Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

T balazsk!

Melyik az a 5W-40 viszkozitású motorolaj, ami teljesíti a GM előírásokat?

Nem "általában", vagy "tuti van", hanem konkrétan, gyártó- és terméknévvel.

T mantec!(fő a formalitás)

Ezt kérdezem én is! Mielőtt degradálsz, vagy megszólsz olvass figyelmesen!

Az általában és a tuti van az nem erre a kérdéskörre vonatkozott, hanem egy másik részére a hozzászólásodnak. Az 5W-40 pedig arra, hogy miért azt kapom, ha a GM HIVATALOS szervizfüzete elsősorban a 0W-30-at javasolja, ami GM előírásoknak megfelel! (GM-LL-A...)

Miért nem olvasol, csak degradálsz és beleszólsz??! :lol: :lol: (tomi...Zachi...én...)

részemről ennyi!

Köszi az eddigi infókat(3 olaj, konkrétan, gyártóval), ezzel a kérdéskörrel, ilyen hozzáállással nem kérek több "tanácsot" üzenetet.

Majd, ha megjön a GM válasza, akkor azt azért beírom okulásra. :lol:

Félreérthető voltam, elnézést kérek! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért mentem Szolnokról Mezőtúrra, amikor még garis volt az autó. Mezőtúron megengedték, hogy ott legyek a gép mellett. A szerelő srác kivette a pollenszűrőt és mutatta, hogy milyen koszos, igaz, hogy ennyi kilóméternél nem kéne cserélni, de ő kicserélné ha az ő autóján ilyen lenne, mondtam oké.

Mindent előttem nézett át, cserélt ki. Tuti, hogy az az olaj került bele, amit én vittem.

Meg kell keresni az ilyen helyeket és akkor nyugodtabb álmunk lesz.

Hello!

Ott állok én is a kocsi mellett, csak az olajat nem én viszem, mert azt modnták, hogy ha előjön egy esetleges motorhiba, akkor hosszadalmas a bizonyítás, hiába teljesíti cimke szerint az olaj az előírásokat.

Plusz papírral nem tudom igazolni, hogy mit tettem tetettem bele, hiszen a szerviz nem írja a számlájára rá, azt az olajat, amit én vittem. (névvel, típussal, gyártóval...)

Így két külön számlám van az olajcseréről. (1 a csere munkadíjja+ kiegészítők; 1 meg az olajról)

Bizonyítsd be, hogy az az olaj került bele... Lehetetlen!

Ez így garancia idő alatt nem tanácsos...illetve nem célszerű...hiszen hatalmas és hosszú levelezgetés és időpazarlás, értékvesztés (ami később nem térül meg) keletkezik...

HÁt dióhéjban ennyi a garis olajcseréről és a vitt olajról. (persze ki tudnám én is cserélni, meg vinném is az olajat és nem a szervizben venném 11'500 ért a 4 litert (!))

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint az Opel a gyári feltöltésű olajait a (szintén német) Fuchs-szal fejleszttette ki és tőle veszi (vette), mégpedig ezt: Fuchs TITAN Supersyn ECOFLEX. Az agyonmarketingelt Castrol, Mobil, stb. mellett azért az olajfejlesztésben ők is ott vannak a szeren. :lol: A GM szabványában egyébként a kulcsbetűk: LL (longlife). Szerintem, ha az adott olaj viszkozitása rendben van (5W30, 5W40), de nem GM-által jóváhagyott, attól az még tökéletesen jó az Ecotec motorokhoz is (ACEA A3/B3-nak feleljen meg), legfeljebb nem 30.000 km-es intervallumra, csak kisebbre (15.000-re). Kicsit sűrűbben kell cserélni az olajat. Egyébként is szerintem ez a 30.000-es ciklus túlzó, ennyit nem bír ki minőségromlás nélkül az olaj. Az autógyártók a hosszított ciklust inkább környezetvédelmi előírások nyomására hozták ki, nem feltétlenül a technológia fejlődése miatt. A motorra adott garancia kérdése meg érdekes, mert a rossz vagy későn cserélt olaj hatása úgyis a garanciaidőn túl jön csak elő, szóval ez olyan nesze semmi... (szerintem).

Ha korosodik, kopik a motor, valószínű úgyis sűrűbbre kell váltani (10w40), és ezek az olajok már messze nem GM-LL-.. minősítésűek.

Amit jómagam igyekszem betartani: 10.000-enként olajcsere, olajszint megfelelő legyen, és valami normális, nem Tesco-s olaj (pl.: Fuchs Titan CFE MC 10W40). Inkább erre költök, mint bizb@szokra. Aztán mindenkinek ízlése szerint... :lol:

(Olajtémában egyébként még Dzsoki Júing sem tudna okos lenni... :D )

Link to comment
Megosztás:

Én osztom Uhu véleményét,miszerint a bele való GM olajat kell bele tölteni oszt,10000km után mindíg lecserélni.Még nem volt vele soha semmi bajom,persze kinek a pap kinek a papné :D

Én is maradok a 10ezres cserénél, eddig bejött.

Mindíg olyan olajat veszek ami megfelel az ACEA A3/B3-nak és még nem volt gondom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem AGIP EXTRA HTS-t töltöttek, előtte meg MOBIL1-t.

Ezek szerint amit éppen olcsón szereznek, azt kapják az ügyfelek?

Lehet, hogy tényleg a GM gyári olaját kéne megvenni és beletölteni, töltettni?

Van gyári GM olaj, full szintetikusban és 5W-40-es kiadásban?

De lehet, hogy 0W-40-et kéne tölteni? (igaz, elvileg az elejétől kezdve 5w-s van benne...

Most 10w40-es GM-et töltöttem bele... sokan szidják ezt az olajat. Többek között a szerelőm sem akarta bele tölteni.

Az én véleményem az, hogy ha egy olaj a bolt polcaira kerül, annak kutya kötelessége az alap elvárást teljesíteni és itt nem az extrém körülmények közötti autózásra gondolok.

Mert ugye valljuk be, a max 130 azért nem egy megeröltető dolog egy mai modern autónak.

Persze nem fogok vele 15 ezer km-t menni... 3-4 után nyomok egy cserét.

Mellesleg a 4L Castrol Magnatec 10w40-et láttam 5500-ért... (nem sokkal drágább mint a GM)

Amúgy meg most úgy vettem észre, hogy kb 5-10 mp után megszünik a hidrotőke csattogásom... a Castrolnál 1 percig is hallottam...

Link to comment
Megosztás:

T mantec!(fő a formalitás)

Ezt kérdezem én is! Mielőtt degradálsz, vagy megszólsz olvass figyelmesen!

Az általában és a tuti van az nem erre a kérdéskörre vonatkozott, hanem egy másik részére a hozzászólásodnak. Az 5W-40 pedig arra, hogy miért azt kapom, ha a GM HIVATALOS szervizfüzete elsősorban a 0W-30-at javasolja, ami GM előírásoknak megfelel! (GM-LL-A...)

Miért nem olvasol, csak degradálsz és beleszólsz??! :lol: ;) (tomi...Zachi...én...)

részemről ennyi!

Köszi az eddigi infókat(3 olaj, konkrétan, gyártóval), ezzel a kérdéskörrel, ilyen hozzáállással nem kérek több "tanácsot" üzenetet.

Majd, ha megjön a GM válasza, akkor azt azért beírom okulásra. ;)

Félreérthető voltam, elnézést kérek! :D :lol:

Kedves Cartársaim!

Milyen jó, hogy az emberek nem egyformák, ettől olyan színes a világ! :lol:

Én is kíváncsi vagyok, mit mond a nagy GM a hivatalos GM márkaszerviz által betöltött Agip Extra HTS motorolajról!

El ne felejtsd megosztani velünk, ha már ilyen lavina lett ebből... :lol: :D

Amúgy az Agip ezt korszerű, nagy teljesítményű benzin-és dízelmotorokhoz ajánlja, tehát olyan nagyon nem nyúltak mellé szerintem. A teljesítményszintje API SL /CD, vagyis mindkét motorban nyugodtan alkalmazható.

Emiatt biztosan nem fog szétmenni alattad a motor. :P

Amúgy valóban Fuchs olajat használnak a legtöbb gyártónál, így a GM-nél is, de ezt mindig a piac szabja meg. Mivel ezek a gyártók irdatlan mennyiségben használják a kenőanyagokat az ár az első számú tényező. Ha csak 5centtel olcsóbb literje a cuccnak, az már óriási megtakarítás.

Amúgy a Fuchs tényleg egy nagyon jó márka, csak nálunk nem nyomják annyira a marketinget, mert jó bornak-esetünkben olajnak- ugye nem kell a cégér!

A hangsúly a gyakori ( 10-15ezres ) cserén van, aztán az örökkévalóságig ketyegni fog a motor! :P

Link to comment
Megosztás:

ugyan én is évente cserélem (10-11e Km) és nem tescós olajat, de szerintem akkor is ha fele ilyen sűrűn cserélnénk és nem "drága" jó olajat rakna bele az ember, akkor is tovább élne a motor mint bármi más a kocsiba.

mennyire tervezik a motorokat? szerintem 300-400 e km-re tuti, azt meg igen kevés kocsit éli meg, addigra már az autók 90%-a bontóba kerül vagy mert lezúzzák vagy mert már nem éri meg benne minden tönkrement alkatrészt cserélni.

legalábbis én így látom

Link to comment
Megosztás:

Ma kipróbáltam kulcsot a csomagtartóba... bár ne tettem volna :D sikerült is vele kinyitni meg utánna becsukni de határozottan megszoroult aztáán próbáltam távirányítóval, ha bezártam akocsit akkor rendesen be tudtam nyomni a gombot (persze nem nyílt az ajtó) aztán kinyitottam és egyáltalán nem tudtam benyomni... levert a víz :lol: egyébként is az új szokásom hogy mindenféle zárba, lakatba beletöröm a kulcsot. szal addig addig csavargattam birizgáltam (közben persze arra gondoltam, hogy nemigaz má megint el..sztam egy zárat) amig megjavult :lol: mondjuk a reteszelésnél van egy érdekes sípoló hangja de legalább műxik

Link to comment
Megosztás:

T tomi7711!

Igen, Van olyan olaj, ami nem teljesíti az ACEA A3/B3-t

és a GM-LL-A-025 előírást meg igen:

Gyártó Termék ACEA

Igol PROCESS 025A SAE 0W30 A5/B5

Motul 8100 E-tech Lite 0W-30 A5/B5

MOL Dynamic Star 0W-30 A5/B5

Selénia Multipower 5W-30 A1/A5

Akkor, most mi az alapkövetelmény? Vagy mégse? Vagy mégis?...

Link to comment
Megosztás:

T tomi7711!

Igen, Van olyan olaj, ami nem teljesíti az ACEA A3/B3-t

és a GM-LL-A-025 előírást meg igen:

Gyártó Termék ACEA

Igol PROCESS 025A SAE 0W30 A5/B5

Motul 8100 E-tech Lite 0W-30 A5/B5

MOL Dynamic Star 0W-30 A5/B5

Selénia Multipower 5W-30 A1/A5

Akkor, most mi az alapkövetelmény? Vagy mégse? Vagy mégis?...

Ja akkor helytelenül vontam le eme következtetést :D 10w40-nél vékonyabbat nem nagyon merek már rakni a kocsimba (mondjuk vastagabbat sem)

Link to comment
Megosztás:

T tomi7711!

Igen, Van olyan olaj, ami nem teljesíti az ACEA A3/B3-t

és a GM-LL-A-025 előírást meg igen:

Gyártó Termék ACEA

Igol PROCESS 025A SAE 0W30 A5/B5

Motul 8100 E-tech Lite 0W-30 A5/B5

MOL Dynamic Star 0W-30 A5/B5

Selénia Multipower 5W-30 A1/A5

Akkor, most mi az alapkövetelmény? Vagy mégse? Vagy mégis?...

Az A ill.B utáni szám a minőségi besorolást sorolást jelzi, osztályba sorolva. Minél magasabb az érték, annál jobb. Tehát az A3-nál jobb az A5.

A Selenia minősítése azért elég érdekes. Így akarják jelezni a "multiságot"?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.