Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát ettöl nem lettem okosabb

konkrétat nem tudnál?

Korábban beszéltek már erről a ford.számmérős órát beszerváló cartársak, kérlek olvass vissza néhány oldalt.De komlyan.Egy viszonylag fiatal autód van, kár lenne szétfúrkálni a műszerfalat utólagos ford.számmérős órával.Konkrétan meg abban a vezetékkötegben ami megy a km. órádhoz, elvileg benne van az is, ami a ford.számjelet küldi.Nekem piros színű, ha jól emlékszem.Bemész egy Bontóba, és veszel egy olyan órát, aztán kicseréled az eredetivel.Aztán elvileg jó lesz, mert a tiéd még nem a Classic változat, hanem Astra F. Annál ugyanis úgy kellett elővadászni ezt a vezetéket, pl. Tomi023 gépénél.Nála viszont már asszem sárga volt.De az övé 202-es Classic verzió.

Többiek javítsatok ki, ha rosszul okoskodom.

Link to comment
Megosztás:

nekem X16XEL moci van az astrában. Egyszer csak gondolt egyet, és úgy leállt, hogy be sem indul. Fogtam egy leírást, és a diag. csatin 1 tüskét (alulról a 6.-at írta a leírás) letesteltem.

Ezután a MIL lámpa gyújtáskor a következőt villogta.

12 12 12 66 66 66 92 92 92 33 33 33

Gondolom egyszerübben ez a 12 66 92 33.

Ez mit jelent?

Ha jól tudom a 12-es nem baj, csak a többi. a 66, a 92 és a 33.

PLS! Help!

ui: a szerelő még nem tudja, hogy ezeket " kimorzéztam", azért írok, hogy saccolni tudjam a jav.költséget.

Köszi mindenkinek a segítséget. Még másnap kiderült a hiba. :(

A 92-es hibakód! Sajna a vezérműszíj szakadt el.

Tavaly okt. 29-én volt cserélve görgőkkel, feszítővel, vezérműkerekekkel együtt.(biztos ami biztos) a szíj, csak úgy, elszakadt (contitech gyártmány... utólag láttuk, Made in Mexico). Kicsivel több, mint 15ezer km volt benne. Ma szedte le a szerelő a hengerfejet, elvittem javíttatni (minden csere, 16 szelep.....), a szíj meg már reklamációban van a forgalmazónál. Kérdés ki fogják-e fizetni valaha a jav.költséget?

Ha valakit érdekel, hogy nézett ki a szíj, szóljon, lefotóztam.

ui: utálom a közép-amerikaiakat!!!!! :evil:

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget. Még másnap kiderült a hiba. :(

A 92-es hibakód! Sajna a vezérműszíj szakadt el.

Tavaly okt. 29-én volt cserélve görgőkkel, feszítővel, vezérműkerekekkel együtt.(biztos ami biztos) a szíj, csak úgy, elszakadt (contitech gyártmány... utólag láttuk, Made in Mexico). Kicsivel több, mint 15ezer km volt benne. Ma szedte le a szerelő a hengerfejet, elvittem javíttatni (minden csere, 16 szelep.....), a szíj meg már reklamációban van a forgalmazónál. Kérdés ki fogják-e fizetni valaha a jav.költséget?

Ha valakit érdekel, hogy nézett ki a szíj, szóljon, lefotóztam.

ui: utálom a közép-amerikaiakat!!!!! :evil:

Van egy opel szerelő cimborám és ő erre a szíjra garanciát is vállal szóval aztmondja, hogy jó, és csak azt ajánlja.

Akkor most valaki lökhetné melyik szíjat érdemes venni, mert lassan előtte állok :roll: :roll: :roll:

Link to comment
Megosztás:

Fatibi!

Elvileg a műszercsoport nagyobbik csatlakozójának 8-as lábán van a fordszámjel, egy zöld színű vezetéken. Próbáld ki. :(

Mackosajt!

Aki számít a szerelők közül, az a Gates, vagy a gyári csomagolású szíjat ajánlja csak, és a vezetőgörgőkből ill. a feszítőből is csak a gyárit. Ugyancsak ez vonatkozik a vízpumpára (ellenőriztétek, nem szorult meg? ). Lehet a szíj hibája is, ha anyaghibás volt.

Link to comment
Megosztás:

wzsolt: az utánfutó indexvisszajelzőjének tényleg megvan a helye a műszerfalban, csak általában nincs benne égő, nem biztos, hogy megvan a vezetéke, ráadásul más az index elektronikája az utánfutósokban, mert az a visszajelző egy külön lábára lenne kötve, de az a láb csak a kimondottan utánfutóshoz való indexelektronikán van meg. Az enyémmel is ez a gondom, utólag lett rátéve vonóhorog, így egy külön kis dobozt tettek a műszerfalra, ami a visszajelzést csinálja, de én meg levettem ezt a dobozt, mert nem túl esztétikus. Majd szereznem kell olyan elektronikát, ami utánfutóshoz való, és akkor nekem is a műszerfalban jelzi vissza.

Amúgy az "Így csináld..."-ban benne van az elektromos rajza az utánfutócsatinak.

OK megtaláltam az igy csináld kapcs rajzában a vonóhorog csatlakozót (X1). Ez a gyári csatlakozóra vonatkozik vagy van valahol egy csatlakozó amire a gyári dugalj kábelét kell kötni?

Szóval ha veszek pl egy guszti vonóhorgot akkor a vezetékeket egy csatlakozóba kell kötnöm vagy vezetékeket összekolbászolni? Ha igen akkor hol van ez a csatlakozó sedanban?

Link to comment
Megosztás:

wzsolt: sztem nincs erre kialakított csatlakozás, valószínűleg a hátsó lámpáknál kell bekötni a megfelelő izzókhoz. Az "Így csináld..." is ezt mutatja. De ha tévedtem, majd kijavítanak...  :roll:

Köszi a segítséget.

Az igy csináldban van a kapcs rajzon kívül is valahol szó a vonóhorog bekötésröl mert és nem találtam kétszeri átfutás után sem.

Link to comment
Megosztás:

Lógó használatlan csatlakozók mirevalóságát keresem:

1. A hűtő menetirány szerinti bal oldalán kétpólusú csatlakozó lóg

Tippem szerint klíma hűtőventillátor lehet talán

2. A bal oldali sárvédő dob alatt elől a ködlámpa mellett lóg 2db 2pólusú csatlakozó és egy db szintén kétpolusú ami rögzítve van bolhával a lökhárító aljához.

Szóval mik lehetnek ezek?

Link to comment
Megosztás:

szerintem a vízpumpa lehetett a ludas, ha az nem volt cs

Nem fogjátok elhinni, de a vízpumpa tökéletes, a görgők és a vez.kerekek is. Semmi jele nem volt, egyszer csak megállt, nem igazán hallottam csattanást, épp egy tehergép mellett vonultam. A szíj valszeg anyaghibás volt, mert az egyik "fog" mellett indult a szakadás, aztán már nyúlt mint a tészta.

Aki szíjat cseréltet, javaslom, inkább Gates-et tetessen fel.

ui: Blitz! Csak azért itt beszélünk erről, mert azt hittem elektronikus baj van, de sajnos nem...

Link to comment
Megosztás:

Lógó használatlan csatlakozók mirevalóságát keresem:

1. A hűtő menetirány szerinti bal oldalán kétpólusú csatlakozó lóg

Tippem szerint klíma hűtőventillátor lehet talán

2. A bal oldali sárvédő dob alatt elől a ködlámpa mellett lóg 2db 2pólusú csatlakozó és egy db szintén kétpolusú ami rögzítve van bolhával a lökhárító aljához.

Szóval mik lehetnek ezek?

" bal oldali sárvédő dob alatt elől a ködlámpa mellett lóg 2db 2pólusú csatlakozó" a kürt csatlakozó előkészítés

" egy db szintén kétpolusú ami rögzítve van bolhával a lökhárító aljához"

ez valószínű a hőmérsékletjeladó/ a lökhárítóban van elhelyezve/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszereltettem a kocsiba egy kp.zárat és egy riasztót, mellette megcsinálták a középkonzolon a belső levegőkeringtető és a hátsó ablakfűtés világítását + a kilincsbe tettek rugót és a rossz zárszerkezetet is megjavították. Mindez 13.000 Ft. Szerintem elég baráti ez az ár nem?

Na a lényeg, amiért ide írok: a nagy beavatkozás után észrevettem, hogy az eddig kifogástalanul működő fűtésem nem működik. Csak hideg levegőt fúj a berendezés. Mi lehet a hiba? Mert ha csak egy csatlakozót kell visszadugni, akkor azért nem vinném vissza, hanem megcsinálnám magamnak.

Link to comment
Megosztás:

" bal oldali sárvédő dob alatt elől a ködlámpa mellett lóg 2db 2pólusú csatlakozó"a kürt csatlakozó előkészítés

" egy db szintén kétpolusú ami rögzítve van bolhával a lökhárító aljához"

ez valószínű a hőmérsékletjeladó/ a lökhárítóban van elhelyezve/

A hőmérséklet jeladót sejtettem, de a kürt előkészítés minek?

Oda is lehet rakni pluszba kürtöt? Mindjárt rakok is bele egy kamionkürtöt :(

Ez együtt működik a gyári hűtő előtti kürttel (dudábal)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

a nagy beavatkozás után észrevettem, hogy az eddig kifogástalanul működő fűtésem nem működik. Csak hideg levegőt fúj a berendezés.

Van egy bowden, ami a zsanérokat mozgatja, szvsz AZT nem jól akasztották vissza.Ha van kedved, bontsd le a középkonzolt, és nézd meg, hogy minden a helyére került-e vissza.Ha nincs, vidd nyugodtan vissza, mert 100 hogy helyrehozzák.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszereltettem a kocsiba egy kp.zárat és egy riasztót, mellette megcsinálták a középkonzolon a belső levegőkeringtető és a hátsó ablakfűtés világítását + a kilincsbe tettek rugót és a rossz zárszerkezetet is megjavították. Mindez 13.000 Ft. Szerintem elég baráti ez az ár nem?

Ebben az anyag is benne volt? Akkor tényleg olcsó monhatni ingyé vót. Ha a riszatót és a kp zárat tevitted akkor baráti de reális ár.

Na a lényeg, amiért ide írok: a nagy beavatkozás után észrevettem, hogy az eddig kifogástalanul működő fűtésem nem működik. Csak hideg levegőt fúj a berendezés. Mi lehet a hiba? Mert ha csak egy csatlakozót kell visszadugni, akkor azért nem vinném vissza, hanem megcsinálnám magamnak.

Nem csatlakozó hanem bowden szerintem amit nem vagy nem jól raktak vissza. Ez működteti azt a csappantyút ami a meleg és hideglevegő arányát állítja.

Garancia nics a szerelésre? Szerintem vidd vissza, hogy csinálják meg amit elszúrtak. Szétszedni nem bonyololt de ha először csinálod lehet szívni vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.