Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Kérdésem az lenne,opel vectra b caraván,nem mükszik a bal hátsó ajtózár, távitó gombnyomásra az összes többi bezár,csak az az egy nem.2000-res edition 2.0 DTI.A segítségeteket kérném,mit tegyek.

Jéé, még egy különleges kiadású gép... :)

Az ajtó átvezetőnél nézd meg, nincs-e elszakadva a vezeték. Vagy egyszerűen besz@rt a zár... :/

Link to comment
Megosztás:

Sem a kulccsal, sem a távirányítóval nem működik? Ajtóban az átvezető kábelek nincsenek szakadva? Ha minden jónak tűnik, akkor a vezérlő lesz a hibás.

A helyzet az hogy úgy vettem az autót hogy hiányzott belőle a vezérlő. Utánna néztem milyen tipus kell bele (kiekert AG) és vettem eggyet használtan. Azt tudom hogy a távirányítót rá kell programoztatni, de viszont a kulccsal sem működik. Elfordítom a kulcsot és a doboz kattan kétszer duplán, de nem történik semmi. Megnéztem minden biztit, leszedtem az ajtókárpitot de mindent raendben találtam. Ha vezeték lenne megtörve akkor nem kattogna a doboz szerintem. Lehet meg kellene néznem a többi ajtóba a motorokat, hogy nincsenek e lehúzva ?

Valószinüleg azért ment tönkre a doboz mert a háts ajtónál el voltak szakadva a vezetékek az átvezetésnél, ablaktörlő sem működött.

Más ötletem nincs, csak a márkaszervíz...

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az hogy úgy vettem az autót hogy hiányzott belőle a vezérlő. Utánna néztem milyen tipus kell bele (kiekert AG) és vettem eggyet használtan. Azt tudom hogy a távirányítót rá kell programoztatni, de viszont a kulccsal sem működik. Elfordítom a kulcsot és a doboz kattan kétszer duplán, de nem történik semmi. Megnéztem minden biztit, leszedtem az ajtókárpitot de mindent raendben találtam. Ha vezeték lenne megtörve akkor nem kattogna a doboz szerintem. Lehet meg kellene néznem a többi ajtóba a motorokat, hogy nincsenek e lehúzva ?

Valószinüleg azért ment tönkre a doboz mert a háts ajtónál el voltak szakadva a vezetékek az átvezetésnél, ablaktörlő sem működött.

Más ötletem nincs, csak a márkaszervíz...

Szerintem próbáld meg egyesével lenyomni kézzel a gombokat és utána zárni, ha lezár az adott ajtónál, akkor annál lesz valami bibi.
Link to comment
Megosztás:

A helyzet az hogy úgy vettem az autót hogy hiányzott belőle a vezérlő. Utánna néztem milyen tipus kell bele (kiekert AG) és vettem eggyet használtan. Azt tudom hogy a távirányítót rá kell programoztatni, de viszont a kulccsal sem működik. Elfordítom a kulcsot és a doboz kattan kétszer duplán, de nem történik semmi. Megnéztem minden biztit, leszedtem az ajtókárpitot de mindent raendben találtam. Ha vezeték lenne megtörve akkor nem kattogna a doboz szerintem. Lehet meg kellene néznem a többi ajtóba a motorokat, hogy nincsenek e lehúzva ?

Valószinüleg azért ment tönkre a doboz mert a háts ajtónál el voltak szakadva a vezetékek az átvezetésnél, ablaktörlő sem működött.

Más ötletem nincs, csak a márkaszervíz...

az egyetlen hely amit figyel a központi zár vezérlő az a sofőr oldali ajtó. Ott vannak a mikrokapcsolók a zárban beépitve. Minden zár párhozamosan van egymáshoz kötve. szedd le a kárpitokat az ajtóról. huzd le minden zárról a vezetéket, hagyd a vezető oldalit rácsatlakoztatva. Probálkozz. Ha sikerül elinditani a vezető oldali zárat akkor mennie kell a többinek is, feltéve ha nem zárlatos az átmenőknél a vezetéked, vagy nincs megszakadva a vezeték sehol. amikor minden zárat mondok szedd le a csomagtartó és a benzin töltö zárjárol is a csaktlakozást. Elképzelhető hogy zárlatod van, vagy pedig a modul nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Végre megoldódott az izzítás kérdése :):):)

Most happy van, épp ideje volt a hideg előtt.

A vezérlőcsere + hójeladó csere + kontakt ellenőrzés megoldotta a hibát.

A vezérlőnél volt még egy kontakt hiba, amely az izzítórelére megy (barna-fehér vezeték).

:):):)

Remélem segítek vele valakinek, ha hasonló gondja lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

TID kejelzőmet szeretném kicseréltetni MID kijelzőre!

Aki csinált már ilyet,legyen kedves nekem lépésről lépésre leírni,hogy mi kell hozzá plusszban.

MID kijelzőből milyen színű csatlakozóst vegyek? Sárga? Nyílván bajusz kapcsóló is kell majd hozzá,de a kábelezése az ki van már építve?

Hová kell plussz érzékelőket beszerelni?

Fel kell majd "programozni" hozzá az autót,vagy erre nincs szükség?

Autó villamossági szerelő ismerősömmel szeretném beköttetni,de segíteni akarok neki pár hasznos információval.

X20DTH

Link to comment
Megosztás:

Végre megoldódott az izzítás kérdése :) :) :)

Most happy van, épp ideje volt a hideg előtt.

A vezérlőcsere + hójeladó csere + kontakt ellenőrzés megoldotta a hibát.

A vezérlőnél volt még egy kontakt hiba, amely az izzítórelére megy (barna-fehér vezeték).

:) :) :)

Remélem segítek vele valakinek, ha hasonló gondja lesz.

Az milyen az a hójeladó? :P :D

Az egy olyan jeladó ami megmondja neked hogy odakünn mekkora a hó,ki sem kell szállnod(Ezt a jeladót csak az ö autójába építették be """PROTOTÍPUS"""".. :evilgrin: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsi hibakódját kiolvastam

P0340 - Vezérműtengely-érzékelő helytelen jel

(08) - Nincs jelen

Ezt a hibakódot dobta ki, 4500 felé nem engedi pörgetni.

Érdeklődnék, hogy mennyibe kerül a cseréje, én ki tudom-e cserélni, és csak alkatrész kell, vagy az se csak valami elkoszolódott?

Lehet-e így járni vele? (munkámból kifolyólag kéne)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsi hibakódját kiolvastam

P0340 - Vezérműtengely-érzékelő helytelen jel

(08) - Nincs jelen

Ezt a hibakódot dobta ki, 4500 felé nem engedi pörgetni.

Érdeklődnék, hogy mennyibe kerül a cseréje, én ki tudom-e cserélni, és csak alkatrész kell, vagy az se csak valami elkoszolódott?

Lehet-e így járni vele? (munkámból kifolyólag kéne)

Link to comment
Megosztás:

Ha villogtattad nem műszerrel nézted akkor ez mindig benne van hisz nem jár a motor. De nekem is volt már ilyen problémám. Motor rángatott, fordulatszám mérő ugrált aztán motorelektronika lámpa égve maradt és max 4500-as fordulat. Én is vettem jeladót, és mikor le szedtem a burkolatot láttam, hogy a vez tengely szimmeringnél kicsit eresztett az olaj, és a poros olaj ahogy rá volt tapadva meg bolondította. Na mondom ha már vettem jeladót ki cserélem újra. Egy csavar fogja, csak rohadtul nem férsz hozzá. Le kellett szedni a vezérmű tengely kerekeket sajna.

Sziasztok!

A kocsi hibakódját kiolvastam

P0340 - Vezérműtengely-érzékelő helytelen jel

(08) - Nincs jelen

Ezt a hibakódot dobta ki, 4500 felé nem engedi pörgetni.

Érdeklődnék, hogy mennyibe kerül a cseréje, én ki tudom-e cserélni, és csak alkatrész kell, vagy az se csak valami elkoszolódott?

Lehet-e így járni vele? (munkámból kifolyólag kéne)

Link to comment
Megosztás:

Ha villogtattad nem műszerrel nézted akkor ez mindig benne van hisz nem jár a motor. De nekem is volt már ilyen problémám. Motor rángatott, fordulatszám mérő ugrált aztán motorelektronika lámpa égve maradt és max 4500-as fordulat. Én is vettem jeladót, és mikor le szedtem a burkolatot láttam, hogy a vez tengely szimmeringnél kicsit eresztett az olaj, és a poros olaj ahogy rá volt tapadva meg bolondította. Na mondom ha már vettem jeladót ki cserélem újra. Egy csavar fogja, csak rohadtul nem férsz hozzá. Le kellett szedni a vezérmű tengely kerekeket sajna.

Járó motorral néztem OP-commal. Megtisztítani meg lehet, ha nem veszem le a kereket?

Vagy egyáltalán nem férni hozzá? Honnan közelítsem meg?

Link to comment
Megosztás:

...

P0340 - Vezérműtengely-érzékelő helytelen jel

(08) - Nincs jelen

...

szerintem ez itt a lényeg, és bizony nemfeltétlenül jelenti a jeladó hibát, lehet csak kontaktos valahol! mint nekem.

Én nem tudom nekem hol kontaktos de néha kidobja nekem is, majd töröl és elmúlik.

Link to comment
Megosztás:

Meg tisztítani meg tudod ahhoz elég levenni a vezérműszíj burkolatot. Nézd meg a tárcsákon lévő bemarást,inkább ki türemkedést (jobban nem tudom le írni ) ahonnan gyakorlatilag veszi a szenzor a jelet mert nekem az is tiszta retek volt és így együtt már meg bolondította a szenzort. Azt is ki próbálhatod hogy meg tisztítod a csatit, meg a szenzor lábait kicsit meg ferdíted hogy ki zárd a kontakt hibát. Arra azért vigyázz, hogy ha pl féktisztítóval el kezded agyon fújkálni a vez szíjnak nem nagyon fog jót tenni. Mármint ha olajos trutyi jut rá. Gondolom azt tudod hogy a gyertyák mellett balra van az érzékelő fent. Remélem érthető voltam :icon1:

Járó motorral néztem OP-commal. Megtisztítani meg lehet, ha nem veszem le a kereket?

Vagy egyáltalán nem férni hozzá? Honnan közelítsem meg?

Link to comment
Megosztás:

Meg tisztítani meg tudod ahhoz elég levenni a vezérműszíj burkolatot. Nézd meg a tárcsákon lévő bemarást,inkább ki türemkedést (jobban nem tudom le írni ) ahonnan gyakorlatilag veszi a szenzor a jelet mert nekem az is tiszta retek volt és így együtt már meg bolondította a szenzort. Azt is ki próbálhatod hogy meg tisztítod a csatit, meg a szenzor lábait kicsit meg ferdíted hogy ki zárd a kontakt hibát. Arra azért vigyázz, hogy ha pl féktisztítóval el kezded agyon fújkálni a vez szíjnak nem nagyon fog jót tenni. Mármint ha olajos trutyi jut rá. Gondolom azt tudod hogy a gyertyák mellett balra van az érzékelő fent. Remélem érthető voltam :icon1:

Az érzékelő hollétével tisztában voltam, csak azzal nem, hogy férhetek hozzá.

Délután megpróbálom megtisztítani, hátha csak ennyi baja van.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Meg tisztítani meg tudod ahhoz elég levenni a vezérműszíj burkolatot. Nézd meg a tárcsákon lévő bemarást,inkább ki türemkedést (jobban nem tudom le írni ) ahonnan gyakorlatilag veszi a szenzor a jelet mert nekem az is tiszta retek volt és így együtt már meg bolondította a szenzort. Azt is ki próbálhatod hogy meg tisztítod a csatit, meg a szenzor lábait kicsit meg ferdíted hogy ki zárd a kontakt hibát. Arra azért vigyázz, hogy ha pl féktisztítóval el kezded agyon fújkálni a vez szíjnak nem nagyon fog jót tenni. Mármint ha olajos trutyi jut rá. Gondolom azt tudod hogy a gyertyák mellett balra van az érzékelő fent. Remélem érthető voltam :icon1:

A megtisztítás nekem nem volt elég. :(

A légtömegmérő hibájával tudtok valamit mondani? Amikor bejön ez a hiba akkor az alapjárat leesik, van hogy leáll az autó.

A légtömegmérőm nincs fél éves.

Tud valaki Debrecenben vagy környékén jó és megbízható szerelőt?

Az új hibakód:

P0340 - Vezérműtengely-érzékelő helytelen jel

(08) - Jelen van

P0100 - Légtömegmérő feszültség alacsony

(02) - Időszakos

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

x1,7TD motor 1996

Korábban volt szó a fordulatszámmérő leesésről és a töltés hiányáról különböző hibákkal kísérve. Nos a család egyik tagjának verdája produkálja a hibát, de nincs hibakód. A generátor diódasorának cseréje nem tudom mennyire kézenfekvő, mivel töltés elvileg van. És az érdekesség: indításkor fekszik a fordulatszámmérő. Kis paskolás a műszerfal tetejére, a mutató megindul, a motor hangja kicsit megváltozik, gondolom felélled a generátor.Valószínű az óra a kulcs ebben az esetben, nem a generátor. Járt így vki? véleményeket és ötleteket szívesen fogadok.. Köszi... Vmikor a verda az enyém volt, én javíttattam a generátort, de ilyen hibám nem volt. Most C vekit hajtok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

x1,7TD motor 1996

Korábban volt szó a fordulatszámmérő leesésről és a töltés hiányáról különböző hibákkal kísérve. Nos a család egyik tagjának verdája produkálja a hibát, de nincs hibakód. A generátor diódasorának cseréje nem tudom mennyire kézenfekvő, mivel töltés elvileg van. És az érdekesség: indításkor fekszik a fordulatszámmérő. Kis paskolás a műszerfal tetejére, a mutató megindul, a motor hangja kicsit megváltozik, gondolom felélled a generátor.Valószínű az óra a kulcs ebben az esetben, nem a generátor. Járt így vki? véleményeket és ötleteket szívesen fogadok.. Köszi... Vmikor a verda az enyém volt, én javíttattam a generátort, de ilyen hibám nem volt. Most C vekit hajtok...

Motorhoz kötődő hibakód ennél a motornál nincs, mert nincs motorvezérlő, és nincs semmiféle elektronikus kütyü a motorban.

A fordulatszám jelet a generátor szolgáltatja, ahogy teljesen egyértelműen a töltést is. Mindkettő lehet hibás úgy, hogy a másik működik. Tehát töltés lehet attól, ha a fordulatszám jeladó rossz (fesz szabályzóval van egybe építve), és fordulatszám jel is lehet attól, ha töltés nincs. Nálam már mindkettőre volt példa.

Szóval a képlet egyszerű. Meg kell nézni, hogy a generátor rossz, vagy a műszeregység. Esetleg a kettő között a vezeték, vagy a csatlakozás.Többet így fórumon keresztül nem lehet mondani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Fél éve vagyok boldog tulaja egy '97 B Vectra Caravan 1.6 16V-nek. Gondom van a központi zárral a megvétele óta. Jelenleg a jobb hátsó ajtóm nem lehet kinyitni. Ha néha kicsit feszegetem a gombot kinyílik. A központi távosról csak a csomagteret nyitja és zárja. Kulccsal a vezető és a csomagtér ajtó nyílik és záródik. Lebontottam mind a négy ajtón a kárpitot. Érdekes módon kárpit nélkül többször is működött a jobb hátsón a gomb. Minden motorról lehúztam a csatlakozót, rádugtam egy multimétert és nyomogattam a távost. Ugyan csak egy pillanatra de mérhető fesz volt minden ajtónál. Én ez jó ként konstatáltam. Megnéztem a központi vezérlő egységét. Különöset nem láttam a NYÁK-on. Működés közben becsülettel kattogott az egyik relé de volt egy ami nem (fogalmam sincs a funkciójáról). A kormány alatt is működött egy relé nyitás-zárás közben. Biztik rendben. Ki akartam venni a jobb hátsóból a zárat de ehhez ki kellene szedni az üveget és ez kicsit több időt venne igénybe. Valakinek bármi ötlet hogy mi okozhatja a hibát?

Másik kevésbé bosszantó hiba. Akksi csere óta nem tudom megadni a gyári Blaupunkt rádió kódját. Bekapcs után felvillannak a kezelő felület mögötti fények és ennyi. Az autó vételekor simán működött. Most se kép se hang. A kód megadására tett próba: gyújtás, AS+bekapcs és se pitty, se SAFE, se CODE felirat. Semmi. Ha leveszem a gyújtást a code led villog. Itt is kifogytam az ötletekből.

Köszönöm minden segítő szándékú cartárs válaszát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Fél éve vagyok boldog tulaja egy '97 B Vectra Caravan 1.6 16V-nek. ... Biztik rendben. Ki akartam venni a jobb hátsóból a zárat de ehhez ki kellene szedni az üveget és ez kicsit több időt venne igénybe. Valakinek bármi ötlet hogy mi okozhatja a hibát?

Köszönöm minden segítő szándékú cartárs válaszát.

Ajtóátvezetőknél nincs szakadás vagy kontakthiba?

Rádióra passzolok...

sziasztok olyan kérdésem van ,hogy van egy b vectrám és sajnos a benzin szivattyu nem kap áramot.ha valaki tud tanácsot adni ,hogy mi lehet a hiba ,nagyon hálás lennék.sgabi

AC-relét nézted?

Vagy vezeték megtörve?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.