Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2021. 02. 08. at 7:25, Garos írta:

Sziasztok! Hűtő vizet hogy tudom f astra-ban lègteleniteni. Köszönöm a válaszokat.

Helló én úgy szoktam, hogy a vastag gumicsöveket kézzel pumpálom járó motornál majd mikor felmelegszik annyira, nyit a termosztát akkor a kiegyenlítő tartályon keresztül magát is légteleniti

Link to comment
Megosztás:

12 órája, bandika írta:

Sziasztok. Érdeklődnék 1.4 X14NZ motor gyújtás elosztóháznál és a vezérműtengelyház között elkezdet olajpárásodni. Kérdésem az lenne, hogy ez esetben ott csak a nagy meg a kicsi O gyűrüt kell cserélni vagy mást is. Magam akarom megcsinálni, szerelő sajnos kinevet ilyen problémáimmal Előre is köszönöm szépen a segitséget. 

Én eddig csak a nagy 7cm átmérőjű gumi gyűrűt cseréltem és megoldotta a szivárgást, szinte bármelyik autós boltban tudnak adni itt szegeden. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

33 perce, Gergőőő írta:

Én eddig csak a nagy 7cm átmérőjű gumi gyűrűt cseréltem és megoldotta a szivárgást, szinte bármelyik autós boltban tudnak adni itt szegeden. 

Köszi. Cromaxnál nézten van 70 Ft os is, meg gyári 1500 ft os van esetleg valami lényeges eltérés minőségben vagy mindegy igazán? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, bandika írta:

Köszi. Cromaxnál nézten van 70 Ft os is, meg gyári 1500 ft os van esetleg valami lényeges eltérés minőségben vagy mindegy igazán? 

Sztem nincs értelme a gm feliratért ekkora felárat fizetni, már jó pár éve h cseréltem akkor talán 300ft-ot gomboltak le rólam ezért. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Gergőőő írta:

Sztem nincs értelme a gm feliratért ekkora felárat fizetni, már jó pár éve h cseréltem akkor talán 300ft-ot gomboltak le rólam ezért. 

Én is rendszeresen cserélgettem, aztán bent a cégnél a karbantartó tudott adni zöld olajálló O gyűrűt ami egy géphez kell, és ide pont passzol. Többet nem szivárgott. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 04. 09. at 8:46, bandika írta:

Köszi. Cromaxnál nézten van 70 Ft os is, meg gyári 1500 ft os van esetleg valami lényeges eltérés minőségben vagy mindegy igazán? 

Én egy hidraulika boltban (az esett útba) vettem mindkét gyűrűt, olaj és hőálló, talán 200Ft-ot fizettem....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

 

Van egy X14XE motorkódú Astra F kombim. Kb. 1000 kilométerenként eltűnik egy liter hűtővíz.

Ennyi eltűnhet ha hengerfejes esetleg? Fogyasztása tökéletes (6-7 liter körül van nagyrészt országútin járok most), kipufogón sem látok semmi gyanúsat. Megfelelően gyorsul. Beindításkor van egy kicsi háromhengerezés de fél perc után helyrejön.  Motortérben jobb oldalon az EGR szelep alatt a váltón (ott van egy kis üreg) ott azért látok vizet, de nem igazán látom honnan jöhet. Illetve a termosztát házon látok némi víz nyomot. 

Gyertyát nem tudtam kiszedni mert nem találtam a gyertya kulcsot :). Szóval tűnhet el ennyi ha hengerfejes lenne? Vagy inkább a fent írt sok kicsiből összejöhet ennyi.

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

3 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Van egy X14XE motorkódú Astra F kombim. Kb. 1000 kilométerenként eltűnik egy liter hűtővíz.

Ennyi eltűnhet ha hengerfejes esetleg? Fogyasztása tökéletes (6-7 liter körül van nagyrészt országútin járok most), kipufogón sem látok semmi gyanúsat. Megfelelően gyorsul. Beindításkor van egy kicsi háromhengerezés de fél perc után helyrejön.  Motortérben jobb oldalon az EGR szelep alatt a váltón (ott van egy kis üreg) ott azért látok vizet, de nem igazán látom honnan jöhet. Illetve a termosztát házon látok némi víz nyomot. 

Gyertyát nem tudtam kiszedni mert nem találtam a gyertya kulcsot :). Szóval tűnhet el ennyi ha hengerfejes lenne? Vagy inkább a fent írt sok kicsiből összejöhet ennyi.

 

Köszönöm

Szia, igazából ennyi víz mehet a motorba is meg kifelé is eltűnhet. Amig az utóbbi nincs kizárva nem nagyon kellene szétszedni a motort. Az hogy induláskor 3 hengerezik akár lehet a hengerfejesség jele is, ha egy kis víz jut a hengerbe az addig nem fog járni amig ki nem nyomja. Ha viszont ez a kis víz több lesz, ( általában ugye rosszabbodik a hiba és magától nem javul) a motor vízütést kaphat, mert ugye a víz nem összenyomható. De a 3 hengerezés lehet mástól is, ( pölö cserére érett gyertya) szóval ez még nem bizonyítja hogy hengerfejes. Először a kifelé szivárgást szüntesd meg, és ha marad a vízfogyás akkor lehet a motorbontáson gondolkodni. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 
Olyan kérdésem lenne , hogy sikerült eljutni arra a pontra hogy a kartel lent van . Haver addig dumálta a fejem amíg meg nem néztük a hajtókar csapágyat , nem vészes de 1 cserét megér , a kövi gond ott jött amikor az alapméretes csapágy kotyog benne , meg néztem ami benne volt csak az túlméretes (0,50) -es . Na már most beütöttem a csapágyon lévő számot de azt nem forgalmazzák már . Ilyenkor nyugodtam vehetek olyan csapágyat aminél csak annyi van hogy 0,50 es túlmérethez ? (Persze motor ,tipus specifikusan keresve). Még sose találkoztam túlméretes csapágyal .

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Üdv Urak!

Még megpróbálom itt is, hátha sikerül. Következő a problémám: adott egy alap 1.4-es F Astra X14NZ motorkóddal, ami benzin-gázos. Hidegen pöccre indul, de ha eléri az üzemi hőfokot, 10-15 perc állás után nehezen indul a még üzem-meleg motor. Ilyenkor hallhatóan fullad a motor gázadásra, és láthatóan kormol is. A szagán is érezni, hogy dús a keverék (a múlt héten műszakin szóltak is). A szokásos szervízen kívül cseréltem már: gyertya, rotor, elosztófedél, lambdaszonda (ezt írta is hibának), hőfokjeladót. Befecskendezőház, alapjárati motor kitisztítva, gyújtókábelek, kipufogó rendszer ( új univerzális katalizátor) vákuumcsövek rendben. Az autó bő 200 ezret futott, már van egy kis kartergáza is, de nem vészes. Nem értem miért dúsítja túl a meleg motort, ha valakinek van ötlete, vagy csak szereti a rejtvényeket meg köszönöm a segítségét. Bocsánat , ha hosszú voltam.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, dgab írta:

Üdv Urak!

Még megpróbálom itt is, hátha sikerül. Következő a problémám: adott egy alap 1.4-es F Astra X14NZ motorkóddal, ami benzin-gázos. Hidegen pöccre indul, de ha eléri az üzemi hőfokot, 10-15 perc állás után nehezen indul a még üzem-meleg motor. Ilyenkor hallhatóan fullad a motor gázadásra, és láthatóan kormol is. A szagán is érezni, hogy dús a keverék (a múlt héten műszakin szóltak is). A szokásos szervízen kívül cseréltem már: gyertya, rotor, elosztófedél, lambdaszonda (ezt írta is hibának), hőfokjeladót. Befecskendezőház, alapjárati motor kitisztítva, gyújtókábelek, kipufogó rendszer ( új univerzális katalizátor) vákuumcsövek rendben. Az autó bő 200 ezret futott, már van egy kis kartergáza is, de nem vészes. Nem értem miért dúsítja túl a meleg motort, ha valakinek van ötlete, vagy csak szereti a rejtvényeket meg köszönöm a segítségét. Bocsánat , ha hosszú voltam.

Szia, alapból én is a lambda szondára tippeltem  volna, mert itt egyvezetékes van, hideg motornál még nincs szabályzás, csak amikor már elért egy adott hőfokot a víz, ezért lett volna a másik ötlet a kétvezetékes vízhőfok jeladó a fojtószelepház hátuljában. Írtad a befecskendező házat hogy cserélték, a lambda szonda és a kartergáz csővét jól rakták vissza? Előfordul hogy felcserélik.

98d31b5794ff9adbf8596816dacea9ab.jpg

Tehát a felső a MAP csöve az alsó a kartergázé. 

Írtad hogy egy kicsit magas a kartergáz, próbáld meg hogy melegen amikor és nehezen indul lehúzod a a vastagot ami a fojtószelepház fedőre csatlakozik. Nézd meg hogy úgy könnyebben indul-e. 

Link to comment
Megosztás:

Szia, köszi a gyors választ! A befecskendező házat én pucoltam ki, ( minden javítást én végeztem eddig, tanult szakmám autószerelő, csak inkább a haszonjármű szektorban dolgoztam ) a csövek az általad is feltett kép szerint vannak. A kartergáz cső lehúzásos módszert is próbáltam, hasztalanul. Ma mentem vele kb. 25 km.-t, és amikor leparkoltam, a kuplung kinyomásakor kicsit felpörgött a motor ( üzem-melegen), szóval most az alapjárati motor is képbe került. Elvileg ez is beleszól a keverék képzésbe. Visszanézve a hozzászólásokat, itt többen írták, hogy lambdaszondát csak gyárit érdemes venni, mert az utángyártott nem lesz jó. Még megpróbálom a hidrotőkéket kimosni-cserélni, mert ezek is csörömpölnek egy kicsit, meg üza. nyomást mérni. Köszi még egyszer az ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

16 perce, dgab írta:

Szia, köszi a gyors választ! A befecskendező házat én pucoltam ki, ( minden javítást én végeztem eddig, tanult szakmám autószerelő, csak inkább a haszonjármű szektorban dolgoztam ) a csövek az általad is feltett kép szerint vannak. A kartergáz cső lehúzásos módszert is próbáltam, hasztalanul. Ma mentem vele kb. 25 km.-t, és amikor leparkoltam, a kuplung kinyomásakor kicsit felpörgött a motor ( üzem-melegen), szóval most az alapjárati motor is képbe került. Elvileg ez is beleszól a keverék képzésbe. Visszanézve a hozzászólásokat, itt többen írták, hogy lambdaszondát csak gyárit érdemes venni, mert az utángyártott nem lesz jó. Még megpróbálom a hidrotőkéket kimosni-cserélni, mert ezek is csörömpölnek egy kicsit, meg üza. nyomást mérni. Köszi még egyszer az ötleteket!

Ha már keverék képzés, megnézheted a tűzfalon található " ufó" csöveit ami a tankszellőztetés része, mert ha a aktívszenes tartály belső része szétesik, itt szénpor tud bejutni a vákumcsövekhez, amitől az alapjárati motor akad. Meg úgy általánoságban az összes vákumcsövet-csonkot át lehet nézni, kipróbálni hogy a belső-levegő keringtetést lehet-e ki be kapcsolni ( járó motornál egy szisszenés és halk csapódás hallatszik amikor kikapcsolod, tehát a második gombnyomásra) mert ezt is vákum vezérli és a pollenszűrő alatt megy be, ott van hogy lecsúszik a cső. Az alapjárati motort lehet kiszerelve tesztelni, visszadugva a csatira diagnosztika módban ( mint amikor hibát villogtatsz ki) a kúpnak szabályosan ki-be kell járnia. 

 

Ha van multimétered kimérheted a pillangószelep potmétert is, a két végállás között egyenletesen kell emelkedni a fesznek, ezt gyujtáson lehet mérni:

Ahogy a videón látszik kb 0.53Volt a zárt pillangószelepnél mért és ás 4.45 Volt a teljesen nyitottnál a feszültség. 

Ha kiveszed a tőkéket, előtte érdemes a hengerfejben az olaj visszafolyó csatornákat lezárni egy kis darab ronggyal, mert főleg a szélsőkön lefér a szelep tetejéről a kupak ( vagy közdarab) és he beesik lejut egészen a karterba. Persze a rongyokat még összerakás előtt ki kell venni. Én üresen szoktam betenni a tőkét ( a tisztítottat is és az újat is) mert úgy könnyebb, ( össze lehet nyomni) és majd az olajnyomás szépen feltölti. 

Link to comment
Megosztás:

Vákumcsövek rendben vannak mindenhol ( féktisztító próba, vagy szájjal megszívtam őket). Alapjárati motort leteszteltem már a videó szerint, kicsit zajos, de működik. Van jelentősége annak, hogy mennyit mozdul a kúp a két végállás között? A tőkékről hogy lehet megállapítani, hogy jók-e még, vagy cserélni kell őket? A potmétert majd kimérem még, köszi a tippet!

Link to comment
Megosztás:

19 órája, dgab írta:

Vákumcsövek rendben vannak mindenhol ( féktisztító próba, vagy szájjal megszívtam őket). Alapjárati motort leteszteltem már a videó szerint, kicsit zajos, de működik. Van jelentősége annak, hogy mennyit mozdul a kúp a két végállás között? A tőkékről hogy lehet megállapítani, hogy jók-e még, vagy cserélni kell őket? A potmétert majd kimérem még, köszi a tippet!

Szia. Az alapjárati motor maximális lépés száma 160 (6,67mm), ezt végigjárja teszt üzem módban (hiba kód kivillogtatásnál, lásd zotya975 videóját) .  A gyári alapjárati motor  204 lépésre képes beszerelve (Ez 8,5mm  8,5/204= avagy 1 lépés 0,04167mm) .  Az alaphelyzete   kikapcsolt gyújtásnál  100 lépés a teljes lezárástól  visszafelé (0 mindig a teljes lezárás jó beállításnál). A gyújtás ráadásakor a motor hőfokának megfelelően  vagy jobban lezárja (10°C felett) , vagy jobban kinyitja (10°C alatt )mint 100 lépés (-40°C vagy hő gomba szakadáskor a 160 lépésig visszahúzza avagy 100-tól még 60 lépést nyit a csatornán ). Ez  indítási segédlet ami a gyárilag be van programozva az ECU-ba, nem változtatható. A beindulás után fokozatosan zárni kezd,  az alapjárati fordulat eléréséig (hidegen magasabb, melegen alacsonyabb ), ez egy folyamatos korrekció amit az ECU végez. A motor alapjárati terhelésének megfelelően.  Elmentett alapjárati motor lépés nincs csak a fordulat érték van meghatározva hideg és meleg motornál az ECU-ban. A beállítás abból  áll hogy az alapjárati motor Nulla lépés száma a megkerülő csatorna teljes lezáráshoz tartozzon.

Erre kétféle lehetőség is adódik:

1) Első a hibák kivillogtatás közbeni teszt üzem mód (lásd zotya975 videóját).  A  lényeg, hogy 28mm kúptávolsággal beszereljük az alapjárati motort , majd  ezt követő első gyújtás ráadásakor az A_B vagy 5-6  rövidre zárva hiba kiolvasást végzünk. Ekkor az alapjárati motor teszt során be mozogja  a teljes lezárás 0 lépését , majd a gyújtást kikapcsolva a 100 lépés alap értékre áll be. A rövid-zár megszüntetése után rendesen indíthatunk,  mert megkaptunk amit akartunk.

2)ez a második egy kicsit bonyolultabb és fordulatszám mérő is szükséges hozzá.

a)Először is indítsuk be a motort és melegítsük be 80-90°C -ra.

b) Ezután állítsuk le , majd egy 5 percre vegyük le az akkumulátor sarut vagy húzzuk ki az összes (4db) biztosítékot a motortérben levő biztosíték tartóból (nekem három lila 80A-s , és egy sárga  20A van benne ), hogy az ECU töröljön minden beállítást.

c)Ezután vissza téve a sarut  vagy a biztosítékokat Adjuk rá a gyújtást  egy 5 másodpercre majd vegyük el. Ezután   indítsuk be a motort, gázpedál nyomás nélkül!

d) A motor beindulása után várjuk meg még beáll az alapjárat , majd fokozatosan kapcsoljunk be minél több elektromos fogyasztót (fényszóró-ventilátor-ablakfűtés-klíma-stb ) majd megint várjunk egy pár másodpercet hogy normalizálódjon az alapjárat. A gázhoz még itt se szabad nyúlni.

e) Ezután jön a lényeg :).  A gázpedál határozott nyomásával pörgessük fel a motort 3000 fordulatra majd tartsuk ott 7-10 másodpercig,  majd nagyon lassan engedjük vissza a gázpedált.  Várjuk meg amíg alapjáratra áll a motor . Kapcsoljuk ki fokozatosan a fogyasztókat majd a motort is. Újra indítva  tökéletes alapjáratot kell kapnunk.

 

E-hez a beállításhoz annyit szeretnék hozzáfűzni hogy minden akkumulátor levételnél meg kéne csinálni .

Mert a C14NZ-X14NZ-C16NZ  motorvezérlője  úgy van sajnos kitalálva,  hogy csak a motor első 3000 fordulat elérésekor(az ECU teljes tápellátása megszakadása után) az  alapjárati motort  teljes lezárásra kényszeríti majd visszafele számolva meghatározza  az alapjárati lépés számot  a gáz elvétel után. Nem úgy mint a C14SE  ami minden gyújtás kikapcsolásakor megcsinálja ezt.

Ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Módosítva : nyemi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 26. at 12:08, nyemi írta:

Szia. Az alapjárati motor maximális lépés száma 160 (6,67mm), ezt végigjárja teszt üzem módban (hiba kód kivillogtatásnál, lásd zotya975 videóját) .  A gyári alapjárati motor  204 lépésre képes beszerelve (Ez 8,5mm  8,5/204= avagy 1 lépés 0,04167mm) .  Az alaphelyzete   kikapcsolt gyújtásnál  100 lépés a teljes lezárástól  visszafelé (0 mindig a teljes lezárás jó beállításnál). A gyújtás ráadásakor a motor hőfokának megfelelően  vagy jobban lezárja (10°C felett) , vagy jobban kinyitja (10°C alatt )mint 100 lépés (-40°C vagy hő gomba szakadáskor a 160 lépésig visszahúzza avagy 100-tól még 60 lépést nyit a csatornán ). Ez  indítási segédlet ami a gyárilag be van programozva az ECU-ba, nem változtatható. A beindulás után fokozatosan zárni kezd,  az alapjárati fordulat eléréséig (hidegen magasabb, melegen alacsonyabb ), ez egy folyamatos korrekció amit az ECU végez. A motor alapjárati terhelésének megfelelően.  Elmentett alapjárati motor lépés nincs csak a fordulat érték van meghatározva hideg és meleg motornál az ECU-ban. A beállítás abból  áll hogy az alapjárati motor Nulla lépés száma a megkerülő csatorna teljes lezáráshoz tartozzon.

Erre kétféle lehetőség is adódik:

1) Első a hibák kivillogtatás közbeni teszt üzem mód (lásd zotya975 videóját).  A  lényeg, hogy 28mm kúptávolsággal beszereljük az alapjárati motort , majd  ezt követő első gyújtás ráadásakor az A_B vagy 5-6  rövidre zárva hiba kiolvasást végzünk. Ekkor az alapjárati motor teszt során be mozogja  a teljes lezárás 0 lépését , majd a gyújtást kikapcsolva a 100 lépés alap értékre áll be. A rövid-zár megszüntetése után rendesen indíthatunk,  mert megkaptunk amit akartunk.

2)ez a második egy kicsit bonyolultabb és fordulatszám mérő is szükséges hozzá.

a)Először is indítsuk be a motort és melegítsük be 80-90°C -ra.

b) Ezután állítsuk le , majd egy 5 percre vegyük le az akkumulátor sarut vagy húzzuk ki az összes (4db) biztosítékot a motortérben levő biztosíték tartóból (nekem három lila 80A-s , és egy sárga  20A van benne ), hogy az ECU töröljön minden beállítást.

c)Ezután vissza téve a sarut  vagy a biztosítékokat Adjuk rá a gyújtást  egy 5 másodpercre majd vegyük el. Ezután   indítsuk be a motort, gázpedál nyomás nélkül!

d) A motor beindulása után várjuk meg még beáll az alapjárat , majd fokozatosan kapcsoljunk be minél több elektromos fogyasztót (fényszóró-ventilátor-ablakfűtés-klíma-stb ) majd megint várjunk egy pár másodpercet hogy normalizálódjon az alapjárat. A gázhoz még itt se szabad nyúlni.

e) Ezután jön a lényeg :).  A gázpedál határozott nyomásával pörgessük fel a motort 3000 fordulatra majd tartsuk ott 7-10 másodpercig,  majd nagyon lassan engedjük vissza a gázpedált.  Várjuk meg amíg alapjáratra áll a motor . Kapcsoljuk ki fokozatosan a fogyasztókat majd a motort is. Újra indítva  tökéletes alapjáratot kell kapnunk.

 

E-hez a beállításhoz annyit szeretnék hozzáfűzni hogy minden akkumulátor levételnél meg kéne csinálni .

Mert a C14NZ-X14NZ-C16NZ  motorvezérlője  úgy van sajnos kitalálva,  hogy csak a motor első 3000 fordulat elérésekor(az ECU teljes tápellátása megszakadása után) az  alapjárati motort  teljes lezárásra kényszeríti majd visszafele számolva meghatározza  az alapjárati lépés számot  a gáz elvétel után. Nem úgy mint a C14SE  ami minden gyújtás kikapcsolásakor megcsinálja ezt.

Ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Szia, köszönöm neked is a segítséget! Ma kimértem a pillangószelep potméterét, nálam 0,47-4,35 Volt feszültséget mértem a két végállás között ( szerintem ez jó ) .A kiszerelt alapjárati motort kicsit meg fújkáltam WD-40-el, (bár nem tartom sokra mint kenőanyag), és szinte zajtalan lett (nyilván tisztításkor a féktisztító kiszárította).  Próbáltam megmérni az alapjárati motort a teszt üzemben, bár a pontos értékekhez mérőórával kellene mérni, de ahhoz kreálnom kellene valamilyen tartót, amihez szilárdan tudom rögzíteni a motort, és a mérőórát is. Ezzel nem akartam szöszölni, így csak tolómérővel, szemre kb. értéket tudtam mérni. Nálam hideg motornál a kúp záró végének sík felülete kb. 28 mm-re van a motor felfekvő felületétől. Tesztüzemben, kb. 24-30mm. között jár ki-be a kúp (szintén a felfekvő felülettől mérve). Kikapcsolt gyújtásnál, kb. 26mm-re megy vissza. Ha jól értem, akkor a második módszer egyfajta betanítási folyamat? Fontos, a pont 3000 fordulat tartása, vagy megközelítő érték is elég ( nincs fordulatszám mérőm)? Ezt a betanulási folyamatot menet közben (normál használat) nem tudja betanulni? Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 29. at 18:54, dgab írta:

Szia, köszönöm neked is a segítséget! Ma kimértem a pillangószelep potméterét, nálam 0,47-4,35 Volt feszültséget mértem a két végállás között ( szerintem ez jó ) .A kiszerelt alapjárati motort kicsit meg fújkáltam WD-40-el, (bár nem tartom sokra mint kenőanyag), és szinte zajtalan lett (nyilván tisztításkor a féktisztító kiszárította).  Próbáltam megmérni az alapjárati motort a teszt üzemben, bár a pontos értékekhez mérőórával kellene mérni, de ahhoz kreálnom kellene valamilyen tartót, amihez szilárdan tudom rögzíteni a motort, és a mérőórát is. Ezzel nem akartam szöszölni, így csak tolómérővel, szemre kb. értéket tudtam mérni. Nálam hideg motornál a kúp záró végének sík felülete kb. 28 mm-re van a motor felfekvő felületétől. Tesztüzemben, kb. 24-30mm. között jár ki-be a kúp (szintén a felfekvő felülettől mérve). Kikapcsolt gyújtásnál, kb. 26mm-re megy vissza. Ha jól értem, akkor a második módszer egyfajta betanítási folyamat? Fontos, a pont 3000 fordulat tartása, vagy megközelítő érték is elég ( nincs fordulatszám mérőm)? Ezt a betanulási folyamatot menet közben (normál használat) nem tudja betanulni? Köszi még egyszer!

Az a méretek jók amit írsz . A alapjárati motoron mért értékekkel számolva igen a teljes lezáráshoz ~ 30-30,5mm méret tartozik.  A teszt üzemmódban:    mindig a lezárás felé indul el  100 lépést majd vissza 160 lépést majd előre megint 160 lépést. Ha elveszed a gyújtást mindig 100 lépéssel a teljes lezárás előtt fog megállni a motor ha a teszt üzemmódba egyszer is elérte a teljes lezárást. Mert ha az alapjárati motor neki ütközik a lezárandó furatnak ő akkor sem áll meg az előre menő impulzusok leszámolásának  hanem majd amikor visszafele számolást meg kezdi, az már pontos lesz. Így hajtja végre a pontos beállítást (un.initet).  A teszt üzemmód : működés nélküli, a 3000 fordulatra  felpörgetés: működés közbeni beállításra  alkalmas. A lényeg hogy a ECU a teljes lezárást a  "0" lépés számhoz rendelje . A fejlettebb C14SE ECU ezt úgy csinálja hogy például alapjáraton ketyeg a motor , az alapjárati motor mondjuk 27 lépés számra van a teljes lezárástól. A gyújtás kikapcsolásakor 100 lépést előre majd hátra megcsinál az alapjárati motor  , és meg áll. Ekkor biztos hogy 100 lépéses kezdő beállításról fog  indulni. Nincs is alapjárati gond vele.  Amúgy az X14NZ -sek túlnyomó többsége  mind szenved ettől .

 

Érdekes link:

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,

Új vagyok a fórumon, előre is elnézést kérek ha rossz helyen jövök a problémámmal. Adott egy 2002-es F Astra X14NZ, full fapados, 31e km-el. Az első és egyetlen tulaj elhunyt, az autót az örököstől vásároltam meg egy kereskedésen keresztül. A futásteljesítmény gyanús volt, de megtekintés után egyértelművé vált, hogy igaz. Mindent cserét amit a kor indokolt, vagy célszerűnek ítéltem/szerelő javasolta, kicseréltettem. Vezérlés, olaj, szűrők, stb. Egyetlen problémája van. Ha az autó üresben gurul "dobálja" vagy megemeli a fordulatszámot. Amint megáll - mindegy hogy fékezéssel vagy anélkül - szépen visszaszabályozza és beáll egy - érzésre - jó értékre. Ford. mérő sajnos nincs benne. Minden egyéb üzemmódban, esetben normálisan működik. Minden segítséget köszönök.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tocsa2 írta:

Sziasztok,

Új vagyok a fórumon, előre is elnézést kérek ha rossz helyen jövök a problémámmal. Adott egy 2002-es F Astra X14NZ, full fapados, 31e km-el. Az első és egyetlen tulaj elhunyt, az autót az örököstől vásároltam meg egy kereskedésen keresztül. A futásteljesítmény gyanús volt, de megtekintés után egyértelművé vált, hogy igaz. Mindent cserét amit a kor indokolt, vagy célszerűnek ítéltem/szerelő javasolta, kicseréltettem. Vezérlés, olaj, szűrők, stb. Egyetlen problémája van. Ha az autó üresben gurul "dobálja" vagy megemeli a fordulatszámot. Amint megáll - mindegy hogy fékezéssel vagy anélkül - szépen visszaszabályozza és beáll egy - érzésre - jó értékre. Ford. mérő sajnos nincs benne. Minden egyéb üzemmódban, esetben normálisan működik. Minden segítséget köszönök.

Szia, gratula az autóhoz. Sajna ez a hullámzó fordulatszám olyan hiba ami sokunkat elkísér sok éven át, vagy sikerül megszüntetni, vagy nem. ( nekem nem) Amit ellenőrizhetsz hogy a szívóoldalon vagy a vákum rendszerben nincs-e tömítetlenség. Legegyszerűbb ha féktisztítóval befújkálsz minden csőcsonkot, csatlakozást az injektorház környékén járó lehetőleg hideg motornál. ( mert ugye a féktisztító tűzveszélyes) ha valahol rés, repedés van a motor beszívja, és felpörög. Aztán: a tűzfalon a műanyag lelógó burkolat mögött találsz egy műanyag kerek szelepet amire 3 cső megy, ez a tankszellőztetés része. Húzd le a csöveket nézd meg nincs-e bennük szénpor, mert ha a sárvédő alatti aktívszenes tartály szétesik, akkor ide bejut a szénpor majd tovább megy az injektorházba és alapjárati gondokat okozhat. ( bár 31 ezer kilóméternél ez szinte kizárt) Aztán ha nem volt mostanában lehet alapjárati motort ( és a fészkét) és pillangószelepet takarítani. Az alapjárati motort meg is tudod járatni, ha kiszerelve visszadugod a csatijára , és diag módban ( mintha hibakódot villogtatnál) gyujtást adsz.

 

A kúpnak akadás nélkül kell ki-be járnia. Most így hirtelen ami eszembe jut. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 06. 19. at 17:35, tocsa2 írta:

Sziasztok,

Új vagyok a fórumon, előre is elnézést kérek ha rossz helyen jövök a problémámmal. Adott egy 2002-es F Astra X14NZ, full fapados, 31e km-el. Az első és egyetlen tulaj elhunyt, az autót az örököstől vásároltam meg egy kereskedésen keresztül. A futásteljesítmény gyanús volt, de megtekintés után egyértelművé vált, hogy igaz. Mindent cserét amit a kor indokolt, vagy célszerűnek ítéltem/szerelő javasolta, kicseréltettem. Vezérlés, olaj, szűrők, stb. Egyetlen problémája van. Ha az autó üresben gurul "dobálja" vagy megemeli a fordulatszámot. Amint megáll - mindegy hogy fékezéssel vagy anélkül - szépen visszaszabályozza és beáll egy - érzésre - jó értékre. Ford. mérő sajnos nincs benne. Minden egyéb üzemmódban, esetben normálisan működik. Minden segítséget köszönök.

Szia.  Az mit jelent , hogy  "dobálja"  a fordulatszámot?

Ui.:Lehet, hogy  az immo (néha elveszti a jelet és ezáltal blokkolja a sebesség  impulzust) . Először is vegyél le minden kulcskarikát a slusszkulcsról és úgy járjál egy ideig.

203063477_4438882059457831_6890326401791

 

Főleg így nem szerencsés a konstelláció. Mert a rövidre zárt hurkú kulcskarika akár az immobiliser egységet is tönkre teheti !!!

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Csak mint érdekességet írom meg, bár ha nem történt volna meg, azért jobban érezném magamat.....

30 ezrenként cserélem a gyertyákat, ahogy az előírt.

Legutóbb a cserénél a 3-as hengerből csak nehezen, végig erővel lehetett kicsavarnom a gyertyát.

Ez már nagyon megijesztett!

A kicsavart gyertya menetének a közepén egy kb. 8 mm-es sávban tükör fényes a menet és a hengerfejben viszont a menet barna rozsdás.

Más választásom nem lévén betekertem az új gyertyákat, de a 3-as nem is szorult meg, de nem is erőltettem.

Azóta mentem vele kb. 700 kilométert, de szerencsére eddig még nem lőtte ki a gyertyát, de a szerelőmet már beizzítottam egy menetjavításra. Helicoilt szeretnék, de neki is előtte be kell szereznie.

Talán nem róhatom fel ennek a 29 éves és közel 400 ezres bontatlan motornak ezt a hibát......

Mindezt csak tanulságul...

Link to comment
Megosztás:

36 perce, epk947 írta:

Csak mint érdekességet írom meg, bár ha nem történt volna meg, azért jobban érezném magamat.....

30 ezrenként cserélem a gyertyákat, ahogy az előírt.

Legutóbb a cserénél a 3-as hengerből csak nehezen, végig erővel lehetett kicsavarnom a gyertyát.

Ez már nagyon megijesztett!

A kicsavart gyertya menetének a közepén egy kb. 8 mm-es sávban tükör fényes a menet és a hengerfejben viszont a menet barna rozsdás.

Más választásom nem lévén betekertem az új gyertyákat, de a 3-as nem is szorult meg, de nem is erőltettem.

Azóta mentem vele kb. 700 kilométert, de szerencsére eddig még nem lőtte ki a gyertyát, de a szerelőmet már beizzítottam egy menetjavításra. Helicoilt szeretnék, de neki is előtte be kell szereznie.

Talán nem róhatom fel ennek a 29 éves és közel 400 ezres bontatlan motornak ezt a hibát......

Mindezt csak tanulságul...

Nekem az egyik gyertyát az astrán sikerült egyszer ferdén belekapatnom, utána hiába próbálkoztam nem tudtam újból egyenesen betekerni ( ami ugye alapból ferde a hengerfej síkjához) még kb . 50 ezer kilométert mentem így gyertyát is cseréltem, nem szorult meg csak nyúlt a végén amikor teljesen beért. De nem volt gond vele, nem is fújt ki, aztán az SE-projektkor meg már úgyis másik hengerfej került fel. A helicolt nagy dícsérik állítólag jobb mint az eredeti menet. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok hogy valami furcsa hangot hallok a bal oldali kerekek felől olyan mint ha kavics lenne a gumiban meg néztem és nincs semmi benne esetleg ötlet hogy mi adja a hangot? Ha a hallasom nem csal akkor a bal első kerektől jön menet közben kb 30km/H nal kezdi el. Köszönöm a válaszokat.

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

22 perce, Garos írta:

Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok hogy valami furcsa hangot hallok a bal oldali kerekek felől olyan mint ha kavics lenne a gumiban meg néztem és nincs semmi benne esetleg ötlet hogy mi adja a hangot? Ha a hallasom nem csal akkor a bal első kerektől jön menet közben kb 30km/H nal kezdi el. Köszönöm a válaszokat.

 

 

 

Szia, cseréld meg a két első kereket, amit ugye alapból nem teszünk mert a forgásirány megváltozik, de addig nem lesz belőle gond, amig mész egy kört és megnézed hogy " vándorol-e " a hang a cserével, a kerékkel együtt. Ha marad ott a hang akkor ugye más szól. A próba után ne felejtsd el visszacserélni a kerekeket. Vagy tedd be a helyére a pótkereket, és meglátod hogy elhallgat-e. 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

Szia, cseréld meg a két első kereket, amit ugye alapból nem teszünk mert a forgásirány megváltozik, de addig nem lesz belőle gond, amig mész egy kört és megnézed hogy " vándorol-e " a hang a cserével, a kerékkel együtt. Ha marad ott a hang akkor ugye más szól. A próba után ne felejtsd el visszacserélni a kerekeket. Vagy tedd be a helyére a pótkereket, és meglátod hogy elhallgat-e. 

Nem minden abroncsnál lényeges a forgásirány.Van olyan gumi is amit bárhová tehetsz.Úgy van kialakítva a mintázata.De az ötlet jó.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.