Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nem kell túl lihegni az olaj témát!Nekem 7 éves múlt a kocsim és mindig is 5w30 volt benne.

A 4. évig csilliókba kerülő márkás olajak voltak beletöltve, aztán miután kipróbáltam a GM olajat, rájöttem hogy felesleges annyit költeni az olajra mert a GM is tökéletes!

Nekem kint áll a kocsim a ház előtt a mínuszokban is, és semmi negatív tapasztalat nincsen a GM olajjal szemben!

Azért a GM olaj nekem nem nagyon vált be a G-ben, ette... 1-2dl elfogyott pályán 1000km-en, egy olajcsere alatt ha sokat pályáztam 1l-t is utána öntöttem.

Majd tettem bele 5W-40 ENEOS hyper premiumot, és a pályás olajfogyasztásom szinte megszünt. Egy olajcsere között ~12-15e km alatt egy egységet ment lejebb a nívón (~2dl). http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w40-eneos-premium-hyper-p-7066.html

ENEOS hyper premium 5W-40 (igaz nincs GM Dexos2 jóváhagyása, de ha másba jó...) : 8550Ft/4l http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w40-eneos-premium-hyper-p-7066.html

GM 5W-30: 7100Ft/4l https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/296246-motorolaj-opel-5w-30-4-literes-dexos2-dpf

Szóval van közte 1500Ft különbség, de annyit meg is evett a GM-ből....

Megjegyzem, hogy elötte a CASTROL EDGE 0W-30-at sem ette! Pedig az még elvileg hígabb olaj. Csak váltottam, mert drága lett, nehezen tudtam beszerezni.

A J-be is ENEOS-t vettem, igaz abba már az 5W-30 Hyper premiumot (8950Ft/4l http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w30-eneos-premium-hyper-p-7072.html ). GM-et én nem teszek bele, nálam leszerepelt.

A motoromba is ENEOS-t vettem.

CASTROL is jó olaj, csak elment a hírneve a sok hamisítás miatt.

Mariner:

Ugye csak viccelsz, hogy olaj nélkül elindítod a kocsit? :omg: Én nem tenném. Oké, hogy van rajta olajfilm, de akkor is!!! Meg mi van ha marad benne 2-3dl régi olaj? Semmi...!

+ okés, hogy nem éri hidegebb 15 foknál, de ha megállsz valahol, s kihül a kocsi?

Illetve a 10W-40-es olaj résszintetikus...

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 2.0 DTI Astámból fogy a hűtővíz. A belsőtér száraz, az ablakok nem nagyon párásodnak, csak a szokásos módon. A hűtőnél nem látok szivárgást, a motor száraz. Egyedül a kormányművön látok nedvességet. A motortól jövő gumicső, és a fűtőtest csatlakozójánál éreztem nedvességet (ez magyarázat lenne a kormánymű nedvességére, mivel fölötte van). Első kérdésem a következő lenne, az ottani szivárgástól elfolyhat-e egy heti autózás, kb. 350km alatt öt liter hűtő víz. A második kérdésem, hogy az a bizonyos csőcsatlakozó hogy működik. Ránézésre nem tudtam megállapítani, visszaolvasva a fórumban olyasmire következtettem, hogy abban van egy gumigyűrű, ha így van, akkor annak tudnátok-e a méretét. Köszönettel várom a válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

MÁS: pollenszűrőből a sima vagy az aktív szenest éri meg, vagy melyik ajánlott? J-be gyárilag aktívszenes van. A G-be mindig simát vettem.

Próbáltam mindkettő pollenszűrőt

Nem vettem észre különbséget ;)

Hi.

Nekem egy nagyon kedves klímás ismerősöm azt mondta, hogy simát tegyek bele, mer az aktívszenes jobban lefogja a levegőt, gondolom sűrűbb , hogy jobban szűrjön. Az igaz, hogy jobban tisztít de a rendszernek jobban kell erőlködnie a levegő átpréselésén.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sikerült megnéznem az olajcserék alkalmával felhasznált típusokat a szervízkönyvben:30.000-nél 10W40, 60.000-nél 5W30, 90.000-nél 10W40, 120.000-nél 10W40, 150.000-nél 5W30, 177.000-nél 5W30, 204.000-nél 10W40, és most ugye tettem bele szintén 10W40-et. egyenlőre talán a hangja jobb mint előtte volt és mintha kultúráltabban is járna. Ennek mindenesetre örülök :)

Most mindenesetre kellene rá tennem új téli gumikat, a jelenlegiek szerintem kissé el vannak öregedve, bár a profilmélység alapján még simán használhatóak. mivel második autóként van használva, nem is volna annyira sürgős, de hamarosan műszaki, ott nem biztos, hogy szeretik a 2006-os abroncsokat :( A feszítőgörgő műanyagnak tűnik, a bordásszíjon meg ilyesmi feliratot láttam:FGP 55556042 szóval esélyes, hogy nem lett még cserélve. mondjuk a szíj maga nem tűnik egyáltalán megviseltnek. Az olajos fórumban elolvastam jópár hozzászólást, eléggé változó amit írnak az ajánlott típusokról. Van aki szidja a GM olajat és a 10W40-es típusút mások meg esküsznek rá... Az meg szintén elbizonytalanít, hogy a 7db gyári szervízben végzett olajcseréből 3alkalommal 5W30-as típust 4alkalommal pedig 10W40-et használtak :omg: Nehéz okosan dönteni...Nyilván nem tudok kísérleteket végezni melyik volna a jobb, az mindenesetre talán fontos infó, hogy az autó garázsban áll(ház alatt), 15foknál hidegebb nem igazán éri, így a nagy hidegben, dermedt olajjal indulás, nem igazán reális veszély.

Az összetétel miatt problémás a 10w40. Mint többen is jelezték, Z-s motorba nem igazán való pedig sok márkaszerviz/szerelő azt tenne bele. A szervizkönyv szerint egy-két alkalmat nem számítva az én kocsimba is azt tett a szerviz (előző tulajnál), ~120k km-nél megragadt a lehúzógyűrű két dugattyún. Nem állítom hogy csak azért mert 10w-s kenőanyag volt benne (szerintem volt olyan olajcsere ami csak papíron történt meg), de az biztos hogy előnyére sem vált a motornak hosszútávon. Egészen másként viselkedik a full szintetikus és az ásványi vagy rész szintetikus. Másként öregszik, másként áll ellen bizonyos hatásoknak, más a lerakodás képződési hajlam, más a lebegtetési tulajdonság és még sorolhatnám...

Azért a GM olaj nekem nem nagyon vált be a G-ben, ette... 1-2dl elfogyott pályán 1000km-en, egy olajcsere alatt ha sokat pályáztam 1l-t is utána öntöttem.

Majd tettem bele 5W-40 ENEOS hyper premiumot, és a pályás olajfogyasztásom szinte megszünt. Egy olajcsere között ~12-15e km alatt egy egységet ment lejebb a nívón (~2dl). http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w40-eneos-premium-hyper-p-7066.html

ENEOS hyper premium 5W-40 (igaz nincs GM Dexos2 jóváhagyása, de ha másba jó...) : 8550Ft/4l http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w40-eneos-premium-hyper-p-7066.html

GM 5W-30: 7100Ft/4l https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/296246-motorolaj-opel-5w-30-4-literes-dexos2-dpf

Szóval van közte 1500Ft különbség, de annyit meg is evett a GM-ből....

Megjegyzem, hogy elötte a CASTROL EDGE 0W-30-at sem ette! Pedig az még elvileg hígabb olaj. Csak váltottam, mert drága lett, nehezen tudtam beszerezni.

A J-be is ENEOS-t vettem, igaz abba már az 5W-30 Hyper premiumot (8950Ft/4l http://www.formula3000.hu/shop/eneos-5w30-eneos-premium-hyper-p-7072.html ). GM-et én nem teszek bele, nálam leszerepelt.

A motoromba is ENEOS-t vettem.

CASTROL is jó olaj, csak elment a hírneve a sok hamisítás miatt.

Mariner:

Ugye csak viccelsz, hogy olaj nélkül elindítod a kocsit? :omg: Én nem tenném. Oké, hogy van rajta olajfilm, de akkor is!!! Meg mi van ha marad benne 2-3dl régi olaj? Semmi...!

+ okés, hogy nem éri hidegebb 15 foknál, de ha megállsz valahol, s kihül a kocsi?

Illetve a 10W-40-es olaj résszintetikus...

Az GM 5w30 volt? Egyébként tudtommal az Eneos 5w40 rendelkezik dexos2 jóváhagyással.

http://www.goldolaj.hu/szemelyauto/300-eneos-premium-hyper-5w40-4l.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Mariner:

Ugye csak viccelsz, hogy olaj nélkül elindítod a kocsit? :omg: Én nem tenném. Oké, hogy van rajta olajfilm, de akkor is!!! Meg mi van ha marad benne 2-3dl régi olaj? Semmi...!

+ okés, hogy nem éri hidegebb 15 foknál, de ha megállsz valahol, s kihül a kocsi?

Illetve a 10W-40-es olaj résszintetikus..."

Az olaj nélkül elindítás éppen csak annyi ideig tartott amennyi idő alatt mondjuk normál esetben felépül az olajnyomás hidegindításnál, azaz körülbelül ugyanazt kapta a motor amit minden alkalommal amikor elindítod, azzal a különbséggel, hogy ekkor üzemmeleg volt és még olajfilm is volt mindenhol, hiszen nem volt ideje még visszafolyni a teknőbe, ellentétben azzal a szituációval amikor 2nap után beindítod a neadjIsten csillag garázsban (télen) tárolt verdát. Nyilván nem lenne semmi baja, ha maradna a régi olajból benne pár deci, de miért ne szedjem ki belőle teljesen, ha (szerintem) semmit nem ártok a motornak a ráindítással? Tulajdonképpen akkor sem volna semmi baj ha a szűrőházat nem mosogatnám el (szó szerint), hogy teljesen tisztán menjen bele az új szűrő, de nem sajnálom az időt rá, mint ahogyan a szárazra törlésére sem.

Előszőr autószerelőtől hallottam ezt a "módszert" aki a saját autóján mindíg így csinálta az olajcserét, de utána is néztem a működésének és nekem is logikusnak tűnik a működését végig gondolva. Már az első autómban is mindíg így csináltam, 210.000km-el adtam el egy barátomnak, aki előtte 1hónapra kölcsönkapta (az övének lejárt a műszakija), de elégedett lehetett vele, mert néhány hónapra rá amikor a céges Opel hozzám került és kezdtem mondogatni, hogy azt meg eladom, le is csapott rá. Olajat sosem evett a 10.000km-es ciklus alatt, max 1-2dl-t. Azt nem gondolom, hogy sosem hűl le a motor 15fok alá, de az esetemben nagyon ritkán. Így olajcsere után természetesen már mindegy, hogy mennyire szintetikus az olaj, ha előre tudom akkor másmilyent tettem volna bele (5W30), de nekem természetesnek tűnt, hogy a szervízben csak tudják milyen kell bele a hosszú élet reményében, főleg hogy ott 30.000km-re terveztek minden egyes olajcsereperiódust. Tulképpen egy megbízható veszprémi Opel szakit akartam csak akire nyugodtam rábízhatnám az autót vezérlés, vízpumpa, bordásszíj, feszítőgörgő ellenőrzésre/cserére, nem utólag akartam az olajról érdeklődni amkior már mindegy, hiszen a csere megvolt :( A következőig csak nem lesz semmi baj vele, hiszen 10.000km után úgyis csere (eddig a szervízkönyv szerint ment 103.000km-t 10W40-olajjal).

Link to comment
Megosztás:

"Mariner:

Ugye csak viccelsz, hogy olaj nélkül elindítod a kocsit? :omg: Én nem tenném. Oké, hogy van rajta olajfilm, de akkor is!!! Meg mi van ha marad benne 2-3dl régi olaj? Semmi...!

+ okés, hogy nem éri hidegebb 15 foknál, de ha megállsz valahol, s kihül a kocsi?

Illetve a 10W-40-es olaj résszintetikus..."

Az olaj nélkül elindítás éppen csak annyi ideig tartott amennyi idő alatt mondjuk normál esetben felépül az olajnyomás hidegindításnál, azaz körülbelül ugyanazt kapta a motor amit minden alkalommal amikor elindítod, azzal a különbséggel, hogy ekkor üzemmeleg volt és még olajfilm is volt mindenhol, hiszen nem volt ideje még visszafolyni a teknőbe, ellentétben azzal a szituációval amikor 2nap után beindítod a neadjIsten csillag garázsban (télen) tárolt verdát. Nyilván nem lenne semmi baja, ha maradna a régi olajból benne pár deci, de miért ne szedjem ki belőle teljesen, ha (szerintem) semmit nem ártok a motornak a ráindítással? Tulajdonképpen akkor sem volna semmi baj ha a szűrőházat nem mosogatnám el (szó szerint), hogy teljesen tisztán menjen bele az új szűrő, de nem sajnálom az időt rá, mint ahogyan a szárazra törlésére sem.

Előszőr autószerelőtől hallottam ezt a "módszert" aki a saját autóján mindíg így csinálta az olajcserét, de utána is néztem a működésének és nekem is logikusnak tűnik a működését végig gondolva. Már az első autómban is mindíg így csináltam, 210.000km-el adtam el egy barátomnak, aki előtte 1hónapra kölcsönkapta (az övének lejárt a műszakija), de elégedett lehetett vele, mert néhány hónapra rá amikor a céges Opel hozzám került és kezdtem mondogatni, hogy azt meg eladom, le is csapott rá. Olajat sosem evett a 10.000km-es ciklus alatt, max 1-2dl-t. Azt nem gondolom, hogy sosem hűl le a motor 15fok alá, de az esetemben nagyon ritkán. Így olajcsere után természetesen már mindegy, hogy mennyire szintetikus az olaj, ha előre tudom akkor másmilyent tettem volna bele (5W30), de nekem természetesnek tűnt, hogy a szervízben csak tudják milyen kell bele a hosszú élet reményében, főleg hogy ott 30.000km-re terveztek minden egyes olajcsereperiódust. Tulképpen egy megbízható veszprémi Opel szakit akartam csak akire nyugodtam rábízhatnám az autót vezérlés, vízpumpa, bordásszíj, feszítőgörgő ellenőrzésre/cserére, nem utólag akartam az olajról érdeklődni amkior már mindegy, hiszen a csere megvolt :( A következőig csak nem lesz semmi baj vele, hiszen 10.000km után úgyis csere (eddig a szervízkönyv szerint ment 103.000km-t 10W40-olajjal).

Tudják, de nem érdekli őket. A 30e km-es ciklus jó, de 200e-nél kukázhatod a motort. 12-15e-nél ha cseréled azzal nem teszel rosszat, sőt. A 10-40-es olaj nem longlife, azzal a 30e km öngyilkosság.

Az összetétel miatt problémás a 10w40. Mint többen is jelezték, Z-s motorba nem igazán való pedig sok márkaszerviz/szerelő azt tenne bele. A szervizkönyv szerint egy-két alkalmat nem számítva az én kocsimba is azt tett a szerviz (előző tulajnál), ~120k km-nél megragadt a lehúzógyűrű két dugattyún. Nem állítom hogy csak azért mert 10w-s kenőanyag volt benne (szerintem volt olyan olajcsere ami csak papíron történt meg), de az biztos hogy előnyére sem vált a motornak hosszútávon. Egészen másként viselkedik a full szintetikus és az ásványi vagy rész szintetikus. Másként öregszik, másként áll ellen bizonyos hatásoknak, más a lerakodás képződési hajlam, más a lebegtetési tulajdonság és még sorolhatnám...

Az GM 5w30 volt? Egyébként tudtommal az Eneos 5w40 rendelkezik dexos2 jóváhagyással.

http://www.goldolaj.hu/szemelyauto/300-eneos-premium-hyper-5w40-4l.html

A GM 5W-30-at ette, de mire gondolsz, mert ott van minél mi volt... ;)

Tényleg ide ide van írva, akkor meg mindegy hogy 5W-30 vagy 5W-40 ENEOS-t tesz bele az ember. :)

A Z14XEP-nél nem kell vízpumpát cserélni, nem a vezérlés körben van benne...

Link to comment
Megosztás:

Tudják, de nem érdekli őket. A 30e km-es ciklus jó, de 200e-nél kukázhatod a motort. 12-15e-nél ha cseréled azzal nem teszel rosszat, sőt. A 10-40-es olaj nem longlife, azzal a 30e km öngyilkosság.

A GM 5W-30-at ette, de mire gondolsz, mert ott van minél mi volt... ;)

Tényleg ide ide van írva, akkor meg mindegy hogy 5W-30 vagy 5W-40 ENEOS-t tesz bele az ember. :)

A Z14XEP-nél nem kell vízpumpát cserélni, nem a vezérlés körben van benne...

A 30.000km-es ciklus a szervíz által előírt volt, azaz 30.000-el későbbre vagy 1év múlvára írták elő a következő olajcserét, mindegyik olajcserénél. Természetesen akkor is amikor 10W40-et tettek bele. Mivel most már nem cégautóként szolgál, én már 10.000után fogom cserélni. A vízpumpát nem azért nézetném meg/cseréltetném, mert a vezérléskörben van (én is tudom, hogy nem abban van), hanem mert a szervízkönyv szerint semmi nem volt benne cserélve a gyújtógyertyákat, a szűrőket és az olajat leszámítva, dacára annak, hogy 200.000-nél több van már az autóban. Miután megvettem, szeretném az ilyen bizonytalan dolgokat kiküszöbölni és ha nem is cserélem, legalább ellenőrizni kellene, hogy minden rendben van nála. Az olajcsere az természetes volt, hogy kell de a többi sajnos nem annyira olcsó mulatság, így azt első körben inkább csak ellenőriztetném és csak ha szükséges akkor volna cserélve.

Módosítva : Mariner
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ledezni készülök belülről + rendszámtábla világítás. Az utastér világításhoz berakok canbus led izzókat, hogy ne pislákoljon, a rendszámtáblához is rakjak canbus rendszerhez valót? (http://coolautoo.hu/can-bus-os-led-izzok-canbus/2388-can-bus-led-izzo-ba9s-2w.html)

Még egy bónusz kérdés: én voltam ennyire béna, vagy tényleg ilyen nehezen lehet kiszedni a rendszámtábla világításnál azt a fehér (vagyis most már inkább elsárgult) műanyagot? Olyan mintha egybe lenne öntve magával azzal a tokkal amibe beül az izzó.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, de gondolom elötte se nagyon vigyáztak rá, ami arra enged következtetni, hogy azért anyagból van a verda :D

Ez egy aránylag régi video. Angliában a dolgos román "kisebbség" autóját akarták elszállítani valamilyen okból (tilos helyen parkolt, nem volt műszakija, nem volt jogsija),erre a törvényt nem annyira tisztelő polgártárs úgy döntött, hogy ellenáll, akár az autója élete árán is (majdcsak visszaújítcsák neki szocpolitikailag). Körülbelül ennyi a történet :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.Ma mentem egy 4 km -t boltig kb fele főút fele város,- 3 fok,Kocsival félreállok megnéztem a termosztátnál a csöveket,felső cső a vékonyabb hideg, alatta lévő vastagabb cső meleg műszerfalnál kb 80 alatt egy mutatóval áll .Haza mentem szintén ezen a 4 km szakaszon újra megnéztem a csöveket ugyanaz fenti hideg, alatta meleg.Fúj be meleget,de nem olyant mint kéne.Most akkor termosztát vagy sem?Egyik nap sorompónál állva 17 km szakasz után tehát elvileg már meleg minden és mutató szerint is 85 fok , alapjáraton várakozva szépen ment le a hőfok óra szerint.Hosszabb lejtőn motorfékkel is megy lefelé a mutató szerint.Akkor most mi nem stimmel?Máskor meg olyan meleget fúj hogy szinte égeti a kezemet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ledezni készülök belülről + rendszámtábla világítás. Az utastér világításhoz berakok canbus led izzókat, hogy ne pislákoljon, a rendszámtáblához is rakjak canbus rendszerhez valót? (http://coolautoo.hu/can-bus-os-led-izzok-canbus/2388-can-bus-led-izzo-ba9s-2w.html)

Még egy bónusz kérdés: én voltam ennyire béna, vagy tényleg ilyen nehezen lehet kiszedni a rendszámtábla világításnál azt a fehér (vagyis most már inkább elsárgult) műanyagot? Olyan mintha egybe lenne öntve magával azzal a tokkal amibe beül az izzó.

Nekem nem canbus-os, munkatársam ilyeneket épít és baromi jó lett...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali.Ma mentem egy 4 km -t boltig kb fele főút fele város,- 3 fok,Kocsival félreállok megnéztem a termosztátnál a csöveket,felső cső a vékonyabb hideg, alatta lévő vastagabb cső meleg műszerfalnál kb 80 alatt egy mutatóval áll .Haza mentem szintén ezen a 4 km szakaszon újra megnéztem a csöveket ugyanaz fenti hideg, alatta meleg.Fúj be meleget,de nem olyant mint kéne.Most akkor termosztát vagy sem?Egyik nap sorompónál állva 17 km szakasz után tehát elvileg már meleg minden és mutató szerint is 85 fok , alapjáraton várakozva szépen ment le a hőfok óra szerint.Hosszabb lejtőn motorfékkel is megy lefelé a mutató szerint.Akkor most mi nem stimmel?Máskor meg olyan meleget fúj hogy szinte égeti a kezemet.

Szerintem 4 km alatt nem nagyon fog meleget fújni,főleg nem úgy hogy -3 fok van kint.Én garázsból indulok reggel,ahol azért van +10 fok télen is.Kell vagy 2-3 km mire elindul a hőfokmutató.A csöveket nem szoktam tapogatni:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ledezni készülök belülről + rendszámtábla világítás. Az utastér világításhoz berakok canbus led izzókat, hogy ne pislákoljon, a rendszámtáblához is rakjak canbus rendszerhez valót? (http://coolautoo.hu/can-bus-os-led-izzok-canbus/2388-can-bus-led-izzo-ba9s-2w.html)

Még egy bónusz kérdés: én voltam ennyire béna, vagy tényleg ilyen nehezen lehet kiszedni a rendszámtábla világításnál azt a fehér (vagyis most már inkább elsárgult) műanyagot? Olyan mintha egybe lenne öntve magával azzal a tokkal amibe beül az izzó.

Én ettől a sráctól rendeltem és ezeket a LED-eket:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/36mm_16_smd_sofita_canbus_szofita_led_feher_c5w_2019022649.html

Ez nagyon jó!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_g_tolato_lampa_1156_ba15s_7w_cree_2019022610.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/42mm_8_smd_5050_sofita_led_xenon_canbus_c5w_c10w_2019022781.html

Ez pedig a rendszámtáblához:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/1156_ba15s_6_smd_3825_led_feher_rendszam_vilagitas_2021614208.html

A hátsó kapaszkodóba mindenféleképpen mérd meg, hogy mekkora fér el! Elég szűkös a hely! Mindenképp xenon hatású és CanBus-os legyen.

Nagyon korrekt a srác és gyors is! Amint a számláján a pénz másnap már nálad a cucc.

Ha gondolod akkor pontosan megmérhetem a belső világítás LED-jeit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ettől a sráctól rendeltem és ezeket a LED-eket:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/36mm_16_smd_sofita_canbus_szofita_led_feher_c5w_2019022649.html

Ez nagyon jó!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_g_tolato_lampa_1156_ba15s_7w_cree_2019022610.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/42mm_8_smd_5050_sofita_led_xenon_canbus_c5w_c10w_2019022781.html

Ez pedig a rendszámtáblához:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/1156_ba15s_6_smd_3825_led_feher_rendszam_vilagitas_2021614208.html

A hátsó kapaszkodóba mindenféleképpen mérd meg, hogy mekkora fér el! Elég szűkös a hely! Mindenképp xenon hatású és CanBus-os legyen.

Nagyon korrekt a srác és gyors is! Amint a számláján a pénz másnap már nálad a cucc.

Ha gondolod akkor pontosan megmérhetem a belső világítás LED-jeit.

Tőlem is egy nagy pozitív a srácnak, már nem először rendeltem és tényleg nagyon jók a termékei. Tőle van a 9 SMD ledes T10-es helyzetjelzőm, belső világítás, csomitartó 42mm-es sofita és egy 3W-os power ledes rendszámtábla világítás (ennek brutál fénye van :) )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ettől a sráctól rendeltem és ezeket a LED-eket:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/36mm_16_smd_sofita_canbus_szofita_led_feher_c5w_2019022649.html

Ez nagyon jó!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_g_tolato_lampa_1156_ba15s_7w_cree_2019022610.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/42mm_8_smd_5050_sofita_led_xenon_canbus_c5w_c10w_2019022781.html

Ez pedig a rendszámtáblához:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/1156_ba15s_6_smd_3825_led_feher_rendszam_vilagitas_2021614208.html

A hátsó kapaszkodóba mindenféleképpen mérd meg, hogy mekkora fér el! Elég szűkös a hely! Mindenképp xenon hatású és CanBus-os legyen.

Nagyon korrekt a srác és gyors is! Amint a számláján a pénz másnap már nálad a cucc.

Ha gondolod akkor pontosan megmérhetem a belső világítás LED-jeit.

Tőlem is egy nagy pozitív a srácnak, már nem először rendeltem és tényleg nagyon jók a termékei. Tőle van a 9 SMD ledes T10-es helyzetjelzőm, belső világítás, csomitartó 42mm-es sofita és egy 3W-os power ledes rendszámtábla világítás (ennek brutál fénye van :) )

én is tőle rendeltem mindent, ami kellett.

volt egy darab led ami nem világított mert már sérűlten érkezett, zok szó nélkül kicserélte!

a rendszám lednek meg kellett cserélni a polaritást a foglalatban.

annyi a kérdésem, hogy ha szeretném a helyzetjelzőt az első lámpákba ledesíteni, akkor milyen kell oda?

nem csak a foglalatra gondolok, hanem inkább a tipusra, hogy ne legyen feltűnő.

jártam úgy a régi kocsimnál, hogy felkapcsolt tompítottnál nagyon látszott, hogy ott led van.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

én is tőle rendeltem mindent, ami kellett.

volt egy darab led ami nem világított mert már sérűlten érkezett, zok szó nélkül kicserélte!

a rendszám lednek meg kellett cserélni a polaritást a foglalatban.

annyi a kérdésem, hogy ha szeretném a helyzetjelzőt az első lámpákba ledesíteni, akkor milyen kell oda?

nem csak a foglalatra gondolok, hanem inkább a tipusra, hogy ne legyen feltűnő.

jártam úgy a régi kocsimnál, hogy felkapcsolt tompítottnál nagyon látszott, hogy ott led van.....

Nekem ilyen van benn már kb. 2 éve (öröklődött az előző autóból).

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/t10_9_smd_5050_led_feher_xenon_w5w_helyzetjelzo_2016529598.html

A színhőmérsékletet kell figyelni az adatlapján a ledeknek, a 6000-6500K a xenon fehér (jég fehér) vagyis kicsit kékes. Minél kisebb ez a szám annál "melegebb" fényt kapsz.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ledezni készülök belülről + rendszámtábla világítás. Az utastér világításhoz berakok canbus led izzókat, hogy ne pislákoljon, a rendszámtáblához is rakjak canbus rendszerhez valót? (http://coolautoo.hu/can-bus-os-led-izzok-canbus/2388-can-bus-led-izzo-ba9s-2w.html)

Még egy bónusz kérdés: én voltam ennyire béna, vagy tényleg ilyen nehezen lehet kiszedni a rendszámtábla világításnál azt a fehér (vagyis most már inkább elsárgult) műanyagot? Olyan mintha egybe lenne öntve magával azzal a tokkal amibe beül az izzó.

nem nehéz kiszedni, lapos fejű csavarhúzóval kipattintod, az egész foglalatostúl fog kijönni könnyen.

utánna a két oldalán a pöcköt benyomod és kipattan a teteje.

nekem is sárgás volt már, ezért vettem gyári új plexit rá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ettől a sráctól rendeltem és ezeket a LED-eket:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/36mm_16_smd_sofita_canbus_szofita_led_feher_c5w_2019022649.html

Ez nagyon jó!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_g_tolato_lampa_1156_ba15s_7w_cree_2019022610.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/42mm_8_smd_5050_sofita_led_xenon_canbus_c5w_c10w_2019022781.html

Ez pedig a rendszámtáblához:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/1156_ba15s_6_smd_3825_led_feher_rendszam_vilagitas_2021614208.html

A hátsó kapaszkodóba mindenféleképpen mérd meg, hogy mekkora fér el! Elég szűkös a hely! Mindenképp xenon hatású és CanBus-os legyen.

Nagyon korrekt a srác és gyors is! Amint a számláján a pénz másnap már nálad a cucc.

Ha gondolod akkor pontosan megmérhetem a belső világítás LED-jeit.

Meg is rendeltem tőle! :icon1: A hátsó kapaszkodó nálam tárgytalan, mert ez már a lengyel "low budget" Astra :D nincs csak a kesztyűtartóban, utastér világítás csak elöl, csomagtartóban és még a rendszámtábla világítás.

Link to comment
Megosztás:

Én ettől a sráctól rendeltem és ezeket a LED-eket:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/36mm_16_smd_sofita_canbus_szofita_led_feher_c5w_2019022649.html

Ez nagyon jó!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_g_tolato_lampa_1156_ba15s_7w_cree_2019022610.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/42mm_8_smd_5050_sofita_led_xenon_canbus_c5w_c10w_2019022781.html

Ez pedig a rendszámtáblához:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/1156_ba15s_6_smd_3825_led_feher_rendszam_vilagitas_2021614208.html

A hátsó kapaszkodóba mindenféleképpen mérd meg, hogy mekkora fér el! Elég szűkös a hely! Mindenképp xenon hatású és CanBus-os legyen.

Nagyon korrekt a srác és gyors is! Amint a számláján a pénz másnap már nálad a cucc.

Ha gondolod akkor pontosan megmérhetem a belső világítás LED-jeit.

Ahogy látom sokunknak van Tőlük, köztük nekem is, nagy megelégedettséggel használom én is, jó erős fénye van, nem kell vakoskodni este (nagyrészt én csak este közlekedem és elég sűrűn használok belső fényt.) Nem nehéz a csere, de nagyon megéri, nem pénz értük :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újdonsült fórumozó vagyok. Nem rég tettem szert egy G astrára.Az autó eleje korábban sérülve volt, ezt megcsinálták és kettő darab Hella típusú lámpa testet tettek bele a gyári helyett. A problémám az, hogy a fényszóró magasság állító a 0 álláson van és így is alig látok a tompított fényszóróval, talán 6-7 métert vihet előre. A távolsági az jól világít. Valahol esetleg tudok állítani még a lámpa testen, hogy messzebbre világítson? Lehet, hogy nincs megfelelően beállítva a fényszóró?

Ha esetleg van erre egy módszer, akkor kérem írja le valaki, hogy mit és hogyan kell állítani, hogy jó legyen. A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Meg is rendeltem tőle! :icon1: A hátsó kapaszkodó nálam tárgytalan, mert ez már a lengyel "low budget" Astra :D nincs csak a kesztyűtartóban, utastér világítás csak elöl, csomagtartóban és még a rendszámtábla világítás.

ha szeretnéd a hátsó világítós kapaszkodót.

kábelt is ad hozzá, le kell venni a tetőkárpitot és simán az üres csatlakozó aljaztba bedugni.

nálam csak ennyi volt, jah, és még kell 2 darab ajtó nyitás érzékelő a hátsó ajtókhoz.

van nekem odaadom ingyé, csak a postát kell fizetned:)

Sziasztok! Újdonsült fórumozó vagyok. Nem rég tettem szert egy G astrára.Az autó eleje korábban sérülve volt, ezt megcsinálták és kettő darab Hella típusú lámpa testet tettek bele a gyári helyett. A problémám az, hogy a fényszóró magasság állító a 0 álláson van és így is alig látok a tompított fényszóróval, talán 6-7 métert vihet előre. A távolsági az jól világít. Valahol esetleg tudok állítani még a lámpa testen, hogy messzebbre világítson? Lehet, hogy nincs megfelelően beállítva a fényszóró?

Ha esetleg van erre egy módszer, akkor kérem írja le valaki, hogy mit és hogyan kell állítani, hogy jó legyen. A válaszokat előre is köszönöm!

még egy lehetőség van, lehet nem jól van benne az izzó?

annó a h4-nél nem volt mindegy merre van a "kanál".

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ha szeretnéd a hátsó világítós kapaszkodót.

kábelt is ad hozzá, le kell venni a tetőkárpitot és simán az üres csatlakozó aljaztba bedugni.

nálam csak ennyi volt, jah, és még kell 2 darab ajtó nyitás érzékelő a hátsó ajtókhoz.

van nekem odaadom ingyé, csak a postát kell fizetned:)

még egy lehetőség van, lehet nem jól van benne az izzó?

annó a h4-nél nem volt mindegy merre van a "kanál".

Ebbe H7-es izzó megy asszem, de szerintem rendesen be lehet rakva. Én arra gondolok, hogy amikor az új lámpa test bekerült az autóba, akkor nem állították be megfelelően.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.