Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy az 5 ajtós H Astrán a csomagtartó ajtón lévő féklámpát hogyan lehet kiszerelni, mert a spricni eldugult és ki kellene valahogy tisztítani.

Köszi.

Kicsavarod a kalaptartó tartót mind a két oldalon, a két takaró műanyagot 4-4 patent fogja. Ujjal mögé nyúlsz és lepattintod. Talán nem kell levenni a csomagtérajtó műanyag kárpitját. Ha mégis, akkor a zár mellett balra patent van, jobbra csavar, azt kitekered és ennek is ujjal mögé nyúlsz és kipattintod a patentokat (8db van). Ha ez megvan, akkor már látod a pótféklámpát amit 6 db kapocs fog, csavarhúzóval megfeszítve pattan ki.

Link to comment
Megosztás:

Kicsavarod a kalaptartó tartót mind a két oldalon, a két takaró műanyagot 4-4 patent fogja. Ujjal mögé nyúlsz és lepattintod. Talán nem kell levenni a csomagtérajtó műanyag kárpitját. Ha mégis, akkor a zár mellett balra patent van, jobbra csavar, azt kitekered és ennek is ujjal mögé nyúlsz és kipattintod a patentokat (8db van). Ha ez megvan, akkor már látod a pótféklámpát amit 6 db kapocs fog, csavarhúzóval megfeszítve pattan ki.

Köszönöm a segítséged.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy az 5 ajtós H Astrán a csomagtartó ajtón lévő féklámpát hogyan lehet kiszerelni, mert a spricni eldugult és ki kellene valahogy tisztítani.

Köszi.

Lehet, h későn, de azért leírom: Nem biztos, h ki kell szerelned! Lehetséges, h egy tűvel ki tudod piszkálni a dugulást a spricni pici csövéből bontás nélkül, kívülről! (Elnézést, ha már ismerted ezt az "eljárást", és ennél komolyabb a dugulás! :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Lehet, h későn, de azért leírom: Nem biztos, h ki kell szerelned! Lehetséges, h egy tűvel ki tudod piszkálni a dugulást a spricni pici csövéből bontás nélkül, kívülről! (Elnézést, ha már ismerted ezt az "eljárást", és ennél komolyabb a dugulás! :lol: )

Szia!

Köszi, de már túl vagyok rajta. Tűvel már próbálkoztam korábban is, de az nem segített semmit. Ki kellett szerelni a lámpát, kivettem a spricni bigyót és egy vékony, hajlékony dróttal jól belepiszkáltam elölről hátulról és most már olyan, mint a "Niagara". :lol:

Nem a műanyag cső volt eldugulva szerencsére, hanem csak az a kis spricniző bigyusz. Egyébként nagyon egyszerűen ki lehet szerelni a lámpát, ahogy "gabb" írta. A lámpát könnyen hozzáférhető 6 fém patent tartja.

A mellékelt képen nem az én autóm van, a fotót a neten találtam, a csomagtér ajtó kárpitot nem kellett leszerelni, csak a pirossal jelölt műanyag borítást, de az is könnyedén lejön, csak először a bal oldalit kell levenni.

http://kepfeltoltes.hu/110912/09042010124_...ltoltes.hu_.jpg

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy hallottatok-e arról, hogy a vezérmű tengelyt rögzítő bilincs vagy nem tudom pontosan a nevét, hogy hívják fel tud lazulni és tud komoly gondokat okozni? A szerelő hívta fel a figyelmem, hogy már csináltak 2-3 ilyen hibával behozott autót. Igaz az G Astra volt, de ha jól tudom ugyanaz a motor van a h-ban is. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Vagy csak valami véletlen lehet? Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy hallottatok-e arról, hogy a vezérmű tengelyt rögzítő bilincs vagy nem tudom pontosan a nevét, hogy hívják fel tud lazulni és tud komoly gondokat okozni? A szerelő hívta fel a figyelmem, hogy már csináltak 2-3 ilyen hibával behozott autót. Igaz az G Astra volt, de ha jól tudom ugyanaz a motor van a h-ban is. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Vagy csak valami véletlen lehet? Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

igen,érdemes :lol:

olvas ebbe bele:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry800277

Link to comment
Megosztás:

Értem akkor nem aggodom! :D

Köszi!

Azèrt a fizikaóràn magyon nem figyeltetek mert mèg mindig 100 C fokon forr a vìz azèrt a mai napig! Akàrmennyire is jò kocsi az Opel akkor is! Mivel zàrt rendszerü a hütöje igy nyomàs van benne. Nyomàson a vìz alacsonyabb fokon is màr forr! Mint othon a kuktàban. Ugyhogy nagyon ne nyugodj meg. Hogy a fagyàlló hàny fokon forr nem tudom de annak a hidegtürès a feladata szerintem. Mivel fagyàllò ;-)

Hogy a hengerfej hogy viseli nem tudom. A höfokkal vannl a problèma nem a forràspponttal.

Link to comment
Megosztás:

Azèrt a fizikaóràn magyon nem figyeltetek mert mèg mindig 100 C fokon forr a vìz azèrt a mai napig! Akàrmennyire is jò kocsi az Opel akkor is! Mivel zàrt rendszerü a hütöje igy nyomàs van benne. Nyomàson a vìz alacsonyabb fokon is màr forr! Mint othon a kuktàban. Ugyhogy nagyon ne nyugodj meg. Hogy a fagyàlló hàny fokon forr nem tudom de annak a hidegtürès a feladata szerintem. Mivel fagyàllò ;-)

Hogy a hengerfej hogy viseli nem tudom. A höfokkal vannl a problèma nem a forràspponttal.

Nem kötekedni akarok,de nekem anno az F astránál az " Így csináld" -ba azt írta,hogy ilyen nyomáson a hűtővíz 102 vagy 107 fokon forr.

Még annyit,hogy céges OFF VW t4 tranyón On asszem 110 foktól vannak piros vonalak. Valaki,ha jól emlékszem írta itt,hogy benzineseknél 106 fokig is felmegy a mutató,és ott kapcsol a venti :D

Link to comment
Megosztás:

Azèrt a fizikaóràn magyon nem figyeltetek mert mèg mindig 100 C fokon forr a vìz azèrt a mai napig! Akàrmennyire is jò kocsi az Opel akkor is! Mivel zàrt rendszerü a hütöje igy nyomàs van benne. Nyomàson a vìz alacsonyabb fokon is màr forr! Mint othon a kuktàban. Ugyhogy nagyon ne nyugodj meg. Hogy a fagyàlló hàny fokon forr nem tudom de annak a hidegtürès a feladata szerintem. Mivel fagyàllò ;-)

Hogy a hengerfej hogy viseli nem tudom. A höfokkal vannl a problèma nem a forràspponttal.

Én úgy tudtam, hogy a Diesel-ek kicsit magasabb hőfokon dolgoznak mint a benzinesek.

Lehet hűlyeség, de az is hallottam, hogy a diesel motoroknál a 100fok is normális lehet...

Link to comment
Megosztás:

Az?rt a fizikaór?n magyon nem figyeltetek mert m?g mindig 100 C fokon forr a v?z az?rt a mai napig! Ak?rmennyire is j? kocsi az Opel akkor is! Mivel z?rt rendszerü a hütöje igy nyom?s van benne. Nyom?son a v?z alacsonyabb fokon is m?r forr! Mint othon a kukt?ban. Ugyhogy nagyon ne nyugodj meg. Hogy a fagy?lló h?ny fokon forr nem tudom de annak a hidegtür?s a feladata szerintem. Mivel fagy?ll? ;-)

Hogy a hengerfej hogy viseli nem tudom. A höfokkal vannl a probl?ma nem a forr?spponttal.

Jahajj:D lehet, hogy Te viszont figyeltél, de ezekszerint rosszul emlékszel:)!

Pont a zárt rendszer miatt áll elő nyomásnövekedés ami miatt forr magasabb hőmérsékleten benne a víz.. Pl. Felmész a Himalájára jóval alacsonyabb hőmérsékleten felforr a víz, nem beszélve a világűrről (mai ugye vákuum) ahol bármekkora hőmérsékleten megtörténik ez... Viszont az óceánok mélyén a törésvonalak mentén a több száz fokos földköpeny felmelegíti a vizet jóval száz fok fölé, az mégis folyékony halmazállapotú marad a hatalmas nyomás miatt... a 100 fokos forráspont 100kPa-n (=1bar) igaz ami a normális légköri nyomásnak felel meg a tengerszint közelében ennél szerintem a motorban jóval magasabb uralkodik...

Úgyhogy szerintem nem kell aggódni...:D

Link to comment
Megosztás:

Jahajj:D lehet, hogy Te viszont figyeltél, de ezekszerint rosszul emlékszel:)!

Pont a zárt rendszer miatt áll elő nyomásnövekedés ami miatt forr magasabb hőmérsékleten benne a víz.. Pl. Felmész a Himalájára jóval alacsonyabb hőmérsékleten felforr a víz, nem beszélve a világűrről (mai ugye vákuum) ahol bármekkora hőmérsékleten megtörténik ez... Viszont az óceánok mélyén a törésvonalak mentén a több száz fokos földköpeny felmelegíti a vizet jóval száz fok fölé, az mégis folyékony halmazállapotú marad a hatalmas nyomás miatt... a 100 fokos forráspont 100kPa-n (=1bar) igaz ami a normális légköri nyomásnak felel meg a tengerszint közelében ennél szerintem a motorban jóval magasabb uralkodik...

Úgyhogy szerintem nem kell aggódni...:P

Ott a pont! Ennyi. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.