Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Mantec? Hozzáfűznivaló?

Én ugyan nem a megszólított vagyok, de ezek alapján meg aszerint amit Mantec írt, úgy látom hogy az Opel teljesen érthetetlen módon nem vette figyelembe a saját kezelési könyvében leírtakat, hanem meglehetősen önfejű és érthetetlen módon csakazértis H-s sebességindexű gumival szerelte az autóit. :D

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem az uraknak.y17dt-mvan caravánba 2001-es.a felni 4 lyukas 14-es és trapéz formályu a könnyitések rajta namármost az egyik el van kicsit def.lehet-e a lemez felniket egyengetni mint az alufelnit vagy lehet-e ilyen felnit joba kapni valahol? ezzel a felnivel hozták be ausztriábol.

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem az uraknak.y17dt-mvan caravánba 2001-es.a felni 4 lyukas 14-es és trapéz formályu a könnyitések rajta namármost az egyik el van kicsit def.lehet-e a lemez felniket egyengetni mint az alufelnit vagy lehet-e ilyen felnit joba kapni valahol? ezzel a felnivel hozták be ausztriábol.

A leírásod alapján mintha ez nem gyári G' acélfelni volna, de lehet, tévedek. Egyengetni főleg az acélfelnit lehet, kalapáccsal. :)

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem az uraknak.y17dt-mvan caravánba 2001-es.a felni 4 lyukas 14-es és trapéz formályu a könnyitések rajta namármost az egyik el van kicsit def.lehet-e a lemez felniket egyengetni mint az alufelnit vagy lehet-e ilyen felnit joba kapni valahol? ezzel a felnivel hozták be ausztriábol.

A legtöbb gumisnál van jó állapotú, használt acél felni. Ha esetleg a gumik is csereérettek, akkor inkább válts 15"-ra. Ezt a méretet tavaly 5500-6500 Ft körül láttam. A 14"-ost meg 500-1000 Ft-tal olcsóbban.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Urak,

A gyári gumiméretem 195/60 R15 viszont azt írja a könyv hogy a 185/65 R15 is jó.

Nyári gumit kell vennem és a 185/65 olcsóbb.

Származik abból bármi észrevehető hátrányom hogy keskenyebb gumit teszek fel? Fékútra gondolok legfőképpen?

Az autó 85%-ban Budapesten van használva, néha vidék, rokonlátogatás, ilyesmi, olyankor autópálya 130 a max.

Link to comment
Megosztás:

Urak,

A gyári gumiméretem 195/60 R15 viszont azt írja a könyv hogy a 185/65 R15 is jó.

Nyári gumit kell vennem és a 185/65 olcsóbb.

Származik abból bármi észrevehető hátrányom hogy keskenyebb gumit teszek fel? Fékútra gondolok legfőképpen?

Az autó 85%-ban Budapesten van használva, néha vidék, rokonlátogatás, ilyesmi, olyankor autópálya 130 a max.

Szerintem minimális.

Ha szűk a keret akkor szerintem inkább a keskenyebből márkásat vegyél, mint ugyanannyiért a szélesebből egy gyengébb minőséget...

Link to comment
Megosztás:

Mélyenszántó tisztelet a Cartársaknak!

Érdekelne, hogy szoktátok-e cserélgetni az abroncsokat tengelyenként, vagy Uram bocsá' keresztirányba?

Minta az utóbbira írtátok volna, hogy nem szerencsés, de azon filózok, hogy az egyenletes kopás érdekében a hátsókat előre tehetem-e?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Urak,

A gyári gumiméretem 195/60 R15 viszont azt írja a könyv hogy a 185/65 R15 is jó.

Nyári gumit kell vennem és a 185/65 olcsóbb.

Származik abból bármi észrevehető hátrányom hogy keskenyebb gumit teszek fel? Fékútra gondolok legfőképpen?

Az autó 85%-ban Budapesten van használva, néha vidék, rokonlátogatás, ilyesmi, olyankor autópálya 130 a max.

Az általad leirt körűlmények közé tökéletes a keskenyebb is amúgy az is gyári méret

Mivel írod,hogy olcsóbb ,így valóban jobb minőségűt is tudsz venni

Link to comment
Megosztás:

Mélyenszántó tisztelet a Cartársaknak!

Érdekelne, hogy szoktátok-e cserélgetni az abroncsokat tengelyenként, vagy Uram bocsá' keresztirányba?

Minta az utóbbira írtátok volna, hogy nem szerencsés, de azon filózok, hogy az egyenletes kopás érdekében a hátsókat előre tehetem-e?

Köszi előre is!

Elsőt hátsót meg lehet cserélni, az egyenletes kopás miatt, de szerintem felesleges. Nálam legalábbis még sosem azért kellet gumit cserélni, mert elkopott, hanem letelt az ideje, szálszakadt lett, kirepedezett.

Keresztbe ne cseréld, forgásirányt nem szabad változtatni, mert sokkal hamarabb szálszakadásos lesz.

Link to comment
Megosztás:

Mélyenszántó tisztelet a Cartársaknak!

Érdekelne, hogy szoktátok-e cserélgetni az abroncsokat tengelyenként, vagy Uram bocsá' keresztirányba?

Minta az utóbbira írtátok volna, hogy nem szerencsés, de azon filózok, hogy az egyenletes kopás érdekében a hátsókat előre tehetem-e?

Köszi előre is!

A levegőnyomást szoktam gyakran ellenőrizni az abroncsban. Még sosem tapasztaltam, hogy bármelyik is félrekopott volna. Kopp-kopp-kopp.

Most lesz az első alkalom, hogy egyszerre 4 abroncsot cserélek. Eddig kettesével és 2-3 év eltéréssel szoktam cserélni. Így soha nem volt akkora érvágás. Mindig előre, a hajtott kerekekre kerültek az új gumik, az elsők meg vándoroltak hátra. Hátul hajtottra (p126 :wub: ) pont fordítva csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Mélyenszántó tisztelet a Cartársaknak!

Érdekelne, hogy szoktátok-e cserélgetni az abroncsokat tengelyenként, vagy Uram bocsá' keresztirányba?

Minta az utóbbira írtátok volna, hogy nem szerencsés, de azon filózok, hogy az egyenletes kopás érdekében a hátsókat előre tehetem-e?

Köszi előre is!

Ha kötött forgásirányos a gumi, akkor csak adott oldalon elsőt-hátsót lehet cserélgetni, de ha nem forgásirányos, akkor lehet átlóban is cserélni.

Egyébként, szerintem elég az adott oldaliakat cserélni, főleg ha nem rugatod rendszeresen.

Link to comment
Megosztás:

Ha kötött forgásirányos a gumi, akkor csak adott oldalon elsőt-hátsót lehet cserélgetni, de ha nem forgásirányos, akkor lehet átlóban is cserélni.

Egyébként, szerintem elég az adott oldaliakat cserélni, főleg ha nem rugatod rendszeresen.

Ha acélszálas (steel), akkor azt sem ajánlott. Használat közben a centripetális erő hatására a szálak rendeződnek. Forgásirány váltása szálszakadáshoz vezethet.

Egy típust még nem említettünk. A nem kötött forgásirányú, de kötött külső - belső oldal szerelésű. Na ezeket is csak oldalanként lehet cserélni. Tehát még az abroncs átszerelésével sem.

Link to comment
Megosztás:

Igen,ajánlott a jobbakat hátra rakni,de sokan mondják ennek az ellenkezőjét is

Azét teszem az első, azaz hajtott kerekekre, mert egyrészt itt hajt, itt erősebb az igénybevétele, másrészt az autót a gázpedállal is lehet/kell irányítani. pl.: kanyarban íven tartani vagy ha kitör a hátulja összeszedni az autót.

Csak hátsó hajtásnál raknám hátulra a jobb tapadású gumit.

A tutit senki nem fogja megmondani, hiszen még tudományos alapokon sincs ebben egyetértés. Amolyan a tyúk vagy a tojás kérdés. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

jó választás :icon13:

Részben egyetértek!

Magát a gumit nézve: jó gumi.

Ha az autóval együtt nézem, akkor orbitális marhaság ezt rátenni. 1.2 -es izomautó ménesét rászabadítani ezekre a széles gumikra? Utána jön a panasz a magas fogyasztásra meg a lejtőn padlógáz melletti lassulásra? :devlish:

A 91-es terhelési index és a V sebességi index kombó előrevetíti, hogy soha nem lesz ideális üzemi körülmények közt a gumi, mindamellett fölösleges pluszpénzt jelent.

seehearspeak.gif

Link to comment
Megosztás:

Részben egyetértek!

Magát a gumit nézve: jó gumi.

Ha az autóval együtt nézem, akkor orbitális marhaság ezt rátenni. 1.2 -es izomautó ménesét rászabadítani ezekre a széles gumikra? Utána jön a panasz a magas fogyasztásra meg a lejtőn padlógáz melletti lassulásra? :devlish:

A 91-es terhelési index és a V sebességi index kombó előrevetíti, hogy soha nem lesz ideális üzemi körülmények közt a gumi, mindamellett fölösleges pluszpénzt jelent.

seehearspeak.gif

Köszi, bár nem ezt kérdeztem. Most is 205/50 R16 van rajta a különbség a gyári 195/60R15 annyit érzek hogy kanyarban nehezebb tekerni a kormányt.Azért vettem /55-s gumit mert jóval olcsóbb volt, a 195 ebben a 16os méretben meg mit is mondjak buta méret és szintén méregdrága... Igen 1.2. de nagyon jó kis autó, nagyon jó fogyasztással imádom. Tudod nekem egy traktoros ne ossza az észt ;) (csak vicceltem, nem megsértődni!)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.