Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem folytatódik mondom.Csak motorkód van benne.Én is rákérdeztem, amikor megvettem és vittem zöldkarira, de azt mondták a szakik, hogy no problem.HA csak kód van, akkor kód van. :blush:

Jah, most jut eszembe, hogy az eredetiségvizsgálati papíron meg volt jegyezve, hogy nem jól olvasható a motorszám.Szerintem ezért nem írták bele.Igaz, hogy később megnéztük és csak meg kellett kicsit törölni a számsort.Lehet, hogy nem akarta összepiszkolni a kezét a vizsgáló? B)

Hát igen, az eredetiség vizsgáló bácsik nem igen szeretnek a dolgok után menni! Az én autóm is 2000-es évjárat és egy X16XEL motor duruzsol benne( 124e km ).

Nekem is csak a kódot írták be a forgalmiba, mondván, hogy a motorszám " természetes elhasználódás miatt nem olvasható ".

Érdekes mód, nekem sikerült kemény 10 percnyi csiszolgatás után olvashatóvá tenni és azóta is szépen látszik.

Különben csak azt akartam megtudni, hogy melyik motorgyárban dolgoztak ilyen " aprólékosan " a srácok...

( X14XE20...... = magyar , X14XE02...... = német )

Semmi komolyra ne gondoljál ! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, az eredetiség vizsgáló bácsik nem igen szeretnek a dolgok után menni! Az én autóm is 2000-es évjárat és egy X16XEL motor duruzsol benne( 124e km ).

Nekem is csak a kódot írták be a forgalmiba, mondván, hogy a motorszám " természetes elhasználódás miatt nem olvasható ".

Érdekes mód, nekem sikerült kemény 10 percnyi csiszolgatás után olvashatóvá tenni és azóta is szépen látszik.

Különben csak azt akartam megtudni, hogy melyik motorgyárban dolgoztak ilyen " aprólékosan " a srácok...

( X14XE20...... = magyar , X14XE02...... = német )

Semmi komolyra ne gondoljál ! B)

Ezt egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ilyen előfordulhat egy nyugat-európai színvonalon dolgozó autógyárban.Függetlenül attól, hogy helyileg hol van.Ha Daciáról van szó, akkor az ember nem lepődik meg azon, hogy a 4-ből 1 henger le van vakolva, a főtengelyre pedig awab bilinccsel gumiszalagot erősítettek, hogy az olyajnyomás megmaradjon ;) Ott az sem kizárt, hogy egy fél pár cipő előkerüljön a karterből, de a világhírű Ecotec motor azért ne tartalmazzon már fölös plusz alkatrészeket!

Márpedighogy valószínűleg ez történhetett.

Link to comment
Megosztás:

Ezt egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ilyen előfordulhat egy nyugat-európai színvonalon dolgozó autógyárban.Függetlenül attól, hogy helyileg hol van.Ha Daciáról van szó, akkor az ember nem lepődik meg azon, hogy a 4-ből 1 henger le van vakolva, a főtengelyre pedig awab bilinccsel gumiszalagot erősítettek, hogy az olyajnyomás megmaradjon B) Ott az sem kizárt, hogy egy fél pár cipő előkerüljön a karterből, de a világhírű Ecotec motor azért ne tartalmazzon már fölös plusz alkatrészeket!

Márpedighogy valószínűleg ez történhetett.

Teljesen igazad van!

Én is vásároltam olyan LEGO-t, amelyikben több elem volt, mint amit a darabjegyzéken feltüntettek...

...azóta is mérges vagyok ! ;)

Ahol emberek dolgoznak, ott előfordul az ilyesmi.

( pl. sörösüvegben egér, kenyérben 100-as szeg, esetleg üvegcserép, Opel motorban tartalék csavar... )

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerintem megtettél minden megtehetőt... A teljesen ledermedt olajnak kell egy kis idő, mire rendesen kenőképes lesz és szivattyúzható. Mondjuk az én gépemben (kb. 146e km-rel) a durvább csattogás csak kb. 5-10 másodpercig tart, utána már nem hallható zavaróan, és ez is csak ilyen keményebb fagyokban, reggel. Ez tulajdonképpen új kora óta így van, és nálam ez nem futott ki semmilyen meghibásodásra.

Megnyugodtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! B)

Tudna valaki segiteni? ;)

Valamiert bedoglott a dudam... mikor megvettem 1 evig kb ment aztan elkezdett vacakolni akkor ment amikor akart es vegul teljesen bedoglott... maga a muszer jo.... mivel h rakotottem az aksira es megszolalt a kicsike... kicsereltem a biztositekot az sem segitett... 1 haver azt mondta h a kormanyban van valami spiral - ez nem tom mi es h az van megb@szv@ es h ezert nem eg a kormanynal a radio vezerlo gombjai v mia franc az... nah szoval tapasztalt e mar valaki iesmit v tudna e valaki segiteni?????

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

NYugi, az enyém is ugyanezeket produkálja szóról szóra, azzal a különbséggel, hogy ez 4 hengerrel indul. B) Bár a fogyasztás megáll 6-6,5 körül hosszú távon.

Link to comment
Megosztás:

NYugi, az enyém is ugyanezeket produkálja szóról szóra, azzal a különbséggel, hogy ez 4 hengerrel indul. :blush: Bár a fogyasztás megáll 6-6,5 körül hosszú távon.

Lehet ezzel kezdeni valamit, vagy felejtős?

Egyébként nem értem miért 40 perc a programozás, azt mondja sok valamit kell lebontani. Nem a kézifék alatti csatlakozónkeresztül frissítenek? Mert azt 5 mp felnyitni. Vagy az epromba ír lassan a kütyü? ;)

A fogyasztás normál használatnál 5.5-6 liter nyáron (nem vezetünk sportosan), ilyenkor télen 6.5-7 körül van, keskenyebb gumikkal, amiket most lehetett akcióban venni a kereskedőknél, kléber (185).

A legkevesebb amit mértem, az 4.5 volt, autópályán 80-nal végig bp-haza oda vissza (350km). Kamionosok nem szerettek B)

A kavicsfelverődéseket mivel javítjátok?

Link to comment
Megosztás:

Lehet ezzel kezdeni valamit, vagy felejtős?

Egyébként nem értem miért 40 perc a programozás, azt mondja sok valamit kell lebontani. Nem a kézifék alatti csatlakozónkeresztül frissítenek? Mert azt 5 mp felnyitni. Vagy az epromba ír lassan a kütyü? ;)

A fogyasztás normál használatnál 5.5-6 liter nyáron (nem vezetünk sportosan), ilyenkor télen 6.5-7 körül van, keskenyebb gumikkal, amiket most lehetett akcióban venni a kereskedőknél, kléber (185).

A legkevesebb amit mértem, az 4.5 volt, autópályán 80-nal végig bp-haza oda vissza (350km). Kamionosok nem szerettek B)

A kavicsfelverődéseket mivel javítjátok?

Kavicsfelverödés attol függ hogy mekkora?

Kissebbekhez lehet kapni márkaszervizekben,ugyanolyan javitofestéket,2000- jo erös forintért,nemrég vettem én is.....

Link to comment
Megosztás:

Kavicsfelverödés attol függ hogy mekkora?

Kissebbekhez lehet kapni márkaszervizekben,ugyanolyan javitofestéket,2000- jo erös forintért,nemrég vettem én is.....

Motorháztetőn, a fémig le van pattanva több helyen. Arra ok? Nem üt el a színe? Mert ha veszek ugyanolyan színűt, akkor se lesz ugyanolyan, mert az egyik új szín, a másik meg 10 éves.

Link to comment
Megosztás:

Motorháztetőn, a fémig le van pattanva több helyen. Arra ok? Nem üt el a színe? Mert ha veszek ugyanolyan színűt, akkor se lesz ugyanolyan, mert az egyik új szín, a másik meg 10 éves.

Hát az akkor lehet elüt tényleg,de lehet kevertetni is,szinkártyát melléteszik,kiválasztod és lekeverik bármelyik festéküzletban...szerintem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy ideje furcsa, csiszolós hang jön a kocsi elejéből. A szerelőm kiderítette, hogy a generátor-szíj körül lehet a gond, mert ha ráfúj valami spray-t akkor elhallgat. Azt tudja-e valaki, hogy a hozzá tartozó feszítő mennyi idő után cserés? Vagy egy szemrevételezés alapján döntse el, hogy cserélni kell-e? Milyet érdemes bele venni? Gyári, INA, SWAG, RUVILLE? Esetleg lehet tudni, hogy melyik az opel gyári beszállítója?

Még valami... Nektek a vízhőfok mutatója meddig szokott felmenni? Nálam ebben a hidegben a 85 fölé ritkán. Valamint ha felveszem a fűtést és magasabb fokozatba kapcsolom a ventit, akkor le is megy. Lehet termosztát cserére érett a gép? B)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

Nekema motoromban iridium gyertya volt, sztem jobb, könyebben indult...

Elvileg:

könyebb indítás

kevesebb fogyasztás

Jobb égés\ kevesebb károsanyag kibocsájtás

Hoszabb álettartam (elvileg aduplája, és akkor már megérte)

Link to comment
Megosztás:

Nekema motoromban iridium gyertya volt, sztem jobb, könyebben indult...

Elvileg:

könyebb indítás

kevesebb fogyasztás

Jobb égés\ kevesebb károsanyag kibocsájtás

Hoszabb álettartam (elvileg aduplája, és akkor már megérte)

A marketinget ismerem B)

De a tapasztalatod köszönöm!

Azt hadd kérdezzem meg, hogy neked milyen van benne? Ha jól tudom, a gyári az NGK, vagyis célszerű NGK iridiumot venni. Ha neked is az van, akkor a típusát leírod? Sehol nem találtam kompatibilitási listát.

Azért is akarom kicserélni, mert szerintem amikor felszámolták a cserét, nem cserélték ki. De ehhez egy gyertyakulcsot kell valahonnan szereznem, mert itthon van 5 is, de egyik se jó hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van valakinek valami tippje arra, hogy ha nem tudom a kulcsot elfordítani a bal első ajtó és a csomiajtó hengerzárjában, akkor mi lehet a probléma?

Kiszereltem a csomiajtóban lévőt, hátha okosabb leszek, de nem lettem az (jah, milyen jó lenne, ha ilyen egyszerűen okosodhatnék, hogy kiszerelek egy zárat egy ajtóból :-))) Olyan érzésem van, mintha nem is ehhez a kulcshoz való zár lenne. Bár a kulcsok gyáriak.

Lehet valahogy a hengerzárat tovább bontani, szétszedni vagy inkább vegyek egy újat?

A kérdés nem égető. Rádiós ajtónyitóm van, tehát tudok nyitni-zárni, és a gyújtáskapcsoló szerencsére működik ezekkel a kulcssokkal :-) Csak azért szeretnék egy zárat a kettőből kulccsal is nyithatóvá tenni, ha esetleg egyszer bezárt állapotban teljesen lemerül az aksi, akkor valahogy bejussak. Tényleg, álló helyzetben le tud úgy merülni, hogy ne nyitná a az ajtókat?

Remélem nem kérdeztem sokat, köszi,

hp

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van valakinek valami tippje arra, hogy ha nem tudom a kulcsot elfordítani a bal első ajtó és a csomiajtó hengerzárjában, akkor mi lehet a probléma?

Kiszereltem a csomiajtóban lévőt, hátha okosabb leszek, de nem lettem az (jah, milyen jó lenne, ha ilyen egyszerűen okosodhatnék, hogy kiszerelek egy zárat egy ajtóból :-))) Olyan érzésem van, mintha nem is ehhez a kulcshoz való zár lenne. Bár a kulcsok gyáriak.

Lehet valahogy a hengerzárat tovább bontani, szétszedni vagy inkább vegyek egy újat?

A kérdés nem égető. Rádiós ajtónyitóm van, tehát tudok nyitni-zárni, és a gyújtáskapcsoló szerencsére működik ezekkel a kulcssokkal :-) Csak azért szeretnék egy zárat a kettőből kulccsal is nyithatóvá tenni, ha esetleg egyszer bezárt állapotban teljesen lemerül az aksi, akkor valahogy bejussak. Tényleg, álló helyzetben le tud úgy merülni, hogy ne nyitná a az ajtókat?

Remélem nem kérdeztem sokat, köszi,

Mióta van nálad az autó ??

hp

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van valakinek valami tippje arra, hogy ha nem tudom a kulcsot elfordítani a bal első ajtó és a csomiajtó hengerzárjában, akkor mi lehet a probléma?

Kiszereltem a csomiajtóban lévőt, hátha okosabb leszek, de nem lettem az (jah, milyen jó lenne, ha ilyen egyszerűen okosodhatnék, hogy kiszerelek egy zárat egy ajtóból :-))) Olyan érzésem van, mintha nem is ehhez a kulcshoz való zár lenne. Bár a kulcsok gyáriak.

Lehet valahogy a hengerzárat tovább bontani, szétszedni vagy inkább vegyek egy újat?

A kérdés nem égető. Rádiós ajtónyitóm van, tehát tudok nyitni-zárni, és a gyújtáskapcsoló szerencsére működik ezekkel a kulcssokkal :-) Csak azért szeretnék egy zárat a kettőből kulccsal is nyithatóvá tenni, ha esetleg egyszer bezárt állapotban teljesen lemerül az aksi, akkor valahogy bejussak. Tényleg, álló helyzetben le tud úgy merülni, hogy ne nyitná a az ajtókat?

Remélem nem kérdeztem sokat, köszi,

hp

Bocs, de elbénáztam az előbb. Még igen korán van!

Szóval mióta van Nálad a taliga ??

Link to comment
Megosztás:

Bocs, de elbénáztam az előbb. Még igen korán van!

Szóval mióta van Nálad a taliga ??

Fél éve. Így vettem, tudtam róla, h nem működik egyik zár sem kulccsal csak távirányítóval. Egyébként most lesz 8 éves és sok-sok km van benne. Mondjuk 200 felett simán. Bár nem hiszem, hogy ez a zárat befolyásolja.

Link to comment
Megosztás:

A marketinget ismerem ;)

De a tapasztalatod köszönöm!

Azt hadd kérdezzem meg, hogy neked milyen van benne? Ha jól tudom, a gyári az NGK, vagyis célszerű NGK iridiumot venni. Ha neked is az van, akkor a típusát leírod? Sehol nem találtam kompatibilitási listát.

Azért is akarom kicserélni, mert szerintem amikor felszámolták a cserét, nem cserélték ki. De ehhez egy gyertyakulcsot kell valahonnan szereznem, mert itthon van 5 is, de egyik se jó hozzá.

Nekem még agyári van benne, most múlt 1 éves, és 15e van benne....

Motorkerékpáromban használam kb 20e km-t, és 20e km-esen is jobb volt mint a sima gyári gyertyája (az is NGK volt, de az sima)... Jah és amotor többet forog, tehát nagyobb igénybevételnek van kitéve, autóban kevesebet kap. Ott 5-6e anormál fordulat, 11500-nál szabályozott. B)

Link to comment
Megosztás:

Nekem még agyári van benne, most múlt 1 éves, és 15e van benne....

Motorkerékpáromban használam kb 20e km-t, és 20e km-esen is jobb volt mint a sima gyári gyertyája (az is NGK volt, de az sima)... Jah és amotor többet forog, tehát nagyobb igénybevételnek van kitéve, autóban kevesebet kap. Ott 5-6e anormál fordulat, 11500-nál szabályozott. B)

Nekem a motorom is kb 6 ezernél szabályoz ;) (1 henger, 650ccm) de ez már off.

Viszont azt nem tudod, hogy G-be milyet lehet/érdemes rakni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.