Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

12 órája, joecockroach írta:

A gyári kuplungnak kb mennyit kell bírnia? 

Az enyémben az elmúlt 14 évben nem volt cserélve a kuplung, az óra 200000 km-t mutat, és még nem fog annyira fent, bár egy ellenőrzés nem ártana. Ha esetleg még gyári van benne, akkor lehet hogy nincs visszatekerve az órám és valós a km állásom? :O

 

Csak a magam példáját tudom előadni. Nálam kb. 170 - 180 ezer km-t bír egy kuplung szett. Eddigi astrás pályafutásom alatt ez az érték már háromszor bejött. De sosem a tárcsa kopott el, hanem a szerkezet gyengült, vagy törött. Ebben biztosan nagy szerepe van a vezetési stílusomnak. Nem fékezek, visszaváltok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, epk947 írta:

Pontosan, mert a tárcsa acél lamellái hibátlanok. Nem tudom pontosan mennyivel vastagabbat kapott mert nem voltam ott, de most a padlótól kb 60-70 mmre már kezd fogni a pedál. Persze szegecselés után síkba munkálják a ferrodót.

Októberben voltam műszakin, előtte kapott apróbb javításokat a futómű (szilentek, kutyacsont, gumi ütközők a lengéscsillapító szárakon), majd futómű beállítást, aztán most már a kuplung is tökéletes, szóval baromi jó az ótó!

Már csak egy nagy levegő vétellel ki kellene cserélnem a műszerfal kiégett izzóit...  :blush:

Ledeket bele, nekem az izzók hamar befeketedtek. 

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

Opel astra G 1.6 8v x16szr motoros autóm van. Ide írok mivel tudom hogy az f-es széria motorja ugyan az mint az enyémbe. Pár kérdésem volna az autóval kapcsolatban. Hideg indításkor 2200 volt kb az alapjárat egy darabig, nem tudom hogy ez menyire normális. Persze tudom hogy a szívató miatt van csak hogy ilyen magas az jó e? De nem is ez az igazi probléma amire felfigyeltem. Menet közben kuplung benyomásakor az alapjárat nem esik vissza egyből hanem egy darabig ott marad majd 5-10 másodperc után esik vissza. Azonban van olyan is hogy 50-nél kuplung kinyom és kiveszem sebességből csak gurulok és akkor pl csak 1400 -ig esik vissza a fordulta majd ha megállok akkor vissza megy 800-ra. Mi okozhatja a jelenséget? De alapjáraton is van ingadozás amit fordulatszámmérőn látni de érződik is az autóban ülve.
Akinek van ötlete és tanácsa , és segítene is nekem pár szóban megköszönném.
Szép estét
sziasztok

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Petiref írta:

sziasztok,

Opel astra G 1.6 8v x16szr motoros autóm van. Ide írok mivel tudom hogy az f-es széria motorja ugyan az mint az enyémbe. Pár kérdésem volna az autóval kapcsolatban. Hideg indításkor 2200 volt kb az alapjárat egy darabig, nem tudom hogy ez menyire normális. Persze tudom hogy a szívató miatt van csak hogy ilyen magas az jó e? De nem is ez az igazi probléma amire felfigyeltem. Menet közben kuplung benyomásakor az alapjárat nem esik vissza egyből hanem egy darabig ott marad majd 5-10 másodperc után esik vissza. Azonban van olyan is hogy 50-nél kuplung kinyom és kiveszem sebességből csak gurulok és akkor pl csak 1400 -ig esik vissza a fordulta majd ha megállok akkor vissza megy 800-ra. Mi okozhatja a jelenséget? De alapjáraton is van ingadozás amit fordulatszámmérőn látni de érződik is az autóban ülve.
Akinek van ötlete és tanácsa , és segítene is nekem pár szóban megköszönném.
Szép estét
sziasztok

Első körben az alapjárati motort, a fészkét és a fojtószelep házat ki lehet takarítani. Amúgy gurulás közben a motorvezérlő magasabban tartja a fordulatszámot mintha állnál. 

Link to comment
Megosztás:

A alapjárati motort kivettem kitakarítottam. Volt rajta némi kormolódás. Illetve a kúpalakú végen kopás van az gond lehet? A fészek alatt azt érted ahova be van csavarozva? Illetve  fojtószelep takarításához le kell szerelni az egész befecskendező rendszert?
Illetve egy másik kérdésem volna még, ha ki a benzinszűrő kilyukad ott menet közben folyhat ki üzemanyag? Ez lehet hülye kérdés de álló helyben nem szivárgott. Azonban 420 km jöttem vele pályán és 10 liter feletti fogyasztást produkált 130-140-ell haladva. Én azt nagyon sokallottam . Hazaérve erőteljes benzinszag volt a pumpánál de mégsem láttam konkrét benzin csepegést.
 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

Első körben az alapjárati motort, a fészkét és a fojtószelep házat ki lehet takarítani. Amúgy gurulás közben a motorvezérlő magasabban tartja a fordulatszámot mintha állnál. 

A alapjárati motort kivettem kitakarítottam. Volt rajta némi kormolódás. Illetve a kúpalakú végen kopás van az gond lehet? A fészek alatt azt érted ahova be van csavarozva? Illetve  fojtószelep takarításához le kell szerelni az egész befecskendező rendszert?
Illetve egy másik kérdésem volna még, ha ki a benzinszűrő kilyukad ott menet közben folyhat ki üzemanyag? Ez lehet hülye kérdés de álló helyben nem szivárgott. Azonban 420 km jöttem vele pályán és 10 liter feletti fogyasztást produkált 130-140-ell haladva. Én azt nagyon sokallottam . Hazaérve erőteljes benzinszag volt a pumpánál de mégsem láttam konkrét benzin csepegést.
 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Petiref írta:

A alapjárati motort kivettem kitakarítottam. Volt rajta némi kormolódás. Illetve a kúpalakú végen kopás van az gond lehet? A fészek alatt azt érted ahova be van csavarozva? Illetve  fojtószelep takarításához le kell szerelni az egész befecskendező rendszert?
Illetve egy másik kérdésem volna még, ha ki a benzinszűrő kilyukad ott menet közben folyhat ki üzemanyag? Ez lehet hülye kérdés de álló helyben nem szivárgott. Azonban 420 km jöttem vele pályán és 10 liter feletti fogyasztást produkált 130-140-ell haladva. Én azt nagyon sokallottam . Hazaérve erőteljes benzinszag volt a pumpánál de mégsem láttam konkrét benzin csepegést.
 

Igen a fészkét is ki kell takarítani, mert ugye ott is lerakódik a dzsuva. Van alatta egy O gyűrű az ne vesszen el, mert akkor fals levegőt szív.

http://p.coldline.hu/2016/11/25/2398625-20161125-dBHfDH.jpg

Szereld ki, dugd vissza  a csatira és járasd meg hibakiolvasás üzemmódban, mintha hibát villogtatnál, nézd meg hogy akadás mentesen mozog-e.

 

A fojtószelepház takarításhoz nem kell leszerelni, de dugj be egy rongyot a pillangószelep alá, hogy minél kevesebb leoldott dzsuva jusson be a motorba.

A benzinszűrő nyomás alatt van, ha lyukas akkor ereszt is. De ha régi nyugodtan cseréld ki, 1000Forint körül van, a pumpa is könnyebben dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Petiref írta:

A alapjárati motort kivettem kitakarítottam. Volt rajta némi kormolódás. Illetve a kúpalakú végen kopás van az gond lehet? A fészek alatt azt érted ahova be van csavarozva? Illetve  fojtószelep takarításához le kell szerelni az egész befecskendező rendszert?
Illetve egy másik kérdésem volna még, ha ki a benzinszűrő kilyukad ott menet közben folyhat ki üzemanyag? Ez lehet hülye kérdés de álló helyben nem szivárgott. Azonban 420 km jöttem vele pályán és 10 liter feletti fogyasztást produkált 130-140-ell haladva. Én azt nagyon sokallottam . Hazaérve erőteljes benzinszag volt a pumpánál de mégsem láttam konkrét benzin csepegést.
 

Majdnem biztos, hogy vákuum problémával küszködik a motor. Túl sok levegő és próbál hozzá benzint is társítani, hogy maradjon az arány == fogyasztásnövekedés. A fojtószelepházra csatlakozó vákuumcsöveket nézd meg. Biztos, hogy valamelyik repedt.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, inemeth írta:

Sziasztok!

Márciusban vettem egy F Astra Caravant, mindössze egy szilentet, egy talpast, egy kormánygömbfejet, egy külső gumiharangot, két hátsó gátlót kellett cserélnem. Jövőre hátul a szokásos ív-tank lakatolás, legalább az egyik oldalon kell. Amúgy nagyon meg vagyok elégedve vele, de ezek nagy részét lehetett látni, szóval jó vétel volt. A motor X16SZ (Multec, 1.6, központi, 8V), talán az egyik legmegbízhatóbb. Füzetkébe vezetett életút, amióta az előző tulajnál volt (10 éve). Hosszú távon 4.9 literrel eljárkálok vele, GPS-szel, mindig telecsorgatott tankkal mérve (óra szerint 80 km/h, ami kb. 75, érintő gáz, 185/akármilyen téli gumi 2.5bar, egy személy, 2 tető sín).

California kivitel, jelentsen ez bármit is (tetőablak?), eredetileg emiatt akartam regisztrálni, hogy erről kicsit tájékozódjak. :)

Azonban üzemzavarok miatt végül ide vagyok kénytelen írni. Az autó hihető 267.000 km-t futott, a hátsó gátlók pl. még _a_ gyáriak voltak, lerohadt a fejük, az egyik elpattant menet közben, a másik csak oldáskor. Egyéb alkatrészek állapota és a füzetke alapján is  hihető.

A motoron ami cserélve volt az utolsó tulajnál (a rendszeres dolgokat nem írom):

- injektor

- 60e km-rel ezelőtt NGK gyertya lett betéve, de most GM van (ez valószínűleg nem lett felírva a füzetbe)

- 100e km-rel ezelőtt lambda szonda

A hibajelenség: hidegen jó minden, melegen, nagyobb gázadásra torpan, rángat. Illetve van, hogy óvatosan gyorsítva is bele-bele bicsaklik. A tartomány kb. az, ahol leginkább használnám a motort: a 20% - 60% közötti szakasz). Felül, miután meglódul, mintha már nem csinálná. A kérdést, gondolom, kitaláltátok: mi okozza? :) Leszögezném, hogy nagyon sokat olvastam ez ügyben, itt is, máshol is. A "Benzinbefecskendező és motorirányító rendszerek" című könyv vonatkozó fejezeteit is elolvastam, nem lettem sokkal okosabb, egy-két lényeges alkatrész fölött elegánsan elsiklik. A hiba, bár mostanában jött elő, nem a külső hőmérséklet csökkenése miatt jelentkezik, 20 fok fölött is csinálta.

Még egy tünet eszembe jut: pl. lámpánál állva, alapjáraton ketyegve néha szintén belebicsaklik a motor, mintha elmenne a gyújtás egy-egy pillanatra. Egyszer le is állt, de általában "visszahúzza" magát. "Égéskimaradás" - ahogy az egyik oldalon fogalmaztak.

Hibakód nincsen, a műszerfalon sem jelez. Folyamatosan "12"-t villog, ha rövidre zárom a megfelelő érintkezőket a csatlakozónál.

Hidegen, melegen könnyen indul.

Nem zabál.

Az AGR le van falazva, megnéztem. Bár nem bontottam le, látszik (kilóg és vág) a falazáshoz használt sörös doboz vagy ilyesmi. A benzinszűrő 1-2 éve cserélve. Leírnám a következtetéseimet. Sajnos minden alkatrészt kizártam. Egyet biztosan tévesen. :)

- gyertya, gyertyakábel, trafó: felsőbb tartományban nem csinálja, meg hidegen sem (ez utóbbi rossz kifogás, mert egy rossz trafó jellemzően bemelegedéskor rossz, olyankor nehéz is újra elindítani a motort)

- elosztó-rotor: nincs, helyette DIS, persze ez sem örökéletű,

- rossz benzin: nem hatja meg a benzin változása,

- eldugult benzinszűrő, keveset termelő AC, eldugult injektor: az első kettő hosszabb forgatás után jelentene inkább gondot, amikor nincs utánpótlás előre. Az eldugult injektort pedig az zárja ki, hogy magasabb tartományban jól megy, hidegen - amikor csak úgy "szívatja" a motort az elektronika - szintén.

- MAP, pillangószelep potméter: ezeket is kizárnám a fentiek miatt.

- lambda szonda: na, pont emiatt olvasgattam, hogy megtudjam, hogyan kezeli a jelét az elektronika. Hidegen valószínűleg helyettesítő értékkel dolgozik, és csak melegen figyeli. Viszont, ha melegen rossz, akkor esetleg okozhat ilyet. Bár ezt kizárja az a tény (inkább sejtés), hogy padlógáznál, nagy terhelésnél szintén nincs figyelembe véve ez a kis finomhangolásra való input.

- hőfokjeladó: akkor szerintem csak a fogyasztásom nőne meg.

- injektor talp tömítés: hmmm... a "melegen" azt jelenti, hogy megyek kb. 500m-t, ekkor fizikailag az injektor és környéke szerintem még alig melegebb, mint induláskor, vagyis nem hinném, hogy hőtágulás miatt akkora változás állna be a tömítés környékén. Na meg padlógáznál, a csúcsteljesítmény környékén, amikor forog a motor és ömlik bele a benzin + levegő elegy, egy minimális fals levegő nem tud ilyet okozni.

- egyéb: mi? :)

A motor amúgy csendes, nem kormos belül, a víz nem fogy, az olaj szép, minimálisan csípi (2 deci / 1000 km) abszolút nem füstöl vagy ilyesmi. Kopp-kopp.

Ha esetleg valaki tapasztalt volna ilyet, légyszi, írja meg, hogy milyen tünetek voltak nála, és mi lett a megoldás. De bármilyen tanácsnak örülnék. Köszi előre is!

Az, hogy bebicsaklik az alapjárat, az mondhatni típushiba ezeknél a motoroknál. Bár nekem az erősebb 1.6 SZ van, de üzemi hőmérsékleten az enyém alapjárata is néha kihagy. Hidegen viszont nincs ilyen gond. Mondom ezt úgy, hogy az 537940km-t futott motor 1 hónapja feladta a harcot lehetséges 2-es hengerpalás repedéssel és hónolás erőteljes sérülésével. A vákuumrendszert mindenképp átnézném. Kettő van. Az egyik a központi befecskendező rendszeren van és a másik pedig az általános, ami a fék, belső keringetés és netántán ha klímás, akkor a klímához is köze van. De az előbbi szokott nagyobb gondot okozni.
A hőfokjeladó cseréje nem hülyeség és lehet a fogyasztás normalizálódna. A lambdaszonda cseréje meg mindenképp javasolt, ha még mindig az eredeti van benne. Papíron 150 ezer kilométerenként kellene amúgy is cserélni. Az EGR szelep lezárás sérülése különösebb gondot nem okoz, csak alsó tartományban elmegy az ezzel nyert forgató nyomaték.
Tehát szerintem célszerű lenne belenyúlni a rendszerbe, javulást biztos hoz. Injektor talp tömítés meg amúgy is ajánlott, mert hiába olajálló, enyémben lévő jobban tört, mint a ropi. Pár hónapja kicseréltem a vákuumrendszer javításával együtt és elmúlt a gyorsítás közbeni apró berángatások. Meg ugye van Op-Com-om, amivel láttam is, hogy mit művel. Nem jó jel, ha folyamatosan gazdag keveréket csinál az ECU.

A DIS modul meg nem nagyon hal meg. Előbb hal meg az ECU végfokos vezérlése, ami a DIS-t hajtja. Nekem fémszálas gyújtókábeleim vannak 5-6 éve és akkor mondták, hogy ki fogja nyírni a DIS-t. Hát inkább elkopott a motor. :)

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

10 órája, daykiller írta:

 Meg ugye van Op-Com-om, amivel láttam is, hogy mit művel. Nem jó jel, ha folyamatosan gazdag keveréket csinál az ECU.

Köszönöm mindenkinek a tippeket!

Jól látom, hogy az OP-COM egy csatolóból és a hozzá való szoftverből áll, és 10-15 ezer forintért hozzá lehet jutni? Egy közismert apróhirdetési oldalon néztem csak.

Érdemes beruháznom rá, ha nincsen semmiféle hibakódom? Szóval különféle értékeket lehet vele nézni valósidőben? Amúgy van egy lambdamonitorom (a szokásos ledsoros), még a korábbi autómhoz vettem, hogy menet közben be tudjam jól állítani az LPG üzemmódot. Nyilván csak keskenysávú lambdaszondám van, ill. full primitív, fűtés nélküli van gyárilag az Opelomban, tehát a dús oldalt csak becsülni lehet. Mondjuk a korábbi autómnál pont a szegény oldal volt az érdekes (1.05-1.1).

Link to comment
Megosztás:

34 perce, inemeth írta:

Köszönöm mindenkinek a tippeket!

Jól látom, hogy az OP-COM egy csatolóból és a hozzá való szoftverből áll, és 10-15 ezer forintért hozzá lehet jutni? Egy közismert apróhirdetési oldalon néztem csak.

Érdemes beruháznom rá, ha nincsen semmiféle hibakódom? Szóval különféle értékeket lehet vele nézni valósidőben? Amúgy van egy lambdamonitorom (a szokásos ledsoros), még a korábbi autómhoz vettem, hogy menet közben be tudjam jól állítani az LPG üzemmódot. Nyilván csak keskenysávú lambdaszondám van, ill. full primitív, fűtés nélküli van gyárilag az Opelomban, tehát a dús oldalt csak becsülni lehet. Mondjuk a korábbi autómnál pont a szegény oldal volt az érdekes (1.05-1.1).

ebayrol kb 5-6 bol is kijon, most rendeltem en is

Link to comment
Megosztás:

34 perce, inemeth írta:

Köszönöm mindenkinek a tippeket!

Jól látom, hogy az OP-COM egy csatolóból és a hozzá való szoftverből áll, és 10-15 ezer forintért hozzá lehet jutni? Egy közismert apróhirdetési oldalon néztem csak.

Érdemes beruháznom rá, ha nincsen semmiféle hibakódom? Szóval különféle értékeket lehet vele nézni valósidőben? Amúgy van egy lambdamonitorom (a szokásos ledsoros), még a korábbi autómhoz vettem, hogy menet közben be tudjam jól állítani az LPG üzemmódot. Nyilván csak keskenysávú lambdaszondám van, ill. full primitív, fűtés nélküli van gyárilag az Opelomban, tehát a dús oldalt csak becsülni lehet. Mondjuk a korábbi autómnál pont a szegény oldal volt az érdekes (1.05-1.1).

Van annál olcsóbban is: http://www.ebay.com/bhp/op-com

Ezen kívül ha 10 pines OBD csatid van, akkor egy átalakító is kell 16 pinre. (ez is van a fenti linken)

Hogy érdemes-e? Ha tényleg SZ a motor, akkor lehet előbb ki kellene próbálni valakiét, mert pl. ami nekem van SE, azt nem tudja mérni az op-com, hiányol valami c14seold akármi fájlt. Ha pedig másik évjáratot választok, akkor fele adatot rosszul mutatja. Ellenben van akinek SE van és simán olvassa.

Amiért az SZ-hez ezt írom, valamikor meg akartam csinálni az SE-t kopogásérzékelősre, mert az ecu panel kb. 3 alkatrész bekötésben tér el és a csati lábkiosztása is talán 4 eltéréssel ugyanaz. http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_42143.jpg (jobb oldali az SZ, a bal az SE)

Link to comment
Megosztás:

Szasztok! 

A kovetkezo jelensegre kernek megfejtest:

Az auto motorja 15 fok alatt, nedves, paras idoben hideginditasnal nagyon hangosan csattog, kerepel. 

Ha szaraz ido van, lehet akar -10 fok is, akkor nem csinalja. 

Ha hidrotokes lenne, akkor nem kellene mindig csattognia a hidegben? A hang se kifejezetten szelepcsattogas, nem tudom mihez hasonlitani. (Kb olyan mintha valami forgo alkatresz verodne)

motor: x14nz, olaj: 5w40

koszi

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, szilvand írta:

Szasztok! 

A kovetkezo jelensegre kernek megfejtest:

Az auto motorja 15 fok alatt, nedves, paras idoben hideginditasnal nagyon hangosan csattog, kerepel. 

Ha szaraz ido van, lehet akar -10 fok is, akkor nem csinalja. 

Ha hidrotokes lenne, akkor nem kellene mindig csattognia a hidegben? A hang se kifejezetten szelepcsattogas, nem tudom mihez hasonlitani. (Kb olyan mintha valami forgo alkatresz verodne)

motor: x14nz, olaj: 5w40

koszi

Az a baj, hogy hangot nem nagyon lehet azonosítani elmondás alapján.  Mindíg ilyen olaj volt benne? 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 24. at 23:44, daykiller írta:

Ezért raktam én LUK márkájút bele, mivel az eredeti gyári is az vót. (majdnem) Ugyanott van a pedálal a fogáspont, ahol az előzőnél volt.

Nekem az egyel előbbi volt LUK. Annak az lett a vége, hogy a tányérrugó füleinek a vége - ott ahol a nyomást kapja - egyesével kezdtek letörni 170 ezer után. Aztán 3 db törött után már örültem, hogy haza értem vele a sűrű budapesti forgalomból. Volt térdre imára ám! (Jelenség: fokozatosan csökken a kuplung kiemelés)

Ezért kapott most Valeot, mert ennek a nyomó felülete - a rugó lamellák vége - a tengely körül meg van erősítve.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

18 perce, epk947 írta:

Nekem az egyel előbbi volt LUK volt. Annak az lett a vége, hogy a tányérrugó füleinek a vége - ott ahol a nyomást kapja - egyesével kezdtek letörni 170 ezer után. Aztán 3 db törött után már örültem, hogy haza értem vele a sűrű budapesti forgalomból. Volt térdre imára ám! (Jelenség: fokozatosan csökken a kuplung kiemelés)

Ezért kapott most Valeot, mert ennek a nyomó felülete - a rugó lamellák vége - a tengely körül meg van erősítve.

Nekem is meg van már kopva mindegyik, de még nem repedtek...

2399633-20161126-AK8tT4.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Az a baj, hogy hangot nem nagyon lehet azonosítani elmondás alapján.  Mindíg ilyen olaj volt benne? 

gm10w40 volt benne régebben.

Megpróbálom felvenni a hangot, bár nem hiszem hogy segítene az azonosításban. Esetleg nem lehet, hogy a nedvesség miatt valami összezár a gyújtásnál?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, szilvand írta:

gm10w40 volt benne régebben.

Megpróbálom felvenni a hangot, bár nem hiszem hogy segítene az azonosításban. Esetleg nem lehet, hogy a nedvesség miatt valami összezár a gyújtásnál?

Ha rotoros elosztós a gyujtás akkor ott szokott páralecsapódás lenni, de ez inkább csak 3 hengerezést okoz. Úgy tudom ebbe a motorba alapból 10W40 való, volt neki valami oka hogy váltottál? A vékonyabb olaj  kisebb olajnyomást produkál ami hidrotőkés motornál nem olyan jó dolog. 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 26. at 17:29, zotya975 írta:

Nekem is meg van már kopva mindegyik, de még nem repedtek...

 

A kopás az még elmegy valahogy, de ha letörik a vége az már gáz. Nekem egyre kevésbé emelt ki és mire kiszereltük, három db lamellavég már le is törött.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kispotter írta:

Sziasztok! 

Hétvégén sikerült elakadnom a kocsival nem kicsi sárba. Tiszta sár lett vastagon az alja, és a motortér. Ki mostam a motorteret és akkor vettem észre az olajdeknin lett egy nagy horpadás. Nem ereszt és nem szivárog sehol. Hagyhatom így vagy ajánlott cserélni??

 

Azért nagyon nem mindegy hogy, hol van a pukli. Egy ismerősnél is ez volt, felnyomta a teknő alját a szívókosárig.

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 25. at 16:39, pszilaj írta:

Nekem gyertyakábel gyanús...

Sziasztok!

A rángatózás elhárítása érdekében mindenképpen berendeltem 1 garnitúra DIS-re való gyertyakábelt. Az egyik (legalsó, 3-as henger) DIS felőli kupakjánál van egy kábelkötegelő is a gumin, szóval ott volt valami kaland. Egyelőre még nem húztam le. A többit megnéztem. Olajosak. A DIS felől. Sajnos nem ismerem a belső felépítését ennek a modulnak, ezek ugyanúgy olajban úsznak, ami nálam szivároghat? GM amúgy még, 22 éves.

Máshonnan, gondolom, nem kerülhet oda olaj.

Gyakorlati kérdés: ugye ennek a modulnak a cseréje egyszerű? Szóval lehúzom a 4 + 1 csatlakozót, lecsavarom a régit, felcsavarom az újat, visszadugom a 4 gyertyakábelt és az elektronikához menő csatlakozót, és ennyi? Szóval itt nincs semmiféle állítási lehetőség, mint mondjuk a korábbi, tornyos kivitelnél, ugye?

Ha ezt is cserélni kell, milyet érdemes venni a heroin árú GM helyett?

Jah, a gyertyák szépek (tudom, ez semmit nem jelent), egyedül a 3-as egy nagyon picit kormos, szóval valószínűleg az kihagyogat vagy a DIS vagy a kábelcsatlakozás miatt. Kétpólusú, GM-ek. Amúgy a motorba (X16SZ) én úgy látom a gyári cikkszám alapján, hogy egypólusú kellene. Számít valamit, akár pozitívan, akár negatívan az én esetemben? :)

Amúgy fura, de tényleg nincs semmiféle hibakód. A gyújtáskimaradást az elvárt szöggyorsuláshoz való aktuális viszonyítással nem veszi észre, nem nézi a Multec ezek szerint?

Köszi ismét!

Módosítva : inemeth
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.