Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A nappali menetfény le van már szabályozva a magyar kreszben, h az elegendő-e városon kívül, azaz megfelel-e a tompított világításnak vagy elhagyva a városhatárt fel kell kapcsolni a tompítottat?

Igen, már szabályozott, bár a szabályban számomra azért vannak ellentmondások. alapvetően elegendő lakott területen kívül is a nappali fény használata (nem is lenne értelme ha csak városon belül lehetne használni), viszont amennyire tudom az itthoni szabályozás szerint nem éghet a tompítottal együtt. Ez viszont probléma, ugyanis némely autótípusnál (pl. Audi, Citroen, sőt márkánál maradva az Opel Insignia is ilyen) a daylight akkor is égve marad ha a tompítottat felkapcsolják.

Link to comment
Megosztás:

Igen, már szabályozott, bár a szabályban számomra azért vannak ellentmondások. alapvetően elegendő lakott területen kívül is a nappali fény használata (nem is lenne értelme ha csak városon belül lehetne használni), viszont amennyire tudom az itthoni szabályozás szerint nem éghet a tompítottal együtt. Ez viszont probléma, ugyanis némely autótípusnál (pl. Audi, Citroen, sőt márkánál maradva az Opel Insignia is ilyen) a daylight akkor is égve marad ha a tompítottat felkapcsolják.

Erről a szabályozásról, törvényről tudnál nekem linket adni? Ugyanis én azért nem raktam még fel, mert a közlekedési felügyeletnél rákérdeztem és azt mondták, csak a gyárilag beépített az engedélyezett. Az utólagossal nem megy át a vizsgán, még akkor sem, ha szabályosan elalszik, ha a helyzetjelzőt vagy a tompítottat ráadom. Nekem meg van a relé is, hogy lekapcsoljon, ha a helyzetjelzőt ráadom, de nem mertem beépíttetni, mert nem akartam a zsernyákoktól büntit kapni.

Link to comment
Megosztás:

Igen, már szabályozott, bár a szabályban számomra azért vannak ellentmondások. alapvetően elegendő lakott területen kívül is a nappali fény használata (nem is lenne értelme ha csak városon belül lehetne használni), viszont amennyire tudom az itthoni szabályozás szerint nem éghet a tompítottal együtt. Ez viszont probléma, ugyanis némely autótípusnál (pl. Audi, Citroen, sőt márkánál maradva az Opel Insignia is ilyen) a daylight akkor is égve marad ha a tompítottat felkapcsolják.

Érdekes, mert a legtöbb helyen, ahol írnak vmit is erről jogszabályt nem említenek csak annyit a működésről, h mikor felkapcsolják a tompítottat akkor vagy kialszik vagy halványabban világít. Nálam is a J-n így van, hogy mikor nincs tompított akkor 21W a teljesítmény, mikor van, akkor csak 5W. És ez gyárilag ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Láttátok már a "munkás autómat"?

A gyengébbik 2x1500LE és van egy tuning is 2x2100LE-vel!! :icon13:

Ma élőben is láttam egy "munkás autót". Vagy egy órát röpködött felettünk, miközben többször is leszállt a közeli laktanyában.

Csináltam néhány képet is.

A képek sokat csalnak. Néha határozottan az volt az érzésem, hogy mindjárt leviszi az erdő fáinak a tetejét, majd a fejemre esik. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ma élőben is láttam egy "munkás autót". Vagy egy órát röpködött felettünk, miközben többször is leszállt a közeli laktanyában.

Csináltam néhány képet is.

A képek sokat csalnak. Néha határozottan az volt az érzésem, hogy mindjárt leviszi az erdő fáinak a tetejét, majd a fejemre esik. :icon1:

Hódmezővásárhely!? Eltaláltam?

Kollégák voltak!

Link to comment
Megosztás:

Erről a szabályozásról, törvényről tudnál nekem linket adni? Ugyanis én azért nem raktam még fel, mert a közlekedési felügyeletnél rákérdeztem és azt mondták, csak a gyárilag beépített az engedélyezett. Az utólagossal nem megy át a vizsgán...

Én úgy tudtam hogy nem a gyárilag beépített a feltétel, hanem hogy műszakilag elfogadott "E" jelzésű lámpák legyenek, ne kínai utángyártott vackok, és persze a bekötésnek is helyesnek kell lennie. Az ezzel kapcsolatos szabályozás viszont korántsem egyértelmű, mitöbb elég zavaros. Kivonat:

KRESZ 44.§ (8) bekezdése:

Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

A műszaki bekötést tekintve ez volt az eredeti EU-s előírás:

ENSZ-EGB 48. számú Előírás (48.R)

"6.19.7.1. A nappali menetlámpák automatikusan legyenek bekapcsolva, ha a motort elindító és/vagy leállító berendezés olyan állásban van, amely lehetővé teszi a motor működését. Azonban a nappali lámpák kikapcsolt állapotban maradhatnak miközben az automatikus váltó, parkoló vagy üres állásban van, mialatt a rögzítő fék be van kapcsolva, vagy miután a vezérlőrendszert aktivizálták, de a járművet először hozták mozgásba.

A nappali menetlámpák automatikusan legyenek kikapcsolva, amikor az első ködlámpákat vagy fényszórókat bekapcsolják, kivéve azt az esetet, ha az utóbbiakat arra használják, hogy felvillanó figyelmeztető jelzéseket adjanak."

...ez pedig a magyar:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben 55/B. § (3) bekezdés:

A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Jól látható a különbség: a magyar előírás szerint a nappali fény csak helyzetjelzővel együtt működhet, míg az EU-s előírás szerint helyzetjelző se kell hozzá, gyújtásra automatikusan be kell kapcsolódnia. Ma mindkét megoldás elfogadott, sőt azóta a magyar szabályozást is megváltoztatták olyan értelemben hogy már nem kell működnie a helyzetjelzőnek a nappali fény bekapcsolásakor, ellenben tompított fény vagy bármely más elülső világítás (ködlámpa, távfény, a fénykürtöt leszámítva) felkapcsolásakor a nappali fénynek ki kell aludnia. Az új Astrán ennél fogva nem tudom hogy a szabályozást maradéktalanul teljesíti-e az hogy a tompított felkapcsolásakor csökkentette fényerőn ugyan, de tovább üzemel a nappali fény. Ha elfogadjuk hogy ilyenkor a nappali fény (éppen a csökkentett teljesítménye miatt) átlényegül helyzetjelzővé akkor igen, ez teljesíti az előírásokat, de tompítottal együtt továbbra sem éghet. Valamint mivel ezen előírások 2011 januári érvénybe lépése előtt kapott az Astra európai típusbizonyítványt, így ezen régebbi autóknál még éghet a helyzetjelző is a nappali fény mellett (nem kell átalakítani a kapcsolást), viszont amelyekre ezen időpont után lett a nappali fény felszerelve, ott már csak a mostani szabályozás szerint, helyzetjelző nélkül működhet a daylight.

Link to comment
Megosztás:

Hódmezővásárhely!? Eltaláltam?

Kollégák voltak!

Az utóbbi években eléggé megritkultak a katonai repülések. Gripent pl. még nem láttam gyakorló repülésen, meg a helikopterek is ritkábban járnak. Nyilván az anyagiak, meg a NATO. Régen, a MIG 21-es időkben egész délutánokat átöblögettek a pilóták az utánégetővel. De 29-eseket is sűrűn lehetett látni.

(Régóta nézegetem a http://www.flightradar24.com/-ot, és tegnapelőtt egy RAF (Royal Air Force) Airbus 330-as is feltűnt rajta.)

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi években eléggé megritkultak a katonai repülések. Gripent pl. még nem láttam gyakorló repülésen, meg a helikopterek is ritkábban járnak. Nyilván az anyagiak, meg a NATO. Régen, a MIG 21-es időkben egész délutánokat átöblögettek a pilóták az utánégetővel. De 29-eseket is sűrűn lehetett látni.

(Régóta nézegetem a http://www.flightradar24.com/-ot, és tegnapelőtt egy RAF (Royal Air Force) Airbus 330-as is feltűnt rajta.)

Én ma is láttam Gripent! Beköszönt a munkahelyemre! :whistle:

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam hogy nem a gyárilag beépített a feltétel, hanem hogy műszakilag elfogadott "E" jelzésű lámpák legyenek, ne kínai utángyártott vackok, és persze a bekötésnek is helyesnek kell lennie. Az ezzel kapcsolatos szabályozás viszont korántsem egyértelmű, mitöbb elég zavaros. Kivonat:

KRESZ 44.§ (8) bekezdése:

Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

A műszaki bekötést tekintve ez volt az eredeti EU-s előírás:

ENSZ-EGB 48. számú Előírás (48.R)

"6.19.7.1. A nappali menetlámpák automatikusan legyenek bekapcsolva, ha a motort elindító és/vagy leállító berendezés olyan állásban van, amely lehetővé teszi a motor működését. Azonban a nappali lámpák kikapcsolt állapotban maradhatnak miközben az automatikus váltó, parkoló vagy üres állásban van, mialatt a rögzítő fék be van kapcsolva, vagy miután a vezérlőrendszert aktivizálták, de a járművet először hozták mozgásba.

A nappali menetlámpák automatikusan legyenek kikapcsolva, amikor az első ködlámpákat vagy fényszórókat bekapcsolják, kivéve azt az esetet, ha az utóbbiakat arra használják, hogy felvillanó figyelmeztető jelzéseket adjanak."

...ez pedig a magyar:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben 55/B. § (3) bekezdés:

A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Jól látható a különbség: a magyar előírás szerint a nappali fény csak helyzetjelzővel együtt működhet, míg az EU-s előírás szerint helyzetjelző se kell hozzá, gyújtásra automatikusan be kell kapcsolódnia. Ma mindkét megoldás elfogadott, sőt azóta a magyar szabályozást is megváltoztatták olyan értelemben hogy már nem kell működnie a helyzetjelzőnek a nappali fény bekapcsolásakor, ellenben tompított fény vagy bármely más elülső világítás (ködlámpa, távfény, a fénykürtöt leszámítva) felkapcsolásakor a nappali fénynek ki kell aludnia. Az új Astrán ennél fogva nem tudom hogy a szabályozást maradéktalanul teljesíti-e az hogy a tompított felkapcsolásakor csökkentette fényerőn ugyan, de tovább üzemel a nappali fény. Ha elfogadjuk hogy ilyenkor a nappali fény (éppen a csökkentett teljesítménye miatt) átlényegül helyzetjelzővé akkor igen, ez teljesíti az előírásokat, de tompítottal együtt továbbra sem éghet. Valamint mivel ezen előírások 2011 januári érvénybe lépése előtt kapott az Astra európai típusbizonyítványt, így ezen régebbi autóknál még éghet a helyzetjelző is a nappali fény mellett (nem kell átalakítani a kapcsolást), viszont amelyekre ezen időpont után lett a nappali fény felszerelve, ott már csak a mostani szabályozás szerint, helyzetjelző nélkül működhet a daylight.

Köszönöm az információt! Igen hasznos, de azért még mindig bizonytalan vagyok, hogy egy G Astrára fel merjem e rakni vagy sem.

Még 1XTHX!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel is úgy vannak, mint annak idején a pótféklámpával, először tiltották, majd miután gyárilag beépítették, rájöttek, hogy nem hülyeség utólag sem felrakva.

De én úgy látom ,hogy nagyon sok új autón, amin gyárilag van, egyáltalán nem halványabb, ha világít a tompított fény. Kettő éve van nekem is az autón, és még nem szóltak érte, pedig műszakin is úgy voltam vele.

Link to comment
Megosztás:

(Régóta nézegetem a http://www.flightradar24.com/-ot, és tegnapelőtt egy RAF (Royal Air Force) Airbus 330-as is feltűnt rajta.)

Ha a nagyobb méretű ikonokat figyeled, akkor vannak ott még A380-asok is, meg Boeing 777-esek is. Akkor szoktam mindig egy kicsit hüledezni, amikor azt látom, hogy Isztambulból meg az Arab-öböl térségéből is itt mennek át a gépek az USA dél-nyugati része - Los Angeles, San Francisco - felé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt, nemrég vettem egy 2001-es G 1.7DTI Caravant.

Érdeklődnék, hogy az utángyártott elemek (első lökhárító, külső tükrök, ködlámpa...) milyen minőségüek, mennyire passzolnak. Vagy érdemesebb drágábban, bontóban használtat venni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.