AstraGé Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Helló.... Az autómat tervezem leültetni,de csak szolídan.Nem akarok pattogni az ülésben... :-) Olvastam,hogy neked 30/30-as ültetés van alatta. Én is ilyesmire gondoltam,csak attól félek,hogy a hátsó kerék beleér a sárvédő lemezbe,mert most is előfordul egy nagyobb-nyújtottabb méllyedésnél,ha többen ülnek hátul. Nekem a nyári kerékméreteim 7,5"x16 ET35 - 205/55R16. Esetleg lehet,hogy már elfáradtak a hátsó rugóim.... :-/ Tudnál képet mutatni a tiédről? Küldjek emil címet? Köszönet előre is Közben megtaláltam a képeket....jól néz ki... Hol vetted,és mennyiért a rugókat? http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=75174 A Carstyling.hu-n "Adamo" felhasználónévvel megtalálod: http://www.carstyling.hu/user.php?user_id=2319 A carstyling-on sokan vásárolnak tőle, máshol nem találtam még csak hasonló áron se.Tavaly januárban vettem 40 ezerért a szettet. Már egyébként is gondolkodtam ültetésen, de mikor eltört a hátsó gyári rugó, akkor egyértelmű volt, hogy ültetőt veszek. A lengéscsillapítók még gyáriak. tgabika76 amit írt, hogy ki kell vágni a dobbetétből, az a megoldás, mert a hátsó lökhárító felfogatási pontnál van a probléma, mivel kintebb van a kerék. Nekem is annyira, mint neked, mert 7,5" széles és ET35, bár a te gumid magasabb, mint kellene. Nekem is beleért ettől függetlenül ültetés nélkül és ültetéssel is. De ültetés után nem jobban, mint előtte, mert annyival keményebb is a rugó. Tavaly ősszel megcsináltuk a kivágást hátul, de azóta nem próbáltam még több személlyel, hogy jó lett-e, mert aztán jött a téli garnitúra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Felni: 20" x 7,5" Gumik: 225/30 és 225/20 Ültetés: 40 mm Nálunk helyszíni fejbelövés jár érte :) De az itthoni utak is gondoskodnának róla, hogy ne sokáig lehessen használni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joe82 Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Felni: 20" x 7,5" Gumik: 225/30 és 225/20 Ültetés: 40 mm Nálunk helyszíni fejbelövés jár érte :) De az itthoni utak is gondoskodnának róla, hogy ne sokáig lehessen használni... Igencsak szép darab,de az itthoni utakra nem ajánlatos..... A kivágást annyira nem akarom erőltetni,mert...... :-/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Igencsak szép darab,de az itthoni utakra nem ajánlatos..... A kivágást annyira nem akarom erőltetni,mert...... :-/ Én se erőltetném másra :) A gumit érdemes akkor alacsonyabbra cserélni. Ha áttérsz váltóméretre, akkor a gumi oldalfal magassága kb 1 centivel kisebb lesz, míg ha kicsit lentebb mész, akkor pl 205/45R16-ra akkor már 2 centivel alacsonyabb. A 205/55 se váltóméret, akkor én már inkább lentebb mennék, az a 2 centi elég kell, hogy legyen, mert gondolom nem vészesen ért bele, nekem is épphogy belenyalt. Esetleg még lehet a lengéscsillapítót is keményíttetni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joe82 Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Én se erőltetném másra :) A gumit érdemes akkor alacsonyabbra cserélni. Ha áttérsz váltóméretre, akkor a gumi oldalfal magassága kb 1 centivel kisebb lesz, míg ha kicsit lentebb mész, akkor pl 205/45R16-ra akkor már 2 centivel alacsonyabb. A 205/55 se váltóméret, akkor én már inkább lentebb mennék, az a 2 centi elég kell, hogy legyen, mert gondolom nem vészesen ért bele, nekem is épphogy belenyalt. Esetleg még lehet a lengéscsillapítót is keményíttetni Inkább akkor a lengéscsillpítót keményíteném,mert a gumik még elmennének egy pár szezont :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Sziasztok, ma kíváncsiságból megnéztem mikor gyártották a téli gumimat. Kicsit meglepődtem a számon. Létezik az hogy egy Dunlop SP Wintersport M2 DOT 037-es számmal rendelkezzen? Tehát 97-ben gyártották volna?? Annyira nem néz ki réginek az abroncs és most télen semmi gondom nem volt vele. Lehet én olvastam le rosszul. A pontos szám: DOT DM 6K 17T 037 Tanácstalan vagyok tényleg ennyire öreg lenne?? :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Sziasztok, ma kíváncsiságból megnéztem mikor gyártották a téli gumimat. Kicsit meglepődtem a számon. Létezik az hogy egy Dunlop SP Wintersport M2 DOT 037-es számmal rendelkezzen? Tehát 97-ben gyártották volna?? Annyira nem néz ki réginek az abroncs és most télen semmi gondom nem volt vele. Lehet én olvastam le rosszul. A pontos szám: DOT DM 6K 17T 037 Tanácstalan vagyok tényleg ennyire öreg lenne?? :omg: Szia, én úgy tudom, hogy a DOT szám mindig 4 karakterből áll, a 037 után még kellene lennie valaminek. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 A DOT szám 2000 előtt háromjegyű, utána pedig négyjegyű szám, és a gyártás hetét és az év utolsó (2000 előtt )vagy utolsó két számát (2000 után )mutatja. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 szürkeastra jól mondja, ezt tudtam is mert utána olvastam, de nem akarom elhinni hogy 97-ben gyártották. Megnéztem mind a 4 kereket, lehet az összesen belül van a rendes dot szám? na majd kerékcserekor megint meglesem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március30, 2013 Megoszt Elküldve Március30, 2013 Ültetéshez: ezen az angol oldalon lehet látni képeket különböző felni/gumi kombóval és különböző méretű ültetésel mintának, azt is leírják hogy beleér-e a sárvédőbe az adott konfiguráció vagy sem: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=74115 (Igen, valahol ott van az én autóm is, jelen állapotában (egyelőre)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Most olvastam, h a stabilitás ill. kormányreakció szempontjából ideális felniszélesség a gumi futófelület-szélességének 90%-a. A mi esetünkben ez 7" körüli... http://www.yokohamatire.com/tires_101/customizing/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Nem inkább a teljesítmény és a kényelem szempontjából jó kompromisszum ez az arány? Nekem úgy jön le a linken olvasható szövegből ("ride quality"). Ráadásul minőségi gumival (performance tyre) érti ezt az arányt is. Az már csak személyes észrevételem hogy szvsz az oldalfalmagasság sem mindegy sem a kényelem, sem pedig a teljesítmény/stabilitás szempontjából: a példádban említett 7" széles felnit és 205-ös gumit alapul véve is van különbség mondjuk egy 205/40 R17, illetve egy 205/55 R15 között... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 az egy dolog hogy alá fér 17" vagy nagyobb kerék ... de annyira alacsony falu gumi kell rá hogy 0 lesz a komfort érzet a kocsiban pl nálam is a 17es kerék sokkal jobban ráz mint a 16os és nekem ráadásul elég balonos a 17es (215/55) pedig én is szeretném rávalóval cserélni 225/45 , mert ezzel normál a hasmagassága kocsinak :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Ültetéshez: ezen az angol oldalon lehet látni képeket különböző felni/gumi kombóval és különböző méretű ültetésel mintának, azt is leírják hogy beleér-e a sárvédőbe az adott konfiguráció vagy sem: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=74115 (Igen, valahol ott van az én autóm is, jelen állapotában (egyelőre)) Felnivásárlás előtt mindenképpen ajánlatos eldönteni, hogy akarjuk-e ültetni az autót. Ha igen, érdemes a gyárihoz nagyon közeli ET-vel rendelkezőt választani, és ültetés után megmérhetjük, hogy mekkora nyomtávszélesítő fér alá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 az egy dolog hogy alá fér 17" vagy nagyobb kerék ... de annyira alacsony falu gumi kell rá hogy 0 lesz a komfort érzet a kocsiban Ez igaz, mindenki maga dönti el, hogy neki mi a fontosabb. Attól függ, hogy az ember mennyit használja az autóját, és milyen utakon. Ha naponta 50-100 km-t autózunk, az biztos hogy a sportos futómű fárasztó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Ez igaz, mindenki maga dönti el, hogy neki mi a fontosabb. Attól függ, hogy az ember mennyit használja az autóját, és milyen utakon. Ha naponta 50-100 km-t autózunk, az biztos hogy a sportos futómű fárasztó. teljesen egyet értünk ;) de valamit valamiért ... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Ja. Az autó autózásra való, utazni meg Orient Express-szel kell vagy repülővel. Közlekedni meg ott a BKV. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 kb ez olyan mint nekem az IDS+ futómű kibacott kemény de nagyon stabil és nagyon tapad :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március31, 2013 Megoszt Elküldve Március31, 2013 Nem inkább a teljesítmény és a kényelem szempontjából jó kompromisszum ez az arány? Nekem úgy jön le a linken olvasható szövegből ("ride quality"). Ráadásul minőségi gumival (performance tyre) érti ezt az arányt is. Az már csak személyes észrevételem hogy szvsz az oldalfalmagasság sem mindegy sem a kényelem, sem pedig a teljesítmény/stabilitás szempontjából: a példádban említett 7" széles felnit és 205-ös gumit alapul véve is van különbség mondjuk egy 205/40 R17, illetve egy 205/55 R15 között... Abszolút igaz... Bár kétlem, ha felniszélességgel a futófelület szélessége fölé mennénk, az jótékony hatással lenne a gumi képességeire. A szélesség/oldalfal arány pedig nem is kérdés... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Sziasztok ! Érdeklődnék. 0Astra G 1.4 Caravan-ra 195/60/15 helyett 195/65r15-öt tettem fel. Megmaradt az előző autómról, nem futott még 5000 Km-ert. Elférni elfér, hallottam már többféle véleményt, takarékossági okokból ez marad. A kérdésem, aki ilyen méretet használ, milyen értékre kell fújni a gumikat ennél a méretnél? Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Sziasztok ! Érdeklődnék. 0Astra G 1.4 Caravan-ra 195/60/15 helyett 195/65r15-öt tettem fel. Megmaradt az előző autómról, nem futott még 5000 Km-ert. Elférni elfér, hallottam már többféle véleményt, takarékossági okokból ez marad. A kérdésem, aki ilyen méretet használ, milyen értékre kell fújni a gumikat ennél a méretnél? Előre is köszönöm. Ugyanarra, mint a 195/60/R15-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Ugyanarra, mint a 195/60/R15-nél. Köszönöm ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 olvastam, hogy a 205/50 R16 érezhetően visszafogja a kocsit, akkor én meg se próbálom a kis 1.2 16v-re, pedig jó lett volna. Ennek tudatában megpróbálom a gyárinak mondható 185/60 R15-öt. (most 195/60 R15 van rajta). Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 olvastam, hogy a 205/50 R16 érezhetően visszafogja a kocsit, akkor én meg se próbálom a kis 1.2 16v-re, pedig jó lett volna. Ennek tudatában megpróbálom a gyárinak mondható 185/60 R15-öt. (most 195/60 R15 van rajta). Az nem mondható gyárinak ,185/65 R15 a helyes méret Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Az nem mondható gyárinak ,185/65 R15 a helyes méret 195/60R15 is gyári méret!!!! :smartass: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts