Jump to content
OPEL FÓRUM
hemi

Általános műszaki problémák!

Recommended Posts

42 perce, kingblue írta:

Szia.Csak kérdezem.Ha már kicserélték a csövet feltehetően benzinálló gumicsőre akkor ilyen uj csatlakozót nem lehetne a két végére rakni?Kis awab -bilinccsel ráfogatni aztán ugyanazt tudja mint a műanyag.

Én akarom majd úgy csinálni, ahogy Te mondod. A szerviz csak egy 20cm -es darabot fogatott rá csőbilinccsel a törött cső végére illetve a szűrő csonkjára....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, nzozz írta:

Én akarom majd úgy csinálni, ahogy Te mondod. A szerviz csak egy 20cm -es darabot fogatott rá csőbilinccsel a törött cső végére illetve a szűrő csonkjára....

Értem.Igen akkor érdemes az egész szakaszt egyben cserélni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok! 

Sokat olvasgatom a fórumot, hátha megtalálom a választ a kérdésemre, de még nem akadtam rá, úgyhogy a segítségeteket szeretném kérni. 

2004 es G Astra 1.4 benzin Z14XE autóról van szó. 

2 hónapja történt, hogy kigyulladt a check engine lámpa és elkezdett egyenletlenül járni a motor, erőtlené vált. P0300, P0301 hibákat dobta. Rossz állapotban voltak a gyertyák, cseréltünk újakra,hibakód törlés, megszünt minden hiba. 

2-3 hét használat után minden előjel nélkül visszatértek a fenti hibák. Iduláskor nincs semmi gond, rendesen jár minden henger, néhány kilométer után check engine kivillan, gáz adásra villog, motorféknél folyamatosan világít és ugye egyenletlenül jár és erőtlen. Félreállva motor újraindít néhány km-ig megint semmi gond, utána pedig kezdi előlről. 

Azt vettem még észre, hogy a vizhőfok sem megy fel 85-87 fokra, olyan 80 körül megáll, illetve ha nem megy a fordulatszám 2000 fölé nem jönnek elő a hibák. 

Ha valakinek volt már ilyen tapasztalata ossza meg velem! 

Előre is köszönöm! 

 

Boldog karácsonyt és boldog új évet kívánok mindenkinek! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A P0300, P0301, stb... hibáról elég sokszor volt már szó, alapvetően az egyes hengerekben fellépő felimert égés (nem gyújtás, nem mindegy!) kimaradást jelzi. Legkézenfekvőbb oka valóban az hogy a  gyertya rossz, de nem az egyetlen. Én a helyedben megnézném a gyújtótrafót (trafóhidat) is, simán lehet benne zárlat (ez ugye nem látszik rajta), ha tudod, próbálj kölcsönbe szerezni egyet egy ugyanilyen motoros autóról mielőtt veszel másikat. Ja és ebből leginkább gyárit érdemes venni még akkor is ha drága, sajnos az utángyártottak elég változó minőségűek, lehet hogy jó lesz évekig, de lehet hogy dobhatod el pár hónap múlva. Érdekesség még hogy a rossz gyertya tönkre tudja tenni a jó trafóhidat, sőt fordítva, a rossz trafóhíd tönkreteheti a vadonatúj gyertyákat is akár, én ezért csak gyárit veszek mindegyikből. Gyertya esetében a gyári az Bosch (vigyázni mert a PSA-egyesülés óta a Champion gyertyákat is gyárinak hozzák az autósboltok katalógusai, de nekem azok nem váltak be!), trafóhídból attól függ milyen motoros az autó, láttam már Delphit és Sagem-et is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 órája, tgabika76 írta:

A P0300, P0301, stb... hibáról elég sokszor volt már szó, alapvetően az egyes hengerekben fellépő felimert égés (nem gyújtás, nem mindegy!) kimaradást jelzi. Legkézenfekvőbb oka valóban az hogy a  gyertya rossz, de nem az egyetlen. Én a helyedben megnézném a gyújtótrafót (trafóhidat) is, simán lehet benne zárlat (ez ugye nem látszik rajta), ha tudod, próbálj kölcsönbe szerezni egyet egy ugyanilyen motoros autóról mielőtt veszel másikat. Ja és ebből leginkább gyárit érdemes venni még akkor is ha drága, sajnos az utángyártottak elég változó minőségűek, lehet hogy jó lesz évekig, de lehet hogy dobhatod el pár hónap múlva. Érdekesség még hogy a rossz gyertya tönkre tudja tenni a jó trafóhidat, sőt fordítva, a rossz trafóhíd tönkreteheti a vadonatúj gyertyákat is akár, én ezért csak gyárit veszek mindegyikből. Gyertya esetében a gyári az Bosch (vigyázni mert a PSA-egyesülés óta a Champion gyertyákat is gyárinak hozzák az autósboltok katalógusai, de nekem azok nem váltak be!), trafóhídból attól függ milyen motoros az autó, láttam már Delphit és Sagem-et is.

Köszönöm a válaszod, megprobálom amit javasoltál, csak nekem az a furcsa, hogy minden újraindítás után valamennyi ideig jól megy az autó. Azt gondoltam, hogy ha a trafó egyszer tönkremegy akkor annak annyi és kész. Ugyanez a gyertyával... De én nem értek annyira hozzá. 

 

Szép estét! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Elég sok hozzászólást átolvastam és guglizgattam/youtubeozgattam is, de nem igazán találtam meg a választ a problémámra. Hátha itt...

Z14XE motoros G Astrámon 3-4 hete észre vettem, hogy nem melegszik be eléggé a motor. Nagyobb fordulatszámon menve felmegy a hőmérő a szokásos állásba, de dugóban elkezd visszamenni - és a fogyasztása is határozottan megnőtt a kocsinak. Utána olvasva, termosztát probléma, nyitva ragadt. Kb 4 éve (kb 50.000 km-rel korábban) volt termosztát cserélve. Ma az unokatesóm kicserélte a termosztátot egy vadi újra, de hazajövet észre vettem, hogy még mindig nem tökéletes, kb ugyanúgy viselkedik, mint a csere előtt.

Hogyan tudom leellenőrizni, hogy jól működik-e a termosztát? Valami olyasmit olvastam, hogy az alsó és felső csövek hőmérsékletét kell figyelni kézzel (tehát hogy melegszik-e és mikor melegszik) de nem vagyok biztos benne, hogy ezt pontosan hogyan kell és mit kell nézni. De olvastam olyat is, hogy lehet, hogy a hőgomba (hőmérséklet szenzor?) ment tönkre. Az hol van, azt hogy tudom leellenőrizni?

Nagyon szépen megköszönném, ha tudna valaki segiteni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szia.

Inditáskor először csak a motorban kering a hűtőviz a termosztátnak zárt állapotban kell lennie.Amikor a motor eléri az üzemi hőfokot akkor nyit a termosztát a hütő felé.Ez kb92 foknál történikEkkor kell a felső vastag csőnek melegednie.Ami a termosztátból a hűtő felé megy.Magyarul ha beindítod és egyből folyamatosan kezd ez a cső melegedni akkor nyitva van a termosztát ami nem helyes.Ilyenkor télen amikor nyitva van a fűtéscsap akkor egy kicsit lassabban melegszik egyébként is mert keresztül nyomja még a vizet a radiátoron is.A hőmérséklet jeladó adhat hibás értéket az ECU-nak ami beleszól az alapjáratba és tulfogyasztást is jelenthet.Ezt kiszerelt állapotban multiméterrel tudod megmérni ellenállást kell mérni.

Beletenni kis edénybe forráspont körül kellene helyesen 180-200 ohm körül lennie.

Edited by kingblue

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, kingblue írta:

Szia.

Inditáskor először csak a motorban kering a hűtőviz a termosztátnak zárt állapotban kell lennie.Amikor a motor eléri az üzemi hőfokot akkor nyit a termosztát a hütő felé.Ez kb92 foknál történikEkkor kell a felső vastag csőnek melegednie.Ami a termosztátból a hűtő felé megy.Magyarul ha beindítod és egyből folyamatosan kezd ez a cső melegedni akkor nyitva van a termosztát ami nem helyes.Ilyenkor télen amikor nyitva van a fűtéscsap akkor egy kicsit lassabban melegszik egyébként is mert keresztül nyomja még a vizet a radiátoron is.A hőmérséklet jeladó adhat hibás értéket az ECU-nak ami beleszól az alapjáratba és tulfogyasztást is jelenthet.Ezt kiszerelt állapotban multiméterrel tudod megmérni ellenállást kell mérni.

Beletenni kis edénybe forráspont körül kellene helyesen 180-200 ohm körül lennie.

Csináltam egy tesztet. Üresjáratban kb 2000-2500-as fordulaton kb 10 perc alatt ment fel 80-90 fokra a hűtőviz. A hűtőviz tartályában mértem a hőmérsékletet és amikor a hőmérő 80 fokot mutatott, akkor már biztos ki volt nyitva a termosztát, mert a felső vastag cső elég meleg volt. Nem tudom, hogy mennyire pontos a hőmérőm, de forró vizben 100-at mutatott, tehát jónak kell lennie, viszont ekkor a műszerfalon levő hőmérő már kb üzemi hőmérsékletet mutatott (85-86 fok). A hűtőrendszer nem volt nyomás alatt, mert a hőmérőm miatt le kellet venni a tartályról a kupakot - ne tudom, ez mennyit befolyásolt. Meg azt sem tudom, hogy ha én a tartályban mértem a 80 fokot, akkor a termosztátnál is annyi volt-e vagy több, mivel az sokkal közelebb van a motorhoz.

Érdekes, hogy 92 foknál kell nyitnia, mert ahogy emlékszem korábban az üzemi hőmérséklet a műszerfali hőmérő szerint kb 86 fok. És mintha odaszögelték volna a mutatót, csak nyáron, dugóban ment fel 90 fokra (pont középen volt ilyenkor, ami a 90 fok).

Amúgy ez a termosztát  on/off-os vagy fokozatosan nyit és zár?

A termosztáton van egy kis fekete L alakú csatlakozó is, amire van dugva egy vékonyabb cső, az micsoda, hova megy?

Ahhoz hogy kiszereljem a hőmérséklet jeladót, ahhoz le kell engedni a hűtővizet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 perce, nnorbi99 írta:

Csináltam egy tesztet. Üresjáratban kb 2000-2500-as fordulaton kb 10 perc alatt ment fel 80-90 fokra a hűtőviz. A hűtőviz tartályában mértem a hőmérsékletet és amikor a hőmérő 80 fokot mutatott, akkor már biztos ki volt nyitva a termosztát, mert a felső vastag cső elég meleg volt. Nem tudom, hogy mennyire pontos a hőmérőm, de forró vizben 100-at mutatott, tehát jónak kell lennie, viszont ekkor a műszerfalon levő hőmérő már kb üzemi hőmérsékletet mutatott (85-86 fok). A hűtőrendszer nem volt nyomás alatt, mert a hőmérőm miatt le kellet venni a tartályról a kupakot - ne tudom, ez mennyit befolyásolt. Meg azt sem tudom, hogy ha én a tartályban mértem a 80 fokot, akkor a termosztátnál is annyi volt-e vagy több, mivel az sokkal közelebb van a motorhoz.

Érdekes, hogy 92 foknál kell nyitnia, mert ahogy emlékszem korábban az üzemi hőmérséklet a műszerfali hőmérő szerint kb 86 fok. És mintha odaszögelték volna a mutatót, csak nyáron, dugóban ment fel 90 fokra (pont középen volt ilyenkor, ami a 90 fok).

Amúgy ez a termosztát  on/off-os vagy fokozatosan nyit és zár?

A termosztáton van egy kis fekete L alakú csatlakozó is, amire van dugva egy vékonyabb cső, az micsoda, hova megy?

Ahhoz hogy kiszereljem a hőmérséklet jeladót, ahhoz le kell engedni a hűtővizet?

A kiegyenlítő tartály szerintem nem vesz részt a tényleges keringésben így ott nem pontos a vízhőfok mérése. A termosztát fokozatosan nyit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 órája, nnorbi99 írta:

Csináltam egy tesztet. Üresjáratban kb 2000-2500-as fordulaton kb 10 perc alatt ment fel 80-90 fokra a hűtőviz. A hűtőviz tartályában mértem a hőmérsékletet és amikor a hőmérő 80 fokot mutatott, akkor már biztos ki volt nyitva a termosztát, mert a felső vastag cső elég meleg volt. Nem tudom, hogy mennyire pontos a hőmérőm, de forró vizben 100-at mutatott, tehát jónak kell lennie, viszont ekkor a műszerfalon levő hőmérő már kb üzemi hőmérsékletet mutatott (85-86 fok). A hűtőrendszer nem volt nyomás alatt, mert a hőmérőm miatt le kellet venni a tartályról a kupakot - ne tudom, ez mennyit befolyásolt. Meg azt sem tudom, hogy ha én a tartályban mértem a 80 fokot, akkor a termosztátnál is annyi volt-e vagy több, mivel az sokkal közelebb van a motorhoz.

Érdekes, hogy 92 foknál kell nyitnia, mert ahogy emlékszem korábban az üzemi hőmérséklet a műszerfali hőmérő szerint kb 86 fok. És mintha odaszögelték volna a mutatót, csak nyáron, dugóban ment fel 90 fokra (pont középen volt ilyenkor, ami a 90 fok).

Amúgy ez a termosztát  on/off-os vagy fokozatosan nyit és zár?

A termosztáton van egy kis fekete L alakú csatlakozó is, amire van dugva egy vékonyabb cső, az micsoda, hova megy?

Ahhoz hogy kiszereljem a hőmérséklet jeladót, ahhoz le kell engedni a hűtővizet?

Az L alakú csatlakozóból a cső a kiegyenlítő tartályba juttatja vissza a fölösleget, nyitott állapotú termosztátnál, gázadásra lehet látni hogy dolgozza bele a folyadékot a tartályba. 
Egy bizonyos mennyiségű fagyálló ki fog folyni a ha kicseréled a jeladót de nem vészes, simán kivitelezhető. 

Az óra csoport mutatója csak "tájékoztató jellegű" nem kalibrált műszer. OBD2-es csatlakozón mérve applikációval, kb. 97 foknál mondom azt hogy a mutató, pontos a 90-en áll.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 órája, Maverick087 írta:

Az L alakú csatlakozóból a cső a kiegyenlítő tartályba juttatja vissza a fölösleget, nyitott állapotú termosztátnál, gázadásra lehet látni hogy dolgozza bele a folyadékot a tartályba. 
Egy bizonyos mennyiségű fagyálló ki fog folyni a ha kicseréled a jeladót de nem vészes, simán kivitelezhető. 

Az óra csoport mutatója csak "tájékoztató jellegű" nem kalibrált műszer. OBD2-es csatlakozón mérve applikációval, kb. 97 foknál mondom azt hogy a mutató, pontos a 90-en áll.
 

Csak nyitott termosztátnál kell, hogy nyomja a kiegyenlitőbe a vizet vagy zártnál is? Mert nekem hideg motornál is nyomja, lehet, hogy akkor tényleg nyitva van a termosztát?

Amúgy milyen irányba kering a Z14XE-nél a hűtőviz amikor ki van nyitva a termosztát? A termosztáttól a hűtőradiátor felé vagy forditva?

Ha a termosztátok 92 fokon nyitnak, akkor az azt jelenti, hogy 92-nél kezd el nyitni, vagy azt hogy 92-nél már teljesen nyitva van? Mert ezt le lehetne ellenőrizni ha kiszerelem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utolsó két kérdésre tudok válaszolni: a forró hűtőfolyadék a motortól a termosztáton keresztül a hűtő felső részébe áramlik, a termosztát pedig 92°C-nál kezd el nyitni és 105°C-nál nyit ki teljesen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 órája, nnorbi99 írta:

Csak nyitott termosztátnál kell, hogy nyomja a kiegyenlitőbe a vizet vagy zártnál is? Mert nekem hideg motornál is nyomja, lehet, hogy akkor tényleg nyitva van a termosztát?

Amúgy milyen irányba kering a Z14XE-nél a hűtőviz amikor ki van nyitva a termosztát? A termosztáttól a hűtőradiátor felé vagy forditva?

Ha a termosztátok 92 fokon nyitnak, akkor az azt jelenti, hogy 92-nél kezd el nyitni, vagy azt hogy 92-nél már teljesen nyitva van? Mert ezt le lehetne ellenőrizni ha kiszerelem.

Folyamatosan áramlik a víz a felső vékony csövön. Zárt termosztátnál is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 12. 25. at 21:31, nnorbi99 írta:

Sziasztok!

Elég sok hozzászólást átolvastam és guglizgattam/youtubeozgattam is, de nem igazán találtam meg a választ a problémámra. Hátha itt...

Z14XE motoros G Astrámon 3-4 hete észre vettem, hogy nem melegszik be eléggé a motor. Nagyobb fordulatszámon menve felmegy a hőmérő a szokásos állásba, de dugóban elkezd visszamenni - és a fogyasztása is határozottan megnőtt a kocsinak. Utána olvasva, termosztát probléma, nyitva ragadt. Kb 4 éve (kb 50.000 km-rel korábban) volt termosztát cserélve. Ma az unokatesóm kicserélte a termosztátot egy vadi újra, de hazajövet észre vettem, hogy még mindig nem tökéletes, kb ugyanúgy viselkedik, mint a csere előtt.

Hogyan tudom leellenőrizni, hogy jól működik-e a termosztát? Valami olyasmit olvastam, hogy az alsó és felső csövek hőmérsékletét kell figyelni kézzel (tehát hogy melegszik-e és mikor melegszik) de nem vagyok biztos benne, hogy ezt pontosan hogyan kell és mit kell nézni. De olvastam olyat is, hogy lehet, hogy a hőgomba (hőmérséklet szenzor?) ment tönkre. Az hol van, azt hogy tudom leellenőrizni?

Nagyon szépen megköszönném, ha tudna valaki segiteni.

 

Szia!

 

Hátha tudok segíteni, megosztom a tapasztalatomat. Szintén Z14XE-m van, 1 éve lett cserélve a termosztát. Előtte nem tudom milyen volt, a szerelő szerint eresztett, be lett téve egy FEBI. (Nota bene, ez is ereszt a műanyag cső-fém ház találkozásánál, most kentem le epoxigyantával, meglátom mennyit ér.) Azután az üzemi hőfok igen ritkán érte el a 90-et, megállt 85 körül. Olvasgattam a fórumon, vettem egy Meyle hőmérsékleti szenzort, ha teszel egy rongyot a klímakompresszor fölé, akkor egy gyors mozdulattal, viszonylag kevés fagyálló veszteséggel ki lehet cserélni. Semmi nem változott, tehát a szenzor pontos volt. Ha dugóban állok, akkor nekem felmegy 90-ig (télen-nyáron), és elindul a ventilátor, kereken 90-nél. Amikor áttakarítottam a vízkört (lehet az neked is segítene), akkor utána jóval töményebb keveréket tettem bele. Minél töményebb, annál alacsonyabb a mérőn mutatott hőfok. Lehet, hogy az új termosztát már jó, csak a szerdai cserekor töményebbre lett keverve, ezért nem látod, hogy megjavult. Gondolom szerdától máig nem tudsz még fogyasztást nézni, nekem egyébként így télen, fűtéssel, országút-város vegyes (előbbi túlsúlyban) 7 liter körül mozog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Közben nekem is adódott egy-két problémám.

A motor, főleg hideg időben, hallat egy kattogó hangot. Időnként jön elő, függetlenül attól, hogy hidegindítás után vagyok, vagy mentem vele 100 kilométert országúton. Most leszedtem a vezérlés felső burkolatát, mert először arra gyanakodtam, viszont most már hallatszik, hogy a blokkból jön a hang, ritmusra én azt mondanám, hogy gyorsabb, mint 1/mp. Fogyasztásban, motordinamikában nem érzek változást, csak idegesít, ha valami épp ezzel jelzi, hogy tönkremenni készül, szeretném megelőzni a bajt.

A másik dolog, hogy miközben én beindítottam a kocsit, édesapám fülelt és látott a blokk hátulja-pillangó szelep környékéről valami fehér füstöt felszállni egy pillanatra, az indításkor. Ezt tudja esetleg valaki, hogy mi lehet??? Tudtommal nem kell pápát választani, szóval indokolatlannak érzem a dolgot a kocsim részéről. Viszont gyanakszom, hogy esetleg valahol ereszt a rendszer és ez lehet az oka a lambda szonda problémámnak, mivel a checkengine lámpa másfél hét után, most indítás után elaludt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 perce, Vardar írta:

Közben nekem is adódott egy-két problémám.

A motor, főleg hideg időben, hallat egy kattogó hangot. Időnként jön elő, függetlenül attól, hogy hidegindítás után vagyok, vagy mentem vele 100 kilométert országúton. Most leszedtem a vezérlés felső burkolatát, mert először arra gyanakodtam, viszont most már hallatszik, hogy a blokkból jön a hang, ritmusra én azt mondanám, hogy gyorsabb, mint 1/mp. Fogyasztásban, motordinamikában nem érzek változást, csak idegesít, ha valami épp ezzel jelzi, hogy tönkremenni készül, szeretném megelőzni a bajt.

A másik dolog, hogy miközben én beindítottam a kocsit, édesapám fülelt és látott a blokk hátulja-pillangó szelep környékéről valami fehér füstöt felszállni egy pillanatra, az indításkor. Ezt tudja esetleg valaki, hogy mi lehet??? Tudtommal nem kell pápát választani, szóval indokolatlannak érzem a dolgot a kocsim részéről. Viszont gyanakszom, hogy esetleg valahol ereszt a rendszer és ez lehet az oka a lambda szonda problémámnak, mivel a checkengine lámpa másfél hét után, most indítás után elaludt.

Indításkor fehér füst lehet elektromos hiba is, át kellene nézni az önindító-akku közötti kábeleket. itt nincs biztosíték, ha zárlat van akkor füstöl-ég a vezeték. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Z14XEP injektor ki/beszerelésnél nincs semmilyen cserélendő/cserélhető tömítés? Még csak cikkszámot se találtam hozzá, de azt meg elég meredek lenne, hogy 1-1 rossz/sérült O gyűrű miatt esetleg teljes injektort kelljen cserélni... Be van tervezve egy rendes injektor tisztítás (gyári ultrahangos tisztítóval, mérőpaddal, stb), de nem egy kimondott szerviz csinálja, emiatt az esetleg szükséges alkatrészeket nekem kell biztosítani és ezért kellene ezt tudnom.

 

Köszönöm

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Sziasztok!

Z14XEP injektor ki/beszerelésnél nincs semmilyen cserélendő/cserélhető tömítés? Még csak cikkszámot se találtam hozzá, de azt meg elég meredek lenne, hogy 1-1 rossz/sérült O gyűrű miatt esetleg teljes injektort kelljen cserélni... Be van tervezve egy rendes injektor tisztítás (gyári ultrahangos tisztítóval, mérőpaddal, stb), de nem egy kimondott szerviz csinálja, emiatt az esetleg szükséges alkatrészeket nekem kell biztosítani és ezért kellene ezt tudnom.

 

Köszönöm

Az injektor mindkét végén van egy-egy O gyűrű egy ott tömít ahol bemegy a helyére a szívósorba egy meg ott ahol az injektorsor rámegy . Az sajna csak szétszedéskor derül ki hogy sérül-e valamelyik én szilikont fújtam oda ( ami nem biztos hogy nem duzzasztja meg a tömítést) de még így sem sikerült mindegyiket épségben kiszedni. Mondjuk nekem volt plusz így össze tudtam legózni 8 darab épet. 

http://896P2120393.jpg

Sajna én sem találok sem cikkszámot, se méretet, így nem tudom mondani hogy ha kell megnézem van-e még ép tömítés. 

Szerk: ezt találtam: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/opel/a04/g/28/

90541911

https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/oem/90541911

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

Z14XEP injektor ki/beszerelésnél nincs semmilyen cserélendő/cserélhető tömítés? Még csak cikkszámot se találtam hozzá, de azt meg elég meredek lenne, hogy 1-1 rossz/sérült O gyűrű miatt esetleg teljes injektort kelljen cserélni... Be van tervezve egy rendes injektor tisztítás (gyári ultrahangos tisztítóval, mérőpaddal, stb), de nem egy kimondott szerviz csinálja, emiatt az esetleg szükséges alkatrészeket nekem kell biztosítani és ezért kellene ezt tudnom.

 

Köszönöm

Szia.

Én kiszedtem anno amikor a szívósort leszereltem tisztítás végett.Könyen kijött a helyéről visszaszerelés előtt kicsit bekentem az O gyűrűket szilikon zsírral

majd ment vissza.Semmi baja azóta sem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok, 

Használ valaki akkumulátor tesztert? Olyat ami képes terheléses vizsgálatra? Nem tudom mit kezdjek az akkummal....
kb. 11,7 - 11,8 a nyugalmi feszültsége hidegen, indítás alatt ez leesik 8,5 - 8,7V-ra. Mindig beindítja az autót, alig teker valamit,
de nem stabil az alapjáratom és elég durva feszültség ingadozások szoktak lenni, ahogy op-commal figyelem. 
A generátorom új, teljesen felújított Bosch 1 éves.  

 

 

download.php?file=20191228v01r665f8.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 órája, Vardar írta:

Közben nekem is adódott egy-két problémám.

A motor, főleg hideg időben, hallat egy kattogó hangot. Időnként jön elő, függetlenül attól, hogy hidegindítás után vagyok, vagy mentem vele 100 kilométert országúton. Most leszedtem a vezérlés felső burkolatát, mert először arra gyanakodtam, viszont most már hallatszik, hogy a blokkból jön a hang, ritmusra én azt mondanám, hogy gyorsabb, mint 1/mp. Fogyasztásban, motordinamikában nem érzek változást, csak idegesít, ha valami épp ezzel jelzi, hogy tönkremenni készül, szeretném megelőzni a bajt.


Milyen moci van az autóban? (motorkód)
Másodpercenként 1 katt? Alapjáraton?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Mikulás74 írta:


Milyen moci van az autóban? (motorkód)
Másodpercenként 1 katt? Alapjáraton?
 

Z14XE. Menet közben nem hallom, de lehet, hogy előjön, csak elnyomja a menetszél és a motor maga amikor fel pörög. A motor alapvető zúgásától elkülönül, erős, kattogó hang a blokkból, sűrűbb, mint 1/mp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 perce, Vardar írta:

Z14XE. Menet közben nem hallom, de lehet, hogy előjön, csak elnyomja a menetszél és a motor maga amikor fel pörög. A motor alapvető zúgásától elkülönül, erős, kattogó hang a blokkból, sűrűbb, mint 1/mp.

Gázadásra nem reagál? Esetleg a tankszellőztető szelep a jobb oldali toronynál? 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 perce, Maverick087 írta:

Gázadásra nem reagál? Esetleg a tankszellőztető szelep a jobb oldali toronynál? 

Tényleg az másnak is szokott kattogni, vagy csak nekem? Van amikor csak gyújtásra is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az úgy van rendjén ha kattog. Ha soha nem hallod, az baj, mert akkor elromlott. Nekem csak gyújtásra nem szokott.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.