Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

szia

Párhuzamossan tegyél vele egy 100 ohmos ellenállást(ne sorba) így can buszos lesz...csak ennyi a különbség.

A fedélzetid nem panszkodik rá,hogy ki van égve,hisz nem can buszost tettél bele?...de lehet,hogy ezt a belső világítást nem is figyeli...vagy nem írja csak ki a kompjuter ...

Biztos 12V-os,nem 24V-ost tettél véletlen bele :)...ha nem kell oda can buszos akkor kellene neki normálisan világítani álló motornál is,járónál pedig méginkább

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Link to comment
Megosztás:

szia

Párhuzamossan tegyél vele egy 100 ohmos ellenállást(ne sorba) így can buszos lesz...csak ennyi a különbség.

A fedélzetid nem panszkodik rá,hogy ki van égve,hisz nem can buszost tettél bele?...de lehet,hogy ezt a belső világítást nem is figyeli...vagy nem írja csak ki a kompjuter ...

Biztos 12V-os,nem 24V-ost tettél véletlen bele :)...ha nem kell oda can buszos akkor kellene neki normálisan világítani álló motornál is,járónál pedig méginkább

Azért ebben a hozzászólásban van itt pár félreértés:

- 100 ohm tök felesleges, csak feleslegesen fűtene (járó motornál, ha világít a akkor több, mint 2W-tot fűtene el, minek?) Bőven jó lehet oda egy kb. 4,7kohm-os is

- a belső világítást nem figyeli az elektronika

- ha 24V-os lenne, akkor egyáltalán nem világítana

- valamit nagyon félreolvastál, mert nem az a baja, hogy nem világít rendesen, hanem, hogy járó morotnál sötétben halványan világít

Link to comment
Megosztás:

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Én azért leellenőrizném azt a "szofita-led"-et. Mert szerintem "kiégett", stabilizált 12V-al sem fog működni!

Ezeket úgy gyártják, hogy nem számít neki +- 1-2 volt. Vagy fényesebb vagy halványabb, de világít.

Link to comment
Megosztás:

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Én is csináltam bele a szofita helyére led szalagból és egy darab nyák lemezből nekem is halványan derenget egy 2,2K Ohmos ellenállást ráforrasztottam párhuzamosan és megszűnt a derengés, de már a G Astrámnál is így kellett annó megcsinálni.

Link to comment
Megosztás:

Én azért leellenőrizném azt a "szofita-led"-et. Mert szerintem "kiégett", stabilizált 12V-al sem fog működni!

Ezeket úgy gyártják, hogy nem számít neki +- 1-2 volt. Vagy fényesebb vagy halványabb, de világít.

Kiégett?! Ne szívass! :D Ahhoz képest elég jó fényereje van. Milyen lehetett, amikor nem égett ki? :D

Egyébként így néz ki ez a COB-panel: http://p1.vatera.hu/photos/e9/c2/4657_1_big.jpg

Ebben a hirdetésben pedig az én autómról általam készített képek vannak fent (konkrétan ezt vettem annak idején, innen): http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/48_db_cob_led_led_panel_hideg_feher_fenyu_smd_led_1982072969.html

Ha így világít kiégve, milyen, amikor nem égett ki? :)

Akkor még egyszer: semmi gondom a működésével. Nagyon jó, nagy fényerővel rendelkezik, teszi a dolgát, ahogy kell.

Csak érdekességképp jegyeztem meg, hogy csukott ajtóknál, lekapcsolva, járó motornál teljes sötétségben van egy nagyon halvány, alig észrevehető derengése. Amint a motort leállítom (és a kulcsot még nem húzom ki, vagy kihúzom, de már amúgy is lekapcsolt a világítás) totálisan lekapcsol, nincs derengés, semmi. Ezért nem is zavar a dolog, szerintem még ellenállást sem fogok betenni, mert semmi rosszat nem csinál így sem.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004. Az autót ha távirányítóval zárom le akkor először lezár majd azonnal vissza is nyit és második gombnyomásra zár csak le a központi zár. Ha elindulok vele akkor a 15km/h sebességet ha túllépem akkor a központi zár lezárna de valami okból nem tudja a kocsit lezárni és folyamatosan nyitott ajtó piktogram világít és a figyelmeztető hanghatás is van, az autó menet közben folyamatosan próbálja lezárni a központi zárat. Ugyanakkor minden ajtó zárva.

Hogy lehet kiszűrni a problémát, hogy melyik ajtónál nem érzékeli a bezárást? Ki lehet e kapcsolni a sebesség függő belső ajtó zárást?

Mondana valaki valami olcsó jó ötletet?

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004. Az autót ha távirányítóval zárom le akkor először lezár majd azonnal vissza is nyit és második gombnyomásra zár csak le a központi zár. Ha elindulok vele akkor a 15km/h sebességet ha túllépem akkor a központi zár lezárna de valami okból nem tudja a kocsit lezárni és folyamatosan nyitott ajtó piktogram világít és a figyelmeztető hanghatás is van, az autó menet közben folyamatosan próbálja lezárni a központi zárat. Ugyanakkor minden ajtó zárva.

Hogy lehet kiszűrni a problémát, hogy melyik ajtónál nem érzékeli a bezárást? Ki lehet e kapcsolni a sebesség függő belső ajtó zárást?

Mondana valaki valami olcsó jó ötletet?

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Szia!

Első tipp: bal hátsó ajtó átvezető csövében kábeltörés. Típushiba, szét kell szedni, hogy láthasd.

Link to comment
Megosztás:

Nyitott ajtó:

Próbáld ki (először a bal hatóval), hogy kintről nagyon lassan csukod befelé, lesz-e olyan pillanat, mikor elalszik a piktogram. Ha igen, szerencséd van, mert ott lesz kábeltörés.

Ha nem alszik el, meg lehet az az ajtó a hibás, de ezt próbáld ki mindegyiken.

Üdv!

O

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004. Az autót ha távirányítóval zárom le akkor először lezár majd azonnal vissza is nyit és második gombnyomásra zár csak le a központi zár. Ha elindulok vele akkor a 15km/h sebességet ha túllépem akkor a központi zár lezárna de valami okból nem tudja a kocsit lezárni és folyamatosan nyitott ajtó piktogram világít és a figyelmeztető hanghatás is van, az autó menet közben folyamatosan próbálja lezárni a központi zárat. Ugyanakkor minden ajtó zárva.

Hogy lehet kiszűrni a problémát, hogy melyik ajtónál nem érzékeli a bezárást? Ki lehet e kapcsolni a sebesség függő belső ajtó zárást?

Mondana valaki valami olcsó jó ötletet?

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Szia!

A kombinál csak a csomagtér ajtó nyitásnál van hangjelzés nekem, a többi ajtóra járó motornál nincs. Én ott kezdeném, de csak akkor, ha a többi nem ad hangot járó motornál. Aztán ahogy a többiek írják, jöhetnek az átvezető kábelek.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A kombinál csak a csomagtér ajtó nyitásnál van hangjelzés nekem, a többi ajtóra járó motornál nincs. Én ott kezdeném, de csak akkor, ha a többi nem ad hangot járó motornál. Aztán ahogy a többiek írják, jöhetnek az átvezető kábelek.

Üdv!

Valójában van, a csomagtartó esetében járó motor, a többi ajtó esetében mozgó autónál ad hangjelzést, ha még gurul az autó és kinyitod az egyik ajtót ugyan úgy jelez, legalábbis 1 jelzést lead.

Link to comment
Megosztás:

Valójában van, a csomagtartó esetében járó motor, a többi ajtó esetében mozgó autónál ad hangjelzést, ha még gurul az autó és kinyitod az egyik ajtót ugyan úgy jelez, legalábbis 1 jelzést lead.

Szia!

Lehet, ezt még nem próbáltam, de mikor csak egy kattanásig csukott ajtóval, világító belső lámpa mellett beállok a garázsba, ne szokott zenélni, úgy rémlik. De minden lehet, lehet, hogy ez is programozható, és ezért különbözik. Állóhelyzetben az enyém bezár minden további nélkül, ha nyitva van valamelyik ajtó, és becsukás után is zárva marad. Menet közben pedig rendesen működik a speed lock. Abban simán megegyezhetünk, hogy az átvezetőket végig kell nézni, ha van hibás vezeték, javítani.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Lehet, ezt még nem próbáltam, de mikor csak egy kattanásig csukott ajtóval, világító belső lámpa mellett beállok a garázsba, ne szokott zenélni, úgy rémlik. De minden lehet, lehet, hogy ez is programozható, és ezért különbözik. Állóhelyzetben az enyém bezár minden további nélkül, ha nyitva van valamelyik ajtó, és becsukás után is zárva marad. Menet közben pedig rendesen működik a speed lock. Abban simán megegyezhetünk, hogy az átvezetőket végig kell nézni, ha van hibás vezeték, javítani.

Üdv!

Persze, csak érdekességképp írtam be :) Nálam sokszor van az, hogy melóból hazafelé amikor kiszállnak a kollégák jelez egyet, mert még épp gurul az autó amikor kinyitják az ajtót.

Szerintem úgy működhet, hogy már eleve csukott ajtónál és mozgó autónál kell nyitni az ajtót, hogy jelezzen, ha nyitott ajtóval indulsz akkor nem biztos, legalábbis az eddig tapasztalatok alapján, bár én sem kísérleteztem vele.

A SpeedLock nálam amúgy sincs aktiválva.

Link to comment
Megosztás:

Persze, csak érdekességképp írtam be :) Nálam sokszor van az, hogy melóból hazafelé amikor kiszállnak a kollégák jelez egyet, mert még épp gurul az autó amikor kinyitják az ajtót.

Szerintem úgy működhet, hogy már eleve csukott ajtónál és mozgó autónál kell nyitni az ajtót, hogy jelezzen, ha nyitott ajtóval indulsz akkor nem biztos, legalábbis az eddig tapasztalatok alapján, bár én sem kísérleteztem vele.

A SpeedLock nálam amúgy sincs aktiválva.

Sziasztok!

Kipróbáltam én is.

A tapasztalat: nyitott bal első ajtóval indultam el, egyet bimbammolt. A nyitott csomagtartónál már álló helyzetben is, járó motornál folyamatosan bimbammolt, amíg be nem csuktam az ajtót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004. Az autót ha távirányítóval zárom le akkor először lezár majd azonnal vissza is nyit és második gombnyomásra zár csak le a központi zár. Ha elindulok vele akkor a 15km/h sebességet ha túllépem akkor a központi zár lezárna de valami okból nem tudja a kocsit lezárni és folyamatosan nyitott ajtó piktogram világít és a figyelmeztető hanghatás is van, az autó menet közben folyamatosan próbálja lezárni a központi zárat. Ugyanakkor minden ajtó zárva.

Hogy lehet kiszűrni a problémát, hogy melyik ajtónál nem érzékeli a bezárást? Ki lehet e kapcsolni a sebesség függő belső ajtó zárást?

Mondana valaki valami olcsó jó ötletet?

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Szia. Akkor kezdjük az elején. A visszajelzés külön vezetékről figyeli, mint a központi zár. Én most csináltam meg a bal hátsó ajtó szakadt vezetékeit. Nálam ez úgy nézett ki, hogy bezárt az ajtó, be is reteszelt, de az "ajtó nyitva" visszajelzés nem volt. Ha nyitogattam, akkor volt 1 állapot, amikor visszajelzett. Ekkor volt belső világítás is, addig nem.

Szerintem nálad nem szálszakadás van, valami más probléma lehet...

Kiszűrni úgy tudod, egyesével lehúzod az ajtóátvezető kábelkorbácsot, és ahol megszűnik ez a jelenség, azzal az ajtóval kell csak foglalkozni.....szerintem....

A "speed lock"-ot le lehet kapcsolni is, nem kell ezért rögtön leprogramozni....nyomd folyamatosan a műszerfalon az ajtó zárás gombot kb 5mp-ig, bezár a központi, majd hallasz 1 csippanást. Így tudod ki/be kapcsolni ezt a funkciót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Arra van ötletetek, mitől lehet az, hogy az anyós ülés felőli elektromos ablak kapcsolója csak lefelé mozgatja az ablakot (fel csak vezető oldal felől lehet), a vezető oldali pedig 1-2 mp késéssel reagál? Kapcsoló csere vagy valami érintkezés lehet?

Link to comment
Megosztás:

A napokban beleéztem OpComm-mal a gép agyába és álló helyzetben a "Vezetőoldali nyomás" hol nulla hol pedig 652,0 volt. Véletlenszerűen urgált a két érték között.

Mi lehet ez az érték ? :unsure:

Egy angol programmal is nezd meg, mert ez valami forditasi hulyeseg lehet... Eleve nem ertem, miert barban van megadva a nyomas, az enyem kPA vegy MPa egysegeket hasznal, de amugy 652 bar legfeljebb a nyomocsoben realis ertek, 6.52 bar mar a klimaban is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.