Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Szia Zotya!

Emlékezz vissza még anno Tápival és a többiekkel ment ez a téma és a végén mindenki feladta. Abban állapodott meg a beszélgetés, hogy mindenki azt tesz amit akar a vassal, ha valaki úgy akarja az úgy jár, én személy szerint olyan állásfoglaláson maradtam, hogy biztos nem használ a mocinak, mivel kicsi a fordulat, alacsonyabb az olajnyomás és azt könyebben kipréseli a csapágyakból, lasabban jut el az utánpotlás újból a kellő helyekre. De ismételem ez az én véleményem!!!

Zotya!

próbáld ki kerékpárral, ha van, milyen feltekerni egy dombon a legnagyobb sebességi fokozatban, 15-el.

amit a térdedben, izületeidben érzel, az van a hajtókarcsapágyaknál, fekvőcsapágyaknál, tetézve az alacsony fordulatszámból adódó kisebb olajnyomással.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van csak azok a motork eleve földgázra lettek tervezve, nem utólag lettek átépítve gázosra.

http://busz.freeweb.hu/tipus/ik280g.html

Én úgy tudtam, hogy simán vették a diesel rába motort, kapott kicsit átalakított és gyertyával ellátott hengerfejet és kész. A blokk ua mint a dieseleknél. Persze ezt gyárilag és nem sufni műhelyben csinálták mint az utólagos gázosítást. Persze vannak erre is profi műhelyek de oda nem sok f astra megy be gázosításra.

Anno sokat olvasgattam erről és szerintem ami előnye a tisztább égés és égéstér, gazdaságosabb üzemeltetés. Ami hátrány, hogy valamivel nagyobb a hőterhelése a motornak, mert nincs a beáramló üzemanyagnak a hengerben fellépő hűtő hatása mint a benzinnél. Ez rossz beállításnál hosszútávon akár károsíthatja is a motort. Na és persze hátrány a már leírt parkolóház, zöldkártya, és a csomagartóból elvett hely vagy pótkerék nélkülözése.

Én is sokat gondolkodtam rajta de egy rendesen megcsinált rendszer költsége csak sokára jön be (amennyit én használom) így levetettem az ötletet.

Amugy most tankoltam full város (Bp.) tempósan nem kímélve sokszor viszont araszolva 7,9l/100km

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam, hogy simán vették a diesel rába motort, kapott kicsit átalakított és gyertyával ellátott hengerfejet és kész. A blokk ua mint a dieseleknél. Persze ezt gyárilag és nem sufni műhelyben csinálták mint az utólagos gázosítást. Persze vannak erre is profi műhelyek de oda nem sok f astra megy be gázosításra.

Anno sokat olvasgattam erről és szerintem ami előnye a tisztább égés és égéstér, gazdaságosabb üzemeltetés. Ami hátrány, hogy valamivel nagyobb a hőterhelése a motornak, mert nincs a beáramló üzemanyagnak a hengerben fellépő hűtő hatása mint a benzinnél. Ez rossz beállításnál hosszútávon akár károsíthatja is a motort. Na és persze hátrány a már leírt parkolóház, zöldkártya, és a csomagartóból elvett hely vagy pótkerék nélkülözése.

Én is sokat gondolkodtam rajta de egy rendesen megcsinált rendszer költsége csak sokára jön be (amennyit én használom) így levetettem az ötletet.

Gyakorlatilag így van, ahogy mondod.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén a Shell-v power után sima shell 95 öt tankoltam. Indításnál olyan hangos mint egy traktor, ijesztő. Melegedés után normális hangra áll be, de még így is jóval hangosabb. Először azt hittem valami baj van a motorral, de valószínű hogy csak a benya különbség okozta a zaj különbözetet. Ennyi különbség legyen 2 fajta üzemanyag között, ez nekem nagyon furcsa.

Én mindig váltogatom, nem csak az általd írt 2 fajtát (bár főként ezeket), hanem még Oil, Aral, MOL.

Soha nem tapasztaltam ilyen problémát.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén a Shell-v power után sima shell 95 öt tankoltam. Indításnál olyan hangos mint egy traktor, ijesztő. Melegedés után normális hangra áll be, de még így is jóval hangosabb. Először azt hittem valami baj van a motorral, de valószínű hogy csak a benya különbség okozta a zaj különbözetet. Ennyi különbség legyen 2 fajta üzemanyag között, ez nekem nagyon furcsa.

Valami azt súgja hogy ha újra vípávört öntesz bele, nem fog megjavulni :rolleyes: <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak egy számomra örömről szeretnék beszámolni, mióta Se lett a vas ilyen facán nem fogyasztott mint most. 300km-nél járok tankolás óta és még csak most érte el a 25-ös csíkot a műszer, tudom-tudom ez nem túl pontos, de eddig 235-265 km után már ott volt a mutató. Átlagosan cc 600km után szoktam tankolni 38,5-40 litereket, tehát ez a mostani, ha így folytatja akkor közelebb lesz a 6-hoz mint a 6,5-hez! :rolleyes: Egyébbként érdekes, hogy sokan beszámoltak már közel 750km-es távokról egy tank bengával, nekem eddig 650 volt a max, mert addigra már a szegénységjelző kiégeti a retinámat! <_< Mondjuk ez a mostani használatban semmi off road, és higgadt stílus, hát válság van!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak egy számomra örömről szeretnék beszámolni, mióta Se lett a vas ilyen facán nem fogyasztott mint most. 300km-nél járok tankolás óta és még csak most érte el a 25-ös csíkot a műszer, tudom-tudom ez nem túl pontos, de eddig 235-265 km után már ott volt a mutató. Átlagosan cc 600km után szoktam tankolni 38,5-40 litereket, tehát ez a mostani, ha így folytatja akkor közelebb lesz a 6-hoz mint a 6,5-hez! :rolleyes: Egyébbként érdekes, hogy sokan beszámoltak már közel 750km-es távokról egy tank bengával, nekem eddig 650 volt a max, mert addigra már a szegénységjelző kiégeti a retinámat! <_< Mondjuk ez a mostani használatban semmi off road, és higgadt stílus, hát válság van!

Üdv

Hello-hello! Nekem tegnap érte el a 25ös vonalat, 410km-nél:-) Amikor igy áll a mutató, akkor szokott lenni 6,2-6,5 az átlag-persze vegyes használatban. Kiváncsi leszek, mennyi lesz majd az átlagod. :-)

Link to comment
Megosztás:

Hello-hello! Nekem tegnap érte el a 25ös vonalat, 410km-nél:-) Amikor igy áll a mutató, akkor szokott lenni 6,2-6,5 az átlag-persze vegyes használatban. Kiváncsi leszek, mennyi lesz majd az átlagod. :-)

Szia!

Ezért írtam a többi arányomat is, hogy lehesen látni azt amit nálam átlagossan mutat a műszer. Na mindegy nem az a lényeg, hogy 300 vagy 400-nál éri-e el a csíkot, hanem az addigi tapasztalatokhoz képest mennyivel több vagy kevesebb. A pontos ugy is csak az lesz ha beállok a kútra és 2. kattanásig nyomom benne a cuccot, ugyan annál a kútfejnél ahol az elözőt tankoltam.

Link to comment
Megosztás:

Teleöntöttem a verdát, ment bele 30,45 L gázolaj, és ehhez van 553 Km-em.

(30,45 / 553) * 100 = 5,5063 l/100 Km

Igaz gyorsan nem nagyon mentem, 120 volt a max, de sok a rövidtáv benne,szinte csak 15-25 Km-es utakból álltam ki, a leghosszabb egybe utam 63 Km volt. az összesnek kb 35-40%-a volt városi fogyasztásban!

Úgy tapasztalom nőtt kissé a fogyasztásom, eddig szinte 5 , 5alatti volt :rolleyes: De azért ennek is örülök! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak egy számomra örömről szeretnék beszámolni, mióta Se lett a vas ilyen facán nem fogyasztott mint most. 300km-nél járok tankolás óta és még csak most érte el a 25-ös csíkot a műszer, tudom-tudom ez nem túl pontos, de eddig 235-265 km után már ott volt a mutató. Átlagosan cc 600km után szoktam tankolni 38,5-40 litereket, tehát ez a mostani, ha így folytatja akkor közelebb lesz a 6-hoz mint a 6,5-hez! <_< Egyébbként érdekes, hogy sokan beszámoltak már közel 750km-es távokról egy tank bengával, nekem eddig 650 volt a max, mert addigra már a szegénységjelző kiégeti a retinámat! :D Mondjuk ez a mostani használatban semmi off road, és higgadt stílus, hát válság van!

Üdv

Én mentem már 800km-t is egy tankból, és még volt benne úgy 4 liter :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

801km és 4,5 liter maradt még benne, ha jól tévedek. :D

Én mentem már 800km-t is egy tankból, és még volt benne úgy 4 liter :rolleyes:

5,5-5,7es átlag azért nem is rossz egy1.4-estől, és egy 1.6-os benzinestől :D

kb ilyen lett az én fogyasztásom most <_< pedig ez diesel! :D

És ezt 5 személlyel értétek el, vagy azért kevesebbel? -_-

nekem is volt már 4,68-as a fogyim B)

232.754 Km volt a verdában - 986 Km - 46,14 L - 4,679 l/100 Km - max 100-110 Km/h-val

( ez romániában volt 5 személlyel és azért ott vannak hegyek ;) persze ez jobbára főúton - városi forgalom max 300 km volt)

Link to comment
Megosztás:

5,5-5,7es átlag azért nem is rossz egy1.4-estől, és egy 1.6-os benzinestől :D

kb ilyen lett az én fogyasztásom most <_< pedig ez diesel! :D

És ezt 5 személlyel értétek el, vagy azért kevesebbel? -_-

nekem is volt már 4,68-as a fogyim B)

232.754 Km volt a verdában - 986 Km - 46,14 L - 4,679 l/100 Km - max 100-110 Km/h-val

( ez romániában volt 5 személlyel és azért ott vannak hegyek ;) persze ez jobbára főúton - városi forgalom max 300 km volt)

Az első 200km-t három személlyel, plusz ülésmagasságig pakolva a csomagtér (caravan :rolleyes:), a második 200km-t egyedül tettem meg, a harmadik 200km-t ketten volt barátnőmmel, a negyedik 200km-t pedig négyen, plusz csomagtér ismét telepakolva. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na vannak csodák, a mai beszélgetésen felbuzdulva el mentem egy kicsit csavarogni, hogy teljenek a kilóméterek. A lényeg, hogy gyanus volt a bc szerinti átlagfogyim és a megtett km aránya. Most mikor hazaértem a csaviból gondoltam számszerüsítem a dolgot, hogy valami müszer elromlott vagy csodák vannak!

450km-re 25,56Liter=5,68Lter/100

Nem tudom mi történt a vassal, ugyan oda járok tankolni (Lukoil) 95-ös a benzin is, a táv zömében országút 90-100-as tempó, napi 2x25km, csak a mai volt több.

Ez nekem egy csoda!!!

Link to comment
Megosztás:

Az első 200km-t három személlyel, plusz ülésmagasságig pakolva a csomagtér (caravan :rolleyes:), a második 200km-t egyedül tettem meg, a harmadik 200km-t ketten volt barátnőmmel, a negyedik 200km-t pedig négyen, plusz csomagtér ismét telepakolva. -_-

nah akkor ez jó teljesítmény B)

nekem az a baj, hogy sokat járok 5 személlyel <_< 800 km-ből minimum 600-at, a többi meg 2-3 személlyel + pakkal!

de egy benzinestől a te fogyasztásod nagyon korrekt :D

amúgy sok múlik azon is, hogy ki milyen gazdája az autójának... mennyire töröődik vele: csak akkor nyúl-e hozzá, mikor megállt, vagy már akkor kezeli (és keresi) a bajt, amikor csak útal rá valami :D

Link to comment
Megosztás:

Kiváncsi vagyok mit mondtok e pár körös fogyasztásomra;

- városban némileg huzatgatva próbáltam a gépet 7,8l még a szétrohadt kipufogóval

- hosszutáv 95-110-es tempó némi pakkal 6,7l

- autópálya 130as utazó 7,8l 4-5fő(félúttól) pakkal

- autópálya 120as utazó 6,9l 5 fő félútig full pakkal félúttol 4fő kicsit kényelmesebben

Ezek amiket teli tanktól következő tankolásig kiszámoltam az első volt 300-350km-ből visszaszámolva utána hátsópufó könyökcső és közpdob csere után több mint 400km-ekből számoltam. Természetesen 100km-re értendőek.

Mit érdemes tenni hogy a motor rendben legyen és a fogyasztása is rendben legye?

Link to comment
Megosztás:

Kell tudni vezetni....megfelelő fokozatok használata. Többet hoz a fogyin mint hinnéd...

:rolleyes: igyekszem kíméletes lenni és nem összetörni a tojást a pedál alatt:P pl ha városban kicsit is hosszabb egyenesen megyek és előre láthatólag nem kell gyorsítani akkor simán 5be megyek 60al.

Egyéb vki?

Link to comment
Megosztás:

<_< igyekszem kíméletes lenni és nem összetörni a tojást a pedál alatt:P pl ha városban kicsit is hosszabb egyenesen megyek és előre láthatólag nem kell gyorsítani akkor simán 5be megyek 60al.

Egyéb vki?

huh, ezt ne nagyon hangoztasd... :D

a múltkor ki lett tárgyalva, hogy magas fokozatban kis sebességgel milyen káros is a motornak... (mellesleg néha én is elfelejtem, és 5be megyek 50-60al -_- )

pár válasz:

- nem padlós gyorsítások,

- egyenletes tempó,

- és ha lehet menny egyedül, úgy kevesebbet fog enni :D :rolleyes: B) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.