Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Mennyire kell komolyan venni az 1 éves olajcsereperiódust? Az elmúlt évben alig használtam a kocsit, így a tavaly áprilisi olajcsere óta 8000 km-t tettem bele szinte kizárólag országúton, hosszútávon. Szeptemberre tervezek egy olajcserét (addigra lesz benne kb 10000 km) Gondoltam ilyen körülmények között nem nagy gáz, ha 4 hónappal túllépem az 1 évet. Szeptembertől úgyis újra kocsival kell munkába járnom, így onnantól már 1 év alatt is belemegy a 10000 km. Viszont olvasgattam a totalcaros olajdoki tanácsait, aki szigorúan kitart amellett, hogy évente tönkremegy az olaj.

Szóval mennyire komoly ez az 1 év?

Link to comment
Megosztás:

G Astra 3-4 nap állás után nehezen indul (rángat, mintha kihagyna 1-2 henger) majd magához tér és jár egyenletesen.

Menetközben minden ok!

Gondolom a több napos állás után elejti a benzint és ezért nem indulhat, a kérdésem az, hogy hol lehetséges ez?

Hol van ilyen visszafolyást gátló szelep a rendszerben, mit érdemes átnézni??

Üa. szűrő nemrégen volt cserélve.....

Link to comment
Megosztás:

G Astra 3-4 nap állás után nehezen indul (rángat, mintha kihagyna 1-2 henger) majd magához tér és jár egyenletesen.

Menetközben minden ok!

Gondolom a több napos állás után elejti a benzint és ezért nem indulhat, a kérdésem az, hogy hol lehetséges ez?

Hol van ilyen visszafolyást gátló szelep a rendszerben, mit érdemes átnézni??

Üa. szűrő nemrégen volt cserélve.....

Hát tudtommal a szűrő maga már visszafolyast gátol, csak egy irányba engedi a naftát. Azt hogy más is van e még, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mennyire kell komolyan venni az 1 éves olajcsereperiódust? Az elmúlt évben alig használtam a kocsit, így a tavaly áprilisi olajcsere óta 8000 km-t tettem bele szinte kizárólag országúton, hosszútávon. Szeptemberre tervezek egy olajcserét (addigra lesz benne kb 10000 km) Gondoltam ilyen körülmények között nem nagy gáz, ha 4 hónappal túllépem az 1 évet. Szeptembertől úgyis újra kocsival kell munkába járnom, így onnantól már 1 év alatt is belemegy a 10000 km. Viszont olvasgattam a totalcaros olajdoki tanácsait, aki szigorúan kitart amellett, hogy évente tönkremegy az olaj.

Szóval mennyire komoly ez az 1 év?

Ha az olaj levegőt, nedvességet kap, akkor megváltozik a viszkozitása (volt erről fékolaj kapcsán valahol egy eszmefuttatás), vagyis a motorod mozgó alkatrészei nagyobb terhelésnek lesz kitéve, mintha friss olajjal mész, jobban kopik. Egyébként ugyanez játszódik le télen is, amikor sokkal hidegebb van, akkor is nagyobb a terhetlés, később jut el az olaj stb. Szóval döntsd el magad, hogy erre a 2000 km-re hagyod-e benne, de mondjuk ha ha jövőre sem mész többet 12000-nél, akkor minek várni? Huh lehet, hogy Neked nem is 30.000 km a periódus?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mennyire kell komolyan venni az 1 éves olajcsereperiódust? Az elmúlt évben alig használtam a kocsit, így a tavaly áprilisi olajcsere óta 8000 km-t tettem bele szinte kizárólag országúton, hosszútávon. Szeptemberre tervezek egy olajcserét (addigra lesz benne kb 10000 km) Gondoltam ilyen körülmények között nem nagy gáz, ha 4 hónappal túllépem az 1 évet. Szeptembertől úgyis újra kocsival kell munkába járnom, így onnantól már 1 év alatt is belemegy a 10000 km. Viszont olvasgattam a totalcaros olajdoki tanácsait, aki szigorúan kitart amellett, hogy évente tönkremegy az olaj.

Szóval mennyire komoly ez az 1 év?

Ha már nem garis, akkor szerintem gondja nem lehet, ha garis, és ugy tolod el annyival, akkor az gááz!

Link to comment
Megosztás:

Hát tudtommal a szűrő maga már visszafolyast gátol, csak egy irányba engedi a naftát. Azt hogy más is van e még, azt nem tudom.

De az elektromos benzinszívatyú felnyomja a rendszert indítás elött, nem? (Ezért kell várni amig minden visszajelző kialszik, nemde?)

Link to comment
Megosztás:

Ha az olaj levegőt, nedvességet kap, akkor megváltozik a viszkozitása (volt erről fékolaj kapcsán valahol egy eszmefuttatás), vagyis a motorod mozgó alkatrészei nagyobb terhelésnek lesz kitéve, mintha friss olajjal mész, jobban kopik. Egyébként ugyanez játszódik le télen is, amikor sokkal hidegebb van, akkor is nagyobb a terhetlés, később jut el az olaj stb. Szóval döntsd el magad, hogy erre a 2000 km-re hagyod-e benne, de mondjuk ha ha jövőre sem mész többet 12000-nél, akkor minek várni? Huh lehet, hogy Neked nem is 30.000 km a periódus?

Kihúztam a pálcát. Olyan az olaj, mintha most cseréltem volna. Asszem megvárom a 10000-et. Amúgy 10000-ként mindig cserélek olajat függetlenül az eltelt időtől. Sosem mentem még 30000-et egy olajjal.

Link to comment
Megosztás:

Kihúztam a pálcát. Olyan az olaj, mintha most cseréltem volna. Asszem megvárom a 10000-et. Amúgy 10000-ként mindig cserélek olajat függetlenül az eltelt időtől. Sosem mentem még 30000-et egy olajjal.

Nekem 4500km van az új olajban, de azért már el van szineződve! Ha nem szineződik el az sem jó, mert az olajnak koszmegkötő képességének is kell lennie. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mocsokul kezd besárgulni az első lámpám teteje és egyre gusztustalanabbul kezd kinézni.Nem tudjátok hol lehet rá venni szemöldököt?Az talán takarná.Ja és azt színre kell fújatni, vagy van színválaszték belőle?

Vaterán szinte állandóan van és fel-fel bukkan itt a fórumon is. Alapozva vannak, tehát színre kell fújatni.

pl.: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_szemoldok_79302671.html

Link to comment
Megosztás:

Vaterán szinte állandóan van és fel-fel bukkan itt a fórumon is. Alapozva vannak, tehát színre kell fújatni.

pl.: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_szemoldok_79302671.html

üdv mindenkinek .T uraim arra lennék kiváncsi hogy a G-astra kesztyü tartojába be lehet é vezetni a légkondirol egy v. milyen csövet hogy lehessen hüteni 1-2 kisebb méretü üditöt mert az A- vektra légkondis kivitelünél hütött a kesztyütarto kiváncsi lennék az ötletekre .köszi a válaszokat. y17dtl a drágám most a héten kezdte el hogy reggel nehezen indul aztán semmi baj mert megy a töltés 14.5 14.9 közt van átnéztem a belsö vil. jo a rádio jó mi a baj .?????????????

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne hozzátok!

A reléknek kell melegednie?Vagyis normális dolog ez?

Értem ezalatt hogy néztem az üzemanyagszivattyu reléjét és mellete ami van,és hát mindkettö elég forro volt.......

Normális dolog ez szerintetek?

Ne tapizz....d és akkor nem forró :lol: hihetetlen hogy újabban mindent tapintással akartok gyógyítani....és a szivattyú milyen meleg? :lol:

Link to comment
Megosztás:

De az elektromos benzinszívatyú felnyomja a rendszert indítás elött, nem? (Ezért kell várni amig minden visszajelző kialszik, nemde?)

Így van, ezt el is felejtettem de igaz. elvileg ezek alapján ha valami csoda folytán vissza is folyik, indításkor a szivattyúnak injektorokig kellene küldeni a kraftot.

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek .T uraim arra lennék kiváncsi hogy a G-astra kesztyü tartojába be lehet é vezetni a légkondirol egy v. milyen csövet hogy lehessen hüteni 1-2 kisebb méretü üditöt mert az A- vektra légkondis kivitelünél hütött a kesztyütarto kiváncsi lennék az ötletekre .köszi a válaszokat.

Ez engem is érdekelne ha valaki tud rá valami okosságot kérem osszameg!

Kérdésem lenne hozzátok!

A reléknek kell melegednie?Vagyis normális dolog ez?

Értem ezalatt hogy néztem az üzemanyagszivattyu reléjét és mellete ami van,és hát mindkettö elég forro volt.......

Normális dolog ez szerintetek?

Mennyire meleg? ha kézzel megfogod és nem égeti oda a kezed akkor az természetes melegedés ami lehet a villamos áram hőhatásától de a motortérben megrekedő hőtől is. Ha olvadni kezd a műanyag akkor meg siess szerelőhöz mert ott akkor vagy zárlatos a relé vagy túláramot kapcsol valami miatt.

Link to comment
Megosztás:

Mert csak motorfék üzemben tudja ellenőrizni a szelep nyitását/zárását a map szenzoron keresztül. :lol:

Szívesen, kérdezz nyugodtan itt, ha van még gond. :lol:

Amúgy sajnos ha zavar a sárga pilács, akkor a szelepet cserélni kell. Van belőle valami utángyártott típus is olcsóbban.

Tehát nem zárt a szelep? Csere vagy tisztítás megoldotta volna a problémát? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tehát nem zárt a szelep? Csere vagy tisztítás megoldotta volna a problémát? :lol:

nem oldotta volna meg ha nagyon beteg akkor csere vagy Lezárás. Bár a lezárás a motorkontrol lámpát eredményezi, ha kivan. Opel16v-től tom én is :lol: én cseréltem és természetesen gyárira.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, először is az autó amiről szó van az egy 2004-es Opel ASTRA G 1,6 NJoy 62kw-85LE, nekem az lenne a problémám, hogy nem mutatja a ki a kijelzőn a hőmérsékletet, s nem tudom miért, az autót most hozták németországból, a távirányítás sem működött egészen addig amig rá nem jöttem, h kell párosítani az autóval...tehát esetleg lenne vmi beállítás a hőmérséklet kijelzésneél is?

mellékelem a fotót, h mit mutat a kijelző: 1066986200K_p008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Vagyis, hogy csak vonalakat, ilyenkor az érzékelővel lenne baj? Minden hozzászólás jól jön.

Előre is köszi mindenkinek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.