Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Hát, a hegesztésről lehet hallani sok rosszat, meg némi jót is, igazából én nem biztos, hogy hegesztetném, én inkább cserélném.

Bár az az igazság, eddig egy kocsinknak (ill. tesóménak) a hengerfejét hegesztették, az még most is fut, semmi baja. Mindenki óvaintett tőle, hogy egy v6-os motort nem szabad így javítani, mert annak csak erőből kell mozgatnia azt a szűk 1800 kilót, de aki csinálta, az esküdött, hogy nagyon fogja bírni, és tényleg.

No ettől függetlenül én magamnak tuti cserélném.

Link to comment
Megosztás:

Már korábban kérdeztem hogyan lehet 1.6 (75)-ből 1.6 (100) csinálni.

De most az érdekelne hogy érdemes-e ilyennel foglalkozni vagy nem.

Ha igen akkor kb mennyibe kerül egy ilyen "átalakítás" és hol tudják megcsinálni?

Előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:-)

Szerintem nem egyértelmű a hengerfej dolog.

Nekem a régi kocsim volt gátas, és bontott hengerfejet kapott. Igaz, nem lett nyomáspróbázva és az idők folyamán fogyott is a hűtővíz.

Én azt mondom, ha rendelkezésre áll valamilyen cég, aki hengerfej javítással foglalkozik, megérné hegesztetni. Pl. ilyen cég van Pécstől délre.:-)

Link to comment
Megosztás:

A siklósi elég felejtős hely. Nekem Rekord hengerfejet csináltak (szelepfészekcsere) de kb 10000 km múlva vittem a motort Taszárra, és ott mondták, hogy nem tökéletesek a szelepfészkek.

Szia Kori.:-)

Köszi.

Én még nem vittem nekik munkát, de voltam ott. De én rettegek a hengerfejes jelenségtől.. Vízfölforrás, vízfogyás.. Utálatos dolog...

Éppen azon agyalok, valahogy le kellene tesztelni hogy kapcsol-e a hőgomba, és megy-e még a ventillátor.

Brrrrr :oops: :violent1:

Link to comment
Megosztás:

Szia Kori.:-)

Köszi.

Én még nem vittem nekik munkát, de voltam ott. De én rettegek a hengerfejes jelenségtől.. Vízfölforrás, vízfogyás.. Utálatos dolog...

Éppen azon agyalok, valahogy le kellene tesztelni hogy kapcsol-e a hőgomba, és megy-e még a ventillátor.

Brrrrr :oops: :violent1:

Motort járatod, és vársz.Előbb-utóbb elindul a venti.Ha mégse, azt észre fogod venni, mert elég sok gőz fog kijönni a kiegyenlítőből.Na akkor kell sürgősen leállítani!Bár ez amolyan sufnituning megoldás.De inkább otthon, mint pl. egy lámpánál állva, vagy egy kirándulás alkalmával!

Link to comment
Megosztás:

A volt OFF 19 1.8 16V-men ON átégett a hengerfej tömítés a 2-3-as henger között, hengerfej levesz, erre meg is volt görbülve, síkba kellett köszörülni + szelepfészkeket marták(?) nyomáspróbán átment :lol: Ez volt 35e ft a héten ...

Víz nem fogyott belőle a hűtőviz sem volt olajos az olaj sem volt vizes csak erő az már nem volt benne 2 szélső hengerbe 12 a 2 középsőbe 7 volt a kompresszio es az önindítózás is csak nyögvenyelősen ment ...

Link to comment
Megosztás:

kicsit el vagyok kenődve :?

megvolt az olajcsere, azóta tettem is bele pár km-t de továbbra is csattognak a tőkék mint az állat.....még csak nem is lett halkabb :?

(sóhaj) :?

Tőkecsere :lol:

Én is azon vagyok, csak még meg kell várnom a fizut :?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a hengerfejességgel kapcsolatos hozzászólásokat.

Azóta leugrott a HF, a tömítésen látszik, hogy átfolyt a víz, szemmel láthatóan csak 1 db kb 1.5-2 mm hosszú karc látszódott a 4-es henger gátjának peremén az egyik víztér irányában. Megnézzük, hááát határeset. Gépműhyelbe el, síkolás. Utána nem látszik. A víztérben is megcsiszolták a környékén, hátha valami ott is látszik, de semmi. Talán volt már leszedve, és leejthették? Motorkódos az autó, tehát nincs motorszám, úgy tudom, kint csak a gyári beszerelésű motoroknak adnak számot, és ha valaki később cseréli újra, azon már csak kód van. Lehet nekem is csere volt valamikor, mert a blokk és a HF egyéb részei (tengely, tőkék stb) kifogástalan-közeli állapotúak. Mindenesetre mindjárt megy vissza a hengerfej, remélem elfelejtjük a vízevést egy jó időre...

Most már csak az a kérdés, hogy miután leengedjük a vizes/5ekm-es gyári Opel olajat, mit töltsek bele (lásd olajos fórum...)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap leállt a kocsi (C14NZ), hibakeresés után eljutottam az üzemanyag szivattyúig. A lényeg, hogy miután a kézikönyv szerint áthidaltam a vezérlő relé megfelelő kapcsait, a 12V-ot mértem a szivattyúnál a vezetékeken, de a szivattyúra kötve semmi zajt, rezgést nem tapasztaltam.

Erősítsen meg valaki, hogy nem járhat olyan csendesen, hogy a tank alatt fekve, azt tapogava ne lehessen érzékelni a működését!

Más kérdésem, hogy ez egy caraván. Itt a tank nem a hátsó ülések alatt van, hanem a csomagtér alatt, a szivattyú sem belülről, hanem a kocsi alatt fekve szerelhető. Ugye ez akkor más szivattyú mint az amit az ülések alól lehet elérni?

Link to comment
Megosztás:

Azt is megjátszhatod, hogy szét kell kapni, jól átpucolni mindet,

aztán megnézni, melyik van rossz állapotban, és csak azt cserélni.

Időleges megoldásnak jó, bár 1-2 éven belül követheti a többi is.

Ha nem sérült a hengerfej (fémreszelék miatt pl.), akkor megoldódik

a cserével/tisztítással a problem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam hidegen indítva 1mp-et olyan dízelesen kattog, aztán hangtalan.

Ez is tőke? Mibe fáj a csere?

Ja... az is tőke, de ha indítás után 2-5 másodpercel elhalgat, akkor még jócskán fogja bírni.

Tényleg általános, főleg idősebb motoroknál.

Nekem az enyémbe (c14nz) 2600 pénz / db. vagy itten körül.

Link to comment
Megosztás:

Azt is megjátszhatod, hogy szét kell kapni, jól átpucolni mindet,

aztán megnézni, melyik van rossz állapotban, és csak azt cserélni.

Időleges megoldásnak jó, bár 1-2 éven belül követheti a többi is.

Ha nem sérült a hengerfej (fémreszelék miatt pl.), akkor megoldódik

a cserével/tisztítással a problem. :lol:

Csatlakoznék :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja... az is tőke, de ha indítás után 2-5 másodpercel elhalgat, akkor még jócskán fogja bírni.

Tényleg általános, főleg idősebb motoroknál.

Nekem az enyémbe (c14nz) 2600 pénz / db. vagy itten körül.

Hány db is vanik benne? Bocs a láma kérdésekért... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.