Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Mert ez dióda és nem mindegy melyik lábra megy a pozitív és melyikre a negatív. Ha ez megcserélődik(?) vagy mindkét lábon ugyanazt kapja(?), akkor már meg is van oldva a lekapcsolás. Valahol olvastam egy ilyen bekötésről. Talán itt a Fórumon?

Pontosan. Ha tudod melyik láb pozitív és melyik negatív, akkor a pozitív lábára adunk neki egy állandó pozitívot (gyújtás után). A negatív oldalt kötjük a helyzetjelző vagy a tompított pozitiv oldalára. Ebben az esetben világítani fog, mert az égő volframszála vezetőként viselkedik és negatívot juttat a ledhez. Amikor lámpát kapcsolunk akkor az égő pozitívot kap és megszűnik a lednél a negatív.

Link to comment
Megosztás:

nem találom sehol, pedig olvastam már itt, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy be van e vezetékelve a tempomat. tudtok segíteni?

Szedd le a kormányburkolatod, ha ott van egy szabadon álló 4 pines csatlakozó, akkor félig nyert ügyed van. + nézd meg a kuplungodnál, benn van-e a kuplungkapcsoló. Ha az is ott van, akkor 100%, hogy csak rádugod a tempomatos kart és csak fel kell programozni TECH2-vel. Ha ezek nincsenek meg, itten wesszt szokták ajánlani, csak add meg a motorkódod.

Link to comment
Megosztás:

Szedd le a kormányburkolatod, ha ott van egy szabadon álló 4 pines csatlakozó, akkor félig nyert ügyed van. + nézd meg a kuplungodnál, benn van-e a kuplungkapcsoló. Ha az is ott van, akkor 100%, hogy csak rádugod a tempomatos kart és csak fel kell programozni TECH2-vel. Ha ezek nincsenek meg, itten wesszt szokták ajánlani, csak add meg a motorkódod.

Kaposvár-Törökbálint-Kaposvár közel 400km

Le a kalappal Wessz előtt, de nem csak tőlünk van távol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.

A kérdésem a következő lenne: beszereztem autósboltban 2 db ülésmelegítőt ( olcsó volt: 1800 ft / db ) + elosztót hogy az anyósülésen ülő tag is örüljön, ha hideg van, de általában egyedül használom, mert nagyrészben egyedül utazom. :lol:

Lemértük az öregemmel kíváncsiságból, mert nem nagyon van feltüntetve mekkora az áramigényük, csak az van ráírva hogy 5A-os biztosíték van benne védelemként.

Adatok: 2, max 2.2 A körül mozog az áramfelvétele 1 darabnak, az elosztó maximum terhelése 10 A, az akksi gyári GM 70 A, a szivargyújtónak 15 A-es biztosítéka van.

A lényeg: havernak is volt valamilyen ülésmelegítője ( típust nem tudok ) és azt mondta vigyázzak az ülésmelegítőkkel, mert ő úgy járt, hogy végigolvadt neki a műszerfalig állítólag a vezeték és pislákolt neki a műszerfala, úgy jött rá a turpisságra.

Kíváncsiságból 10-15 perc működés után kivettem a szivargyújtóból, "szétégette" a kezemet olyan forró volt a csatlakozó vége, pedig csak 1 darab volt bedugva.

Kipróbáltam céges Ford Focus-ban is alig volt meleg a csatlakozó vége, éppen csak langyos, nemhogy forró.

Valós lehet a fent említett probléma, aggodalomra van-e ok? ( vezeték olvadás, zárlat stb. )

Megnéztem, a szivargyújtó biztosítéka 15 A.

Könyv szerint: a csatlakoztatott elektromos készülékek maximális teljesítménye max. 120W lehet.

Ha be van bekapcsolva az ülésfűtés ( gondolom gyárira gondolnak itt nem ezekről az 1800 ft-os ülésmelegítőről ) akkor csak 50W lehet.

A vezetékeknek nem sok ez egy kicsit hosszútávon még ha "csak" maximum 2x2.2 A-ral is terhelem folyamatosan ( =15-20 perc használat után 5-10 perc lekapcsolás és kezdődik elölről a ciklus ) a szivargyújtót?

Bocs a regényért és köszi előre is. :D

Link to comment
Megosztás:

Kaposvár-Törökbálint-Kaposvár közel 400km

Le a kalappal Wessz előtt, de nem csak tőlünk van távol.

Nem tudtam, hogy ő is odavalósi. Úgy már ölég drága lenne. Ha nem pont a problémás motorja van neki, (amihez wessz kütyüje kell), akkor biztos közelebb is van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne: beszereztem autósboltban 2 db ülésmelegítőt ( olcsó volt: 1800 ft / db ) + elosztót hogy az anyósülésen ülő tag is örüljön, ha hideg van, de általában egyedül használom, mert nagyrészben egyedül utazom. :lol:

Lemértük az öregemmel kíváncsiságból, mert nem nagyon van feltüntetve mekkora az áramigényük, csak az van ráírva hogy 5A-os biztosíték van benne védelemként.

..........................................

Szerintem a forrósodó csatlakozót Kontakthiba okozza. Egész kis helyen érnek egymáshoz a felületek ami ellenállást okoz. A huzamosabb áramfelvétel miatt az "ellenállás" melegszik.

Ha gyárilag 15 A-es a szivargyújtó akkor az 15A * 14V = 210W a használati utasítás ezt még nagyjából felezi is, de még így is kizárt, hogy ekkora a teljesítménye a fűtőpárnának. Ha valóban csak 2,2 A/db akkor 2,2 A * 2 * 14 V = 60 W

Az semmi.

A kábelégés hővezetésből (réz) is adódhat

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a forrósodó csatlakozót Kontakthiba okozza. Egész kis helyen érnek egymáshoz a felületek ami ellenállást okoz. A huzamosabb áramfelvétel miatt az "ellenállás" melegszik.

Ha gyárilag 15 A-es a szivargyújtó akkor az 15A * 14V = 210W a használati utasítás ezt még nagyjából felezi is, de még így is kizárt, hogy ekkora a teljesítménye a fűtőpárnának. Ha valóban csak 2,2 A/db akkor 2,2 A * 2 * 14 V = 60 W

Az semmi.

A kábelégés hővezetésből (réz) is adódhat

Igen, 15 A a biztosíték az tuti, de rosszul írtad, mert nem 15A x 14 V, hanem 12V, ami elméleti 180W max-nál kapcsol le.

A másik dolog: természetesen nincs ekkora a teljesítménye, (mármint 15 A-ral számolva ) nem beszélve arról, hogy 15-nél már oldana a biztosíték. :D

Nem tudom a vezetékek meddig bírják, ( bírnák ) nem is akarom kikísérletezni de józan paraszti ésszel gondolva tán csak nem 5A-ra vannak méretezve. B)

Még ha maximum 4.5A-ral is számolunk darabonként akkor is 54W a teljesítménye, a kettő akkor sem több 108W-nál, tehát benne van a 120W-ban, amit említ a könyve, de így is bőven-bőven túl van számolva.

Az ablakfűtést viszont már ilyenkor nem merem rányomni, nehogy összemacskásodjon, sose lehet tudni. ( az meg 40A-ral van biztosítva. gyáááááá :lol: )

Végül de nem utolsósorban, azzal nem csinálok kárt ha 15A-os bizti helyett berakok neki egy 5-öst vagy max egy 10-est és kész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem lenne, mindkettőről volt már szó is, de konkrét választ nem találtam.

- Szeretném bekötni a TC-t a kocsimba (2003-as Z14XE). A kapcsolónak nincs meg a csatija a váltó előtt. Az érdekelne, hogy miből tudhatom meg, hogy az elektronikám képes-e erre a funkcióra, vagy azt is cserélni kell?

- Szintén szeretném bekötni a tempomat-visszajelző lámpácskát. (törvényenkívüli fotóin a piros kábel a 2-es pinre megy, wessz viszont az ellenállásokkal a 14-esre vezetné ki. Akkor hová is kell? És még milyen vezetékelés szükséges a műszeregységen kívül?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.

A kérdésem a következő lenne: beszereztem autósboltban 2 db ülésmelegítőt ( olcsó volt: 1800 ft / db ) + elosztót hogy az anyósülésen ülő tag is örüljön, ha hideg van, de általában egyedül használom, mert nagyrészben egyedül utazom. :lol:

Lemértük az öregemmel kíváncsiságból, mert nem nagyon van feltüntetve mekkora az áramigényük, csak az van ráírva hogy 5A-os biztosíték van benne védelemként.

Adatok: 2, max 2.2 A körül mozog az áramfelvétele 1 darabnak, az elosztó maximum terhelése 10 A, az akksi gyári GM 70 A, a szivargyújtónak 15 A-es biztosítéka van.

A lényeg: havernak is volt valamilyen ülésmelegítője ( típust nem tudok ) és azt mondta vigyázzak az ülésmelegítőkkel, mert ő úgy járt, hogy végigolvadt neki a műszerfalig állítólag a vezeték és pislákolt neki a műszerfala, úgy jött rá a turpisságra.

Kíváncsiságból 10-15 perc működés után kivettem a szivargyújtóból, "szétégette" a kezemet olyan forró volt a csatlakozó vége, pedig csak 1 darab volt bedugva.

Kipróbáltam céges Ford Focus-ban is alig volt meleg a csatlakozó vége, éppen csak langyos, nemhogy forró.

Valós lehet a fent említett probléma, aggodalomra van-e ok? ( vezeték olvadás, zárlat stb. )

Megnéztem, a szivargyújtó biztosítéka 15 A.

Könyv szerint: a csatlakoztatott elektromos készülékek maximális teljesítménye max. 120W lehet.

Ha be van bekapcsolva az ülésfűtés ( gondolom gyárira gondolnak itt nem ezekről az 1800 ft-os ülésmelegítőről ) akkor csak 50W lehet.

A vezetékeknek nem sok ez egy kicsit hosszútávon még ha "csak" maximum 2x2.2 A-ral is terhelem folyamatosan ( =15-20 perc használat után 5-10 perc lekapcsolás és kezdődik elölről a ciklus ) a szivargyújtót?

Bocs a regényért és köszi előre is. :D

A szivargyújtó és az ülésmelegítő csatlakozója nem elég felőleten érintkezik és a kis felületen átmenő áramfelvétel miatt melegszik túl a csatlakozód. Szerezz olyan dugót ami tökéletesen illeszkedik az aljzatba. Ezután cseréld ki az ülésmelegítőn a csatlakozót.

Link to comment
Megosztás:

A szivargyújtó és az ülésmelegítő csatlakozója nem elég felőleten érintkezik és a kis felületen átmenő áramfelvétel miatt melegszik túl a csatlakozód. Szerezz olyan dugót ami tökéletesen illeszkedik az aljzatba. Ezután cseréld ki az ülésmelegítőn a csatlakozót.

Köszi, na erre nem is gondoltam.

Most hogy mondod ez tényleg így van, a céges gépben a Ford Focus-ban patentül belepasszol, semmi lötyögés az enyémben meg néha ki is rázkódik, meg kell mozgatni néha-néha, hogy menjen.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes-nagyon érdekes.

A könyvet átlapoztam papíron ez a 36-os számú ( cigarettagyújtó ) és 15A-os.

Namost akkor? :lol:

Most megnéztem én is a "kezelésit". Jól emlékeztem. 20A

És az "Így csináld..." is ezt írja.

Módosítva : Zachi
Link to comment
Megosztás:

Most megnéztem én is a "kezelésit". Jól emlékeztem. 20A

És az "Így csináld..." is ezt írja.

Gyááááá. hamisított a kezelésim. B) :D :D

Látom az "Így csináld"-ban én is, de akárhogy nézem az én könyvemben 15A van írva holnap lefényképezem és megmutatom.

Ja és ahogy nézem az "Így csináld-ban" cigigyújtó (ugye a 36-os ) + fűtött első ülések egybe vannak írva, a 37-es szabad.

Nálam már a cigigyújtó egyedül van, a 37-es az ülésfűtés, seb.tartó automatika, féklámpa.

Ja mégvalami: kiadás dátuma: 2004 / 9 hó.

Ide a sört. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, 15 A a biztosíték az tuti, de rosszul írtad, mert nem 15A x 14 V, hanem 12V, ami elméleti 180W max-nál kapcsol le.

A másik dolog: természetesen nincs ekkora a teljesítménye, (mármint 15 A-ral számolva ) nem beszélve arról, hogy 15-nél már oldana a biztosíték. B)

Nem tudom a vezetékek meddig bírják, ( bírnák ) nem is akarom kikísérletezni de józan paraszti ésszel gondolva tán csak nem 5A-ra vannak méretezve. :D

Még ha maximum 4.5A-ral is számolunk darabonként akkor is 54W a teljesítménye, a kettő akkor sem több 108W-nál, tehát benne van a 120W-ban, amit említ a könyve, de így is bőven-bőven túl van számolva.

Az ablakfűtést viszont már ilyenkor nem merem rányomni, nehogy összemacskásodjon, sose lehet tudni. ( az meg 40A-ral van biztosítva. gyáááááá :lol: )

Végül de nem utolsósorban, azzal nem csinálok kárt ha 15A-os bizti helyett berakok neki egy 5-öst vagy max egy 10-est és kész.

Szerintem kösd fixre, csavart-forrasztott kötésnél nincs jobb.

Érdekes-nagyon érdekes.

A könyvet átlapoztam papíron ez a 36-os számú ( cigarettagyújtó ) és 15A-os.

Namost akkor? :D

A Tied már cl2. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.