Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

46 perce, xmacx írta:

Sziasztok!

Kérlek ajánljatok szerelőt motorfelújításra. Bp vagy környéke de lehet vidék is.

Hibák: kevès a nyomaték alacsony fordulaton, eszi az olajat, melegszik a katalizátor.

Motor: 1.6 szr, 2001.

 

Köszi!

Hátőőő szerelőt nem tudok, de ez a motor 2800-as fordulaton adja le a 128Nm-ét és 5000-es fordulaton a 71 Lóerejét, szóval azért alsó fordulatszám tartományban olyan sok nyomatékot nem lehet tőle várni. Az olajevés lehet szelepszár szimering hiba ami motorbontás nélkül cserélhető, és pár 100 forintos tétel, vagy kopott lehúzógyűrű hiba, amihez viszont le kell venni a hengerfejet. De én mielőtt az elsőt megpróbálom nem borítanám szét a motort, amúgy 1-2 liter a csereperiódus alatt ( 10 ezer kilóméter) nem tragikus. Ha a zöld kártyát megkapja, akkor nem eszik sok olajat. A katalizátor melegedés lehet túldúsítástól amikor a felesleges benzin ott ég el, de ez is kiderithető egy környezetvédelmi ellenőrzéssel. Amúgy ugye a katalizátor melegszik több 100 fokos normál működés közben is. Amig ki nem derül minek mi a baja, miért akarsz több 100 ezer forintot beleölni a motorba? :rolleyes: 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, zotya975 írta:

Hátőőő szerelőt nem tudok, de ez a motor 2800-as fordulaton adja le a 128Nm-ét és 5000-es fordulaton a 71 Lóerejét, szóval azért alsó fordulatszám tartományban olyan sok nyomatékot nem lehet tőle várni. Az olajevés lehet szelepszár szimering hiba ami motorbontás nélkül cserélhető, és pár 100 forintos tétel, vagy kopott lehúzógyűrű hiba, amihez viszont le kell venni a hengerfejet. De én mielőtt az elsőt megpróbálom nem borítanám szét a motort, amúgy 1-2 liter a csereperiódus alatt ( 10 ezer kilóméter) nem tragikus. Ha a zöld kártyát megkapja, akkor nem eszik sok olajat. A katalizátor melegedés lehet túldúsítástól amikor a felesleges benzin ott ég el, de ez is kiderithető egy környezetvédelmi ellenőrzéssel. Amúgy ugye a katalizátor melegszik több 100 fokos normál működés közben is. Amig ki nem derül minek mi a baja, miért akarsz több 100 ezer forintot beleölni a motorba? :rolleyes: 

Van a családban egy ugyanilyen korú 1.6szr aminek első tulajai vagyunk. Na az ugrik ahogy kell. Vele összehasonlítva a masik ilyan mintha be lenne húzva a fék, alacsony fordulaton. 2500fordulat fölött már jóval kisebb a különbség. Az eddigi szerelgetőim kerülték a dolgot, nem foglalkoztak vele. Most egy elvileg megbizható ismertebb opelos srác mondja hogy vállalja a motorfelújítást ami nem két fillér.

2 éve vettem a kocsit 4k-ért, garázsban tartott, tényleg jó állapotú volt. Azóta kb 3k-t költöttem rá.

Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, xmacx írta:

Van a családban egy ugyanilyen korú 1.6szr aminek első tulajai vagyunk. Na az ugrik ahogy kell. Vele összehasonlítva a masik ilyan mintha be lenne húzva a fék, alacsony fordulaton. 2500fordulat fölött már jóval kisebb a különbség. Az eddigi szerelgetőim kerülték a dolgot, nem foglalkoztak vele. Most egy elvileg megbizható ismertebb opelos srác mondja hogy vállalja a motorfelújítást ami nem két fillér.

2 éve vettem a kocsit 4k-ért, garázsban tartott, tényleg jó állapotú volt. Azóta kb 3k-t költöttem rá.

Köszi a segítséget

Nincs mit, de motorbontás nélkül tudsz méretni kompressziót, abból lehet következtetni a motor állapotára, kopottságára. Egy gyengébb teljesítményt tud okozni részlegesen eltömődött katalizátor, összeomlott dob is, áthúzó gyertyakábelek, rossz keverékképzés, alacsony benzinnyomás..stb...amig az ilyen dolgokat nem szűritek ki kár megbontani egy motort. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Hátőőő szerelőt nem tudok, de ez a motor 2800-as fordulaton adja le a 128Nm-ét és 5000-es fordulaton a 71 Lóerejét, szóval azért alsó fordulatszám tartományban olyan sok nyomatékot nem lehet tőle várni. Az olajevés lehet szelepszár szimering hiba ami motorbontás nélkül cserélhető, és pár 100 forintos tétel, vagy kopott lehúzógyűrű hiba, amihez viszont le kell venni a hengerfejet. De én mielőtt az elsőt megpróbálom nem borítanám szét a motort, amúgy 1-2 liter a csereperiódus alatt ( 10 ezer kilóméter) nem tragikus. Ha a zöld kártyát megkapja, akkor nem eszik sok olajat. A katalizátor melegedés lehet túldúsítástól amikor a felesleges benzin ott ég el, de ez is kiderithető egy környezetvédelmi ellenőrzéssel. Amúgy ugye a katalizátor melegszik több 100 fokos normál működés közben is. Amig ki nem derül minek mi a baja, miért akarsz több 100 ezer forintot beleölni a motorba? :rolleyes: 

Zolibacsi, a racing motor, merthogy szR, az 75lo. Az sz a 71. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Na most az a 4 ló különbség, nem repit ki a világból.:-)

Hát akkora érzetet ad még a likas kipufogó, vagy kályhacső végdob+akkora alu felni ami épp hogy befér, de a tömést kirázza a fogadból, meg a "nagy zene" aztán akkor már mindjárt közeledik a 90-100 ló üveg hangon.... :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

2894456-20180812-OM0nmb.jpg

3 órája, Lajos12 írta:

Zotya975 lefotoznad, hogy merre megy az a kék-piros vezeték? Én sem szedném szét a műszerfalat ha nem muszáj. :)

Lebontod az anyósoldali küszöb-lábtér ott van 9 pines csati, ott jön be a műszerfal felől a vezeték ( alsó nyíl irányába megy be a csatiba), a felső nyilnál megy be az ECU-ba. Bármelyik helyen meg lehet bontani pontosabban elvágni. De figyelj mert van itt piros-kék is, ugye a főszín az első ami neked kell azon a kék, és a vékonyabbik csík a piros. Aztán hogy hoz-e javulást minden esetben azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok! Hengerfejezés sikeresen megvolt és nagyon szépen muzsikál az autó az új szelepekkel meg himbákkal! :) Viszont a hidegen tőkecsörgés megmaradt pedig új mind.. 1 perc után elkezdi és halkan csinálja 1 percig aztán elkussol nem is nagyon izgat! :) Viszont azóta úgy 130-on vagyok, hogy észre sem venni! :) Guruláskori alapjárat mizéria viszont megmaradt. Vettem opcomot is és kiderült sebesség jel is van szépen mutatja a programban a sebességet viszont kb a dupláját, de az gondolom teljesen mindegy. Befújkáltam minden csövet féktiszttóval, de minden ok nincs változás. Így mindent kizárva már tényleg a motorvezérlőre gyanakszom.. Ja és akinek puffog néha a kipufogó megerősíthetem, hogy koszos szelepek miatt lehet, mert nekem azóta nem puffog atom stabil az alapjárat :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kispotter írta:

Na sziasztok! Hengerfejezés sikeresen megvolt és nagyon szépen muzsikál az autó az új szelepekkel meg himbákkal! :) Viszont a hidegen tőkecsörgés megmaradt pedig új mind.. 1 perc után elkezdi és halkan csinálja 1 percig aztán elkussol nem is nagyon izgat! :) Viszont azóta úgy 130-on vagyok, hogy észre sem venni! :) Guruláskori alapjárat mizéria viszont megmaradt. Vettem opcomot is és kiderült sebesség jel is van szépen mutatja a programban a sebességet viszont kb a dupláját, de az gondolom teljesen mindegy. Befújkáltam minden csövet féktiszttóval, de minden ok nincs változás. Így mindent kizárva már tényleg a motorvezérlőre gyanakszom.. Ja és akinek puffog néha a kipufogó megerősíthetem, hogy koszos szelepek miatt lehet, mert nekem azóta nem puffog atom stabil az alapjárat :)

Nekem most a felét mutatja a sebesség jelnek mint a valós, ugye a középkijelzőn nézve. Hát ezek jó hírek, most már tényleg neki kellene állnom nekem is. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Gergőőő írta:

Bocsi de a zöld a fordulatszámé.

Valóban az zöld , de most az útjeladó jelvezetékéről van szó, ha jól rémlik. 

10 órája, Kispotter írta:

Ha érdekel valakit! :) Első indítás és 100 km-rel utánna. 

 

Azért az milyen ijesztő amikor megszólal a 8 kisharkály , én is csak kamilláztam az enyémnél.:-)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

 

Azért az milyen ijesztő amikor megszólal a 8 kisharkály , én is csak kamilláztam az enyémnél.:-)

Igen még jó, hogy szóltak, hogy majd ne lepődjek meg, mert lehet ijedtemben le is állítottam volna egyből :D Bár logikus hogy hiába locsoltam meg mindent szelepfedél felrakás előtt az ilyen lesz olaj nélkül. Az új tőkékbe volt olaj amúgy satuba kinyomtam. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Nincs feszültség változás/ nyitott az  áramkör .  Szakadt a hozzámenő vezeték vagy a  test hiba a blokkon  vagy,  a  λ- szonda egyszerűen  nem működik ,rossz.

Amúgy a szonda jele, legérzékenyebb a test hibára mert csak 0,1vagy 0,9 Voltot küld az  ecu felé(az el nem éget benzinből, feszültséget generál).  Szóval minden csatlakozást át kell nézni csere előtt.

o2volts.gif

 

Az Ecu feszültséget figyeli és módosít az üzemanyag befecskendezés idején, 2500 fordulatnál másodpercenként 2-3-szor.

 

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

49 perce, Lajos12 írta:

A 13-as hibakódra a következőt írja a document.. No change in voltage/open circuit. 

Ez kábelszakadás lehet? Vagy teljesen rossz a lambdaszonda? Meg mit jelent a open circuit? 

Nincs feszültségváltozás, úgy van ahogy írtad vagy kábel, vagy tök kuka. Húzd le a csatiját, ha van kontaktspréd fujj bele, esetleg óvatosan hajts a pinen hogy rendesen érintkezzen. Állandóan van hibalámpa vagy csak néha bevillan? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lajos12 írta:

Kb. percenként villan fel, majd pár mp. után eltünik. És ezt a végtelenbe :/

Hát ez kontakthibának tűnik, ha álló autónál-járó motornál is csinálja valaki mozgassa a szonda vezetékét a leömlőnél, te meg figyeld esetleg lehet-e szándékosan előidézni a felvillanást.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Lajos12 írta:

Kb. percenként villan fel, majd pár mp. után eltünik. És ezt a végtelenbe :/

Ha mégis szondával lenne gond , egy takarítással egybekötött ellenőrzést meg lehet vele ejteni. Hátha észhez tér.

Kell egy gázlápa és egy minimulti műszer egyen 2Voltos mérőtartományba kapcsolva. A szonda testére a negatív , a vezetékre a pozitív.

Aztán melegíteni kell gázlámpával, még el nem éri a 0,9 Voltot . Akkor elvenni a lángot és figyelni milyen gyorsan esik le a feszültség.

Ezt addig csinálni (körkörösen 4-5 ször) amíg elég gyorsan lesik a feszültség a láng elvételkor. Elméletileg ha tisztul gyorsulnia kellene a feszültség leesésének.

Íme egy videó hogy is kell csinálni:https://youtu.be/bbr9Jq4VzJo

Ha ez se segít, akkor tényleg csere kell.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem felétek. Azon gondolkodom, hogy kellene egy klímás autó (astra mindenképp)  két lehetőség van.

1. Adott kb. 300ezer ft. F Astra 1.6 Si motorral ebben van LPG is. Donornak és átrakatnám mindenestül. (Motor,klíma. A tobbit részét eladnám)

2. Inkább egy G Astra síma benzines motorral? /Kicsit ugye ez drágább lenne/

Úgy sajnálom a mostani autót, olyan hálás, jó gép, lakatolva is van. Műszaki miatt nem kell aggódni, mert nem néznek motorszámot.

Mi a véleményetek? Si motor jó? Vagy keressek c18nz-t? Az az utolsó központi befecskendezéses ha jól olvastam itt a fórumon. Csak ritka mint a fehér holló :/ 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lajos12 írta:

Lenne egy kérdésem felétek. Azon gondolkodom, hogy kellene egy klímás autó (astra mindenképp)  két lehetőség van.

1. Adott kb. 300ezer ft. F Astra 1.6 Si motorral ebben van LPG is. Donornak és átrakatnám mindenestül. (Motor,klíma. A tobbit részét eladnám)

2. Inkább egy G Astra síma benzines motorral? /Kicsit ugye ez drágább lenne/

Úgy sajnálom a mostani autót, olyan hálás, jó gép, lakatolva is van. Műszaki miatt nem kell aggódni, mert nem néznek motorszámot.

Mi a véleményetek? Si motor jó? Vagy keressek c18nz-t? Az az utolsó központi befecskendezéses ha jól olvastam itt a fórumon. Csak ritka mint a fehér holló :/ 

Én inkább az F astrát választanám, de én nyilván elfogult vagyok, és nem a  realitást nézem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.