Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Üdv.

Lenne egy pár kérdésem:

-Valahonnan szivárog a hűtőfolyadék (egy-két csepp de nem mindig) az autóból de nem tudtam rájönni, hogy honnan. Helyileg kb a termosztát ahol van az alá cseppen de nem találtam szivárgást a termo. körül. Valakinek esetleg valami ötlet vagy tipp, hogy honnan jöhet?

-Amit Hic és más is mondott a táp behúzásra az erősítőnek ott nekem a gázbowden megy be vagy jön ki más helyet meg nem találtam vagy hülye vagyok ;) és rossz helyen kerestem? Tennék fel képet de nem tudom ,hogy ide hogy kell!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lenne egy pár kérdésem:

-Valahonnan szivárog a hűtőfolyadék (egy-két csepp de nem mindig) az autóból de nem tudtam rájönni, hogy honnan. Helyileg kb a termosztát ahol van az alá cseppen de nem találtam szivárgást a termo. körül. Valakinek esetleg valami ötlet vagy tipp, hogy honnan jöhet?

-Amit Hic és más is mondott a táp behúzásra az erősítőnek ott nekem a gázbowden megy be vagy jön ki más helyet meg nem találtam vagy hülye vagyok ;) és rossz helyen kerestem? Tennék fel képet de nem tudom ,hogy ide hogy kell!!

Itt egy kép (belülről), hogy hol hoztam be a kábelt:

pcable_01.jpg

Itt meg egy kívülről - kb. látszik, merre megy a drót :lol:

pcable_08.jpg

Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítő mellett balra fent, ugye ha szemben állok!? Én is ott kerestem de nem találtam ;)

én nem vacakoltam a beltéri ventilátor mellé fúrtam egy lyukat , simán átküldtem rajta -vaslemezen- lyuk helyét , peremét lekentem a hibajavító festékkel vastagon

nem rozsdál nem szelel nem ázik be hibátlan

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek az alábbi kérdésemről:

A tanulóvezető oktatók ill. a taxisok szinte kivétel nélkül dízel autót vesznek. Ennek legfőbb oka egyértelműen a gázolajos autók fogyasztása.

Szerintetek milyen okok szólhatnak még a dízel vásárlása mellett?

Pl.: - strapabíróbb egy dízel motor, mint egy benzines?

- jobban lehet "gyilkolni" (tan.vezetők által)?

- többet bír, megbízhatóbb?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek az alábbi kérdésemről:

A tanulóvezető oktatók ill. a taxisok szinte kivétel nélkül dízel autót vesznek. Ennek legfőbb oka egyértelműen a gázolajos autók fogyasztása.

Szerintetek milyen okok szólhatnak még a dízel vásárlása mellett?

Pl.: - strapabíróbb egy dízel motor, mint egy benzines?

- jobban lehet "gyilkolni" (tan.vezetők által)?

- többet bír, megbízhatóbb?

Amennyire én látom rokonok és barátok körében a dízelt, csak a fogyasztás szól mellette. Általában többet kell és drágábban lehet szervizelni, mint a benzinest és hogy strababíróbb-e arról fogalmam sincsen, de nem hiszem.

Persze ez csak mind saját tapasztalat és vélemény volt.

Link to comment
Megosztás:

Főleg UHU-nak szól a kérdés, de a többiek válaszát is várom.

Márkaszervizben a 4+ akció keretében milyen féktárcsát és betétet tesznek a kocsiba 35k-ért?! Csak mert én keresgéltem és gyári betét+megbízhatóbb tárcsát nem találtam 34 alatt sehol és az még csak az anyag.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek az alábbi kérdésemről:

Hát, fogyasztás a kávégépnél is láb függő szerintem, de tény, hogy alatta marad a benzinesnek. A teljesítmény szvsz egyenes arányban van a fogyasztással. A D emellett kétségtelen nyomatékosabb, de HP-ban gyengébb, ergo "könnyedebben" megy teherrel ---> fogyasztás.

Élettartamra elvileg több Km-et kellene bírniuk a D-knek, de ugye ez is lábfüggő. Megbízhatóság.... itt nem foglalnék állást, ez megint karbantartás függő, de én spec jobban bízok a benzinesben, főleg -20 fokban.

szervízköltség tény, hogy nagyobb, bár mindkét páciensnél vannak zsebbenyúlós részek.

A hangját meg nem kezdem el ecsetelni, mert valaki megsértődik, én talán azt "kedvelem" a legkevésbé.

Link to comment
Megosztás:

Amíg van árufuvarozás, tömegközlekedés, mezőgazdaság addig lesz hajtóanyag D-be. Minőségre ne menjünk rá, de tény, hogy a hetente emelt üzemanyagárak mellett olcsóbb. Max. ha valami elromlik ígyis úgy is zsebbenyúlós. Csak a benzinesél nincs "tartalék" pénzed, mígy a vett gázolaj után a különbözetet félre teheted... ;)

Link to comment
Megosztás:

...

Szerintetek milyen okok szólhatnak még a dízel vásárlása mellett?

Pl.: - strapabíróbb egy dízel motor, mint egy benzines?

- jobban lehet "gyilkolni" (tan.vezetők által)?

- többet bír, megbízhatóbb?

Azért népszerűek mostanában a dízelek, mert az autók egyre nagyobbak és nehezebbek üresen is, és a nyomatékos dízel jobban viszi a nagy vasat - és kevesebbet fogyaszt. De a dízelek drágábbak - Nagyon egyszerű a tétel: mennyit mész az autóval? Ha nem mész évi 30 ezret, szerintem nem éri meg dízelt venni, mert ab start drágább, mint a benzines. Azt a különbséget le kell dolgozni. Ezért szeretik a taxisok......

Strapabíróbb? Megbízhatóbb? Hát, nem tudom - elmegy a végtelenségig, de a karbantartást ugyanúgy igényli. Eleve nagyobb kompresszióval dolgozik, ezért kicsit erősebb kivitelű a dugó, a gyűrűk, stb. a motor maga talán strapabíróbb. De a külső dolgok (adagoló, elektronika) szerintem nem. A turbóról meg ne is beszéljünk.... Ezek 100k-s tételek, ha javítani kell.

"Gyilkolni" jobban lehet, meg tönkretenni is (pl. hidegen adsz a turbónak, azt nem díjazza, szerintem). Amíg be nem melegszik, én nem nyomom 2500 fölé, és finoman járok vele. Márpedig ku...a lassan melegszik be (nem termosztát hiba, ezek ilyenek)

Ja, a tanulók azért szeretik, mert a nagy nyomaték miatt nehezebb lefulladni vele..... ;)

Link to comment
Megosztás:

...

A hangját meg nem kezdem el ecsetelni, mert valaki megsértődik, én talán azt "kedvelem" a legkevésbé.

Ha benne ülsz, nem vészes, csendes, kicsit morgós, de kifejezetten jól vannak csillapítva a mai dízelek... De nem egy Cuore Sportivo az tuti ;)

Link to comment
Megosztás:

Azért népszerűek mostanában a dízelek, mert az autók egyre nagyobbak és nehezebbek üresen is, és a nyomatékos dízel jobban viszi a nagy vasat - és kevesebbet fogyaszt. De a dízelek drágábbak - Nagyon egyszerű a tétel: mennyit mész az autóval? Ha nem mész évi 30 ezret, szerintem nem éri meg dízelt venni, mert ab start drágább, mint a benzines. Azt a különbséget le kell dolgozni. Ezért szeretik a taxisok......

Strapabíróbb? Megbízhatóbb? Hát, nem tudom - elmegy a végtelenségig, de a karbantartást ugyanúgy igényli. Eleve nagyobb kompresszióval dolgozik, ezért kicsit erősebb kivitelű a dugó, a gyűrűk, stb. a motor maga talán strapabíróbb. De a külső dolgok (adagoló, elektronika) szerintem nem. A turbóról meg ne is beszéljünk.... Ezek 100k-s tételek, ha javítani kell.

"Gyilkolni" jobban lehet, meg tönkretenni is (pl. hidegen adsz a turbónak, azt nem díjazza, szerintem). Amíg be nem melegszik, én nem nyomom 2500 fölé, és finoman járok vele. Márpedig ku...a lassan melegszik be (nem termosztát hiba, ezek ilyenek)

Ja, a tanulók azért szeretik, mert a nagy nyomaték miatt nehezebb lefulladni vele..... :lol:

Szeva! ;)

A strapabíróságot, "gyilkolhatóságot" a CSAK városi használatra értem. Tehát ha úgy tervezek kocsit venni, hogy 99%-ban városban használom (reggeli elindulás, állandó kapcsolgatás 1-3-ig, piros lámpák tömkelege, a rövidebb távok miatt nem kellőképp bemelegedő motor -> erre értem, amikor azt kérdezem, melyik a strapabíróbb (Benzin v dízel)? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szeva! ;)

A strapabíróságot, "gyilkolhatóságot" a CSAK városi használatra értem. Tehát ha úgy tervezek kocsit venni, hogy 99%-ban városban használom (reggeli elindulás, állandó kapcsolgatás 1-3-ig, piros lámpák tömkelege, a rövidebb távok miatt nem kellőképp bemelegedő motor -> erre értem, amikor azt kérdezem, melyik a strapabíróbb (Benzin v dízel)? :lol:

Ezt mindkét fajta nehezen tolerálja... Az optimális üzemi viszonyokhoz kell(ene) a meleg motor. A dízel lassabban melegszik be, ez biztos (nagyobb a hatásfoka, kisebb a veszteséghője). A Te esetedben nem valószínű, hogy ki tudnád használni a dízel nyújtotta előnyöket (pl. kisebb fogyasztás), ellenben drágábban tudod csak megvenni. Szóval...

(Bocsánat: autóba benzin, traktorba, kályhába: olaj. Mégegyszer elnézést a dízelesektől... :lol: :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ezt mindkét fajta nehezen tolerálja... Az optimális üzemi viszonyokhoz kell(ene) a meleg motor. A dízel lassabban melegszik be, ez biztos (nagyobb a hatásfoka, kisebb a veszteséghője). A Te esetedben nem valószínű, hogy ki tudnád használni a dízel nyújtotta előnyöket (pl. kisebb fogyasztás), ellenben drágábban tudod csak megvenni. Szóval...

(Bocsánat: autóba benzin, traktorba, kályhába: olaj. Mégegyszer elnézést a dízelesektől... ;) :lol: )

És ha teszem azt használtan ugyanazon az áron kapható két hasonló állapotú, egy benzines és egy dízel (a fenti csak városi használatra) melyik a jobb vétel?

Link to comment
Megosztás:

Ezt mindkét fajta nehezen tolerálja... Az optimális üzemi viszonyokhoz kell(ene) a meleg motor. A dízel lassabban melegszik be, ez biztos (nagyobb a hatásfoka, kisebb a veszteséghője). A Te esetedben nem valószínű, hogy ki tudnád használni a dízel nyújtotta előnyöket (pl. kisebb fogyasztás), ellenben drágábban tudod csak megvenni. Szóval...

(Bocsánat: autóba benzin, traktorba, kályhába: olaj. Mégegyszer elnézést a dízelesektől... :lol: :lol: )

Vitázhatunk itt naphosszat az előnyökről , hátrányokról. Meg hogy mibe milyen hajtóanyag kell. Én egy kályhás vagyok, eddig autós vótam. ;) 2 év alatt mentem 40 000 a géppel, és örülök, hogy nem kell mindig a benzinmutatót lesegetnem. :lol:

Minden esetre megnyugtató, hogy otthon mindig van egy kis "tartalék" és a benzinkúton max. a keréknyomást kell beállítani......

De rövid távra meg lightos éves használatra, és városba benzines kell, ne adj isten egy minnél kisebb benzines......meg ha lámpázik és pörgetni kell akkor alap a benzin.

Mondjuk itt jön elő a msáik dolog, hogy ha keveset használja, de néha hosszabb utakra is megy, akkor dízel.

Haverommal is majdnem vetettem egy dízel kocsit, ő 10 000 km-et se megy egy évbe. Elég lenne neki 3-4 teli tank olaj és kész. Inkább vett egy benzinest, me neki a dízel nem való.

Link to comment
Megosztás:

És ha teszem azt használtan ugyanazon az áron kapható két hasonló állapotú, egy benzines és egy dízel (a fenti csak városi használatra) melyik a jobb vétel?

Attól függ melyik milyen teljesítményű, mennyi a km, felszereltség stb..... de két ugyan olyan felszerelktségűből a kevés km-es dízelt vinném ;)

Link to comment
Megosztás:

"...A dízelek alapvető jellegzetessége, hogy nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, mint a benzines kocsik. Ez azt jelenti, hogy már alacsonyabb fordulatszámon is komoly erőt képesek leadni. Egy dízel autóval emiatt kevesebbet kell váltani, hiszen van benne tartalék, s ez hosszú távon időmegtakarítást jelent. Nagyon fontos, hogy a kisebb fogyasztásuk miatt, kisebb üzemanyagtartály is elég a dízel autókba." - Varga Andrást, korábbi rali és tereprali versenyzőt, a Michelin tesztelője ---------> vélemény? ;)

"...Többen panaszkodtak arra, hogy felforrt a benzinjük (a nagy hőség miatt), s ezért többször is meg kellett állniuk, hogy megvárják, amíg kihűl az üzemanyag. Ebből a szempontból a dízel autók előnyben voltak, hiszen az ezekben lévő túlhűtött motorok jobban bírják a meleget." -> ebben lehet valami?

Link to comment
Megosztás:

"...A dízelek alapvető jellegzetessége, hogy nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, mint a benzines kocsik. Ez azt jelenti, hogy már alacsonyabb fordulatszámon is komoly erőt képesek leadni. Egy dízel autóval emiatt kevesebbet kell váltani, hiszen van benne tartalék, s ez hosszú távon időmegtakarítást jelent. Nagyon fontos, hogy a kisebb fogyasztásuk miatt, kisebb üzemanyagtartály is elég a dízel autókba." - Varga Andrást, korábbi rali és tereprali versenyzőt, a Michelin tesztelője ---------> vélemény? ;)

"...Többen panaszkodtak arra, hogy felforrt a benzinjük (a nagy hőség miatt), s ezért többször is meg kellett állniuk, hogy megvárják, amíg kihűl az üzemanyag. Ebből a szempontból a dízel autók előnyben voltak, hiszen az ezekben lévő túlhűtött motorok jobban bírják a meleget." -> ebben lehet valami?

Szerintem az alacsony fogyasztás mellett kétségtelenül a nyomatékból autózás a dízel legnagyobb előnye: nyugodtan, kis fordulaton lehet vele csordogálni, de ha kell, erőből meg tud indulni. Aki ezt megszokta, vagy szereti, az szemet huny pl. a kerregés felett, őt ez nem is zavarja. Úgyhogy a benzin-dízel kérdés részben hitvita is.

Ha valaki tényleg sokat megy, esetleg jól beterhelt géppel (utánfutóval), lényeges a visszafogott fogyasztás, és az általában magasabb dízel-vételárat ki is tudja ezáltal termelni, akkor egyértelmű, hogy dízel.

Ha egyforma a benzines-dízel használtkocsi ár, és az igénybevétel kisebb (mondjuk a Te esetedben), akkor inkább hitbeli meggyőződés dönthet (kerregés-sima járás, kis fogyasztás-nagyobb fogyasztás, nyomatékos-nyomatékszegény, etc.).

Link to comment
Megosztás:

Adott 2 új Agila, mindkettő Enjoy felszereltséggel:

1,0 TWINPORT ECOTEC? 2 859 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,9/4,4/5,0

48 kW/65 LE

1.3 CDTI ECOTEC? 3 559 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,5/4,0/4,5

55 kW/75 LE

A benzines mellett:

700 000 Ft-tal alacsonyabb ár

110 kg-mal kisebb saját tömeg

A dízel mellett:

0,2 literrel nagyobb motortérfogat

4 hengeres motor

Turbó

7 kW-tal nagyobb maximális teljesítmény

100 Nm-rel nagyobb maximális forgatónyomaték

0,5 literrel kisebb fogyasztás - ECE 99/100: vegyes

Itt például mi dönthet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.