Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a 2004 év eleji Z14XE motor EURO III-as, vagy EURO IV-es e. Mert 2010 januárjában a vizsgán 06-os besorolást és kék matricát kapott. De valamiért nekem az a gyanúm, hogy a most januári vizsgán érdemes lenne átminősíttetni 09-es osztályba és akkor zöld matricát kaphatna. Márha EURO IV-es és nem EURO III-as.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a 2004 év eleji Z14XE motor EURO III-as, vagy EURO IV-es e. Mert 2010 januárjában a vizsgán 06-os besorolást és kék matricát kapott. De valamiért nekem az a gyanúm, hogy a most januári vizsgán érdemes lenne átminősíttetni 09-es osztályba és akkor zöld matricát kaphatna. Márha EURO IV-es és nem EURO III-as.

Euro III, 06-os

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a 2004 év eleji Z14XE motor EURO III-as, vagy EURO IV-es e. Mert 2010 januárjában a vizsgán 06-os besorolást és kék matricát kapott. De valamiért nekem az a gyanúm, hogy a most januári vizsgán érdemes lenne átminősíttetni 09-es osztályba és akkor zöld matricát kaphatna. Márha EURO IV-es és nem EURO III-as.

2006-tól lehetne EU IV-es.

Link to comment
Megosztás:

Sőt, sztem ha van benne EGR szelep (Állítólag léteznek olyan Z14XE-k amiben gyárilag nincsen ilyesmi) akkor annak is kell lennie!

Bizony léteznek! Nekünk a családban háromból kettő AGR szelep nélküli példány. Hiába van benne, évjárat miatt csak III-ast kaphat, az újabb szelep nélküli pedig megkapja a IV-est is a magyar szabályozás miatt...

2003.03. Z14XE AGR szeleppel Euro III (06)

2004.04. Z14XE AGR nélkül Euro III (06)

2005.02. Z14XE AGR nélkül Euro IV (09)

Link to comment
Megosztás:

Bizony léteznek! Nekünk a családban háromból kettő AGR szelep nélküli példány. Hiába van benne, évjárat miatt csak III-ast kaphat, az újabb szelep nélküli pedig megkapja a IV-est is a magyar szabályozás miatt...

2003.03. Z14XE AGR szeleppel Euro III (06)

2004.04. Z14XE AGR nélkül Euro III (06)

2005.02. Z14XE AGR nélkül Euro IV (09)

Minden évben vettetek egy 1.4-est? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bizony léteznek! Nekünk a családban háromból kettő AGR szelep nélküli példány. Hiába van benne, évjárat miatt csak III-ast kaphat, az újabb szelep nélküli pedig megkapja a IV-est is a magyar szabályozás miatt...

2003.03. Z14XE AGR szeleppel Euro III (06)

2004.04. Z14XE AGR nélkül Euro III (06)

2005.02. Z14XE AGR nélkül Euro IV (09)

A 2005-ös az már biztos XEP,nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hiába van benne, évjárat miatt csak III-ast kaphat...

Na ez megint a szabályok sajátos magyar felfogás szerinti értelmezése a hatóság részéről...

Az odáig rendben van hogy az Euro4-et 2005 januárjában vezették be, tehát ezen időpont után nem lehetett ennél rosszabb környezetvédelmi besorolású autót újonnan forgalomba helyezni, következésképpen ezen dátum után minden új autó Euro4-es, de ez nem jelenti azt hogy nem léteztek autók ezen időpont előtt is amelyek tudták teljesíteni a megfelelő határértékeket. Szóval az az AGR-es Z14XE simán kaphatna (kapnia kéne) Euro4-et, de egyrészt ez utánajárást igényel (Opelhez menni igazolásért, stb...), másrészt meg gyakorlati haszna nincsen, mert szmogriadó esetén jelenleg az Euro3-as autók éppúgy közlekedhetnek, mint az Euro4-esek.

Itt vannak a különböző Euro emissziós határértékek bevezetésének dátumai, ezen időpont után gyártott autók kötelezően meg kell hogy feleljenek a vonatkozó előírásnak, az adott dátum előtt készülteknél ez opció:

Euro1 - 1992 július

Euro2 - 1996 január

Euro3 - 2000 január

Euro4 - 2005 január

Euro5 - 2009 szeptember

Euro6 - 2014 szeptember

Ez személyautókra (illetve kishaszonjárművekre 1.3t összsúlyig) vonatkozik, benzin és dízel motorra egyaránt.

Link to comment
Megosztás:

A 2005-ös az már biztos XEP,nem? :lol:

2005 februárban forgalomba helyezett autó, de 2004-ben jött le valószínűleg a gyártósorról.

Z14XE motorral egészen 2005 közepéig árulták raktárról az Astrákat. Minket is agitáltak az XEP-re, de jóval drágább volt,

ezért mi XE-t választottunk. És mivel 2005-ben lett forgalomba helyezve, ezért kötelező volt a IV-es besorolás.

Pedig úgy tudom az AGR szelep követelmény az Euro IV-nél, (ebben pedig nincs)de Magyar Köztársaságban vagyunk! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.