Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Készült: 2016. szeptember 19. hétfő, 12:30
A MOTE vezetőségi tagjával,Lantos Lászlóval (lanti) beszélgettünk klubéletről, a BLITZ RING-ről, a MOTE helyzetéről.
 
 
 
Véleményed szerint miben fejlődött leginkább az Opeles élet az elmúlt években?
Opeles élet alakulása nehéz kérdés, sajnos érzésem szerint 2009-2010-ben érkező válság nagyon rányomta az Opeles társadalom bővülésére is a bélyeget, nem nagyon volt lehetősége az embereknek, hogy az autójukat tunningolják fejlesszék. Továbbá sajnos be kell látni, hogy az Astra GSI-k megöregedésével nem volt az Opel részéről megfelelő utánpótlás a sebesség szerelmeseinek.
Később a kevés példányszámú és Magyarországon nagyon magas árú Astra G/H OPC-ket nem sok ember tudta birtokolni. 2008-ban a Corsa OPC-vel indult el megint az Opel jó irányba és a mára megvehető Insignia Opc és Astra J OPC már mind felveszi a harcot a kategóriájában! Kellett pár év mire hazánkba is elérhetőek lettek ezek az autók és a tulajdonosok újra büszkén viselték az Opel márkát! Továbbá az Opel minőségi változása is nagyban segíti, hogy családok számára is igazi kedvenc váljon szeretett Opeljükből! Ez a vonal most egyre erősödni látszik és sokan szebbnél szebb autójukkal emelik a magyar Opeles társadalom szintjét.
Az idei évben került megrendezésre az első BLITZ RING. Elárulnád, hogy jött az ötlet? 
Kecskeméti MOTE csapat által rendezett három gokart pályás találkozó nagy sikerrel zajlott és sajnáltuk, hogy nincs folytatás.  Az utóbbi  években a Subaru klub csapatával sokszor megfordultam Kakucson és tőlük jött az ötlet, hogy milyen jó is volna ha mi is tudnánk szervezni egy Opeles Napot amikor mindenki kipróbálhatja zárt pályán mire képes kicsi kocsija. Azt, hogy 2017-ben ennek lesz e folytatása azt majd az igényekhez mérten megfontoljuk!
Mi az, amiben szerinted 2017-ben többet tud nyújtani a MOTE az Opel-tulajdonosoknak?
Sajnos a közösségi oldalak terjedésével nagyon nehéz a facebooktól külön oldalt üzemeltetni, mert elnyomják őket. Próbáljuk hasznos cikkekkel az oldalt frissen tartani, de a közösségi élet hiánya miatt egyre nehezebb ezt fenntartani. Sajnos régen ha szerettünk volna találkozni vagy szerelni vagy bármit ahhoz bizony találkozni kellett(megnézhető, hogy hányan voltak 2010-ben egy csütörtöki Lurdy talin és hányan vannak most) nem pedig csinálni egy virtuális csoportot ahol mindent ki lehet beszélni és le lehet korlátozni csak azokra az emberekre akiket tényleg érint. Ebből alakult ki mára a mindenféle Opel típusokra alapozó csoportok sokasága.  Nehéz újat nyújtani manapság az évi 2-3 szervezett találkozón túl minden más rengeteg erőfeszítésbe/pénzbe kerül amit szponzorok híján legtöbbször saját költségből fedezünk.  Nagyon szeretnénk egy olyan egységes Opel találkozót szervezni amit lehet Blitz Weekendnek vagy bármi másnak is nevezni amin a klubbok / baráti tárasságok 90% képviselteti magát és igenis közösen odatesznek, hogy minél színvonalasabb legyen a rendszervény. 
Milyen hiányosságokat látsz még és ezeket hogyan kívánjátok megoldani majd?
Próbálunk az év közben több Opel rendezvényre eljutni, de sajnos sokszor nem jut idő erre. Éves szinten megrendezett találkozók nagyon sok előkészületi munkákat követelnek és emiatt sajnos elég sok hétvégénket/éjszakánkat lefoglal egy helyszín vagy akár programok lezajlásának tökéletes megszervezése. Próbálunk nyitni kisebb klubbok csoportok felé, mi nem kérjük, hogy mindenki MOTE sapka alatt legyen, nincs erről szó, szívesen bemutatunk bármilyen klubbot/baráti szervezetet ami az Opeles társadalom bővülésének a hasznára válik.  
Melyik a kedvenc Opeled?
Mondhatnám, hogy a régen volt  Kadett C Caravanomat nagyon szerettem, de ezt nem írhatom le mert a „barátaim” biztosan felrónák, hogy akkor mért „bántom” mindig a kadettosokat ami persze nem igaz csak baráti szeretetből próbálok segíteni nekik, hogy jobb lenne ha elbontanák végre!    Maradjunk annyiba, hogy én mindegyik típusban megtudom találni a szépet! 

forumadmin
Kedves Opelesek!
Eltelt 8 hónap a 2016. évből, ami nem csak azt jelenti, hogy mindjárt itt az iskola, hanem azt is, hogy lezajlott az idei Blitz Weekend, ami sorban a XII. volt! Igen szép számmal jelentetek meg nem csak egyéni, hanem klubszinten  is, aminek nagyon örülünk!
 
 

Péntek:
Reggel 7-re érkezés a kempingbe. Az Opel Freunde Ungarn képviselői akik már egy nappal korábban teljes felszereléssel leköltöztek,  üdvözöltek minket. Kezdődött a beléptető sátor felállítása és a molinók felrakása. A büfével felkészültünk az első 100 nagykorú belépőnek szánt ajándék sörről, apropó, milyen volt a sör? Miután elkerítettük azokat a területeket, ahova nem lehet behajtani, úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk a medencét, hogy tényleg jó-e a víz!
14 órakor elindultunk a szlalompályához. Kesztyűt húztunk, majd az előzetes tervezés alapján elhelyeztük a bójákat, utána pedig Ilyés Zsolt tesztelte a pályát, és segítségével javítottuk az íveket. A kesztyűkért és a versenybírók védőszemüvegéért köszönet a GuardTech Hungary Kft-nek!  16 órakor elkezdődött a verseny, amin a tavalyinál többen vettetek részt! Az indulókat 3 kategóriára bontottuk. 1600 cm3 -ig, illetve 1600 cm3 -től, továbbá egy kategória a hölgyeknek. A hölgy kategóriát Tokodi Tícia nyerte 43,4-es idővel, a második pedig Tóth Alexandra 44,2 másodperces idővel. Az 1.6 alatti kategóriában 3. lett Kozár Péter 43,2 másodperces idővel, 2. lett Győri Tamás 41,8 másodperccel, és az 1. helyezett Ilyés Zsolt 39,5-del! Ő volt az egyetlen, aki 40 másodperc alá tudott menni, az összes kategóriát nézve! 1.6 fölött 3. helyen végzett Strasser Vilmos, 2. helyen Megyes József 40.31 másodperccel, és a kategóriát megnyerte Nyári Tivadar 40,13-as idővel!
Szlalom különdíjat Kiss Lajos nyert, amiért annyira magabiztosan és szórakoztatóan fűzte keresztbe a mantáját, bója felborítása nélkül!

Szlalom után visszamentünk a kempingbe majd kezdődtek a baráti beszélgetések, sátorról sátorra járkálás, sütögetés. A háttérben a karaoke verseny résztvevőinek hangja hallatszódott egészen hajnal 4-ig!
Szombat:
A reggeli időjárás erőteljesen próbált keresztbe tenni nekünk, ugyanis gyengén, de folyamatosan esett az eső. Reggel láttuk, hogy nem mindenki van 100%-os állapotban, ezért a másnaposság elűzése érdekében intéztünk egy óriási adag bundáskenyeret (kapuban átvehető volt), amiből bárki belakmározhatott. 11 órakor kisütött a nap és elkezdett melegedni az időjárás. A szerencse az volt, hogy annyira lehűlt este az idő, hogy szombaton a folyamatos napsütés ellenére sem melegedett elviselhetetlen magasságokba a hőmérséklet.

Délben megérkezett Horváth Szilárd, akinek az apja Béla, megkapta a mikrofont a kezébe és elindította a napot! A szépségversenybe résztvevő autókat odairányította a színpad köré, rendezett egy gyors bikiniversenyt… férfiaknak… és autótulajokkal beszélgetett. 13 órakor  indult el a II. Magyar Ascona Grand Prix is a Magyar Ascona Klub szervezésében.


A színpad mellett gyerekprogramok, ügyességi játékok kerültek megrendezésre, és a jól megszokott rekeszmászás ahol Bagdy Richárd az összes rekeszre fel tudott mászni, és ezzel meg is nyerte a játékot! A nap folyamán olyan autók voltak megtekinthetőek az Opel Magyarország jóvoltából, mint például Corsa E OPC, Astra K, Astra Tourer és egy Opel Insignia. Ezekbe az autókba, bele is ülhettetek, igaz próbakörre nem volt lehetőség! A versenyszámok befejezése után gőzerővel megkezdtük a felkészülést a nap legizgalmasabb eseményére, a díjátadóra!


Készültek az oklevelek, összekészítettük az ajándékcsomagokat, illetve megépítettük a színpadot. És most következzenek a hétvégén született eredmények!
Ascona Grand Prix

Hengerfej hajítás

A különdíjat Müller Daniella kapja, amiért törött kézzel sem riadt vissza a megmérettetéstől!
Az autós limbo verseny sem maradhatott ki. A versenyt Lugosi Árpi vezényelte le, akinek köszönjük szépen, hogy idén is használhattuk hitelesített „limboeszközét”!
A limbo nyertesei:

A kipufogó hangnyomás nyertese Ilyés Zsolt és a rajtprogramja! Megtartottuk a hagyományos Burnout show-t is, ahol Krüpl Rudolf bemutatta, hogyan is kell ezt művelni, kiérdemelve a legszebb burnout díjat. Sok gumifüstölő gyűlt össze, a nézők legnagyobb örömére! Egy igazán jó show-t sikerült összehoznotok!
A Csergő – opel alkatrész centrum és szakszerviz biztosította az alkatrészfelismerő versenyben felismerendő termékeket.
A helyezések:

Egy autós találkozó elmaradhatatlan eleme, a szépségverseny, ahol évről évre emelitek a színvonalat egyedi ötleteitekkel és azok megvalósításaival!

Minden szombati napon jelenlévő MOTE klubtagunk neve bekerült egy kalapba, melyből Horváth Szilárd húzott egy nevet. A sorsolás tétje 3 nap / 2 éjszaka eltöltése félpanziós ellátással, a Bakony Hotelben, amit a Bakony Hotel ajánlott fel! (http://bakonyhotel.hu/) A Hotel felajánlását Müller Ferenc klubtagunk nyerte! Gratulálunk neki! A Bakony Hotel két különdíjat ajánlott fel, melyből az egyiket Ambrus Zsolt (Hemi) kapta ajándékba, aki kezeli a MOTE Facebook oldalát, weboldalait, a második vouchert pedig Buzás Norbert (Redline) kapta, akinek élete nagy napja érkezik Október 1-én, ugyanis feleségül veszi Tíciát! Ezúton is sok boldogságot kívánunk Nekik! Ezzel a pihenési lehetőséggel szeretnénk megköszönni Heminek és Redinek, hogy időt pénzt és energiát nem sajnálva, a kezdetek óta a szívükön viselik a klub sorsát, és évről évre rendületlen kedvvel vágnak bele a blitz weekend szervezésébe.
Köszönjük szépen minden résztvevőnek, aki jelen volt a MOTE által megrendezett XII. Blitz Weekend-en, és gratulálunk a díjazottaknak!
Külön köszönjük a megjelent kluboknak, egyesületeknek és baráti társaságoknak.
MOTE vezetőség
Írta: Horogh Zoltán
Képek a találkozóról:

 
 
 
 

forumadmin
Mi a szívünkön viseljük klubtagjaink sorsát, legyél Te aki megtapasztalja a Bakony Hotel vendégszeretetét!

Mit kell ehhez tenned? Csak gyere el XII. Hungarian Blitz Weekend-re és hozd el az érvényes MOTE klubkártyád!
Két felnőtt részére két éjszaka eltöltése Bakonybélben, a Bakony Hotel felajánlásával!
Ha tetszik az ajánlatuk, dobj egy Like-ot a Facebook oldalukra, hogy tudják!
A Bakony Hotel felajánlása sorsolással fog eldőlni Verőcén, 2016.08.06-án szombaton, a Blitz Weekend eredményhirdetéskor. A megjelenő MOTE klubtagokat belépéskor regisztráljuk, így kerülnek be a sorsolási kalapba. A győztest postai úton is értesítjük.
 



Részvételi feltételek:
Érvényes MOTE klubkártya  és személyes megjelenés a XII. Blitz Weekend-en 2016.08.06-án (Verőcén, a Csattogó-völgyi üdülőházak területén)
 


 
Köszönjük a Bakony Hotel Kft-nek.  
bakonyhotel.hu

forumadmin
Forrás: Autonavigator.hu
2010. augusztus 3
14. Nemzetközi Opel Találkozó és 6. Blitz Weekend – elmosta az eső a tömeget, de a kemény mag így is jól érezte magát a szlalom versennyel tarkított szombati napon.
A Manta Club és a MOTE ezúttal egy helyen és időben tartotta nagy nyári találkozóját – csak az időjárásnak felejtettek el szólni.

Az egész olyan szépen indult. Ahogy távolodtam szombat reggel az esős Budapestről, úgy tisztult a pálya és légkör. Gyönyörű napsütés fogadott a magyar tenger déli partján, ahol kis kihagyást követően újra Opel találkozót rendeztek. A Miskolcról érkezett A Manta tulaj épp ásványvízzel takarítja le a hosszú út porát a kocsi orráról, az éledező kempingben egyelőre még a madarak csicsergése a meghatározó. Az idei év újdonsága, hogy ezúttal egyesítette erejét a Magyar Opel Manta Club és a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, aminek a 14. Nemzetközi Opel Találkozó és a 6. Blitz Weekend lett az eredménye. Ennek következtében vegyes a társaság, baj inkább csak azokkal a fiatalokkal van, akik hajnali négykor nekiálltak motort bőgetni. A csendes többség jobb belátásra bírta őket, most pedig karikás szemekkel várják a nagy napot.

Hagyományosan szombat a leglátványosabb és leglátogatottabb nap a Mantások egy hetes nemzetközi találkozóján, hiszen aki hét közben dolgozik, az ilyenkor néz ki a haverokhoz. Az egy hétvégés MOTE találkozó beolvasztása is korábban soha nem látott nézőszámmal kecsegtetett, arról igazán nem a szervezők tehetnek, hogy végül csak kevesen jöttek el. A többség valószínűleg megnézte az időjárás jelentést, és úgy döntött, inkább el se indul – pedig egy napos délelőttöt hagytak ki. Ezt azért érdemes megjegyezni, mert ilyenkor tartják a szlalom versenyt a kemping előtti buszfordulóban, ahol az ügyességen van a hangsúly, a vége felé meg a gumifüstön.

Az anyagi kár ezúttal is jelentős volt, egy Manta hátsó kerék (meglepő módon jól tartja a nyomást a nyolcassá görbült kerék is) és egy Kadett C első sárvédő bánta a dolgot, utóbbiból a tanulság hogy nem érdemes túl kis hézagot hagyni az első kerék és a karosszéria között, mert a padkára felugratásnál a kerék összegyűri a lemezt. A dühöngőnek több áldozata volt. Jó volt látni, hogy a Manta tulajdonosok akkor is nagyon gálánsak, ha életük párját átengedik barátnőjüknek. Azért navigátorként elkísérték oldalbordájukat a kacskaringós pályán, sőt, a képek tanulsága szerint még élvezték is a dolgot.

Amikor az utolsó versenyző elhagyta a pályát, jöttek volna a gumifüstölők, de pont ekkor kezdett el csöpögni az eső. A nedves fehér aszfalton nem tudtak bemelegedni az abroncsok, ezért a füst is elmaradt, a néhány kitartó Opeles azért a lehető legtovább élvezte a dolgot. Ahhoz pont jókor jött a frissítő nyári eső, hogy az emberek elfogyasszák ebédjüket a nagysátorban. Ezt követően hol elcsendesedett, hol rákezdett az eső, de a hangulatra ez nem volt befolyással. Kellemes eszmecserék folytak arról, miért nem kormol a dízelmotoros C Rekord Coupé padlógázra (nincs túldúsítva, így erős és 7 literes átlaggal is megjárta Ausztriát), és hogy mi mindenre jó a hidegindító-spray, ha esőben próbál az ember grillezni. Utóbbival kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg munkavédelmi szempontból, hogy jobban járunk sok apró fújással, a gyúlékony folyadék ugyanis hajlamos visszaégni. Élménybeszámolók és képek a Magyar Opel Manta Club és a MOTE oldalán, illetve rögtön itt a Galériában megtekinthetők az általam készített fotók.
 

forumadmin
Mióta az Opel 1999-ben bevezette az integrált, hétszemélyes ülésrendszerét a kompakt autók kategóriájában, a sokoldalúság és a legmagasabb szintű komfort egyedülálló ötvözetének számít az Opel Zafira. Azóta 2,7 millió Zafira talált vevőre; főképp családok és üzletemberek vásárolják, akik hosszú utakra keresnek éppoly tágas és sokoldalú, mint kényelmes járművet.

WLAN-hotspot és új infotainment-rendszerek, okostelefon integrációval Új, ergonomikus vezetőhely és otthonos komfort, akár hét személynek Új LED-fényszórós adaptív menetfény teszi nappallá az éjszakát Kiformált krómléc és új, dupla-ívű, LED-es nappali menetfény Idén szeptemberben már a megújult modellel találkozhatunk a márkakereskedők szalonjában: nemcsak elődjének ismert és bevált értékeit kínálja majd, mint a Flex7®-ülésrendszert, az AGR-tanúsítványú ergonomikus első ülést, a FlexFix®-kerékpártartót vagy az adaptív FlexRide-futóművet – az új Zafira friss, kifejező külső designnal, különösen nagystílű utastérrel és kivételes csatlakoztathatósággal érkezik. Az Opel IntelliLink infotainment-rendszerének legújabb nemzedéke kompatibilis mind az Apple CarPlayjel, mind az Android Auto rendszerrel; az Opel OnStar (hamarosan Magyarországon is) személyes online- és szolgáltatási asszisztens pedig a vezető, a barátok és a család mobil 4G/LTE-WLAN-hotspotjává teszi. Ráadásul az Opel először kínálja ebban a járműosztályban az adaptív, LED-es technikájú AFL (AFL = Adaptive Forward Lighting) menetfény legfiatalabb generációját.
Sportos külső design és minőségi utastér


Új, dinamikus formájú fényszóró és teljesen új, sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira friss designját. A fényszórók a hűtőmaszkkal összeolvadva képeznek optikai egységet. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. Az első kerekek izmosnak ható kerékívekben jutnak érvényre. Összességében erőteljes, sportos és dinamikus az új Zafira frontja.
„Az új Zafira frontdesignja átveszi a több díjjal kitüntetett új Astra lényeges jellemzőit, ezáltal válik az Opel új modellportfóliójának szilárd elemévé. Élesen kirajzolódó dupla-ívű nappali menetfényének rafinériája az utastérben tükröződik vissza. Az utastér letisztultabb, rendezettebb és könnyebben kezelhető lett“, mondja Mark Adams, a GM Europe design-alelnöke.
Az utastér elegánsabb, és optimális előrepillantást biztosít. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója, a képernyő és a nyomógombok a vezető kezére esnek. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója a vezető kezére esik. Az infotainment-rendszer monitora eddig a középkonzol felső részén volt, most érintőképernyő váltja fel, kicsivel mélyebben beépítve. Közben lecsökkent a gombok száma. A hétcolos érintőképernyő cinkbevonatú kerete táblagépet idéz. Az új, háromdimenziós kormánykerék nemcsak jól néz ki a légzsák kicsiny fedelével, hanem nagyon jól is simul a kézbe.
Az Opel kétféle, legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszerrel kínálja a Zafirát. A Radio R 4.0 IntelliLink behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 IntelliLink beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens áll az utasok rendelkezésére, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például a úti célok letöltésével. Mindezt kiegészítve az Opel OnStar 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi az új Zafirát: akár hét mobilkészüléket – tehát utasonként egyet – lehet a rendszerhez csatlakoztatni. Ezáltal az új Zafira olyan családok és üzletemberek ideális kísérője, akik menet közben is online akarnak maradni.
Rugalmasság és levegős atmoszféra
Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. Ehhez járul a multifunkciós FlexRail® középkonzol. Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek – amelyek ráadásul átlósan hátra-középre siklanak egy kissé, így akkora láb- és válltér alakul ki, mint egy felső osztályú limuzinban. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben. Az individuális komfort sokkal többé teszi az új Zafirát egyszerű családi autónál: flexibilis és tágas utasterében ellazulva lehet élvezni az utazást, akár üzleti ügyben, akár nyaralni megyünk.
Kívánságra panoráma-szélvédő és -tető fokozza a komfortot és a térérzetet. Az üvegezés ilyenkor a géptetőtől csaknem a B-oszlopig ér, a vezető és az első utas akadálytalanul pillanthat fel. A panoráma-napfénytető pedig a szélvédőtől az autó hátuljáig nyúlik, még levegősebbé téve az utasteret.
Intelligens rakodóterek
Az új Zafira sokkal többet nyújt a „csak” kivételesen kényelmes utazásnál, hiszen akár kis furgonként is szolgálhat. Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előrehajtják a második üléssort.
Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, köztük a már említett FlexRail®-középkonzol. Rendkívül praktikus a jármű hátuljából fiókszerűen kihúzható FlexFix®-kerékpártartó, amelyen akár négy bicikli fér el. A csomagtér ilyenkor is hozzáférhető, mert a kerékpártartót le lehet hajtani.
Innovatív csúcstechnika: biztonságos, egyéni és dinamikus

Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.
Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és a műszerfalon felvillanó szimbólummal, illetve jelzőhanggal figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.
Tovább növeli az új Zafira komfortját, illetve csökkenti a stresszt az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide-futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez.
A Zafira vásárlói nagy motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel rendelkezésre áll: egyaránt dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel.


forumadmin
Egyesületünk tagsági kártyája 2016.06.-tól  új kinézetet kap.  Klubunk 2002-ben azért jött létre, hogy megpróbálja egyesíteni a különböző Opelos csoportokat és segítse, támogassa az Opel gépjármű tulajdonosokat.
Csatlakozásoddal rengeteg hasznos információhoz, leíráshoz juthatsz, melyek segítenek jobban megismerni Opeled minden csavarját. Korlátlanul használhatod fórumunkat ahol márkatársaiddal vitathatod meg problémáid, kérdéseid.
Klubtagként jogosult vagy az EDC kártyánkra. Az elfogadó helyek listáját itt a honlapunkon megtalálod.
(Az elfogadó helyek száma folyamatosan bővül érdemes néha megnézni.)
A klub által megrendezett találkozókon a kártya felmutatása ellenében további kedvezményekre vagy jogosult. Ezek pontos helyszínéről, időpontjáról hivatalos honlapunkon, www.opelforum.hu-n, vagy hírlevelünkből tájékozódhatsz.
Minden klubtagunkat, arra kérünk, hogy időnként ellenőrizze adatait fórumunkon, mert ez egyben tagnyilvántartó rendszerünk is. Fontos, ha változik az email- vagy postai címed mindenképp ellenőrizd le nálunk, hogy a klubélettel kapcsolatos értesítéseket megkapd.
Adatvédelemről itt olvashatsz
 

MOTE kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó EDC kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30%  
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete több közösségi oldalon, így a FACEBOOK-on is megtalálható, a hivatalos közösségi oldalt eddig több mint háromezerkétszázan követik. A csatornát a www.facebook.com/opelclub.hu/ címen lehet elérni.
Végezetül, hogy egy kis bepillantást nyerj miért is fontos számunkra a tagságod. Látnod kell, hogy felgyorsult világunkban a közösségi oldalak terjedésével az ilyen kisebb közösségek egyben tartása jóval nagyobb feladatok jelent számunkra. Ahhoz, hogy az évek alatt felhalmozott rengeteg fórumbeszélgetés, „hogyan csináld” leírásokat továbbra is használni tudjátok Te és a márka társaid egy minimális fenntartási költséggel számolnunk kell. Az egyesületbe befolyt további összegekből a találkozók programjait próbáljuk színesebbé változatosabbá tenni melyeken a Te részvételedre is mindenképpen számítunk! Gyere és mutasd meg Opeled Nekünk!
 
Köszönettel és Baráti üdvözlettel,
Klub vezetőség
www.opelclub.hu
www.opelforum.hu
www.facebook.com/opelclub.hu/
 
A kártyákat postai úton vagy személyes átvétel útján juttatjuk el az érvényes tagsággal rendelkező klubtagjainkhoz. A klubtagság érvényességi ideje adott év januárjától decemberig tart; a korábbi rendszer (belépés napja + 365 nap) megszűnt. A tagsági díj továbbra is változatlan, egy évre 4000 Ft.
 
Érvényes tagsággal számos partnerünknél különféle kedvezményeket lehet igénybe venni. Partnereink listája folyamatosan bővül, hamarosan az új honlapunkon is megtekinthető lesz.
Kérünk minden klubtagot, hogy a belépésnél megadott elérhetőségeiket változás esetén aktualizálják, hogy a klubélettel kapcsolatos értesítések célba találjanak.

forumadmin
Készült: 2016. május 17.
Utolsó frissítés: 2016. május 17.
Rengeteg Opel típussal ismerkedtél már meg, miért pont a Zafirát választottad Tuning alapnak? Ha jól tudom, ilyen Zafira mint a tied nincs még egy Magyarországon. Bemutatnád nekünk Bubut?
Bubu alias, Opel Zafira B , 2007-es évjáratú tető panorámás viszonylag jól felszerelt német taxi volt, amíg hozzánk nem került. Egy kereskedésben nagyon leharcolva több mint, félmillió kilométerrel várta a gazdáját. Nekünk ki kellett alakítani egy olyan koncepciót, ami megfelel családi autónak, de úgy éreztük, miért ne lehetne ez az autó egy dinamikus, igazi élményt nyújtó technika. Gondoltunk egyet és elmentünk őt megnézni a kereskedésbe, úgy döntöttünk meg alkuszunk, rá mert elképzeltük, hogy mit is lehet kihozni belőle. Az üzlet létrejött és haza hoztuk, de akkor már a terv is megszületett, hogy csináljunk valami számunkra újat.

Nem kell nagydologra gondolni „ csak” tegyünk bele egy turbót. Villámgyorsan meg is lett a turbó, de ez nem ilyen egyszerű rengeteg időt és energiát nem kímélve próbálkoztunk, mert elég kevesen értenek ennek a tényleges, valós meg valósításához, gondolok itt az optimalizálásra.  Az ugyanis nagyon kevés, hogy összeraktuk elméletileg működő képesre. A programozás során állandóan újabb és újabb módosításokra volt szükség. A Kakucs Ring lett volna a tervezett bemutató, de hajnali 4 kor feladtam a küzdelmet és Bubuval haza kullogtunk és hagytam egy kicsit pihenni. Azóta újra belevetettük magunkat és úgy néz ki, hogy az autó azt tudja amit kell . A benne lévő motor egy Z18XER változóvezérlésű motor melyet a Z16LET alapjai adtak.

A két motor 90 % ban típus azonos , egy igen jó motor konstrukció tuning szempontjából . A változó vezérlés igen megnehezítette a dolgunk és az , hogy a saját vezérlője nem funkcionált a turbó vezérlés céljából. Emiatt szükség volt egy kiegészítő ECU-ra. Amiatt döntöttünk, kiegészítés mellett, hogy a kényelmi funkciók továbbra is megmaradjanak , hiszen a kényelem is egy élvezeti faktor nem csak a gyorsaság . A lovak számáról egyenlőre pontos adat még nincs de megközelítőleg 200 és 230 között van. Ez a Zafira valóban egyedi darabnak számít az országban és nagyon büszkék vagyunk rá. 


Hogyan készültök Marcsival az Opel Legendák Találkozására?
A legendákon azt tervezzük, hogy mind két autónkkal részt veszünk a kiállítók között. Jelenlegi felállás szerint Marcsi az Astrával és én meg Bubuval érkezem. Izgatottak vagyunk, és persze nagyon örülünk annak, hogy részt vehetünk az Opel családi napon. Ezek, azok a dolgok, amik az embert viszik előre. 
Mondhatjuk, hogy Bubu első útja az Opel Legendák Találkozása lesz?
Bubunak az első, komoly igazi útja Mogyoródra fog vezetni, természetesen felelőtlenség lenne teszt út nélkül belevágni ennek a napnak, emiatt szükséges az, hogy családi kirándulás alkalmával Bubut megsétáltassuk, és néma csöndben hallgassuk út közben, ahogyan a motor duruzsol. Valójában ez inkább ilyen elemző utazás , mert minden hangra és szösszenetre figyelünk és menet közben úgy mond beállítjuk az apró eltéréseket.  
Milyen további terveid vannak az autóval?
További terveink között szerepel Bubu külsejének a csinosítgatása , mert jelenleg a legfontosabb az volt, hogy az autót olyan módon keltsük életre , hogy azt nyújtsa, amit elvárunk tőle . Egyenlőre a teszt üzem azt igazolja, hogy jó munkát végeztünk a többi most nem számít . A külsőt háttérbe szorítottuk , mert jól átgondolt tervekkel szeretnénk majd átváltoztatni és ezt nem akarjuk elkapkodni.
Alapos tervezés és rajzolgatás után reméljük, hogy a külcsín is a belbecshez hasonlóan csodálatos lesz. 

Itt szeretném megragadni az alkalmat és megköszönni mindazoknak a segítségét, aki valóban részt vettek Bubu megszületésében: 
Először kedves kollégámnak Kemsey Jánosnak a mechanika szakértelmét és alázatos, kitartó munkáját. Köszönöm, hogy elviselt ez idő alatt.  Továbbá Bandi GTS –nek azt a profizmusát, mellyel még hajnali 4 kor is kitartóan próbált minden tőle telhetőt megtenni .  Köszönjük Hudák Zsoltnak az egyedi kormányt, mely tökéletes összhangban van a belső kárpitokkal. Innen üzenem, hogy itt nem állunk meg.  Lantos Lászlónak az alkatrészeket köszönjük, ami szintén elengedhetetlen volt a végkifejlethez.  Köszönöm feleségemnek, Marcsinak a 11 éves kitartó és megértő hozzáállását. Amennyiben valakit, kihagytunk volna bocsánat. Búcsúzok és az Opel Családi napon találkozunk. 
  Írta: Wessz Opel Szerviz

forumadmin
AZ OPEL LEGENDÁK ÚJRA TALÁLKOZNAK 2016. MÁJUS 21-ÉN, A HUNGARORINGEN! - Már elérhető a programfüzet! Egyesületünk bemutatkozóját a 24-ik oldalon találhatod meg. 
>>> Programfüzet <<<

Május 21-én közös ünneplésre hívjuk Önöket abból az alkalomból, hogy az idén hivatalosan 25 éves az Opel Magyarország. Azért tartom fontosnak, hogy ezt a „hivatalosan” szót hangsúlyozzuk, mert az Opel sok évtizeddel korábban is jelen volt már Magyarországon és, ha
nem is tömegesen, de voltak Opelek a magyar utakon a két világháború között is. 1990-es évek elején új időszámítás kezdődött Magyarországon és az Opel volt az első autóipari világcég, amely kivette a részét a politikai és gazdasági nyitásból. 1991 januárjában alakult meg kereskedelmi vállalatunk, a mai Opel Magyarország és ekkor jegyezték be a szentgotthárdi Opel gyárat is, ahonnan 1992 tavaszán kigördült az első magyar személyautó, egy fehér Opel Astra.
Azóta több, mint négyszázezer Opelt adtunk el Magyarországon, a Szentgotthárdi gyár közel nyolc és félmillió motort gyártott és az ország útjain Opelből fut a legtöbb. Szeretnénk a nevezetes évfordulót Önökkel - Opel tulajdonosokkal, leendő Opel tulajdonosokkal, a márka barátaival - együtt ünnepelni az elmúlt évek hagyományainak megfelelően az autósport hazai fellegvárában, a Hungaroringen. Az Opel Családi Napon összlóerőben nem fogunk elmaradni egy Formula 1 es versenytől, de ez nem két tucatnyi sokszáz lóerős autóból tevődik össze, hanem sokezer utcai teljesítményű Opelből. Olyan autókból, amelyeket Önök hoznak ki a Ringre és olyanokból, amiket mi szeretnénk megmutatni Önöknek. A magyar Opel történelem és az egész magyar autóipar ikonja az az Opel Astra, amelyet 1992. március 13-án Antall József miniszterelnök vezetett le a szentgotthárdi gyártósorról. Az első magyar autó, az első magyar Astra természetesen ott lesz a Hungaroringen, kiemelt darabja lesz a gyár történetét bemutató kiállításnak. Születésnapi ajándékként kölcsön kapjuk a németországi anyacégtől az idei év futurisztikus Opel szenzációját, a Genfi Autószalon legjobbjának választott Opel GT tanulmányautót. A márciusi világpremiert követően most először vendégszerepel a GT Németországon kívül, tehát az Opel Családi Nap látogatóit kivételes attrakció várja.
A múlt és a jövő ikonjai mellől ezúttal sem hiányoznak napjaink Opel modelljei. Szokásainkhoz híven felvonultatjuk a teljes modellpalettát és a Családi napon mutatkozik be az idén az Év Autójának választott Opel Astra Sports Tourer változata. Büszkék vagyunk az Astrára azért is, mert ez az első Opel, amelybe kizárólag Szentgotthárdon gyártott magyar motorok kerülnek. Az immár hagyományos Opel Családi Nap nekünk,
szervezőknek nemcsak a 25 éves születésnap miatt ünnep, az Opel folytatódó hazai sikerei miatt is jó okunk van az ünneplésre. Tavaly Magyarországon az Opel immár az ötödik egymást követő évben a legsikeresebb személyautó márka volt. Ebben a sikerben elsődleges szerepe van az Opel megújult modellkínálatának, amely – mint egy nagy szabadtéri autószalonon – most is ki lesz állítva a Családi Napon.

Aki már volt az elmúlt években az Opel Családi Napon, annak nem nagyon kell magyarázni, hogy ebben az elnevezésben az „Opel” és a „Családi” egyformán hangsúlyos. Olyan eseményre invitálom Önöket, amelyre én nemcsak, mint Opeles, hanem, mint többgyermekes családapa is szívesen megyek. A gazdag program, mindenkinek – nőknek, férfiaknak, gyermekeknek – kínál látni- és szórakozni valót, érdemes tehát május 21-én eljönni! Az ingyenes rendezvényre a www.legendak.com weboldalon lehet regisztrálni.
Koncz Gábor
ügyvezető igazgató
Opel Magyarország

forumadmin
Készült: 2016. május 5.
Utolsó frissítés: 2016. május 5.
Sziasztok! Először is pár szó rólam. 31 éves vagyok, Debrecenben élek. Mindig is műszaki beállítottságú ember voltam, így kiskoromban is sokat szereltük édesapámmal a család „nagy” Polski-ját, 4-5 is volt belőle, persze nem egyszerre. Nagyon szerettem / szeretem az autósportokat, érdekelnek technikailag is (rally, F1)
-    Miért pont Opel? 

2007-ben érkezett el a pillanat, amikor megvettük az első Opelunkat egy 5 ajtós 1.4-es Astra G Classic II-t, az akkori legjobb felszereltséggel amivel kapni lehetett. Első látásra szerelem volt, a formák, a határozott ívek. Elég sokat vezettem az évek alatt, és nagyon megkedveltem, kis pörgős motor, 3000-es fordulat felett jól húz, mondtam is édesapámnak, hogy ha egyszer cserélné újabbra, akkor én leszek az, aki tovább viszi. 
-    Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?

Tavaly 2015-ben érkezett el az idő, hogy megvásároljam ez első saját autómat. Nagyon nehéz volt dönteni, hónapokig bújtam a netet a hahu-t de nem találtam meg az igazit. Aztán egyszer jött az ihlet, hogy G Astrából úgy emlékszem van Coupe is, nézzük meg. HAHU-n 33 eladó autó volt akkor, ám egy példányon megragadt a szemem. Pont olyan volt, mint amit én elképzetem, pont annyira volt hozzányúlva, amit én is szerettem volna megcsinálni egyszer (sajnos Need 4 Speed játékokon nőttem fel :D ). Elég annyi hogy pár nap múlva már nálam is volt az autó. Mikor odaértünk és megláttam, és elsőre hallottam a hangját tudtam, hogy én ezzel az autóval megyek aznap haza. 150km-es út volt aznap este, élveztük nagyon.
-    Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? 
Nekem munka és hobby autó is egyben. Fotós vagyok, sokat kell utazni, de így az is élvezet
Mondhatjuk, hogy minden napos használatban van. Amióta nálam van kb. 10e km-t tettem bele. 
 -    Akkor most lássuk magát az autót.
Ő egy 2001-es 1.8-as Opel Astra G Bertone coupe . Svájcban kezdte a pályafutását, majd sokáig állt itthon egy kereskedésben, amíg az előző tulajához került. Ő építette át, első – hátsó lökhárító, oldalküszöb, sportkipufogó. Ültetve volt, de azóta a gyári futóműve van alatta. Vásárlás után egyből megkapta a kötelező szervízt, szíjak, vízpumpa, olaj, gyertyák, első – hátsó féktárcsa + betétek, valamint egy stabilizátorudat kellett még cserélni rajta. Jelenleg 180e km van benne.
Korának megfelelő állapotban van, rozsda még nincs rajta (végig garázsban állt), a szokásos G Astra betegségek nála is megtalálhatóak kívül-belül. A lökhárítókon már megvételkor repedt volt a festés pár helyen, azóta sajnos egy kisebb sérülést sikerült elszenvednie, ezek javítása még hátra van. Motorikusan hibátlan, tudomásom szerint nagy dologként eddig csak a klíma hűtő lett cserélve rajta, illetve egy kerékcsapágy. 


Z18XE motor van benne, 125 Le, 170Nm. Egyelőre nincs hozzányúlva, gyári minden a motorban. 17”-os Rial Porto alufelni van alatta 7,5Jx17” ET47 (télen pedig a gyári 16”-os). Lumma Racing LPC-R lökhárító szett van rajta (OPC utánzatnak nevezném), valamint jel nélküli rácsos hűtőmaszk. A kipfugó rendszerből a középdob ki van iktatva, és sport dob van a végén. Kellemes nem sértő morgó hangja van, aki eddig hallotta dicsérte
 
Belül teljesen gyári, bézs színű szövet kárpittal, kivéve a szokásos utólagosan beszerelt TC kapcsolót. 
Első lámpát cseréltem sötétített belsőjű Angel Eyes-ra (gyári megmaradt, csak fel kellene políroztatni, ha egyszer megunom az angelt akkor visszakerül) Hátul sötétített búrájú gyári van fent. Valamint Irmscher gyári hátsó szárny a csomagtartón. 
Későbbi terveim között szerepel a belső rendbetétele, esetleg egy bézs bőrkárpit csere, középkonzol felújítása, talán egyedi színre festése. Motorikusan chiptuning-ban gondolkodom, idő kérdése. A lökhárítók javítása újra fényezése.  A külseje jelenleg tökéletes számomra. (megvan a teljes eredeti alkatrésze így ha akarom idővel teljesen gyárira is vissza tudom építeni)
-    Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Ha lehetne három kívánságom az autómmal kapcsolatban akkor talán a következőek lennének azok:
- Sikerüljön olyan állapotba hozni amilyenre szeretném kívül – belül, 
- Maradjon meg jó állapotban sokáig, hogy élvezhessem a vezetését
- Jelenleg több nem jut eszembe, nem vagyok telhetetlen
Nagyon szeretem ezt a Z18Xe-t de egy Z20LET coupet gyári opc szettel és abban a gyönyörű élén kék színben elfogadnék még

-    Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Nagyon nehéz lenne bármiért is odaadni, mert nagyon megszerettem, minden nap örömmel nézek rá és ülök bele, a nap végén pedig még a ház bejáratából vetek rá egy pillantást. Viszont van egy álom autóm ami lehet meg tudna gyötörni lelkileg, hogy cseréljek vagy ne, az pedig egy 2005-ös Ford Mustang GT V8-as motorral.
De a lényeg, hogy nagyon szeretjük Bertonkát (igen ezt a nevet kapta, és a családban már mindenki így hívja)  reméljük, soha nem válunk meg tőle!  
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 12 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.