Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Koszi, es fogyasztasban?

Nálunk a Z14XEP kombinak a fogyasztási normája 7,0l/100km-re van beállítva. Kb 50% autópálya, 40% országút és 10% városi használat mellett, ha nem is sokat, de valamennyi üzemanyag visszatérítést minden hónapban kapok általában. Pedig nem szoktam nagyon óvatoskodni vele.

Szóval átlagban azért a 7 liter nagyjából tartható vele. Városban persze nyilván többet kér.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4-es az 1.6-oshoz képest rosszabb fogyasztású, pontos adatot nem tudok, de a 1.4-et 7 alá nehéz behozni, nekem az 1.6XER 6,7l/100km.

Nekem nagy átlagban 6,7-6,8 között fogyasztott vegyesben, most apámnál 6,3 érdekes módon ő megy többet városban... Teljesen lábfüggő a dolog... Amikor rohannom kellett evett egyszer 8 litert, a másik véglet 5,4l volt, vidékre gurulás alkalmával...

Link to comment
Megosztás:

szia

ha megnézed az utolsó képet,ahol a motorteret fényképezték elöl,nem a motortérben,hanem a lámpák fölött a keresztesztartóról hiányzik a lemez táblácska amin az auto adatok vannak...ez azt jelenti,hogy azt cserélték,tehát tuti sérült volt az eleje....de majd a többiek megerösítik,hogy így van e...

Nekem is gtc-m van dízel 130 ezerrel de az enyém 2009-es és nincs ilyen szép állapotban se kívül se belül...bár élőben lehet,hogy mást mondanék,a képek alapján nagyon szép.

Egyszer voltam én is arra az ország keleti részén autót venni,addig amíg a rétegvizsgálót elő nem vettem garantáltan sérülés mentes volt az autó...aztán kiderült,hogy még a teteje is volt fújva.

nem gond ha sérült volt,csak az a kérdés mennyire és milyen szépen javították meg

Volt 1.4-es h astrám 200 ezerrel adtam el és olaj cserén fékbetéteken és szilenten kívül semmit nem kellett rajt cserélni.1.4-es láncosokkal nem sok probléma akad 200 ezerig az tuti,és a fogyasztást simán be lehet vinni 6-alá.

1.6-osom is volt azzal már picit többet szívtam,és 7-alá nem tudtam menni a fogyasztással....erőben meg nem sok a külömbség.

Link to comment
Megosztás:

szia

ha megnézed az utolsó képet,ahol a motorteret fényképezték elöl,nem a motortérben,hanem a lámpák fölött a keresztesztartóról hiányzik a lemez táblácska amin az auto adatok vannak...ez azt jelenti,hogy azt cserélték,tehát tuti sérült volt az eleje....de majd a többiek megerösítik,hogy így van e...

Nekem is gtc-m van dízel 130 ezerrel de az enyém 2009-es és nincs ilyen szép állapotban se kívül se belül...bár élőben lehet,hogy mást mondanék,a képek alapján nagyon szép.

Egyszer voltam én is arra az ország keleti részén autót venni,addig amíg a rétegvizsgálót elő nem vettem garantáltan sérülés mentes volt az autó...aztán kiderült,hogy még a teteje is volt fújva.

nem gond ha sérült volt,csak az a kérdés mennyire és milyen szépen javították meg

Volt 1.4-es h astrám 200 ezerrel adtam el és olaj cserén fékbetéteken és szilenten kívül semmit nem kellett rajt cserélni.1.4-es láncosokkal nem sok probléma akad 200 ezerig az tuti,és a fogyasztást simán be lehet vinni 6-alá.

1.6-osom is volt azzal már picit többet szívtam,és 7-alá nem tudtam menni a fogyasztással....erőben meg nem sok a külömbség.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.6_gtc_cosmo-8076517

és erről mit gondolsz? egyébként az opelhez ha elviszem ott rákötik a gépre meg bevizsgálják 5ezer ft-ért, ott megbírják mondani h volt e törve stb..stbb nem???

Link to comment
Megosztás:

szia

Használtauto vásárlás nehéz dolog.

2006-2007 utáni H astrákkal már nincs sok probléma ha normális gazdájuk volt,elég strapabíró szerkezetek..."gyerekbetegségek" ezeknél már nincsenek.

Amit érdemes megnézni,hogy van e szervízkönyv vezetve,ha valaha is volt opel márkaszervizben akkor tudnak infót adni az akkori kilométerora állásról és szerviztörténetről.

Nagyon ne legyen törött,mert az gáz...ezt egy rétrgvizsgálóval és jó szemekkel észre lehet venni.

Hibakódtárolót mindenképp érdemes kiolvastatni ha már beviszed egy opel szervizbe.

Lehetőleg ne az eladó mondja meg,hogy melyik szerviz legyen.Két gyári kulcs a carpass kártya és szervizkönyv legyen meg.

Az eredeti gumikkal simán lehet menni 90 ezret,ha téli gumi is volt hozzá akkor egy 120 ezret futott autón még az eredeti gumi van amit a gumi dot kódjábó látsz is ,hogy mikori.

Az eredeti opel szőnyeg a vezető oldalon úgy 90 ezernél erősen kopott már egy helyen ahol a sarkad van,ez a 100-120 ezernél már picit kilukad,ekkor szoktam cseréltetni ez mindegyiknél ilyen...a normális gazda ugyan ilyent vesz helyette:)

Szervízkönyv ha megvan a normális tulaj 15 ezrenként cseréltet olajat,30 ezres olajcsere nem javasolt.

Gyári fékbetétek,tárcsák 100 ezret simán bírnak.

Mindent érdemes megnézni,alját is még a pótkereket is...olajszintet,hűtőfolyadék szintet ellenőrizd....olajat ha lehet ne egye,mert akkor nem szervizelték normálisan(minimális olajfogyasztás lehet 15 ezrenként max 1 liter az még ok)....

Saját magad próbáld ki a kocsit 100-120 km óránál nem rázhat a kormány és nem húzhat semerre...valami rosszabb uton ,vagy vasútátjárón áthaladva vagy éles kanyarban nem kopoghatnak zöröghetnek a szilentek ha jók....ez jellegzetes kopogás nem tudod összetéveszteni.

Mindenképp Több egyforma autót próbálj ki mégha konkrétan egyet akarsz is megvenni,hogy legyen viszonyítási alapod....családba vagy ismerősnek van ilyen autója azt is próbáld ki....ne kapkodj az idő neked dolgozik,nézz meg és próbálj ki minél többet.

Az 1.6-os benzineseken 90 ezrenként vezérléscsere kötelező,ezzel számolj ez minimum 60 ezer ft ha mindent elöirásnak megfelelően cserélnek....nem sufniszervizben.

1.4 -es az láncos nem igényel karbantartást,vezérlés csere nem kell...csak olaj és benzin bele azt hadmenjen :)

Nem tudok tanácsot adni,ha mindent megnéztél akkor halgass az eszedre és ne a szivedre....az adásvételibe ha sérülésmentes garantáltan akkor írasd bele ezt is és a km óra állást is.

2006-2007-es autókat lehet kapni első tulajtól is a keresőbe le tudod szűrni...ezek magyarországi autók,ezekkel nehezebb trükközni...bár a kintről behozottak jobbanfelszereltek és olcsóbbak.

Reálisan egy 2006-2007-es benzinesben szerintem 130-200 ezerig van kilometer,ha ennél kevesebb a kilometerora állás akkor az magyarországi első tulajdonostól való és végig opel szervizben szervizelt különben nehezen hiszem el...

A gtc formája nekem is tetszik,de hátra körülményes a beszállás és keményebb a futóműve mint a normálé,16-os kerekekkel eléggé pattog az úton,szinte minden úthibát érezni a kormányon,viszont kanyarokba mintha sínen mennél olyan jó...

A h astra belseje 200 ezer kilometer után is mintha új lenne ha picit is vigyáztak rá,szóval nehezen lehet lelakni...egy lelakott példány az igénytelen tulajdonost vagy a rengeteg kilometert tükrözheti.

Ha sikerül venned egy jó példányt sok örömöd lesz benne,mert nem egy szervizigényes kocsi ha vigyáztak rá ...és ha te is vigyázol rá akkor elnyűhetetlen....

:)

üdv

BL

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szintén 1,4 van eddig olajon kívül nem kapott semmit, nem tom a vezérmuláncot mikor kell cserélni, vagy nem is kell? Már most van benne 83000 Km(2005 év) bár a hangja olyan mint egy dizelesé a lánc miatt. A fékpofák még nem koptak el bár a bal oldalon mintha nem fogná teljes szélességében a tárcsát, ez olyan volt már a kezdetektől, egyébként fognak jol. 60e tájékán kellet nekünk is CIM modult cserélni ami kb 50-60e Ft korul volt, azóta kapott tempomatot amit magam szereltem bele, meg stabilizátor csere is volt vagy 2 éve, már most kezdem hallani hogy mintha újra kopogna ezeken a jo utakon. Ezt leszámítva tényleg mást nem kellet cserélni.

egyébként hátul szilentet mikor kellene cserélni? lehet hogy azt hallani kopogni? még nem jöttem rá hogy előröl vagy hátulról jon-e a hang

Módosítva : Robee
Link to comment
Megosztás:

Nagyon szép állapotban van a képek alapján. Ellenőrizd, hogy gyariak-e a csavarok a motorterben. Szervizben való bevizsgalas sok problémát megold. Drukkolok, mert a gtc király autó, ha egyszer használtad már nehéz lesz 5 ajtósba átülni. Nekem nem sikerül:)

Link to comment
Megosztás:

Felhivtam, nem tiltakozott a bevizsgalassal kapcsolatban sem, korrektnek tunt, de majd a napokban szemelyesen is kiderul

Csak egy tipp. Ha kereskedésben nézel ki autót, akkor ne szólj oda előre. Ha nem készülnek fel a fogadásodra, akkor van egy lépésnyi előnyöd. Megtudod nézni miként indul hidegen, indul-e egyáltalán. A szlientek nincsenek végigfújkálva WD40-nel és sorolhatnám...

Link to comment
Megosztás:

Koszi mindenkinek, azt irjak h cosmo felszereltsegu, amiben alufelnivel van ezen meg kepek alapjan acelfeni van disztarcsaval...szervizkonyvet meg nem ir h van hozza:/ bonyolult dolog ez a hasznaltkocsi vasarlas:/

Az eladok szerint minden Cosmo, amiben legalabb kormany van :) Szoval ezen onmagaban nem kell fennakadni, bar azt en is nagyon utalom, ha hulyenek neznek.

Link to comment
Megosztás:

Koszi mindenkinek, azt irjak h cosmo felszereltsegu, amiben alufelnivel van ezen meg kepek alapjan acelfeni van disztarcsaval...szervizkonyvet meg nem ir h van hozza:/ bonyolult dolog ?ez a hasznaltkocsi vasarlas:/

A Cosmo-ban pedig még a félbőr ülésnek is kellene lennie. Ha jól tudom.

Cosmo-t hirdet, de ez nem az. Így igen erősen lehet alkudni ;-)

Link to comment
Megosztás:

Na, ezt tényleg szerintem is érdemes lenne megnézni. Képek alapján nagyon szép. A futás is hihető.

Annak idején én is voltam olyan kereskedőnél, aki csak és kizárólag az ő általa meghatározott szervizbe (nem márkaszerviz, valami sufniszerviz a garázssoron) engedte volna bevizsgáltatni az autót. Ezek után hagytam a francba.

A GTC-vel kapcsolatban a szubjektív véleményem: Valamiért irtózom a három ajtós kocsiktól. Nekem felfoghatatlan értelmetlen spórolásnak tűnik lehagyni a két hátsó ajtót. Oké, hogy ettől csapottabb, talán sportosabb is az autó hátulja, de ez annyit nem ér, hogy ha viszel valakit, csak körülményesen átmászva az első üléseken kelljen bemászni.

Kicsit ez olyan nekem, mintha valaki kitalálná, hogy milyen jól néz ki a kocsi, ha első ajtók sincsenek és az oldalablakon kéne bemászni. Én tuti nem vállalnám be. :D

Egyébként pont tegnap reggel láttam az utcán egy GTC-t és azt kell hogy mondjam, talán a H Astra GTC sikerült a legjobban. Erre én is azt mondom, hogy nem csúnya. De nekem hiányozna ha nem lenne hátul ajtó.

Persze kinek a pap, kinek a papné...

Futómű:

Ne zavarjon ha kicsit keményebb, pattogósabb. Abszolút megszokható.

Egyszer próbáljatok ki, (akár egy 5 ajtóst) IDS+ futóművel, sport üzemmódban 17"-os felnikkel. Na, annál kétlem, hogy a GTC futóműve keményebb lenne!

Mikor először ültem a próbaúton a sajátomban, rögtön az tűnt fel, hogy milyen feszes, pattogós a futómű. Pedig akkor még csak nem is volt bekapcsolva a sportos üzemmód.

A keménységért maximálisan kárpótol a kanyarstabilitás. Abban a körforgalomban, hol az alap H Astra érezhetően bedől és csikorognak a kerekei, a keményebb futóművel kicsit nagyobb sebességgel is maximálisan kontrollálható az autó és meg se nyikkan.

Gyerekbetegségek:

Való igaz hogy a későbbi szériákban pár típushibát kiküszöböltek. De! Nem tudom, hogy ez csak alaptalan pletyka-e, konkrét tapasztalatom nincs, de több független forrásból hallottam már, hogy állítólag a lengyel összeszerelésű, tehát újabb szériák sikerültek egy kicsit gyengébbre.

Ez ne zavarjon! Ettől még én is vennék simán pár éves H Astrát.

Bevizsgálás:

Ismerem ezt az 5000Ft-os márkaszervizes dolgot. Arra figyelj, hogy minden vizsgálatot rendesen végezzenek el, ami rajta van a munkalapon. Állj ott végig az autó mellett és figyeld hogy mit csinálnak! Nálam pl így zajlott a műszeres fék és futómű-ellenőrzés: jött egy fószer, csápos emelőn felemelte a kocsit, ránézett a fékbetétekre, megrángatta kézzel a kerekeket és bepipálta hogy megvolt a műszeres mérés, az autó megfelelt. :S Jó mi?

A többi vizsgálattal kapcsolatban is csak szemrevételezés történt. Én nem is túl részletes ez a vizsgálati lista. Az 5000Ft-ért kb 10-15 percig foglalkozik veled egy ember. Lehet hogy csak én fogtam ki ilyen márkaszervizt, ahol sz..nak az emberre és máshol azért lelkiismeretesebbek. Legalábbis csak reménykedem benne, hogy így van.

Hibakód kiolvasás volt, de ha van is tárolt hibakód, amit nagyon rejtegetni szeretnének, egy pár ezer forintos sok helyről beszerezhető eszközzel ki lehet előre törölni mindent.

Azt hogy volt-e törve, ezek alapján nem fogják tudni neked megmondani. Ez nincs külön dokumentálva. Tehát legfeljebb ránézésre tudnak valami véleményt mondani, ami nem 100%, hacsak nem valami nagyon amatőr módszerrel tákolták össze a romokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H kombi autó vásárlásán gondolkodunk,és véleményekre lennék kiváncsi! Dízel 1,7-es ami szimpi-még nem volt dízel autóm-,de az Isuzu motorosokról sok jót hallani. Esetleg vélemények,jó tanácsok érdekelnének.Gondok,problémák szintén jöhetnek,mire is érdemes figyelni vásárláskor,de úgy általában. A hírdetésből honnan lehet egyáltalán tudni,hogy a motor Isuzu? nem mindig jelölik,ezért is érdekelne. Előre is köszi a választ,segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H kombi autó vásárlásán gondolkodunk,és véleményekre lennék kiváncsi! Dízel 1,7-es ami szimpi-még nem volt dízel autóm-,de az Isuzu motorosokról sok jót hallani. Esetleg vélemények,jó tanácsok érdekelnének.Gondok,problémák szintén jöhetnek,mire is érdemes figyelni vásárláskor,de úgy általában. A hírdetésből honnan lehet egyáltalán tudni,hogy a motor Isuzu? nem mindig jelölik,ezért is érdekelne. Előre is köszi a választ,segítséget!!

Szia. Azt próbáld megtudakolni, mennyi a valóságos km az autóban. Lehet az bármilyen autó, ha 4-500 ezret futott - finoman szólva - nem leszel vele megelégedve.

A km óra állásokat már vagy 3-4 éve felírják a vizsgáztatásnál. Azt próbáld meg valahogy feketén megtudni. Ki lehet még olvasni a komputerből is (kb. 10 mp), de majd tőlem okosabbak megmondják mennyire hihető (állítható).

Nekem 1.7 cdti motorral van, 150 ezer km-rel, én nagyon meg vagyok vele elégedve. Mostanság kezd enyhén csörögni, de jól megy. Keveset fogyaszt: hosszabb utakon 5,8 l/100.

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet még olvasni a komputerből is (kb. 10 mp), de majd tőlem okosabbak megmondják mennyire hihető (állítható).

Állítólag 3 helyen tárolja az óraállást (óracsoport, ECU, meg még egy helyen), ebből egy, amit nem lehet változtatni (vagy csak nagyon nehezen). Ezért érdemes gépre tenni. Ha van egy-két ezer km eltérés közöttük, az még rendben van.

Ha első tulajdonostól veszed, akkor mindenképpen legyen beleírva a szerződésbe, hogy a km óra állása fixen ennyi, meg az összes sérülés, illetve kisebb- nagyobb javítások.

Ha a kereskedő első tulajdonosra hivatkozik, akkor kérd meg, hogy vegyék fel vele a kapcsolatot, és nyilatkozzon ő az autóról. Mert a legtöbb sunyiban csak közvetítő, mert nincs pénze megvenni az autót, eladónál meg véletlenül nem ők szerepelnek majd, ha meg baj van, mutogatnak másra.

Link to comment
Megosztás:

szia

Azt javasolnám ha nem mész legalább évi 30 ezer kilometert akkor ne vegyél dízel autót mert használtan nagy zsákbamacska.A dízelt mindenki azért veszi mert rengeteget megy vele mert csak így hozza be az árát,tehát egy 3 éves autóban 100 ezer kilometer minimum van.Számolj azzal,hogy a turbó,kettőstömegű lendkerék,részecskeszűrő,váltó,porlasztók ..ezek javítása sokba kerül egy dízelnél és nem tart örökké,a dízelek sokkal kényesebbek mint a benzinesek....Városi használatra semmiképp se vegyél dízelt,mert ezek nem oda valók.A dízel és a benzin egy árban van,csak a fogyasztással tudsz spórolni...és 6-os váltó legyen rajt,mert a fogyasztásnál ez rengeteget számít.

Ezt úgy írom,hogy én egy dízellel járok napi 150 kilometert és meg vagyok vele elégedve,de elötte benzinesem volt,most így havi 20 ezer forintot spórolok üzemanyagban a benzineshez képest.

A benzinessel úgy mentem 200 ezer kilometert,hogy szinte semmit nem kellett rá költeni(egyenlőre a dízellel sincs semmi problémám 130 ezernél járok),a benzinesben nincs kettőstömegű,turbó,részecskeszűrő...és még sorolhatnám így ezek a benzinesben nem is tudnak elromlani....a dízel más vezetési stílust követel meg 3000 fölé nem javasolt és nincs is értelme pörgetni,van turbólyuk,hangos a motor és jobban kell rá vigyázni....viszont nyomatékosabb és jobb a fogyasztása...szóval osztani szorozni számolni érdemes.

Benzinessel használtan sokkal nehezebb ráfaragni mint egy dízellel,a dízeleket 300 ezer kilometerrel adják el és akkor már jönnek a bajok a benzineseket 150 ezer kilometerrel már lehet olcsón venni...a dízelek kilometeróráit visszapörgetik sokszor a felére a valósnak...szóval nehezebb használtan jó dízelt venni mint benzinest.

Újonnan már nincs olyan nagy külömbség a dízel és a benzines árában...

Vezetés élményét egy minimum 150 lovas 2000cm3 benzines hátsókerekessel lehet kiélvezni :)

Mielőtt dízelt veszel,ha még nem volt ilyen autód próbálj ki párat...

sok sikert az autóvásárláshoz

üdv

BL

Sziasztok!

Opel Astra H kombi autó vásárlásán gondolkodunk,és véleményekre lennék kiváncsi! Dízel 1,7-es ami szimpi-még nem volt dízel autóm-,de az Isuzu motorosokról sok jót hallani. Esetleg vélemények,jó tanácsok érdekelnének.Gondok,problémák szintén jöhetnek,mire is érdemes figyelni vásárláskor,de úgy általában. A hírdetésből honnan lehet egyáltalán tudni,hogy a motor Isuzu? nem mindig jelölik,ezért is érdekelne. Előre is köszi a választ,segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.