosó betöltve, akksi vagy három napos, fagyálló rendben. Asszony is megnyugodva. :D

Ilyen korán? Én még nem is gondoltam rá, majd talán november 10 körül, addig nem nagyon van időm kerekeket cserélni. :) Más hogyan áll, mikor teszi fel a téli szettet?

Nekem 307 SW volt. 1.6 HDI-vel. Nagyon dinamikus és takarékos. Viszont van egy tervezési hibálya. A turbó olajcsövében van egy nagyon kis keresztmetszetű olajszűrő. Ha az eltömődik, hal a turbó. A 307-nek nagyon aktív fóruma van. Ott rendesen kivesézik a többi problémát is.

Írtam volna privátot, de napok óta nem tudok! :omg: Válaszolni tudok a régi üzenetekre, de újat írni nem, így jelenteni sem tudom... Érdekes... Valami kontakt valakinél? Mailcím, vagy egyebek?

Még mesélhetnél róla, de a 308-ben nem újabb motor van? A 307 az régebbi tervezés, régebbi motorral.

És a fórum órája siet egy órát, tegnap sem volt jó, igaz évek óta nem jó....

Módosítva : imy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én sem centíroztattam még a télieket felrakás óta, azaz 4-éve. A nyáriakat viszont már kellene, pedig csak egy éve vannak fent, de 110-nél rázza a kormányt. Majd tavasszal, felrakás előtt.

Akkor azt kell. Nekem eddig egyszer kellett a nyáriakat, mert pályán rázott. Amúgy meg felesleges. Nekem is külön garnitúra.

Nem lett féktárcsa cserélve? Én azon a környéken is körbenéznék. ;) Ha tuti nem a felni és a gumi okozza.

Ilyen korán? Én még nem is gondoltam rá, majd talán november 10 körül, addig nem nagyon van időm kerekeket cserélni. :) Más hogyan áll, mikor teszi fel a téli szettet?

Írtam volna privátot, de napok óta nem tudok! :omg: Válaszolni tudok a régi üzenetekre, de újat írni nem, így jelenteni sem tudom... Érdekes... Valami kontakt valakinél? Mailcím, vagy egyebek?

Még mesélhetnél róla, de a 308-ben nem újabb motor van? A 307 az régebbi tervezés, régebbi motorral.

És a fórum órája siet egy órát, tegnap sem volt jó, igaz évek óta nem jó....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a ~110 LE-s 1.6 HDi-re gondolt. Én is egy olyat vezettem először még nagyobb/nehezebb kasztniban, és tetszett, amit tudott. Őszintén szólva vennék dízelt, de a szervizköltségektől igencsak félek - megtévesztő az alacsony fogyasztás, valójában a dízelautó a gazdag emberek sportja. :brooding:

Még mesélhetnél róla, de a 308-ben nem újabb motor van? A 307 az régebbi tervezés, régebbi motorral.

Link to comment
Megosztás:

Nem lett féktárcsa cserélve? Én azon a környéken is körbenéznék. ;) Ha tuti nem a felni és a gumi okozza.Hát néztem a féktárcsát (Easy Check)a második furat ami a kopást jelzi még simán látszik.de valóban cserés lesz kb 5000 km után.Egyépként fékezésnél nem erősödik a rázás.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A gyári cdr500-s rádió cseréjén gondolkodom. Valami aux-os, usb-s fejegységen gondolkodom. Olyan 15-18ezer forint környékén. Jó lenne, ha a kormányról is tudnám vezérelni.

Valakinek van valami jól bevált cucca?

Köszi

Újat csak CD mechanika nélküliben tudsz venni ennyiért. Ezt ismerem, jó kis készülék: http://autohifioutlet.hu/termekek/autoradio-fejegyseg/t:5172/pioneer-mvh-160ui

A kormánytáv-adaptert persze külön meg kell venni.

Iletve találtam CD-lejátszósat is húszezer alatt:http://autohifioutlet.hu/termekek/autoradio-fejegyseg/t:6147/kenwood-kdc-161ug

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Újat csak CD mechanika nélküliben tudsz venni ennyiért. Ezt ismerem, jó kis készülék: http://autohifioutlet.hu/termekek/autoradio-fejegyseg/t:5172/pioneer-mvh-160ui

A kormánytáv-adaptert persze külön meg kell venni.

Iletve találtam CD-lejátszósat is húszezer alatt:http://autohifioutlet.hu/termekek/autoradio-fejegyseg/t:6147/kenwood-kdc-161ug

A pioneer valóban jó kis darab, nekem is ilyen van. :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ahogy mentem ablaktörlő lapátot nézni, kaptam egy kavicsot, minek az eredménye egy szép kb. 20 centis csillag alakú repedés (a krvaéletbe).

Néztem neten újat, mivel két hét múlva megyek műszakira (legjobbkor).

Találtam Nordglass üveget 5990 ft akciósan, ha ott szereltetem be (AWS autóüveg).

Valakinek tapasztalat a márkával kapcsolatban?

Módosítva : nemeth_laca
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ilyen korán? Én még nem is gondoltam rá, majd talán november 10 körül, addig nem nagyon van időm kerekeket cserélni. :) Más hogyan áll, mikor teszi fel a téli szettet?

Szerintem nincs korán. Reggel nyolckor mindössze négy fok volt. Na meg persze, ha van téligumi akkor minek porosodjon. Illetve sogoréknál amúgy is kötelező november 1-től. Illetve jövő hét elején -1 +3 fok lesz reggel elvileg.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a ~110 LE-s 1.6 HDi-re gondolt. Én is egy olyat vezettem először még nagyobb/nehezebb kasztniban, és tetszett, amit tudott. Őszintén szólva vennék dízelt, de a szervizköltségektől igencsak félek - megtévesztő az alacsony fogyasztás, valójában a dízelautó a gazdag emberek sportja. :brooding:

Valóban az volt. 110 LE. Nagyon dinamikus volt. Már 1100-as fordulaton húzott, ja és Kapoavár Pécs Kaposvár viszonylatban mentem vele 3,9L/100 km átlagot is. Talán a régi céges Clio-nál 1.5 dci-nél volt hasonló az érzés. Ahogy nyomtam a pedált úgy gyorsult az autó. Semmi turbó lyuk, semmi gondolkodás, nyomod és megy.

A 308-asé valószínüleg fejlettebb. A 307-nek volt néhány gyerekbetegsége. Télen kéziféket tilos volt használni, mindig volt egy ék a kocsiban, ha lejtőn kellett megállni. Én valószínüleg kifogtam. Egy év alatt cseréltem hűtőt, első rugókat, kutyacsontot, már tervbe volt a kettőstömegű, és ami a leggázabb volt, hogy nem ette az olajat, hanem termelte. Egy év alatt háromszor cseréltem olajat. Folyamatosan gázolaj került a karterbe. Semmi mechanikus probléma nem volt a motorral, úgy nézett ki a FAP problémás működése okozta. A szerelőm beszélt rá hogy adjam el. Ő ajánlotta a G Astrát. Ami eddig bevált. Két év alatt az alap szervíz költségeken kívül semmi meglepi. De ha lesz is vele probléma alkatrész árban talán csak a Svift olcsóbb.

Módosítva : demura
Link to comment
Megosztás:

Na ahogy mentem ablaktörlő lapátot nézni, kaptam egy kavicsot, minek az eredménye egy szép kb. 20 centis csillag alakú repedés (a krvaéletbe).

Néztem neten újat, mivel két hét múlva megyek műszakira (legjobbkor).

Találtam Nordglass üveget 5990 ft akciósan, ha ott szereltetem be (AWS autóüveg).

Valakinek tapasztalat a márkával kapcsolatban?

Nekem színezett csíkos van, teljesen jó.

Link to comment
Megosztás:

Céges C4 Picasso-t vezettem ezzel a motorral és 6-os kézivel (~1500 kg). Mondjuk én inkább azt tapasztaltam, hogy alul döglött (utcába be, jobbra fordulásnál már-már rá kellett kuplungoznom a 2. fokozatra), felül kifullad (td, nem meglepő), viszont középtartományban, ahogy éledt a turbó, úgy meglepően szépet tolt, és az ember ebben a tartományban használja zömmel... De nem akarok túl sokat OFF-olni. :icon1:

Valóban az volt. 110 LE. Nagyon dinamikus volt. Már 1100-as fordulaton húzott, ja és Kapoavár Pécs Kaposvár viszonylatban mentem vele 3,9L/100 km átlagot is. Talán a régi céges Clio-nál 1.5 dci-nél volt hasonló az érzés. Ahogy nyomtam a pedált úgy gyorsult az autó. Semmi turbó lyuk, semmi gondolkodás, nyomod és megy.

A 308-asé valószínüleg fejlettebb. A 307-nek volt néhány gyerekbetegsége. Télen kéziféket tilos volt használni, mindig volt egy ék a kocsiban, ha lejtőn kellett megállni. Én valószínüleg kifogtam. Egy év alatt cseréltem hűtőt, első rugókat, kutyacsontot, már tervbe volt a kettőstömegű, és ami a leggázabb volt, hogy nem ette az olajat, hanem termelte. Egy év alatt háromszor cseréltem olajat. Folyamatosan gázolaj került a karterbe. Semmi mechanikus probléma nem volt a motorral, úgy nézett ki a FAP problémás működése okozta. A szerelőm beszélt rá hogy adjam el. Ő ajánlotta a G Astrát. Ami eddig bevált. Két év alatt az alap szervíz költségeken kívül semmi meglepi. De ha lesz is vele probléma alkatrész árban talán csak a Svift olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.