Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mármint nem rossz az, remélem, csak két éve feltettünk egy vonóhorgot az autóra és akkor, nem lett bekötve a visszajelző led, mivel nem tudtuk a hagyományos uton életre kelteni. Akkor valaki azt mondta, hogy kell bele egy bigyó valami, más azt mondta nem kell csak tegyünk bele ledet, mert ugye gyárilag nincs benne, csak a helye van meg, de egy egő már sok lett volna ennyi pénzért, más azt, hogy a 38 lábról kell valami szálat cibálni stb. Erről mit tudtok? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Futó úr!

Javaslatodra megmértem a hőmérséklet (víz) jeladó ellenállásait, hidegen (2.42kOhm) majd üzemmeleg (90 celsius fok) motornál (0.22kOhm) értékeket kaptam.

Mondtad, az adatokból következtetni lehet a jeladó jóságára.

Melyek az elfogadott értékek és ezek alapján milyennek mondható a hőmérséklet jeladóm?? :D

Tökéletes :D

Link to comment
Megosztás:

Az antennával kapcsolatban igaza van a manusnak, de mint mondtam, nem feltétlen az ISO csatinál kell vágni tőben, akkor nincs gond. Egyébként az antenna erősítő nélkül is üzemel, de kifejezetten a TID-be menő kábelt is el lehet vágni, és akkor az antenna marad. Ez a vezeték kapcsolja a gyári cd-váltót is, tehát, ha ilyened van, akkor sem célszerű ész nélkül nyiszálni.

Egyébként ha nem akarsz nagyon belenyúlni, talán a legtisztább ügy az lenne, ha egy ISO hosszabbítón (kb. 1 ezres lehet) vagdalnád a vezetéket, akkor a gyári kábel megmarad. Másrészt, ekkor csak azok a kábelek lennének bekötve, és úgy, ahogy az a fejegységnek kell.

Az ISO csati két (három) részből áll, Az első a táp/egyéb, a második a hangszórók, a harmadik a külső eszközök/extrák kábeleinek (miniISO). A tápoldalon csak 2-3 vezeték kell az utólagos rádiónak, hogy működjön - ezek méretekkel/színekkel és pozícióval:

- Test 2.5qmm/barna (4-es)

- Akku (fix 12V) - 0.5qmm / piros (2-es)

- Gyújtás (kapcs. 12V) - 2.5qmm / piros (8-as)

A többi vezeték már márkaspecifikus lehet, sőt, néha a fix és kapcsolt gyújtás is fordítva van (VW). Egyébként látszik az is, hogy a fix bekötéssel, ha gyújtáskulcs nélkül is működik a rádió, azzal az a gond, hogy a fix 12V vezetéke csak 0.5-ös, tehát túl vékony ahhoz, hogy rendesen ellássa táppal a rádiót. Elvben ehhez új vezetéket kéne behúzni, közvetlen az akkutól..... na mindegy, ettől függetlenül, ezzel a (két) három vezetékkel már muzsikál.

A többi vezeték nem feltétlen kell:

- Kormányvezérlő (0.35/piros-kék/1)

- Tel.Mute (0.5/szürke-sárga/3)

- Sebességjel/útjeladó (0.35/piros-kék/5)

- Tel.Audio (0.5/fekete/6)

- Ext.Ant/Accessory (0.5/piros-fehér/7)

A konkrét problémádnál (sebességmérő kiakad) az 5-ös, piros-kék vezetéket kösd ki. A dátumhoz a 7-est (piros-fehér). Mivel nem tudom, az LG mit ad ki az egyes pineken, igazából talán az lenne a legegészségesebb, ha a fenti öt vezetékből egyet sem kötnél be......

Szisztok!

Én is kb evvel a problémával küzdök csak annyi különbsggel, hogy a iso csati 7 pozíciójából 2 db kábel jön ki. Egy szürke és egy piros fehér. Ha valaki esetleg tudja mit kell elkaszabolni azt megköszönném ha elárúlná:D

Link to comment
Megosztás:

Egyik rokon Astrája azt produkálja, hogy egyik napról a másikra nem akar félmelegen elindulni, illetve csak sok indítózás után. Teljes hidegen pöccre indul, meg amikor már üzemi hőfokon van, és valamiért csak 1-2 percre állítja le, akkor is. A kocsi alapjárata stabil, menet közben is minden normális, hibalámpa nincs.

Amikor viszont használat után kicsit nekiáll lehűlni a motor (10-15 perc már elég), akkor akár 7-8x is indítózni kell, mire hajlandó elindulni. Ez egy igen idegesítő hiba. Ezen kívül semmi rendelleneset nem produkál az autó. Normálisan gyorsul, stb.

Esetleg ötlet, mi okozhatja?

:D

Link to comment
Megosztás:

Egyik rokon Astrája azt produkálja, hogy egyik napról a másikra nem akar félmelegen elindulni, illetve csak sok indítózás után. Teljes hidegen pöccre indul, meg amikor már üzemi hőfokon van, és valamiért csak 1-2 percre állítja le, akkor is. A kocsi alapjárata stabil, menet közben is minden normális, hibalámpa nincs.

Amikor viszont használat után kicsit nekiáll lehűlni a motor (10-15 perc már elég), akkor akár 7-8x is indítózni kell, mire hajlandó elindulni. Ez egy igen idegesítő hiba. Ezen kívül semmi rendelleneset nem produkál az autó. Normálisan gyorsul, stb.

Esetleg ötlet, mi okozhatja?

:D

Hőmérséklet jeladó (víz) volt nézve??

Link to comment
Megosztás:

Hőmérséklet jeladó (víz) volt nézve??

Még nem, mivel ezzel a kocsival jár naponta melózni, tehát eléggé nyűgös letenni most. (reggel oda, este vissza, tehát amikor indul, mindig hideg, csak a tankolás necces...)

Parkolójukban füvet nyírtak múlt héten, szóltak, hogy arrébb kellene állni, hát, ez nem jött össze. Kb fél órával melóba érkezés után nem indult...

Kérdeztem tőle, szerinte a műszerfalon a hőmérő mutat értéket, nem tűnik rossznak. (enneka jeladóját használja az ECU is?)

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

van esetleg valaki aki már rakott be ilyet?

úgy akarom hogy két kürt meg kompresszor valahova(?) a motortérbe, egy kapcsoló a vezetőfülkébe valahova(?) azzal kapcsolom normál duda / légkürt, vezeték, cső, saruk, relé

könnyűnek tűnik... de egy hete áll a projekt

először is fel kellene tennem a kürtöket meg a kompresszort a helyére aztén jöhet a többi

Link to comment
Megosztás:

G astránál csak egy jeladó van, a műszernek az ecu szolgáltat vízhő jelet.

benyanyomást kéne nézni olyankor a benyahídon, amikor nem indul...

Az üzemanyag rendszerben ennél is van nyomástartó/visszafolyás gátló szelep? Kaptam egy havertól olyan tippet, hogy ha ez elengedi a rendszerről a nyomást, akkor is ilyesmit produkál.

AC probléma esetén nem inkább terhelés alatt torpanna meg? Volt egy Alfám, ott így jelentkezett, amikor elkezdett elfogyni az AC. Hidegen is nehezebben indult, tovább tartott, amíg "feltöltötte" a rendszert üzemi értékekre, meg padlózásnál/nagy fordulaton megtorpant. Elfogyott a nafta.

Ilyet a haver kocsija nem produkált.

Link to comment
Megosztás:

Azért kell benyanyomást nézni, mert valószínű ilyenkor nem is megy az AC. És ha nem megy, akkor

lehet elindulni azon a vonalon, hogy miért nem megy... kap-e tápot egyáltalán, ha nem, ménem...

igen, van benne visszacsapószelep. amúgy az injektor is el tudja engedni a nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, megint lenne egy kérdésem:

Ha elindítom a motort, és hagyom alapjáraton menni (üresben, parkolóban... :D ) akkor motorindítás után olyan 1-1.5 perc múlva valami elkezd lassan kopogni a jobb oldalon a kesztyűtartó környékén. Egyértlműen a motorházból jön, halkan kívülről is hallható. Egy tompa kopogás. Mi lehet ez?

A kocsi még mindíg a sokat emlegetett zsírúj Astra 1.4 twinport.

Link to comment
Megosztás:

van esetleg valaki aki már rakott be ilyet?

úgy akarom hogy két kürt meg kompresszor valahova(?) a motortérbe, egy kapcsoló a vezetőfülkébe valahova(?) azzal kapcsolom normál duda / légkürt, vezeték, cső, saruk, relé

könnyűnek tűnik... de egy hete áll a projekt

először is fel kellene tennem a kürtöket meg a kompresszort a helyére aztén jöhet a többi

Szia! nekem is ilyen 2 kürtös kompresszoros megoldásom van.

Én a következő képp oldottam meg.

2 duda van a kocsiban ha szembe állsz vele bal szélen, a lökös aljában ha befér a fejed egyből észre veszed. a csatlakozókat le lehet húzni róla és meg tudod állapítani melyik a magasabb és melyik a mélyebb hangú kürt. Amelyik jobban tetszik azon rajta hagyod a csatlakozót :P a másikét viszont föl kell használni a légkompresszor meghajtására. 2 szál drót bele szigszallagos rögzítés. :D ez fogja kapcsolni a relét. A relét mindenképp iktasd a rendszerbe, nekem 2mp dudálás után elszállt a biztosíték. (ha jól emléxem 15A-s a gyári) ehez természetesen az kell, hogy az aksi +-ról lehúzol egy szálat (lehetőleg tegyél rá 30-40A-s biztit majd arra kötöd a relét majd a kompresszort.

Hely kérdések..

Direktszűrő miatt nekem könnyű volt a dolgom, a szűrűház helyén elfér rengeteg minden. Én a kompresszort a jhobb oldali doblemezen helyeztem el.

a kürtöknek javasolnám a klíma vagy vízhűtő (nem tudom van-e klímád) és a lökös közti 15-cm-es "lyukat" :D

Sok hely van ott elöl ;) Kifúrtam a löki alját egy aksis fúróval és orr egymással szemben rögzítettem a két kürtöt. (volt itthon csövem amivel megtoldottam a szettet, mert a gyári tömlőhossz kevés lett volna)

Remélem érthető voltam, de ha szeretnéd, délutánra készítek pár fotót is róla.

Link to comment
Megosztás:

Kedves tagok!

Gondoltam ezt gyorsan beírom, még mielőtt elfelejtem.. :D

Szétesett a katalizátoromban a kerámia és eltömítette a rendszert.. szerencsétlen motor 3000rpm fölé nem tudott menni és olyan hangja volt, mint egyes lyukas kipufogós kályhacsöves civic-nek :D (ereje sem volt természetesen)

arra lettem figyelmes a szívócsövek leszedése után, hogy a folytószelepen gázadásra iszonyat erővel jön ki a levegő... sejtettem hogy ez nem épp az optimális működés jele :P:D

Leömlő le beindít, csodák csodájára veszi a fordulatot. flexicső előtt szétszed, belenéz hullik belőle a cucc, és zörög minden rángatásra...

Telefon a csergőbe, hagy ne mondja m mennyi a gyári leömlő+katalizátor listaára... az utángyártott jval olcsóbb, de azis 100 körül... ha kedvezménnyel is vettem volna, akkoris horor.... Csavarhúzó elő szétver, visszatesz. tömítéseknél kicsit kifúj, de legalább megy. igaz a kevés folytás miatt nem húz 3000 alatt, de nem is nagyon kínoztam így nehogy a szelepek morcosak legyenek ettől a használattól.

A lényeg, vettem egy univerzális katalizátort nevetséges áron, és a lakatos srác a hátsó műhelyben szépen átalakította a gyári lemlővel egybekötött katalizátorba. fölvág beletesz az utángyártott, visszazár volt a sorrend 3 óra alatt simán elkészült vele. Reggel leszedtem délre föltettem. kicseréltem a tömítéseket is hogy halljam ha kifújna, de hiáa hallgatózok.. olyan minőség mint a gyári de ahoz az árhoz képest igencsak barátinak mondható..

ha esetleg valakinek ilyen problémája támad keressen meg és adok telefonszámot.

A műhely 13. ker forgách utca 23/B aschenbrenner

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

A következő problémával nem bírok dülőre jutni! (Z14XE) Motorfékkel szoktam a gépet gurítani,és az azt követő gázadásra egy baromi nagy rántás a reakció,majd minden megy tovább.Kapásból kitisztítottam a folytószelepházat,az AGR-szelepet,de a probléma nem akar megszünni.Érdekelne ,hogy tapasztaltatok-e már hasonló problémát?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kedves tagok!

A lényeg, vettem egy univerzális katalizátort nevetséges áron, és a lakatos srác a hátsó műhelyben szépen átalakította a gyári lemlővel egybekötött katalizátorba.

Az ilyen univerzális cuccok hogy működnek? Az áteresztőképessége mind1 a gyárihoz képest??? Valami nevesebb gyártó cucca, vagy noname? Azért kérdezem, mert azt írtad, betette a gyári köpenyébe, így gondolom kisebb a keresztmetszete annál.

Mibe fájt egy ilyen univerzális cucc? A kocsid mennyit futott, mire összeomlott a kat? (km/idő)

Egyik havernak a Golf GTI csinált ilyet, amikor egy rendeset kapott egy úthibán. Simán otthagyta az útszélén, nem tudott hazajönni vele. Indítás után kb fél perc után lefulladt. Úgy húztuk haza Siófoktól éjszaka. :D

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe! Egy haver most készül G Astrát venni és nézett is többet, de közben felmerült egy kérdés.

Tegnap nézett egy vasat, amiben óra szerint 92000km van 4 évesen. A kormányon nyoma sincs kopásnak, pedálokon is alig látszik valami, meg az egész kül és beltér elég polírnak tűnik, körbe is nézték festékmérővel, 78u és 82u között volt körben mindenhol, elvileg nem nyúltak a festéséhez sem. Ami viszont fura volt, az a váltókarnál a szoknya. A vállánál, ahol a rúddal találkozik, a műbőr el van repedve, kicsit látszik a szövet alatta. Ez szerintetek normális ennél a futásteljesítménynél?

Cserélni mennyire gáz, ha mégis belevág a boltolásba?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.