Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sztem gyakorlatilag semmi.

Egy szélvédő gyártástechnológiai szempontból nem annyira összetett hogy óriási minőségbeli eltérések lehetnek különböző gyártók termékei között, ugyanakkor a fentiekből az is kitűnik hogy a GM (Opel) nem gyárt szélvédőket, hanem azokat adott esetben éppen Pilkingtontól szerzi be. Ideális körülmények között ez azt jelentené hogy nincs eltérés a két szélvédő között, gyakorlatilag meg az a helyzet hogy az Opel által beépítésre átvett szélvédőket az autógyár saját minőségbiztosítási mérnökei még egyszer átvizsgálják és igyekeznek a jobbakat kiválasztani, de egyrészt ez szerintem elhanyagolható különbség amit felhasználói szemmel nem is veszel észre (ha van egyáltalán), másrészt meg az egész a Pilkington minőségbiztosítási rendszerén múlik. Ha ők egyenletes minőségben dolgoznak, akkor ez a különbség nem létezik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is üvözlök minden olvasót, tagot! Új vagyok még itt :) Remélem jó helyre írom kérdésemet. Nemrégen vettem egy '99-es évjáratú (ködlámpa nélküli) 1,4 Ecotec G Astrát. Azt tapasztaltam, hogy a jármű baloldalán az indexbúra alatt a lökhárító mintha "ki lenne pattanva", kilóg a sikjából kb. egy centire. A lámpabúra gumiborítása alul ezen a részen kilóg pár centi hosszan, hiába nyomkodom vissza, kiugrik helyéről. Megnéztem a kerékjárati műanyag dobhoz hozzá van rögzítve egy (torx?) csavarral a lökös. Kérdésem, hogy kiküszöbölhető ez a dolog? Engem csak esztétikailag zavar kicsit. Válaszaitokat nagyon szépen köszönöm!

Üdv :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem gyakorlatilag semmi.

Egy szélvédő gyártástechnológiai szempontból nem annyira összetett hogy óriási minőségbeli eltérések lehetnek különböző gyártók termékei között, ugyanakkor a fentiekből az is kitűnik hogy a GM (Opel) nem gyárt szélvédőket, hanem azokat adott esetben éppen Pilkingtontól szerzi be. Ideális körülmények között ez azt jelentené hogy nincs eltérés a két szélvédő között, gyakorlatilag meg az a helyzet hogy az Opel által beépítésre átvett szélvédőket az autógyár saját minőségbiztosítási mérnökei még egyszer átvizsgálják és igyekeznek a jobbakat kiválasztani, de egyrészt ez szerintem elhanyagolható különbség amit felhasználói szemmel nem is veszel észre (ha van egyáltalán), másrészt meg az egész a Pilkington minőségbiztosítási rendszerén múlik. Ha ők egyenletes minőségben dolgoznak, akkor ez a különbség nem létezik.

A szélvédő gyártás nagyon szigorú követelményeknek kell megfelelnie, mely minden szélvédő gyártóra vonatkoznak (fénytörés, fényáteresztés stb.)

A Pilkington a világ egyik legnagyobb szélvédő gyártója.

Az Opelnél nem tudják kiválasztani a jobb szélvédőket, ugyanis a logó és a felirat az üvegre van szitázva (festve), ezt nem utólag festik, a festés még rogyasztás előtt történik

Link to comment
Megosztás:

Kötelező és cascoval kapcsolatban lenne kérdésem. Szerencsére eddig nem volt tapasztalatom ilyennel kapcsolatban...

Ha összetöröm a kocsit (Casco), vagy ha összetörnek (KGFB) esetén milyen összeget térít meg a biztosító? Ilyenkor számolnak valami avulást? Mert azért érdekes lenne, hogy ha kár keletkezik a kocsimba, és új alkatrész építenek bele akkor nő az értéke (igazából nem nő, hanem mivel törve volt kevesebbet ér, hiába van beépítve új alkatrész)...

Link to comment
Megosztás:

Kötelező és cascoval kapcsolatban lenne kérdésem. Szerencsére eddig nem volt tapasztalatom ilyennel kapcsolatban...

Ha összetöröm a kocsit (Casco), vagy ha összetörnek (KGFB) esetén milyen összeget térít meg a biztosító? Ilyenkor számolnak valami avulást? Mert azért érdekes lenne, hogy ha kár keletkezik a kocsimba, és új alkatrész építenek bele akkor nő az értéke (igazából nem nő, hanem mivel törve volt kevesebbet ér, hiába van beépítve új alkatrész)...

Casco-nál bent a szerződésedben hogy hány %-az önrész, tehát annyit mindenképpen neked kell belőle fizetned. Ha KGFB-d van csak akkor attól függ ki okozta a kárt, te sajád magadnak vagy más ment beléd. Ha az első opció akkor nem kapsz semmit, fizetheted magadnak, ha a második akkor elméletileg a másik kocsi KGFB-je fizeti a cuccot, itt nem tudom van e és ha igen mennyi a %-arány.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kettő dologban várom a segítségeteket.

Egy 2005-ös 1,4 twinport astrám van.

1., A motor alapjáraton nagyon kattog!

Nem hidro tőke, mert nem a hengerfejtől, hanem a motor mögül talán a szívó oldalról szól.

Mihelyt egy picit rálépek a gázra, már meg is szűnik a hang....

Mi lehet az oka, hogy lehet javítani?

2., Méretazonos üléshuzatot szeretnék venni. Saját tapasztalatotok alapján tudtok segítséget adni, hol érdemes vásárolnom.

Válaszotokat előre is köszönöm :icon1: !

üdv:

z

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kettő dologban várom a segítségeteket.

Egy 2005-ös 1,4 twinport astrám van.

1., A motor alapjáraton nagyon kattog!

Nem hidro tőke, mert nem a hengerfejtől, hanem a motor mögül talán a szívó oldalról szól.

Mihelyt egy picit rálépek a gázra, már meg is szűnik a hang....

Mi lehet az oka, hogy lehet javítani?

2., Méretazonos üléshuzatot szeretnék venni. Saját tapasztalatotok alapján tudtok segítséget adni, hol érdemes vásárolnom.

Válaszotokat előre is köszönöm :icon1: !

üdv:

z

1. a twinport szelep szokott kattogni, de majd az okosok megmondják

2 méretpontos huzatot most csináltattam decemberben. Nagyon jó lett, ki lehet választani az anyagot, színt stb

Link to comment
Megosztás:

Casco-nál bent a szerződésedben hogy hány %-az önrész, tehát annyit mindenképpen neked kell belőle fizetned. Ha KGFB-d van csak akkor attól függ ki okozta a kárt, te sajád magadnak vagy más ment beléd. Ha az első opció akkor nem kapsz semmit, fizetheted magadnak, ha a második akkor elméletileg a másik kocsi KGFB-je fizeti a cuccot, itt nem tudom van e és ha igen mennyi a %-arány.

Ezt tudom. De avulást nem számolnak?

Link to comment
Megosztás:

Ezt tudom. De avulást nem számolnak?

Nem tartom valószínűnek hogy számolnak avulást, bár ez megint szerződéskötéstől is függhet. Ha külön pontként nincs belefoglalva akkor biztos nem számolnak. De jobban jársz ha megkérdezed a biztosítódat, kár online, én mindent így intézek velük.

A Te bónusz rendszedet az biztos számolják hogy ha okozol valami kárt akkor majd jó sokára érd el ismét a B10-et :D

Link to comment
Megosztás:

...azért érdekes lenne, hogy ha kár keletkezik a kocsimba, és új alkatrész építenek bele akkor nő az értéke (igazából nem nő, hanem mivel törve volt kevesebbet ér, hiába van beépítve új alkatrész)...

Pedig bizony a legtöbb biztosító így gondolkodik, ezért aztán nem is fogja kifizetni a beépítésre kerülő új alkatrész teljes árát.

Persze vannak "avulásmentes" biztosítások is, opcióként, gondolom plusz pénzért.

Link to comment
Megosztás:

Pedig bizony a legtöbb biztosító így gondolkodik, ezért aztán nem is fogja kifizetni a beépítésre kerülő új alkatrész teljes árát.

Persze vannak "avulásmentes" biztosítások is, opcióként, gondolom plusz pénzért.

Azért ez "vicces"...

Link to comment
Megosztás:

Nem tartom valószínűnek hogy számolnak avulást, bár ez megint szerződéskötéstől is függhet. Ha külön pontként nincs belefoglalva akkor biztos nem számolnak. De jobban jársz ha megkérdezed a biztosítódat, kár online, én mindent így intézek velük.

A Te bónusz rendszedet az biztos számolják hogy ha okozol valami kárt akkor majd jó sokára érd el ismét a B10-et :D

De bizony számolnak avulást, nekem sajnos már van ilyen irányú tapasztalatom. Szerencsére nem az Astrát, hanem még a Ladát törték meg alattam. A tükörre fagyott úton szemből csúsztak belém egy kanyarban, hűtőrácsot, fényszórót, meg egy sárvédőt kellett cserélni. A kárfölvétel úgy működött, hogy megnézte a szakértő, részletesen összeírta a kárfelvételi lapra milyen alkatrészek a cserések, és bizony kiegészítve azzal hogy pl. a már amúgy is szépen rohadó sárvédő már hány százalékig volt amortizálódva. Majd két lehetőségem volt, vagy megcsináltatom az autót számlákkal igazolva, ebből ők a kárfelvételi lap alapján kiszámolják mennyit térítenek, vagy pedig ők számolnak valamit - gondolom megadott listaárak alapján - és azt fizetik ki, ez esetben számla se kell, azt csinálsz a kocsival, meg a pénzzel amit akarsz, nem érdekli őket tovább. Mi ez utóbbit választottuk, szerencsére olyan összeget ajánlottak, amibe bőven belefért az autó rendbehozatala (ill. belefért volna, ha nem döntök úgy, hogy ha már így járt akkor legyen teljesen körbelakatolva, telibe festve az egész, meg kicseréltem az összes lámpát, stb. szóval szépen rendbe lett kapva, még most is tök jól néz ki az autó, de ez már más téma :) ) Egyébként ez a biztosító az Allianz volt, eddig jó tapasztalataim vannak velük.

Amúgy KGFB-nél mindig a vétkes fél biztosítója fizet, szóval tök mindegy, hogy neked milyen szerződésed van a biztosítóddal, ha összetörnek neked úgyse velük lesz dolgod, hanem a másik fél biztosítójával. Ebből adódóan nekem furcsa egy kicsit ez a biztosítási rendszer, mert így pl. aki a biztosítást köti az a legkevésbé érdekelt abban, hogy normális biztosítóval szerződjön, mert tulajdonképpen nem is magamnak kötöm, hanem annak akit összetörök. Így nem igazán vagyok benne érdekelt, hogy az éves díjon kívül bármi mást figyelembe vegyek. Másrészt nem nagyon látom a logikát abban, hogy miért is számít az a szerződéshez, hogy nekem milyen autóm van. Hiszen az én biztosításom sohasem arra fizet. Tulajdonképpen egy Trabanttal is ugyan úgy le lehet zúzni egy sok-sok milliós csodaautót, mint egy akármi mással.

És ha már Casco: valaki elmagyarázhatná nekem, aki ebben otthon van, hogy mi a logika abban, hogy minél idősebb egy autó, annál drágább rá a casco. Ezt én sehogy sem értem. Minél kevesebbet ér, annál drágábban biztosítjuk? Mitől nő a biztosító kockázata olyan szinten egy idősebb autónál, hogy miközben sokkal kevesebbet ér mit egy új, ergo baj esetén sokkal kevesebbet kell nekik téríteni, ezzel mégis fordított arányban áll a biztosítási díj. :confused: Korábban én is néztem a casco ajánlatokat, mert hiába nem fiatal már a vas, attól még szerettem volna biztonságban tudni, de olyan elszállt árakat dobott a kalkulátor attól az egy-két biztosítótól, ami egyáltalán hajlandó casco-t kötni egy 10+ éves autóra, hogy szóba sem jöhet.

Hű, de jól elkalandoztam :D

Link to comment
Megosztás:

Velük csináltattam: http://www.uleshuzatshop.hu/

Te állítod össze a szint is. Méretpontos, és jó anyag. Küldenek anyagmintát is.

Én most rakattam fel szombaton az Astrára.17 ezer Ft volt.13.kerület Csuka utca.Szűcs Piroska.Tel:329-6910 Lehet választani olyan 50 féle anyagból.Benne van a felrakás is az árban.Már vagy 4 cégeskocsiba is ők raktak,meg a Vectrába is ott rakattam vagy 10 éve.Még mindig jó,egy kicsit kiszívta a nap az oldalát,de azt is kicserélik utólag.

http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/sz%C5%B1cs-piroska-387513.html

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem jól tudom de biztosan helyre rakja valaki. Úgy tudom avulást gyors kárügyintézésnél számoltak régen mikor még volt ez a rendszer. Tudomásom szerint már nincs gyors kárügyintézés. Ha valaki összetör beviszed az ő biztosítójával szerződött szervízbe az autót megjavítják számlára csillagászati összegekért és utána a biztosító egyből a szervíznek fizet.

Nekm hál' istennek nagyon régen volt dolgom velük akkor mindig gyors kárban kértem. Számoltak avulást de okosban simán megtudtuk csinálni a verdát az általuk megítélt összegből.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy KGFB-nél mindig a vétkes fél biztosítója fizet, szóval tök mindegy, hogy neked milyen szerződésed van a biztosítóddal, ha összetörnek neked úgyse velük lesz dolgod, hanem a másik fél biztosítójával. Ebből adódóan nekem furcsa egy kicsit ez a biztosítási rendszer, mert így pl. aki a biztosítást köti az a legkevésbé érdekelt abban, hogy normális biztosítóval szerződjön, mert tulajdonképpen nem is magamnak kötöm, hanem annak akit összetörök. Így nem igazán vagyok benne érdekelt, hogy az éves díjon kívül bármi mást figyelembe vegyek. Másrészt nem nagyon látom a logikát abban, hogy miért is számít az a szerződéshez, hogy nekem milyen autóm van. Hiszen az én biztosításom sohasem arra fizet. Tulajdonképpen egy Trabanttal is ugyan úgy le lehet zúzni egy sok-sok milliós csodaautót, mint egy akármi mással.

Csinálnak ezek még ravaszabb dolgokat is... néha a felek biztosítói megegyeznek egymás között a felelősség kérdésében, mert így tudnak variálni azzal kapcsolatban hogy ki fizet kinek mennyit. Pl. ha mondjuk egy Ladával összetörsz egy 20 milliós Mercit úgy hogy 100%-ban te vagy a hibás, akkor a te biztosítódnak elég komoly összeget kéne térítenie a mercis felé, amit a te biztosításod díjnövekménye nem hozna vissza vagy csak nagyon sokára. Ilyenkor a két biztosító képviselője fű alatt megegyezik egymással, kis kenőpénzért kihoznak egy 20-80%-os felelősség arányt még mindig a te károdra, így eleve kevesebbet kell fizetnie a te biztosítódnak a mercis részére amiből kijön a kenőpénz összege és a keletkezett máluszodból is hamarabb megtérül az összeg a biztosító számára, ugyanakkor a mercedeses biztosítója is jól jár mert kap kenőpénzt, valamint ő is szedhet be a merci tulajától emelt biztosítási díjtételeket. Ezzel persze együtt jár hogy ha te voltál a ladás akkor kapsz valamennyi pénzt (20 százaléknyit ami nem elég semmire), ez ugyan jó, de ha te vezetted a mercit, akkor meg kevesebbet kapsz, mint ami járna.

Mindezt azért tehetik meg, mert a biztosítókra nézve a rendőrségi felelősségmegállapítás nem kötelező érvényű, tehát ha a fenti példában a rendőrségi igazságügyi szakértő szerint a ladás volt a hibás, attól a biztosítók még kihozhatják őt ártatlannak és a felelősséget teljes mértékben a másik fél nyakába varrhatják, ahogy épp az érdekeik kívánja.

Link to comment
Megosztás:

Kis biztosítóköpködés:

Egyik ismerősöm még tavaly meghalt, az autóját a lánya örökölte, aki máshol kötött KGFB-t, mint ahol az édesapja volt.

Az elhunyt biztosítója viszont nem nagyon akar leszállni a témáról, díjhátralékról beszél, ki akarja fizettetni az idei évre is a biztosítási díjat, nem érti meg, hogy az autót már más tulajdonos, máshol biztosítja. Kéri a hagyatéki végzés másolatát, ami alapján majd felbonthatja a szerződést...

Mi köze van van biztosítónak egy magánokirathoz, amiben szó esik ugyan a gépkocsi örökléséről is, de sokminden másról is, ami aztán végképp nem rá tartozik? :angry: Bontsa fel a szerződést díjnemfizetés miatt, aztán haladjon tovább...

Link to comment
Megosztás:

Kis biztosítóköpködés:

Egyik ismerősöm még tavaly meghalt, az autóját a lánya örökölte, aki máshol kötött KGFB-t, mint ahol az édesapja volt.

Az elhunyt biztosítója viszont nem nagyon akar leszállni a témáról, díjhátralékról beszél, ki akarja fizettetni az idei évre is a biztosítási díjat, nem érti meg, hogy az autót már más tulajdonos, máshol biztosítja. Kéri a hagyatéki végzés másolatát, ami alapján majd felbonthatja a szerződést...

Mi köze van van biztosítónak egy magánokirathoz, amiben szó esik ugyan a gépkocsi örökléséről is, de sokminden másról is, ami aztán végképp nem rá tartozik? :angry: Bontsa fel a szerződést díjnemfizetés miatt, aztán haladjon tovább...

Kivancsi lennek, hogy baleset eseten mit csinalna a biztosito

Link to comment
Megosztás:

Másrészt nem nagyon látom a logikát abban, hogy miért is számít az a szerződéshez, hogy nekem milyen autóm van. Hiszen az én biztosításom sohasem arra fizet. Tulajdonképpen egy Trabanttal is ugyan úgy le lehet zúzni egy sok-sok milliós csodaautót, mint egy akármi mással.

Na igen, de egy sokmilliós csodaautó sokmilliós csodaelektronikával is fel van szerelve, amivel kisebb eséllyel okozol balesetet adott helyzetben, mint egy Trabanttal, gondolom ezt mérlegelik a biztosítók is.

És ha már Casco: valaki elmagyarázhatná nekem, aki ebben otthon van, hogy mi a logika abban, hogy minél idősebb egy autó, annál drágább rá a casco. Ezt én sehogy sem értem. Minél kevesebbet ér, annál drágábban biztosítjuk? Mitől nő a biztosító kockázata olyan szinten egy idősebb autónál, hogy miközben sokkal kevesebbet ér mit egy új, ergo baj esetén sokkal kevesebbet kell nekik téríteni, ezzel mégis fordított arányban áll a biztosítási díj. :confused: Korábban én is néztem a casco ajánlatokat, mert hiába nem fiatal már a vas, attól még szerettem volna biztonságban tudni, de olyan elszállt árakat dobott a kalkulátor attól az egy-két biztosítótól, ami egyáltalán hajlandó casco-t kötni egy 10+ éves autóra, hogy szóba sem jöhet.

Hű, de jól elkalandoztam :D

Itt csak olyanra tudok gondolni, hogy a cascohoz járó assistance-t valószínűleg gyakrabban fogod hívni idősebb autónál mint 1-2-3 évesnél.

Vagy abból indulnak ki, hogy az emberek hanyagok, és minél öregebb az autójuk annál kevesebb figyelmet fordítanak annak karbantartására (jó lesz még a 7-8 éves téli gumi idén is, vagy a futómű már irdatlanul kopog, aztán egyszer csak kitörik az egyik kerék és eltalálsz egy szép nagy fát, vagy csak simán az árokban kötsz ki), és az ebből adódó többletkárok fedezetét akarják így biztosítani.

Link to comment
Megosztás:

Kis biztosítóköpködés:

Egyik ismerősöm még tavaly meghalt, az autóját a lánya örökölte, aki máshol kötött KGFB-t, mint ahol az édesapja volt.

Az elhunyt biztosítója viszont nem nagyon akar leszállni a témáról, díjhátralékról beszél, ki akarja fizettetni az idei évre is a biztosítási díjat, nem érti meg, hogy az autót már más tulajdonos, máshol biztosítja. Kéri a hagyatéki végzés másolatát, ami alapján majd felbonthatja a szerződést...

Mi köze van van biztosítónak egy magánokirathoz, amiben szó esik ugyan a gépkocsi örökléséről is, de sokminden másról is, ami aztán végképp nem rá tartozik? :angry: Bontsa fel a szerződést díjnemfizetés miatt, aztán haladjon tovább...

Szia!

Sajnos nem ilyen egyszerű az eset. A biztosítást az előző biztosítónál fel kelett volna mondani az új tulajdonosnak. Ezt érdekműlás okán év közben is megteheti. A hagyatéki végzésre azért van szükség, hogy igazolni tudja hogy a tulajdonjogot öröklés útján szerezte meg, ezért ő jogosult megszüntetni azt. A biztosító felmondhatja ugyan a biztosítást díj nem fizetése okán év közben is, azonban ilyenkor csakis ugyanannál a társaságnál lehet új biztosítást kötni. Ha következő évben kötöd mint a biztosító felmondta, akkor lehet máshol, azonban az időszak végéig esedékes díjat a biztosító jogosan követelheti (természetesen el is tekinthet tőle). Ha adásvétellel szerzed meg a tulajdonjogot, sokkal egyszerűbb mert a régi tulaj felmondja a biztosítást hogy ne ő fizesse. Nagyon oda kell figyelni, nem elég új biztosítást kötni, a régi szerződést mindenképp meg kell szüntetni

Link to comment
Megosztás:

Na igen, de egy sokmilliós csodaautó sokmilliós csodaelektronikával is fel van szerelve, amivel kisebb eséllyel okozol balesetet adott helyzetben, mint egy Trabanttal, gondolom ezt mérlegelik a biztosítók is.

Itt csak olyanra tudok gondolni, hogy a cascohoz járó assistance-t valószínűleg gyakrabban fogod hívni idősebb autónál mint 1-2-3 évesnél.

Vagy abból indulnak ki, hogy az emberek hanyagok, és minél öregebb az autójuk annál kevesebb figyelmet fordítanak annak karbantartására (jó lesz még a 7-8 éves téli gumi idén is, vagy a futómű már irdatlanul kopog, aztán egyszer csak kitörik az egyik kerék és eltalálsz egy szép nagy fát, vagy csak simán az árokban kötsz ki), és az ebből adódó többletkárok fedezetét akarják így biztosítani.

Nekem egyre olcsóbb a cascom... Mindig újrakötöm a biztosítómhoz, és olcsóbb... Ha nekik megéri. ...

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyre olcsóbb a cascom... Mindig újrakötöm a biztosítómhoz, és olcsóbb... Ha nekik megéri. ...

Lehet a tied még nem esik abba a korba :)

Én 7 évesen vettem az autót és 10 éves koráig fizettem a casco-t, ezidő alatt havi 12 ezerről lement 10 ezerre a díja.

Ez azért nem olyan nagy csökkenés.

Azóta ezt a 10ezret inkább félreteszem havonta, és ha valami történne, akkor hozzá tudok nyúlni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.