Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok most lettem tulajdonosa egy g opel astrának 98-as x14xe motor mentem vele kb 5-600 km es elkezdett rángatni 2-3 ba kihuzatásnál érezhető leginkább de feljebb váltásnál is van alapjáratom ingadozik 500-1000 között (elég rendesen) egr szelep falazva elforitva.Ma elvittem kiolvasni a hibakódot kaptam is eleget p0170 p0400 p1405 p0110 p0105. Ja és ezt csak melegen produkálja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok most lettem tulajdonosa egy g opel astrának 98-as x14xe motor mentem vele kb 5-600 km es elkezdett rángatni 2-3 ba kihuzatásnál érezhető leginkább de feljebb váltásnál is van alapjáratom ingadozik 500-1000 között (elég rendesen) egr szelep falazva elforitva.Ma elvittem kiolvasni a hibakódot kaptam is eleget p0170 p0400 p1405 p0110 p0105. Ja és ezt csak melegen produkálja.

Szia,

nekem most volt ilyen problémám, gyújtásmodul csere. Csak Delphit szabad bele megvenni, Cromax-nál 29.000,- Forint körül van.

Balu

Link to comment
Megosztás:

Azt tudjátok, hogy meddig kell lennie a hűtőfolyadéknak a tartályban? Ha jól tudom akkor középszintig (nekem addig van), de nem találok rajta jelzést.

Köszi,

Balu

Pontosan odáig. A tartály két félből van "összesütve". A perem maga a szint. XEP-nél mutat is oda egy nyil, ill. van ott egy COLD felirat is. Tehát hidegen kell ott lennie a folyadékszintnek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv társak :icon1: Lenne egy kis problémám...Mostanában kiirkálja a kisautóm,hogy kevés benne a hűtőviz...Holtalálható benne ez az érzékelő?Ugyanis pont szinten van mint mindig...Köszönöm!!

Azt az érzékelőt már cseréltem és nekem még mindig irja! Ha van tippetek irjatok.

Lenne egy kérdésem: kinek mekkora az alapjárat? Nekem olyan 700~750 körül van meleg motornál? Ez normális? Néha picit beremeg.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Astra G X12XE '98 kiadás.

Többek között alapjárati problémám van illetve generátor / aksi ami esetleg visszavezethető az alapjárati problémákra.

Előzmények: 2013 júniusában vettem az autót, 155e km,első olajcsere természetesen a szerelő javaslatára GM 10w40. Zajosnak tűnt már megvételkor, de mivel láncos, gondoltam abból adódik. Olajcsere után még zajosabb lett. Egy nap leszedtem a szelepfedelet, gondoltam belenézek, s egy eltört szelephimbát találtam.

Két napra rá, vezérműcsere gyárira, szelephimba, olajcsere Wolf 0W40, stb. Ezután csendesebb lett, hideg alapjáratnál még hallatszik egy zakatolás, de amint bemelegszik szinte néma csendben működik. Olajat nem eszik!

Már ekkor felfigyeltem egy alapjárati problémára. Sorra cseréltem a következőket: Bosch légtömegmérő és lambda szonda, Mahle benzinszűrő és levegőszűrő. Jobban ment az autó, de még nem úgy ahogy kellene.

Probalkozás a szokásos dolgokkal : folytószelepház tisztitás, vakumcsovek atnezese, tisztitasa, alapjarati motor tisztitas, EGR szelep tisztitas, teszt, NGK gyertyákat lecseréltem GM-re majd vissza s 0,9mm-re beállítva.

Az autó menetdinamikája igencsak javult, de még megmaradt az alapjárati probléma. Ekkor vettem egy OP-COM-ot. Semmi hibát nem észlelt!

Mit is értek ezalatt: reggel 5-10C, első gyújtásnál felpörög 1800-2500 fordulatig. Hagyom hadd melegedjen be, nem gázolom, nem indulok el vele, s kb 15-20 másodpercig tartja a magas fordulatszámot. Kb 3-4 perc után áll be alapjáratra, ami OP-COM -al leolvasva 880-920 között mozog. Anélkül, hogy gázolnám van hogy megugrik a fordulat 1200-1500-ra, csak úgy magától. Ugyanez az ingadozás történik akkor is amikor például megállok a pirosnál s lefékezek, s van hogy magától felpörög kb. 1500-ig s visszaáll azonnal. A mutatón természetesen látszik az alapjárati ingadozás, fel-le mozog a mutató, a motor hangján is észlelhető, nem jár kereken.

Napokban vettem Bosch alapjárati motor szabályozót, fojtószelep potenciométert, felső holtpont jeladót, illetve vízhőfok jeladót. Ezek közül csak a holtpont jeladó nem volt gyári az autón, a többi még mind az volt. Lecseréltem, valamivel kerekebben szól a motor illetve nem ingadozik annyira a fordulatszám mutató, nem pörög fel annyira hidegen indításnál, de még nem az igazi.

Konkrétan azért mert: OP-COM-al lemérve még mindig megvan az alapjárati ingadozás (840-920 között), hideg motorral elindulva 2000 fölött elengedve a gázpedált 1-2 másodpercig úgymarad a fordulat, nem esik vissza azonnal. Melegen pedig amint elengedem a gázpedált a mutatón észlelhető egy 1-3 mm-es fel-le ingadozás, ami szintén nem normális.

Természetesen a fenti alkatrészek felszerelése után az alapjárai motor szab. OP-COM-on keresztül iniciaizáltam. De még így sem megy úgy ahogy kellene.

Egy dologra viszont emlékszem s lehet innen is van a baj. A szervízben meséltem nekik erről a problémáról, s akkor azt mondták, hogy próbáltak állítani a folytószelepházon található 2 csavaron, de nem sikerült megoldják. Lehet hogy, belekontárkodtak s nem kellett volna? Meg tudná valaki mondani alapjáraton mennyi kell legyen a nyitási szög illetve a feszültség? (TPS signal / valve angle / TPS steps) vagy hogyan kellene visszaállítsam gyári pozicióba?

A másik gond, ami talán hatással van az alapjárati problémára a feszültség ingadozás az aksiban: Varta 44Ah aksi, 70A gyári Bosch generátor.

Reggeli indításnál 11.9V, gyúl mindig első kulcsra, visszaesik 8.9-9.2 V-ig majd kb 6 másodpercig 12.5 alatt marad (látszik amint a belső lámpa is halványabban világít), ezután beáll 14.3-13.9 közé.

Amint beindítom a hátsó ablakmelegítőt visszaesik 13.0-ra s pár másodperc múlva visszaáll kb. 13.9-re. Ha bekapcsolom a levegő keringetőt ugyan ez van, de amint a 4. pozicióra teszem, a feszültség ottmarad 12.9 - 13.1-en. Ha gázolom, akkor sem áll vissza.

Üres járatban, parkolva, elfordítva a kormányt, a lámpák elhalványúlnak.

Elnézést ha hosszúra sikeredett, de úgy gondolom pontos információt kellett adnom ahhoz hogy valaki segíteni tudjon.

Ezúton is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nah, ehhez én már vak vagyok, ezt nem látom :). De akkor az illesztésig kell, nekem is addig van, köszönöm szépen!

Balu

Hogy muzsikál a 0W40 Edge a verdában?

Én is most rendeltem, remélem eredeti jön... :blink:

Üdv.

Astra G X12XE '98 kiadás.

Többek között alapjárati problémám van illetve generátor / aksi ami esetleg visszavezethető az alapjárati problémákra.

Előzmények: 2013 júniusában vettem az autót, 155e km,első olajcsere természetesen a szerelő javaslatára GM 10w40. Zajosnak tűnt már megvételkor, de mivel láncos, gondoltam abból adódik. Olajcsere után még zajosabb lett. Egy nap leszedtem a szelepfedelet, gondoltam belenézek, s egy eltört szelephimbát találtam.

Nem is tudtam hogy az láncos.

De megnéztem, és tényleg:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2512/25749/

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,örülnék ha tudna valaki segíteni. Astra F 1.8 16v egyszerüen a sírba visz. Nehezen indul,4500 fordulatnál leszabályoz. Olvagattam utánna pár helyen írták hogy főtengely holdponti jeladó,ezt kicseréltem és most még nehezebben indul,ugyanúgy leszabályoz, illetve az alapjárat ingadozik. Ha valaki találkozott már ezzel a problémával jelezzen.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

valami lett a kulcsommal, nem nyitja az ajtókat ha megnyomom a gombot rajta.

Cseréltem benne elemet, közben szerencsésen letörtem az elem tartó egyik kis fület is.

Esetleg tudtok valakit aki rá tud nézni? Vagy mit nézzek még rajta? Elég egyszerűnek tűnik, 7 éve gond nélkül tette a dolgát.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

valami lett a kulcsommal, nem nyitja az ajtókat ha megnyomom a gombot rajta.

Cseréltem benne elemet, közben szerencsésen letörtem az elem tartó egyik kis fület is.

Esetleg tudtok valakit aki rá tud nézni? Vagy mit nézzek még rajta? Elég egyszerűnek tűnik, 7 éve gond nélkül tette a dolgát.

Köszönöm.

Elem csere után újra kell tanítani a kulcsot

Ülj be az autóba, tedd gyújtásra nyomdmeg a lezáró gombot majd a kinyitót és elvileg utána minden ok

Lehet hogy elég vagy csak a kinyitó vagy csak lezáró hombot megnyomni én mindkettőt szoktam és lehet hogy nem is kell gyújtásig fordítani a kulcsot! De ha ezeket pròbálod utána jónak kell lennie

Link to comment
Megosztás:

Elem csere után újra kell tanítani a kulcsot

Ülj be az autóba, tedd gyújtásra nyomdmeg a lezáró gombot majd a kinyitót és elvileg utána minden ok

Lehet hogy elég vagy csak a kinyitó vagy csak lezáró hombot megnyomni én mindkettőt szoktam és lehet hogy nem is kell gyújtásig fordítani a kulcsot! De ha ezeket pròbálod utána jónak kell lennie

Egészen pontosan így:

A távvezérlő újra programozása:

Téves működés esetén a távvezérlő újra programozása szükséges.

Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.

Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van. Ezzel megtörténik az újraprogramozás.

A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént.

Elemcsere:

Cserélje ki az elemet amint a hatótávolság csökkenését észleli. Nyissa ki a távvezérlő hátsó részét egy csavarhúzóval és távolítsa el a telep fedelét az ábra szerint. Cserélje ki a telepet. Pattintsa vissza a fedelet és az rögzítődik a helyén. A cserét 3 percen belül hajtsa végre különben a távvezérlőt újra kell programozni.

Javítás:

Ha rendszeresen "felejti" el a távirányító a nyitás/zárást, akkor valószínűleg az elem tartó foglalat forrasztása eltört. A javításhoz szedje ki a távirányító paneljét. Az elemtartó két lábának az érintkezését vékony pákával, a többi alkatrészre vigyázva forrassza újra. A javítás után programozza újra távvezérlőt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A lámpa hátulján van két szellőző gumi pipa. Ezt kellene megnézni, esetleg kitakarítani. Ez felel a levegő áramlásért a lámpában.

Hozzáférhető bontás nélkül, vagy ki kell venni a lámpát hozzá? Ha ki kell venni akkor jól emlékszem hogy a lökhárítót is le kell szedni igaz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.