Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

2000-s. kiadású,2001-s forg.helyezés.

Az én autóm évjárata is pontosan ez! Csak,hogy megkíméld magad a felesleges költekezéstől,jelzem,hogy én már cseréltem olajhűtőt is ami nem oldotta meg a problémát .Ennek az évjáratnak a hengerfej tömítése okozza a problémát ami a tömítés cseréjével orvosolható!Amúgy én is így vettem az Opel Schillernél 2004.okt.-ben.Azóta így használom,az autó tökéletes olajfogyasztása nincs és a legnagyobb hidegben is pöccintésre indul.Ha kedvem lesz akkor nekilátok és kicserélem a tömítést.

Üdv.:Fatyo

Link to comment
Megosztás:

Az én autóm évjárata is pontosan ez! Csak,hogy megkíméld magad a felesleges költekezéstől,jelzem,hogy én már cseréltem olajhűtőt is ami nem oldotta meg a problémát .Ennek az évjáratnak a hengerfej tömítése okozza a problémát ami a tömítés cseréjével orvosolható!Amúgy én is így vettem az Opel Schillernél 2004.okt.-ben.Azóta így használom,az autó tökéletes olajfogyasztása nincs és a legnagyobb hidegben is pöccintésre indul.Ha kedvem lesz akkor nekilátok és kicserélem a tömítést.

Üdv.:Fatyo

Csak idegesítő a dolog.De ha a hengerfej a hibás,akkor a motorolaj is szürke kellene legyen.

Link to comment
Megosztás:

Korábban kérdeztem, valakinek van már valami infója a kiegyenlítőből eltűnő vízzel kapcsolatban? A 7végén megint töltöttem utánna úgy 1-1,5 dl.

Nem számottevő mennyiség, de ne fogyjon már. :lol:

Nekem egy időben fogyott, én sem tudtam hol. Aztán abbahagyta. Később, mikor a generátort leszedtem, akkor láttam, hogy mögötte van egy vízcsonk a blokkra csavarozva, és körbe rózsaszín vízköves volt vastagon. gondolom itt fogyhatott régebben. A vízkő színe pedig a fagyálló gyári színe. Nem bántottam. Folyást ilyenkor azért nem látni, mert a forró blokk + menetszél leszárítja. Talán neked is ilyesmi van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi hibát észleltem mostanában a kocsimnál (Z17DTL):

Alapjáraton, illetve annak környékén olyan hang jön a motortérből, mintha valami rezonálna. Ez csak pár másodpercig tart, és utána elhallgat, viszont rendszertelen időközönként a hang újra megjelenik. Nyitott motorháztetőnél is néztem, de nem jöttem rá, mi okozhatja ezt a hangot. Találkozott már valaki közületek ilyen hibával?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi hibát észleltem mostanában a kocsimnál (Z17DTL):

Alapjáraton, illetve annak környékén olyan hang jön a motortérből, mintha valami rezonálna. Ez csak pár másodpercig tart, és utána elhallgat, viszont rendszertelen időközönként a hang újra megjelenik. Nyitott motorháztetőnél is néztem, de nem jöttem rá, mi okozhatja ezt a hangot. Találkozott már valaki közületek ilyen hibával?

Köszi

hali. nekem most volt vezérléscsere, és nekem is megjelent ez a hang. visszamentem a szerelőhöz nézzen rá mi lehet. megnézte és a klíma szabadonfutója zörgött, ha bekapcsoltam a klímát, vagy nem alapjáraton van, akkor nem hallatszik, legalábbis nálam. azt mondta, ez nem gond, de ha akarom, megnézethetem egy klímással. hát most nem akarom :lol: , pláne ebben a hidegben...

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak!

Segítségeteket kérném! Z17DTL motorkódos G astra classic 2 kombim van. Az a gondom, hogy jó 20km lakot területen való kocsikázás után kezd el melegedni az utastér.

Kérdéseim:

- ez normális ennél a típusnál? tudom hogy a dízel hőtermelése nem olyan mértékű mint a benzíneseké, de azért kicsit nonszensznek érzem, hogy ennyire ne legyen fűtés az autóban.

- termosztát cserén gondolkodom a hétvégén, de nem tudom pontosan, hol van beépítve a motorba (Z17DTL).

Tudnátok ezekben a kérdésekben segíteni?

Köszönöm előre is!

Üdv, Soldier

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Barátom Opel szervizben dolgozik. Elmondása szerint új, tehát biztosan nem termosztát problémás autóval is 15-20 km mire eléri az üzemi hőmérsékletet.

Ettől függetlenül 5-6 km után már valami fűtést kellene produkálnia.

Javaslat, valami takaróval csökkenteni a motortérbe áramló levegő mennyiségét. Ha az sem segít, termosztátcsere. 8000 Ft a gyári.

topyjo

Link to comment
Megosztás:

Javaslat, valami takaróval csökkenteni a motortérbe áramló levegő mennyiségét.

Ezt igazából sosem értettem.

Amíg a motor nem érte el az üzemi hőmérsékletét, addig a termosztát zárva van, tehát a hűtőbe (a nagy vízkörbe) nem megy ki a hűtőfolyadék, ergo a vízhűtő letakarása is teljesen felesleges. A blokk öntvénye meg nem ad le annyi hőt hogy ezzel számottevő melegedést lehetne elérni, tehát konklúzióként levonható, hogy ha nincs fűtés akkor meg kell nézni a termosztátot és ki kell cserélni ha rossz. Ha meg jó akkor tudomásul kell venni hogy ez ilyen, sajna a mai közös nyomócsöves dízeleknek nagyon kicsi a hőleadása, ez a viszonylag jó hatásfok átka. (Amúgy nem típusfüggő, én a céges OFF Fiat ON dízelemmel 40km-t(!) autózok mire le tudom venni a kabátot az utastérben anélkül hogy fáznék.)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak!

Segítségeteket kérném! Z17DTL motorkódos G astra classic 2 kombim van. Az a gondom, hogy jó 20km lakot területen való kocsikázás után kezd el melegedni az utastér.

Kérdéseim:

- ez normális ennél a típusnál? tudom hogy a dízel hőtermelése nem olyan mértékű mint a benzíneseké, de azért kicsit nonszensznek érzem, hogy ennyire ne legyen fűtés az autóban.

- termosztát cserén gondolkodom a hétvégén, de nem tudom pontosan, hol van beépítve a motorba (Z17DTL).

Tudnátok ezekben a kérdésekben segíteni?

Köszönöm előre is!

Üdv, Soldier

hali. a fűtéshez nem kell 20 km, de a vízhőmérséklet nem mutat semmit, csak kb ennyi távnál. a termosz lehet rossz, és a csere sem bonyolult. én kb 3 hete cseréltem és egy 5-ösbe került, termosszal fagyállóval együtt.és nagyon jó eredményt produkált. kb 6 km után már megindult a hőmérőmutató és a fűtés is beindult, 0 fok körül, írtam is erről utána, itt a fórumon. a termoszhoz le kell szedni az aksit, ki a tartóját és alatta van a termoszház, két csavar tartja, nem tudom jártas vagy-e ebben, de ha nem akkor arra figyelj, hogy a pakolásból semmi ne maradjon fent, mert akkor az új tömítés nem fog tömíteni és folyás lesz. ha értesz hozzá, akkor bocs, csak a jó szándék vezérel, nem pedig lenézés vagy rosszindulat. sok sikert hozzá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

hali. a fűtéshez nem kell 20 km, de a vízhőmérséklet nem mutat semmit, csak kb ennyi távnál. a termosz lehet rossz, és a csere sem bonyolult. én kb 3 hete cseréltem és egy 5-ösbe került, termosszal fagyállóval együtt.és nagyon jó eredményt produkált. kb 6 km után már megindult a hőmérőmutató és a fűtés is beindult, 0 fok körül, írtam is erről utána, itt a fórumon. a termoszhoz le kell szedni az aksit, ki a tartóját és alatta van a termoszház, két csavar tartja, nem tudom jártas vagy-e ebben, de ha nem akkor arra figyelj, hogy a pakolásból semmi ne maradjon fent, mert akkor az új tömítés nem fog tömíteni és folyás lesz. ha értesz hozzá, akkor bocs, csak a jó szándék vezérel, nem pedig lenézés vagy rosszindulat. sok sikert hozzá. :lol:

semmigond! az a gond, hogy bocsánatot kérsz... kár h ilyen a világ.

mind1! sokat segítettél. kicserélem! gyári termo 3300 haveri alapon, úgyhogy cserélem!

nem mellesleg én sem értem mi köze van a hűtő burkolásának a fűtéshez, ha jó a termosz... pont azt nem szeretem ha egy problémát elfedünk egy másikkal!

hétfőn írok a fejleményekről...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Barátom Opel szervizben dolgozik. Elmondása szerint új, tehát biztosan nem termosztát problémás autóval is 15-20 km mire eléri az üzemi hőmérsékletet.

Ettől függetlenül 5-6 km után már valami fűtést kellene produkálnia.

Javaslat, valami takaróval csökkenteni a motortérbe áramló levegő mennyiségét. Ha az sem segít, termosztátcsere. 8000 Ft a gyári.

topyjo

köszönöm, de az a gond hogy nemhogy az üzemihőmérsékletet, de a mutató vízszíntesből való kimozdítását sem tudom elérni 15-20km alatt! 15-20 kell ahhoz, hogy langyos jöjjön! ezért fogom kicserélni a termosztátot! csak az bosszant, hogy az autó holnap lesz 3 éves, bár van benne 117.000 (igen, tuti annyi!!! :-)

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, de az a gond hogy nemhogy az üzemihőmérsékletet, de a mutató vízszíntesből való kimozdítását sem tudom elérni 15-20km alatt! 15-20 kell ahhoz, hogy langyos jöjjön! ezért fogom kicserélni a termosztátot! csak az bosszant, hogy az autó holnap lesz 3 éves, bár van benne 117.000 (igen, tuti annyi!!! :-)

3 év 117 ezer, teljesen hihető. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Barátom Opel szervizben dolgozik. Elmondása szerint új, tehát biztosan nem termosztát problémás autóval is 15-20 km mire eléri az üzemi hőmérsékletet.

Ettől függetlenül 5-6 km után már valami fűtést kellene produkálnia.

Javaslat, valami takaróval csökkenteni a motortérbe áramló levegő mennyiségét. Ha az sem segít, termosztátcsere. 8000 Ft a gyári.

topyjo

Na, ez elég erős kijelentés. (Szerintem. :lol:)

A takarással gyakorlatilag a vízhűtőre jutó direkt levegő (menetszél) tömegárama csökken az áramlási keresztmetszet csökkentésével. A fent említett részekre ugyanúgy jut a menetszélből, csak kevesebb szemből és több alulról. Főleg akkor, ha nincs motor alatti takaró/védőlemez, mert akkor gyakorlatilag a motortér alulról teljesen nyitott. Az áramlási viszonyokat is kedvezőtlenül befolyásolhatja, mind a motortérben mind az autó alatt. Szélsőséges estben még a menetstabilitásra is káros hatással van. Ezeknek a szerkezeti elemeknek amúgy sincs akkora fajlagos hűtőfelülete, amin át jelentős hőleadás lépne fel akár a legzordabb időben is. Amennyiben ez így működne elég lenne hőleadó felületet képezni rajtuk (pl. bordázással) és fölöslegessé válna a termosztát és a vízhűtő beépítése. Meg maga a vízhűtés. És akkor kész a Trabi! :lol:

A bármilyen módon történő takarás - mint Dsteel cartárs is írta - jól bevált régi szokás. Teszem hozzá, hogy jól bevált régi autóknál. Azóta sokat változott a motorok hőháztartása és hőegyensúlya illetve ezek szabályzása is. De mindenkinek lelke rajta.

Tavaly valaki linkelt egy tuning oldalt (talán .pl végűt?), ahol szépen kivitelezett műagyag takaróelemeket árultak. No, de tuningshopban minden sz@rt is árulnak, amire vevőt lehet találni

Link to comment
Megosztás:

Ezt igazából sosem értettem.

Amíg a motor nem érte el az üzemi hőmérsékletét, addig a termosztát zárva van, tehát a hűtőbe (a nagy vízkörbe) nem megy ki a hűtőfolyadék, ergo a vízhűtő letakarása is teljesen felesleges.

Sziasztok!

ISTEN lássa lelkem nem kötekedni akarok,az addig mind rendben van amit le írtál,de az nem fordulhat elő, hogy tényleg rossz a termosztát,és nyitva marad,és akkor persze,hogy 15-20 km-en még nincs fűtés?Ezt csak mint laikus kérdezem.

Mondom még egyszer nem kötekedni akarok, csak hajt a kíváncsiság. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

ISTEN lássa lelkem nem kötekedni akarok,az addig mind rendben van amit le írtál,de az nem fordulhat elő, hogy tényleg rossz a termosztát,és nyitva marad,és akkor persze,hogy 15-20 km-en még nincs fűtés?Ezt csak mint laikus kérdezem.

Mondom még egyszer nem kötekedni akarok, csak hajt a kíváncsiság. :lol:

Ő arról beszélt, hogy felesleges a takarás ha minden rendben a kocsival. Ha jó a termosztát, fölösleges takarni. Az más kérdés, hogy ténylegesen jó-e a termosztát. Ha rossz, akkor cserélni kell, nem takargatni.

Link to comment
Megosztás:

Az a gond, hogy nem tudom az én esetemben az, hogy kb 20 km után csak langyos levegő-áramot érzek és csak kb 50km után kezd megmozdulni a vízhőfok mutató, az az 1.7 CDTI-nél normális-e vagy sem!??? Addig nem tudom, hogy a termoszom szar-e! De mostmár holnap mindenképen kicserélem! Rosszabb nem lesz!!!

Akinek ilyen motorja van annak is ilyen nehezen melegszik?

Link to comment
Megosztás:

Az a gond, hogy nem tudom az én esetemben az, hogy kb 20 km után csak langyos levegő-áramot érzek és csak kb 50km után kezd megmozdulni a vízhőfok mutató, az az 1.7 CDTI-nél normális-e vagy sem!??? Addig nem tudom, hogy a termoszom szar-e! De mostmár holnap mindenképen kicserélem! Rosszabb nem lesz!!!

Akinek ilyen motorja van annak is ilyen nehezen melegszik?

Elindulsz, mész kicsit, kiszállsz, megfogod a hűtő bemenő csövét, ha hideg jó a termosztát, ha langyi, akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

Az a gond, hogy nem tudom az én esetemben az, hogy kb 20 km után csak langyos levegő-áramot érzek és csak kb 50km után kezd megmozdulni a vízhőfok mutató, az az 1.7 CDTI-nél normális-e vagy sem!??? Addig nem tudom, hogy a termoszom szar-e! De mostmár holnap mindenképen kicserélem! Rosszabb nem lesz!!!

Akinek ilyen motorja van annak is ilyen nehezen melegszik?

nekem is ez volt a gondom, pedig tavaly tettem bele új termoszt, ha elolvasod az előbbi hsz-eket, leírtam a tüneteket, reggeli bemelegítés, kb 15-25 perc, és kb 20-25 km menet nem indult el a mutató felfele, addig, mintha a motor el sem indult volna. mikor elértem a gyorsforgalmira, ahol 110-120-al mentem, akkor elindult a mutató, , mikor elértem Pest határát, és le kellett lassítani, megint lement a mutatóteljesen. kiceréltem a termoszt, és alig megyek 8-10 km és a mutató eléri a 80 jelet. szerintem biztosan a termszod rossz. meglátod csere után szinte rá sem ismersz a vasra, fűtés is lesz, meg üzemi hőfokon fog a járgány működni.

Link to comment
Megosztás:

Ő arról beszélt, hogy felesleges a takarás ha minden rendben a kocsival. Ha jó a termosztát, fölösleges takarni. Az más kérdés, hogy ténylegesen jó-e a termosztát. Ha rossz, akkor cserélni kell, nem takargatni.

Pontosan erre gondoltam...

És termosztátból sem mindegy hogy milyet, lehetnek gagyi minőségek is. Máshonnan azt hallottam hogy ha nem gyári akkor Wahler márka kell, az még megbízható minőség (nem tudom, lehet hogy a gyári is Wahler).

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, de az a gond hogy nemhogy az üzemihőmérsékletet, de a mutató vízszíntesből való kimozdítását sem tudom elérni 15-20km alatt! 15-20 kell ahhoz, hogy langyos jöjjön! ezért fogom kicserélni a termosztátot! csak az bosszant, hogy az autó holnap lesz 3 éves, bár van benne 117.000 (igen, tuti annyi!!! :-)

azért elöbb nézd meg hogy van -e elég hütöviz a motorba,mert ha kevés akkor a menetszél jobban hüti mint amikor tele van ,sajnos tapasztalatbol beszélek.

Link to comment
Megosztás:

Az a gond, hogy nem tudom az én esetemben az, hogy kb 20 km után csak langyos levegő-áramot érzek és csak kb 50km után kezd megmozdulni a vízhőfok mutató, az az 1.7 CDTI-nél normális-e vagy sem!??? Addig nem tudom, hogy a termoszom szar-e! De mostmár holnap mindenképen kicserélem! Rosszabb nem lesz!!!

Akinek ilyen motorja van annak is ilyen nehezen melegszik?

Jól hűtött (-8 °C ) csillaggarázsból indulva mire jégtelenítem az ablakokat langyos levegőt fúj a venti. Így már kb. 8 km után üzemmeleget jelez. Ha nem kell ablakot vakarni, akkor kb. 10 km kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Akkor itt az Én példám:

Kb. 15 km országúti autózás után eléri az üzemi hőmérsékletet a motor, de amikor üzemmeleg motorral beérek a városba, és ott haladok 50-el harmadik vagy negyedik sebességi fokozatban, a motor visszahűl 80 fok alá, sőt előfordul, hogy a mutató visszaáll a második jelzésig. Ez normális, vagy termosztátcsere a

megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Akkor itt az Én példám:

Kb. 15 km országúti autózás után eléri az üzemi hőmérsékletet a motor, de amikor üzemmeleg motorral beérek a városba, és ott haladok 50-el harmadik vagy negyedik sebességi fokozatban, a motor visszahűl 80 fok alá, sőt előfordul, hogy a mutató visszaáll a második jelzésig. Ez normális, vagy termosztátcsere a

megoldás?

Én pl.,ma cseréltem.-7 fok van most nálunk,és kb 8 km,és 80 fölött van a víz!És igen rendesen fűt!!!Előtte 15 km után sem nagyon mozdult meg!Azután pedig beáll 90 fokra,és marad is,csak városba megy vissza 80-a.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.